Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid

112

Το όνομα «Corolla» είναι από τα πιο γνωστά και μακροβιότερα παγκοσμίως στο χώρο της αυτοκίνησης, έχοντας διαγράψει μια άκρως πετυχημένη ιστορία 53 ετών, από το 1966 που έκανε την πρώτη του εμφάνιση. Σήμερα, το νέο Corolla παραμένει best seller, αφού και τη χρονιά που διανύουμε είναι το πρώτο αυτοκίνητο σε πωλήσεις παγκοσμίως.

Δείτε ακόμη: Toyota Hilux 2.4D-4D στα 185 άλογα από 150

Στην ολοκαίνουργια 12 κατά σειρά γενιά του, το νέο Toyota Corolla άλλαξε ριζικά σε σχεδιασμό και βελτιώθηκε πολύ σε οδική συμπεριφορά και ποιότητα, διατηρώντας το φιλικό του χαρακτήρα. Στην Ευρώπη, το 5θυρο Corolla παρουσιάζει περισσότερο αγοραστικό ενδιαφέρον, ενώ το σεντάν Corolla είναι παραδοσιακά πιο δημοφιλές στην Ανατολική Ευρώπη, στην Ασία και στις Η.Π.Α. Ωστόσο, είναι πιο ενδιαφέρον από ποτέ σχεδιαστικά, αφού έχει μοντέρνα στοιχεία συνδυασμένα με κομψό τρόπο και σίγουρα θα προσελκύσει το κοινό που αναζητά ένα μικρομεσαίο σεντάν, καλύπτοντας παράλληλα την απουσία του Avensis.

Το νέο Corolla Sedan πωλείται στην αρχική έκδοση Live σε τιμές που ξεκινούν από 17.270 ευρώ με τον 1.600άρη ατμοσφαιρικό turbo κινητήρα των 132 ίππων και από 21.340 ευρώ το υβριδικό 1.8 λτ. 122 hp (δεν διατίθεται με τον 1.2Τ). Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται 7 αερόσακοι, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας με έλεγχο διεύθυνσης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8 ιντσών, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κ.λπ.

Δείτε ακόμη: Πρώτο σε πωλήσεις παγκοσμίως το Toyota Corolla

Κομψό σεντάν με τόνους δυναμισμού

Το νέο Toyota Corolla Sedan εμφανίζεται πιο κομψό και ελκυστικό σχεδιαστικά από τις προκατόχους του, με σωστές αναλογίες όγκων και δυναμικό τελείωμα που παραπέμπει στα 4θυρα κουπέ. Εμπρός κυριαρχούν τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και η μεγάλη εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα, το πλαϊνό του είναι σφηνοειδές, ενώ πίσω τα φανάρια ενώνονται με μια επένδυση χρωμίου. Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα TNGA (Toyota New Global Architecture), το νέο Corolla διαθέτει σημαντικά αυξημένη ακαμψία κατά 60% και χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 10 χιλιοστά. Από πλευράς διαστάσεων το Corolla Sedan έχει μήκος 4.630 χλστ. και μεταξόνιο 2.700 χλστ. (έναντι 2.640 χλστ. το Hatchback).

Μοντέρνο, ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό

Καμία απολύτως σχέση δεν υπάρχει και στο εσωτερικό μεταξύ του νέου Corolla και του προγενέστερου. Ο σχεδιασμός είναι λιτός και απέριττος, με πολλές επίπεδες επιφάνειες και ίσιες γραμμές. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη εύχρηστη οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων ToyotaTouch, όπου έχουν συγκεντρωθεί πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, μειώνοντας έτσι τον αριθμό των χειριστηρίων. Επίσης, στον πίνακα οργάνων έχει προστεθεί οθόνη TFT 7 ιντσών (4,2 ιντσών στις εκδόσεις Live και Eco) με επιπλέον ενδείξεις, ενώ εκατέρωθεν αυτής υπάρχουν αναλογικά όργανα.

Δείτε ακόμη: Το Toyota Yaris GR-4 εν δράσει! (+video)

Εκτός από τον πιο σύγχρονο σχεδιασμό, σημαντική βελτίωση έχει γίνει και σε ποιότητα, χάρη στην ευρεία χρήση μαλακών υλικών σε ολόκληρη σχεδόν την επιφάνεια του ταμπλό (εκτός από το κομμάτι κοντά στο παρμπρίζ). Καλύτερη με την σειρά της είναι και η θέση οδήγησης, ωστόσο κάποιοι οδηγοί ενδέχεται να ήθελαν πιο χαμηλά το κάθισμα και περισσότερη ρύθμιση στην απόσταση του τιμονιού από το θώρακα. Στο εμπρός τμήμα της καμπίνας οι δύο επιβάτες θα μετακινηθούν άνετα, όπως και στο πίσω κάθισμα. Εκεί το μακρύτερο μεταξόνιο σε σχέση με το Hatchback Corolla γίνεται άμεσα αισθητό, αφού ο αέρας για τα είναι εμφανώς περισσότερος και έτσι πιο ψηλοί θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις. Για τις αποσκευές υπάρχουν 471 λίτρα, όμως δεν είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα, για το λόγο ότι τα μπράτσα του καπό εισέρχονται στο πορτ μπαγκάζ.

Έμφαση στην άνεση στην οδήγηση

Η άνεση και η ευκολία στην οδήγηση, είναι τα πρώτα χαρακτηριστικά που αντιλαμβάνεται ο οδηγός του νέου Corolla Sedan, από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσει. Η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω αμβλύνουν με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και ενισχύουν τον οικογενειακό και συντηρητικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Αναμενόμενα τα όποια σπορτίφ στοιχεία απουσιάζουν, αφού οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι τονισμένες και το τιμόνι παρέχει μέτρια αίσθηση, όπως και το πεντάλ των φρένων. Παράλληλα ο υβριδικός κινητήρας ενισχύει με την σειρά του την άνεση στην οδήγηση, ειδικά σε αστικούς ρυθμούς.

Εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση

Κύριος σκοπός του υβριδικού συνόλου των 1.8 λτ. είναι η οικονομία σε καύσιμο και αυτό το καταφέρνει περίφημα, αφού βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με ντίζελ μηχανικά σύνολα. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από ένα κινητήρα βενζίνης 1.8 λτ. ισχύος 98 ίππων και 142 Nm ροπής και ένα ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση 50 ίππων και 163 Nm ροπής (συνδυαστική ισχύς 122 ίππων).

Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Toyota, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 11,0 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 3,4-3,6 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 77-83 γρ./χλμ. (WLTP). Σε πραγματικές συνθήκες η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 5,3 λτ./100 χλμ., ενώ στην πόλη είναι χαμηλότερη, αφού υπό ευνοϊκές συνθήκες (π.χ. επίπεδο δρόμο ή κατηφορικό) μπορεί να διανύσει αρκετά μέτρα, με μόνο τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Σε χαμηλά φορτία μπορεί μέχρι περίπου τα 60 χλμ./ώρα να κινείται σαν αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όμως και σε πιο γρήγορες ταχύτητες χρησιμοποιεί την ενέργεια από τη μπαταρία (βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα), εξοικονομώντας καύσιμο.

Δείτε ακόμη: Έτσι θα είναι το Toyota Yaris GR-4 παραγωγής

Μειονέκτημα αποτελεί ο αισθητός (αν και μειωμένος) θόρυβος από τον κινητήρα κατά την πλήρη επιτάχυνση ή για να διατηρήσει σβέλτους ρυθμούς στον αυτοκινητόδρομο. Επίσης, ενοχλεί η μεγάλη αυξομείωση των στροφών, αφού εν κινήσει και με χαμηλό φορτίο μπορεί να λειτουργεί κοντά τις 1.000 σ.α.λ., αλλά με το που θα πιεστεί για να επιταχύνει, θα ανέβει στις 5.000 σ.α.λ., χωρίς να υπάρχει ανάλογα γρήγορη επιτάχυνση. Σε αυτό συμβάλλει και το e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο ενισχύει την άνεση στην οδήγηση, όμως απουσιάζουν επιλογές σχέσεων για να παρεχουν καλύτερο χειρισμό του αυτοκινήτου, ειδικά σε διαδρομές με στροφές.

(+) Άνεση ανάρτησης, ποιότητα κατασκευής, κατανάλωση, ευκολία στην οδήγηση

(-) Οδηγική αίσθηση, θόρυβος κινητήρα στην επιτάχυνση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.798
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
e-CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
98/5.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
142/3.600
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
50
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
163
Συνδυαστική ισχύς (PS)
122
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,1-3,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,5-3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,1-3,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
77-83
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 282 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 274 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.630
Πλάτος (χλστ.)
1.780
Ύψος (χλστ.)
1.435
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.700
Βάρος (κιλά)
1.310
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
471
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
86%
Επικουρικά συστήματα
77%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.340