Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 116 hp Hybrid

H Toyota εισήλθε στην εξαιρετικά δημοφιλή και συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV με το Yaris Cross, το οποίο παρόλο που -αναμενόμενα- υιοθετεί στοιχεία από το συγγενές χάτσμπακ Yaris, αποτελεί ένα άλλο αυτοκίνητο. Γεγονός που φαίνεται αμέσως εξωτερικά, αφού διαφέρει τελείως, από όποια πλευρά και να το κοιτάξει κανείς.

Το κόμπακτ ιαπωνικό SUV διατίθεται με τους γνωστούς κινητήρες βενζίνης 1.5 λτ. 125 ίππων και το υβριδικό 1.500άρι των 116 ίππων, σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές. Αυτές ξεκινούν από τις 18.270 ευρώ και 21.120 ευρώ, με το εξοπλισμό που περιλαμβάνει στάνταρ όλα τα στοιχεία ανέσεων, ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού και συνδεσιμότητας, συν άλλα αξεσουάρ. Ειδικά το υβριδικό Yaris Cross με αυτή την τιμή «παίζει» χωρίς αντίπαλο, κάτι που ήδη το έχει φέρει πολύ ψηλά από πλευράς πωλήσεων. Να σημειώσουμε ότι προσφέρεται και με τετρακίνηση με τον υβριδικό κινητήρα, σε τιμές από 26.870 ευρώ.

Ξεχωριστή παρουσία

Εξωτερικά, το Yaris Cross διακρίνεται αμέσως για τον «περιπετειώδη» χαρακτήρα του, συνοδευόμενο από ένα σπορτίφ παρουσιαστικό. Τα ψηλά τοποθετημένα και αιχμηρά φωτιστικά σώματα εμπρός – πίσω, οι ογκώδεις προφυλακτήρες, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά τμήματα και η απόσταση από το έδαφος των 170 χιλιοστών, συνθέτουν ένα αυτοκίνητο που δεν περνά απαρατήρητο. Συγκριτικά με το «κλασικό» Yaris, το Cross είναι και αισθητά μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις (πλην του ίδιου μεταξονίου των 2.560 χλστ.) και έχει μήκος 4.180 χλστ. (+240 χλστ. από το Yaris), πλάτος 1.765 χλστ. (+20 χλστ.) και ύψος 1.595 χλστ. (+95 χλστ.).

Εσωτερικό Yaris αλλά με περισσότερους χώρους

Αντίθετα με ότι συμβαίνει εξωτερικά, το εσωτερικό του Yaris Cross είναι παρόμοιο με του αδελφού χάτσμπακ. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών (4 ιντσών στη βασική έκδοση) και κάποιες διαφορετικές επενδύσεις. Το ταμπλό με τις καμπύλες επιφάνειες αποτελείται σε ένα τμήμα του από μαλακό υλικό, που αναβαθμίζει τη συνολική απτή ποιότητα, μαζί και με τη γεροδεμένη συναρμογή. Στο κέντρο κυριαρχεί η οθόνη αφής των 8 ιντσών με το εύχρηστο μενού και τα πιο σύγχρονα γραφικά σε σχέση με άλλων Toyota (π.χ. Corolla).

Ο οδηγός του Yaris Cross κάθεται ψηλά και απολαμβάνει πολύ καλή ορατότητα, ενώ η εργονομία και ευχρηστία των διαφόρων επιμέρους χειριστηρίων είναι αρκετά καλή. Μοναδική παραφωνία αποτελεί η ογκώδης και όχι πρακτική κονσόλα στην πόρτα του οδηγού. Από πλευράς χώρων, το περισσότερο ύψος και ο μακρύτερος πίσω πρόβολος κάνουν τη διαφορά, παρά το αμετάβλητο μεταξόνιο. Στην καμπίνα του Yaris Cross θα χωρέσει δίχως στρίμωγμα μια τετραμελής παρέα ή οικογένεια. Επίσης, το πολύ χαμηλό κεντρικό τούνελ διευκολύνει τις ανέσεις στο πίσω κάθισμα, όχι όμως και το σχετικά μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών. Όσο για τις αποσκευές, το πορτ μπαγκάζ των 397 λίτρων είναι αρκετό και φέρει μια εύκαμπτη εταζέρα για περισσότερη πρακτικότητα.

Μετρ της οικονομίας στη βενζίνη

Την εποχή που ζούμε η βενζίνη έχει γίνει είδος πολυτελείας και κάθε οδηγός αναζητά τρόπους για να μειώσει την κατανάλωση. Το Yaris Cross με το αποδοτικό υβριδικό σύνολο των 1.5 λτ. συνδυαστικής απόδοσης 116 ίππων αποτελεί αντίδοτο οικονομίας, αφού αρκείται σε λιγοστές ποσότητες καυσίμου, εκμεταλλευόμενο την ηλεκτροκίνηση. Πιο αναλυτικά, το Hybrid Dynamic Force απαρτίζεται από το 3κύλινδρο 12βάλβιδο VVT–i μοτέρ των 1.5 λίτρων, ισχύος 92 ίππων και 120 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων και 141 Nm ροπής. Ο τελευταίος αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V, η οποία φορτίζει όταν ο οδηγός πατάει φρένο ή σηκώνει το πόδι του από το γκάζι, είτε με τη βοήθεια του βενζινοκινητήρα. Για τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς αναλαμβάνει το κιβώτιο e-CVT, χωρίς όμως να υπάρχει δυνατότητα χειροκίνητων προεπιλεγμένων σχέσεων.

Στην πράξη, ο οδηγός είναι σε θέση να κινείται για αρκετές αποστάσεις και ειδικά σε αστικές συνθήκες με τη χρήση του ρεύματος. Η εμπλοκή του θερμικού μοτέρ γίνεται πάντα με ομαλό τρόπο, ενώ η παρουσία του γίνεται αισθητή όταν ζητηθεί έντονη επιτάχυνση ή στην περίπτωση που καλείται να φορτίσει την μπαταρία. Σε πραγματικές συνθήκες η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 5,5 λτ./100 χλμ., ωστόσο στην πόλη μπορεί να πέσει ακόμα και ένα λίτρο πιο κάτω, εφόσον οδηγείται με ήπιους ρυθμούς. Επίσης, με εκπομπές CO2 100 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα το δακτύλιο. Αν και «τσιγγούνικο» σε βενζίνη, το Yaris Cross διαθέτει την απαραίτητη σβελτάδα και ανεβάζει εύκολα ρυθμούς, επιταχύνοντας στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. και με την τελική ταχύτητα να σταματά στα 170 χλμ./ώρα. Αν τώρα θέλει κανείς να το συγκρίνει με το πιο κόμπακτ και ελαφρύτερο χάτσμπακ Yaris θα βρει διαφορές, αφού το μικρό Toyota κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ.

Σταθερό στο δρόμο και εξαιρετικά ευκολοδήγητο

Τι ζητά η πλειοψηφία των οδηγών από ένα αυτοκίνητο στο δρόμο; Να είναι ασφαλές και σταθερό σε όλες τις συνθήκες, αλλά και εύκολο στους χειρισμούς στην πόλη. Στοιχεία που προσφέρει το Yaris Cross απλόχερα, χάρη στο συνδυασμό της νέας στιβαρής πλατφόρμας TNGA-B, της σφιχτής ρύθμισης των αναρτήσεων και του υβριδικού συστήματος. Εντός αστικού περιβάλλοντος όπου θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα, το αυτοκίνητο κερδίζει αμέσως τον χρήστη του γιατί είναι ξεκούραστο, εύκολο στο παρκάρισμα και δεν ταλαιπωρεί με αλλαγές ταχυτήτων και ασκήσεις «γυμναστικής» με τον συμπλέκτη.

Οι σχετικά σφιχτές αναρτήσεις δεν ενοχλούν ιδιαίτερα όταν έρχονται αντιμέτωπες με διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ωστόσο κάποιοι μπορεί να θελήσουν περισσότερη άνεση. Το αντίτιμο είναι όμως το σίγουρο πάτημα, τόσο στις ευθείες σε γρήγορους ρυθμούς, όσο και σε στροφές. Εκεί όμως, οι λίγο πιο «ενθουσιώδεις» οδηγοί θα αναζητήσουν και εναλλαγές ταχυτήτων και όχι χειρισμό του αυτοκινήτου με μόνο γκάζι – φρένο, ειδικά σε κατηφορικές διαδρομές. Τοποθετώντας το λεβιέ των ταχυτήτων στην επιλογή «B» για φόρτιση της μπαταρίας λειτουργεί πιο έντονα η ανάκτηση ενέργειας, βοηθώντας και στην επιβράδυνση. Όχι ότι αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα με τα τέσσερα δισκόφρενα το βάρους 1.170 κιλών αμάξωμα. Επίσης, το τιμόνι με τις 2,65 στροφές από άκρη σε άκρη έχει καλή αμεσότητα, ακρίβεια και είναι ελαφρύ, καθότι το αυτοκίνητο στοχεύει στην ευκολία στην οδήγηση και όχι για να το πηγαίνει κανείς με φουλ γκάζι, σπαταλώντας πολύτιμη βενζίνη.

(+) Τιμή, εξοπλισμός, σχεδίαση, χώρος αποσκευών, ποιότητα, λειτουργία υβριδικού συστήματος, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, φρένα

(-) Οδηγική αίσθηση, μικρό άνοιγμα πίσω θυρών, θόρυβος κινητήρα στην έντονη επιτάχυνση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.490
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
e-CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
92/5,500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
120/3.600-4.800
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
80
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
141
Συνδυαστική ισχύς (PS)
116
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
170
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
100
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.180
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.595
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.560
Βάρος (κιλά)
1.170
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
397
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
78%
Επικουρικά συστήματα
81%
ESP
 
Αερόσακοι
8
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.120 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store