Δοκιμή VW T-Roc Cabriolet 1.5 TSI 150PS DSG

Η Volkswagen έχει μακρόχρονη παράδοση στα κάμπριο αυτοκίνητα με υφασμάτινη οροφή, όπως το Golf από την πρώτη του γενιά το 1976, καθώς και το Beetle, τόσο το κλασικό, όσο και το σύγχρονο. Παρόλα αυτά η έκπληξη έγινε το 2020, όταν αποκάλυψε το T-Roc Cabriolet, το οποίο τώρα αποτελεί το μοναδικό SUV με κάμπριο αμάξωμα. Εδώ και λίγο καιρό λανσαρίστηκε το ανανεωμένο με αλλαγές εξωτερικά, στο εσωτερικό και σε τεχνολογία, όπως έγινε αντίστοιχα και με το 5θυρο T-Roc. Όσον αφορά τους κινητήρες του, παραμένουν οι 1.0 TSI 110 PS (από 32.400 ευρώ) και 1.5 TSI 150 PS DSG (από 36.900 ευρώ).

Ξεχωρίζει στο πέρασμά του

Το «κλειστό» T-Roc είναι ούτως ή άλλως ένα από τα πιο καλαίσθητα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Στην περίπτωση του T-Roc Cabriolet, τα βλέμματα αναμενόμενα που συγκεντρώνει είναι περισσότερα, πόσο δε μάλλον όταν κυκλοφορεί με «κρυμμένη» την υφασμάτινη οροφή. Αυτή ανοίγει μέσω ηλεκτροϋδραυλικού μηχανισμού σε 9 δευτερόλεπτα και εν κινήσει σε ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα. Το μόνο που κάνει ο οδηγός, είναι να πατήσει τον σχετικό διακόπτη που βρίσκεται ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα. Μια διαδικασία που γίνεται και απομακρυσμένα, με το Keyless Access και το κλειδί του αυτοκινήτου. Με την οροφή ανοιχτή και σηκωμένα τα παράθυρα, οι εμπρός κυρίως επιβάτες προστατεύονται επαρκώς από τους στροβιλισμούς του αέρα. Για ακόμα περισσότερη προστασία διατίθεται στην τιμή των 260 ευρώ το αλεξηνέμιο, όμως επειδή τοποθετείται πίσω από τα εμπρός καθίσματα, καταργεί τις δύο πίσω θέσεις.

Με την ανανέωση άλλαξαν τα εμπρός φωτιστικά σώματα, η μάσκα και οι προφυλακτήρες, χαρίζοντας στο «ανοιχτό» T-Roc ακόμα πιο φρέσκα εμφάνιση. Συγκριτικά με το 5θυρο T-Roc, το Cabriolet με μήκος 4.271 χλστ. είναι ελάχιστα μακρύτερο κατά 35 χλστ., αν και δείχνει ότι είναι πιο κοντό, λόγω της απουσίας των πίσω θυρών. Κάτι πολύ απαραίτητο που δεν φαίνεται, είναι τα rollbars που βρίσκονται πίσω από τα οπίσθια προσκέφαλα και εκτινάσσονται σε κλάσματα δευτερολέπτου σε ενδεχόμενο ανατροπής.

Πλήρως αναβαθμισμένο εσωτερικό με περιορισμούς σε χώρους

Το ανανεωμένο T-Roc Cabriolet βελτιώθηκε θεαματικά στο εσωτερικό του (όπως και το 5θυρο), αφού άλλαξε τελείως το ταμπλό του. Πλέον, είναι κατασκευασμένο ολόκληρο από παχύ μαλακό πλαστικό (σκληρό πριν), μαζί με διακοσμητικές ραφές. Σε συνδυασμό με την στιβαρή του συναρμογή και το προσεγμένο στη λεπτομέρεια φινίρισμα αποπνέει πολυτέλεια. Ευχάριστη νότα αποτελούν και τα διακοσμητικά πάνελ σε ασημί (ή άλλη) απόχρωση. Νέο είναι το τιμόνι, όπως και ολόκληρη η κεντρική κονσόλα, όπου στο άνω άκρο της βρίσκεται η οθόνη των 8,0 ιντσών (προαιρετικά 9,2 ιντσών) του infotainment και πιο κάτω το νέο ψηφιακό πάνελ για το χειρισμό του διζωνικού κλιματισμού. Στάνταρ είναι και ο παραμετροποιήσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, που ενισχύει με τη σειρά του την άρτια εικόνα του εσωτερικού.

Όσον αφορά τους χώρους, ο οδηγός και ο συνοδηγός δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα απολύτως πρόβλημα. Όμως από εκεί και πίσω δεν έχει καμία σχέση με το 5θυρο T-Roc και απαιτούνται παραχωρήσεις. Δύο ενήλικα άτομα κανονικού ύψους δεν θα νιώσουν ευχάριστα, αφού το ωφέλιμο ύψος, πλάτος και ο αέρας για τα πόδια είναι στα όρια. Συν του ότι η κλίση του πίσω καθίσματος είναι αρκετά κάθετη και κουράζει. Περιορισμοί θα γίνουν και στις αποσκευές, γιατί το πορτ μπαγκάζ είναι μικρό σε χωρητικότητα (284 λτ. έναντι 445 λτ. στο «κλειστό» T-Roc), σε άνοιγμα και με ακανόνιστο σχήμα. Ουσιαστικά το T-Roc Cabriolet είναι για δύο άτομα, με όχι πολλές αποσκευές. Άλλωστε στα κάμπριο απαιτούνται θυσίες σε χώρους και όσοι τα επιλέγουν το γνωρίζουν.

Στιβαρό στο δρόμο και ισορροπημένο

Η έλλειψη της οροφής μαζί με τις μεσαίες και πίσω κολόνες του T-Roc Cabriolet, έχει αντισταθμιστεί εν μέρει από επιμέρους ενισχύσεις στο πλαίσιο και στο αμάξωμα. Εύλογα δεν μπορεί να φτάσει σε ακαμψία το 5θυρο T-Roc, όμως σε καμία περίπτωση ο οδηγός του δεν θα νιώσει ανασφαλής. Μικρο-στρεβλώσεις γίνονται αισθητές όταν το αυτοκίνητο περνά από διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος και περισσότερο με την οροφή ανοιχτή, όμως είναι αμελητέες.

Η πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της VW στο γενικότερο «στήσιμο» του αυτοκινήτου, φαίνεται όταν οδηγείται σε πιεσμένους ρυθμούς. Στις στροφές το αυτοκίνητο αντιδρά ως ένα ενιαίο σύνολο, ενώ στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων δεν θα ενοχλήσει με θορύβους, χάρη και στην πολύ καλή εφαρμογή και μόνωση της υφασμάτινης οροφής. Οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις διαθέτουν το κατάλληλο σετάρισμα, αφού διατηρούν την άνεση σε αρκετά καλά επίπεδα και περιορίζουν τις κλίσεις του αμαξώματος. Η πρόσφυση είναι μπόλικη και η υποστροφή δύσκολα θα εκδηλωθεί. Με άφημα του γκαζιού μέσα στη στροφή, το πίσω μέρος του αυτοκινήτου ίσα που θα γλιστρήσει. Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός έχει τον έλεγχο και απολαμβάνει μια ασφαλή οδική συμπεριφορά. Επίσης, το τιμόνι προσφέρει την απαιτούμενη αίσθηση – ακρίβεια και τα φρένα είναι αποτελεσματικά σε κάθε περίπτωση.

Ταιριαστός και ο κινητήρας

Ο 1.5 TSI ACT με το σύστημα απενεργοποίησης των 2 κυλίνδρων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7άρι DSG, αποτελούν γνωστή και σταθερή αξία, σε πολλά αυτοκίνητα του ομίλου VW. Το μηχανικό αυτό σύνολο των 150 ίππων και 250 Nm ροπής ταιριάζει κατάλληλα και στο T-Roc Cabriolet, διαθέτοντας θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, δύναμη και γραμμική απόδοση μέχρι τις πιο ψηλές. Συνεργάζεται αρκετά καλά με το άμεσο στις αλλαγές DSG7, το οποίο διαθέτει επιλογή Sport και paddles στο τιμόνι. Έτσι σε μια στριφτερή διαδρομή, ο χρήστης είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο τις δυνατότητες του μοτέρ και να έχει καλύτερο έλεγχο του κάμπριο SUV.

Επιπλέον, στο ταξίδι η μακριά 7η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.400 σ.α.λ.) έχει ευεργετικά αποτελέσματα. Οι επιδόσεις που πετυχαίνει είναι γρήγορες, αν και λόγω του επιπλέον βάρους των 188 κιλών (1.546 έναντι 1.358 κιλά το 5θυρο T-Roc 1.5 TSI DSG), υπάρχει μια επιβάρυνση κατά 1,1 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα (9,4 δλ. αντί 8,3 δλ.). Όσον αφορά την κατανάλωση, κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 8,8 λτ./100 χλμ.

Μοναδικό Cabrio SUV, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, κινητήρας

Χώροι για τους πίσω επιβάτες, χώρος αποσκευών, πρακτικότητα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
DSG7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
203
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
145
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
102
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.271
Πλάτος (χλστ.)
1.811
Ύψος (χλστ.)
1.527
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.630
Βάρος (κιλά)
1.546
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
284
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
36.900 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store