Δοκιμή Toyota Corolla HB Hybrid 1.8 λτ. 122 PS

Το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο παγκοσμίως και με ιστορία 53 ετών μέχρι σήμερα, το Toyota Corolla, έφτασε στην 12η κατά σειρά γενιά του, έχοντας ξεπεράσει τα 46 εκατομμύρια οχήματα σε πάνω από 150 χώρες. Με το όνομα «Auris» να αποτελεί παρελθόν, η Toyota λανσάρισε ξανά ως Corolla το 5θυρο και το στέισον βάγκον, διατηρώντας παράλληλα και το σεντάν Corolla.

Δείτε ακόμη: Το Toyota Corolla G6 έφερε τις 6 ταχύτητες στον λαό

Το νέο Corolla Hatchback πωλείται στην αρχική έκδοση Live σε τιμές που ξεκινούν από 17.600 ευρώ με τον 1.2 λτ. turbo κινητήρα 116 hp και από 20.970 ευρώ το υβριδικό 1.8 λτ. 122 hp. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται 7 αερόσακοι, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας με έλεγχο διεύθυνσης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8 ιντσών, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κ.λπ.

Η αμέσως επόμενη έκδοση Eco περιλαμβάνει επιπλέον σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2, κάμερα οπισθοπορείας και πλήκτρο φωνητικών εντολών. Η τρίτη έκδοση Active Plus διαθέτει επιπλέον ραφές στο ταμπλό, ατμοσφαιρικό γαλάζιο φωτισμό, χρωμιωμένες λεπτομέρειες, δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, οθόνη TFT 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων, επιπλέον θήκες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, προβολείς ομίχλης LED κ.λπ. Επιπλέον, υπάρχουν οι κορυφαίες εξοπλιστικά εκδόσεις Style και Black Edition. Στην κορυφή τοποθετείται το νέο 2.0 λτ. Hybrid 180 PS, με τιμή από 25.660 ευρώ.

Το πιο δυναμικό σε σχεδίαση Corolla

Μεγάλο είναι το άλμα που έκανε η Toyota στον σχεδιασμό του νέου 5θυρου Corolla, το οποίο είναι με διαφορά το πιο δυναμικό από όλες τις γενιές του. Την σπορτίφ εμφάνισή του συνθέτουν τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, τα έντονα νεύρα που διατρέχουν το αμάξωμα και οι μυώδεις προφυλακτήρες. Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα TNGA (Toyota New Global Architecture), το νέο Corolla διαθέτει σημαντικά αυξημένη ακαμψία κατά 60% και χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 10 χιλιοστά. Από πλευράς διαστάσεων το Corolla Hatchback είναι πιο μακρύ κατά 40 χλστ. (4.370 χλστ.), οι πρόβολοι εμπρός και πίσω έχουν μικρύνει κατά 20 χλστ., το ύψος έχει μειωθεί κατά 25 χλστ. (1.435 χλστ.) και το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 40 χλστ. (2.640 χλστ.).

Εντυπωσιακό και ποιοτικό εσωτερικό

Ριζικές αλλαγές έχουν γίνει και στο θάλαμο των επιβατών του νέου Corolla, ο οποίος δεν θυμίζει σε τίποτα το Auris. Ο σχεδιασμός είναι λιτός και απέριττος, με πολλές επίπεδες επιφάνειες και ίσιες γραμμές. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη εύχρηστη οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων ToyotaTouch, όπου έχουν συγκεντρωθεί πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, μειώνοντας έτσι τον αριθμό των χειριστηρίων. Επίσης, στον πίνακα οργάνων έχει προστεθεί οθόνη TFT 7 ιντσών (4,2 ιντσών στις εκδόσεις Live και Eco) με επιπλέον ενδείξεις, ενώ εκατέρωθεν αυτής υπάρχουν αναλογικά όργανα.

Δείτε ακόμη: Σε αυτή τη πλατφόρμα θα βασίζεται το νέο Toyota Yaris

Σημαντικά βελτιωμένο παρουσιάζεται το εσωτερικό του νέου Corolla και σε ποιότητα υλικών μέσω της χρήσης παχιού αφρώδους υλικού σε ολόκληρη σχεδόν την επιφάνεια του ταμπλό (εκτός από το κομμάτι κοντά στο παρμπρίζ). Βελτιωμένη με την σειρά της είναι και η θέση οδήγησης, ωστόσο κάποιοι οδηγοί ίσως θα ήθελαν πιο χαμηλά το κάθισμα και περισσότερη ρύθμιση στην απόσταση του τιμονιού από το θώρακα. Στο εμπρός τμήμα της καμπίνας οι δύο επιβάτες θα μετακινηθούν άνετα, όμως στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια είναι λίγος και θυμίζει μικρότερο αυτοκίνητο και όχι ένα μήκους 4,4 μ. Το πορτ μπαγκάζ των 361 λτ. ικανοποιεί με τη χωρητικότητά του, αν και το σχήμα του δεν είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο.

Σημαντικά βελτιωμένο και στο δρόμο

Η νέα πλατφόρμα TNGA (στην οποία βασίζεται και το CH-R) και οι κατάλληλα ρυθμισμένες ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις, έχουν βελτιώσει σημαντικά την οδική συμπεριφορά του νέου Corolla. Οι μηχανικοί της Ιαπωνικής μάρκας έχουν συνδυάσει με ισορροπία το κράτημα με την άνεση, ενώ αναβάθμισαν και την αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός. Το πιο γρήγορο τιμόνι με τις 2,65 στροφές από άκρη σε άκρη και το πιο προοδευτικό στο πάτημα πεντάλ του φρένου είναι αισθητά καλύτερα από του Auris Hybrid, ωστόσο και πάλι έχουν τεχνητή αίσθηση.

Άλλωστε δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το Corolla Hybrid δεν έχει σπορτίφ προσανατολισμό, αλλά είναι εστιασμένο στην άνετη οδήγηση και ειδικά στις αστικές μετακινήσεις τα καταφέρνει πάρα πολύ καλά. Σε ανοιχτούς δρόμους, το νέο Corolla παρουσιάζεται ιδιαίτερα σταθερό, όπως και σε διαδρομές με στροφές, ταξιδεύοντας με ασφάλεια. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα, όμως το υβριδικό σύνολο δεν αρέσκεται σε πιεσμένους ρυθμούς.

Με κατανάλωση ντίζελ ο υβριδικός κινητήρας

Το γνώριμο υβριδικό σύνολο με τον κινητήρα βενζίνης των 1.8 λτ. έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό στη χαμηλή κατανάλωση, η οποία σε πραγματικές συνθήκες είναι αντίστοιχη με ενός ντίζελ αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση τιμή της βρέθηκε στα 5,3 λτ./100 χλμ., ενώ στην πόλη ήταν πιο χαμηλή λόγω της κίνησης και με την ηλεκτρική ενέργεια. Ο οδηγός μπορεί να την εκμεταλλευτεί και να διανύσει εκατοντάδες μέτρα χωρίς να εμπλακεί ο βενζινοκινητήρας, ειδικά σε επίπεδους δρόμους και με προσεγμένη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού. Ακόμα και σε πιο γρήγορες ταχύτητες κίνησης με χαμηλό φορτίο, το υβριδικό Corolla χρησιμοποιεί την ενέργεια από τη μπαταρία που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα, εξοικονομώντας καύσιμο.

Δείτε ακόμη: Νέο Toyota MR2 μέσω Porsche;

Αρνητικό γνώρισμα παραμένει ο θόρυβος (αν και μειωμένος) του κινητήρα κατά την πλήρη επιτάχυνση ή για να διατηρήσει τους ρυθμούς στον αυτοκινητόδρομο. Επίσης, ενοχλεί η μεγάλη αυξομείωση των στροφών, αφού εν κινήσει και με χαμηλό φορτίο μπορεί να λειτουργεί λίγο πιο πάνω από τις 1.000 σ.α.λ. και με το που θα πιεστεί για να επιταχύνει, θα ανέβει στις 5.000 σ.α.λ., χωρίς να υπάρχει αντίστοιχα γρήγορη επιτάχυνση. Σε αυτό συμβάλλει και το e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο μπορεί να προσφέρει άνεση στην οδήγηση, όμως δεν υπάρχουν επιλογές σχέσεων που να προσφέρουν καλύτερο χειρισμό του αυτοκινήτου, ειδικά σε διαδρομές με στροφές.

Το υβριδικό σύνολο αποτελείται από ένα κινητήρα βενζίνης 1.8 λτ. ισχύος 98 ίππων και 142 Nm ροπής και ένα ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση 50 ίππων και 163 Nm ροπής (συνδυαστική ισχύς 122 ίππων). Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Toyota, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10,9 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 3,3-3,6 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 76-83 γρ./χλμ.

(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, κατανάλωση, άνεση στην οδήγηση

(-) Χώροι στο πίσω κάθισμα, οδηγική αίσθηση, θόρυβος κινητήρα στην επιτάχυνση

Δείτε και το βίντεο από την επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα:

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.798
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
e-CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
98/5.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
142/3.600
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
50
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
163
Συνδυαστική ισχύς (PS)
122
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,2-3,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,6-3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,3-3,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
76-83
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 283 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 265 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.370
Πλάτος (χλστ.)
1.790
Ύψος (χλστ.)
1.435
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.640
Βάρος (κιλά)
1.285
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
361
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
86%
Επικουρικά συστήματα
77%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.970
Get it on Google Play Download on the App Store