Δοκιμή VW Tiguan 1.4 eHybrid 245 PS DSG6 R-Line - AutoGreekNews

Δοκιμή VW Tiguan 1.4 eHybrid 245 PS DSG6 R-Line

Η ανανέωση του VW Tiguan πέρα από τη νέα πνοή που έδωσε στο SUV της γερμανικής μάρκας, έφερε και την ενσωμάτωση του plug-in υβριδικού μηχανικού συνόλου, που εκτοξεύει την ισχύ στους 245 ίππους και διατηρεί την κατανάλωση σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.

Το Tiguan είναι ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα του VW Group, που συνδράμει τα μέγιστα στην εμπορική πορεία της μάρκας, έχοντας πουλήσει από την αρχή της καριέρας του έως και σήμερα, περισσότερα από 6 εκατομμύρια αυτοκίνητα. H VW δεν επαναπαύεται όμως στις δάφνες επιτυχίας του Tiguan και για αυτό ακολουθώντας την τάση της εποχής το εξηλεκτρίζει. Έτσι η PHEV μορφή του φρεσκαρισμένου Tiguan συνδυάζει με επιτυχία τις αξίες που είχαμε γνωρίσει από το μικρομεσαίο SUV, με τις αρετές και τις ευκολίες που προσφέρει η ηλεκτροκίνηση. Όμως όλη αυτή η νέα τεχνολογία έχει ένα κόστος, που στην περίπτωση του Tiguan 1.4 eHybrid αγγίζει τα 41.550 ευρώ (λιανική τιμή προ φόρων 31.582 ευρώ για εταιρικό αυτοκίνητο) και συνοδεύεται από πλήρη εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας.

Ας ξεκινήσουμε με το σημαντικότερο! Την καρδιά του Tiguan PHEV

Σαφώς κι αναφερόμαστε στον υβριδικό με πρίζα κινητήρα που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του VW Tiguan. Κυρίως τμήμα είναι ο 1.400άρης TSI, συνεργαζόμενος με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Το σύνολο αυτό συνεπικουρείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, που αντλεί ενέργεια από την μπαταρία λιθίου των 13 kWh. Αυτή υπόσχεται αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία για έως και 50 χλμ. με κατανάλωση 16,8 kWh/100 χλμ., φορτίζει από εξωτερική πηγή, ενώ ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα. Για να «γεμίσει» πλήρως απαιτούνται 3 ώρες και 40 λεπτά σε ένα wallbox των 3,6 kW, ή πάνω από 5 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα. 

Σε επίπεδο απόδοσης τώρα, ο 1.4 TSI μεμονωμένα αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής, ενώ το ηλεκτρικό μοτέρ φτάνει τους 115 ίππους και τα 330 Nm ροπής. Συνδυαστικά καταλήγουν στον εμπρόσθιο άξονα 245 ίπποι και 400 Nm ροπής, νούμερα που αν μη τι άλλο σε βάζουν «στην πρίζα» για επιδόσεις GTI. Με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα GTE το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 7,5 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα. Σαφώς όμως το VW Tiguan 1.4 eHybrid έχει κι άλλο πρόσωπο, αυτό της οικονομίας και των ξέγνοιαστων μετακινήσεων, ακόμα και στο κέντρο της πόλης (πάσο ελευθέρας στο δακτύλιο).Ίσως το e-Sound (Ηλεκτρονικός ήχος εξομοίωσης λειτουργίας κινητήρα), θα μπορούσε να είχε ένα πιο διακριτικό ήχο.

Η Volkswagen, θέλοντας να εντρυφήσει τον κάτοχο του PHEV Tiguan σε ένα ηλεκτρικό στιλ οδήγησης, έχει επιλέξει το eHybrid να ξεκινά στο πρόγραμμα οδήγησης E-MODE, αρκεί η μπαταρία να είναι πλήρως φορτισμένη. Με αυτό κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια κι όταν η μπαταρία τείνει να αδειάσει ή η ταχύτητα περάσει τα 130 χλμ./ώρα, τότε το αυτοκίνητο επιλέγει αυτόματα το πρόγραμμα HYBRID. Σε αυτή την περίπτωση, με γεμάτη μπαταρία και με προσεκτική οδήγηση, η μέση πραγματική κατανάλωση βρίσκεται στα 2,8 λτ./100 χλμ. Όταν αδειάσει η μπαταρία και κινείται ως απλό υβριδικό, η κατανάλωση αγγίζει τα 6,8 λτ./100 χλμ.

Αλλαγές ουσίας!

Η αισθητική ανανέωση που έκανε η VW στο δημοφιλές SUV της, φρόντισε να τονίσει το παρουσιαστικό του Tiguan, με απώτερο σκοπό να διατηρήσει «ζεστό» το αγοραστικό κοινό. Αρχικά, στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζει η φαρδύτερη μάσκα, όπως επίσης και τα νέα LED φώτα και τους προβολείς IQ.LIGHT – LED matrix για πρώτη φορά. Από εκεί κι έπειτα οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσετε πως το καπό ψήλωσε ελαφρώς, ενώ καλοδεχούμενες είναι κι οι σπορτίφ λεπτομέρειες RLine. Οι σχεδιαστικές αλλαγές συνεχίστηκαν και στο οπίσθιο τμήμα του SUV, όπου διακρίνουμε το νέο προφυλακτήρα και τα ανασχεδιασμένα LED φωτιστικά σώματα.

Εσωτερικό: Τεχνολογικά προηγμένο κι άνετο

Η καμπίνα είναι άρτια από όλες τις απόψεις. Διαθέτει έναν σύγχρονο σχεδιασμό, που ενισχύεται σημαντικά από το πλήθος τεχνολογίας που φέρει. Σε επίπεδο κατασκευής δεν θα έχετε το παραμικρό παράπονο, τόσο γιατί έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ καλής ποιότητας υλικά και με προσεγμένη συναρμογή. Με την πρώτη ματιά διακρίνεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 10 ιντσών, όπως κι η ευανάγνωστη 8άρα οθόνης αφής του infotainment. Αυτό που λείπει είναι η κάμερα οπισθοπορείας, αν και ενσωματώνει αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω. Οι θήκες για τα μικροπράγματά σας επαρκούν, κάτι που ενισχύει την πρακτικότητα, ενώ σε καλό βαθμό είναι κι η εργονομία.

Σε ότι αφορά τους χώρους επιβατών, στο εσωτερικό του ανανεωμένου Volkswagen Tiguan eHybrid φιλοξενούνται με άνεση πέντε ενήλικες. Xαρακτηριστική παραμένει η δυνατότητα μετακίνησης των πίσω συρόμενων καθισμάτων κατά 160 χλστ. Ο χώρος αποσκευών αναμενόμενα μειώθηκε σημαντικά λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας, αγγίζοντας τα 420 λίτρα (έναντι των 615 λτ. για τις εκδόσεις με τους θερμικούς κινητήρες), όμως θα σας ικανοποιήσει με το σχήμα του.

Εντυπωσιακή σταθερότητα, αλλά αρκετά σφιχτή ανάρτηση

Η αύξηση του βάρους (1.811 κιλά είναι αυτά) εξαιτίας του ηλεκτροκινητήρα και της μπαταρίας, ανάγκασε τους μηχανικούς να επιλέξουν ένα σφιχτό setup ανάρτησης. Η ποιότητα κύλισης όμως εξακολουθεί να είναι καλή, αλλά στην περίπτωση του PHEV Tiguan (εν αντιθέσει με «αδερφάκια» του με τους θερμικούς κινητήρες), προϋποθέτει και το οδόστρωμα να είναι σε καλή κατάσταση. Αλλιώς ορισμένες από τις κακοτεχνίες περνούν στην καμπίνα. Σε γενικές γραμμές και παρά τις σεβαστές του διαστάσεις, το Tiguan κινείται «αεράτα» εντός πόλης, με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες να εξασφαλίζουν απρόσκοπτα αυξημένη περιφερειακή ορατότητα και να βοηθούν στους ελιγμούς.

Οι εναλλαγές από τη μία μονάδα κίνησης στην άλλη γίνονται ανεπαίσθητα, όμως το μεγάλο ατού του Tiguan eHybrid είναι πως προσφέρει μια έντονη αίσθηση ασφάλειας. Σαφώς και πέρα από τα οδηγικά του χαρακτηριστικά, για αυτό μερίδιο στην επιτυχία έχει και η ενσωμάτωση όλων των προηγμένων συστημάτων ασφαλείας τελευταίας γενιάς IQ. DRIVE. Ενδιαφέρον μας φάνηκε επίσης και το προαιρετικό σύστημα Travel Assist με χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης, που προσφέρει υποβοήθηση στο τιμόνι, φρενάρισμα και επιτάχυνση σε ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα!

Πολύ καλή αίσθηση θα αποκομίσετε από το VW Tiguan eHybrid και σε δρόμο με στροφές. Η ρύθμιση της ανάρτησης εξασφαλίζει επαρκή πρόσφυση σε κάθε περίσταση, διατηρώντας παράλληλα σε λογικά επίπεδα την κλίση του αμαξώματος. Το τιμόνι δεν το λες ξυράφι, αλλά τουλάχιστον ικανοποιεί το μέσο χρήστη με το βάρος και την αίσθηση που παρέχει. Επιπλέον, τα φρένα είναι ισχυρά κι ακούραστα, παρά τη μάζα που έχουν να διαχειριστούν. Τέλος, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει στo Tiguan να κινείται άνετα σε δρόμους με κακό ανάγλυφο, βγάζοντας ασπροπρόσωπο τον οδηγό. Αρκεί ο τελευταίος να θυμάται ότι οδηγεί ένα προσθιοκίνητο SUV με ασφάλτινα ελαστικά και να μην το παρακάνει.

Συνδυάζοντας δυο κόσμους!

Το PHEV Tiguan κατορθώνει να συνδυάσει δυο διαφορετικούς κόσμους: του ηλεκτρισμού και της βενζίνης, προσφέροντας απλόχερα οικονομία καυσίμου, άνεση και πρακτικότητα, όπως μας έχει συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια το SUV της VW. Αναμφίβολα δεν είναι το μοντέλο που απευθύνεται σε πολλούς λόγω της υψηλής τιμής του, με τους εταιρικούς χρήστες να είναι αυτοί που θα το γλυκοκοιτάξουν περισσότερο, λόγω της φοροαπαλλαγής που παρέχει.

(+) Επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής εσωτερικού, χώροι επιβατών, εξοπλισμός άνεσης κι ασφάλειας, κατανάλωση
(-) Ηλεκτρική αυτονομία, λειτουργία ανάρτησης σε έντονες ανωμαλίες, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη και ηλεκτροκινητήρας
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.395
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.550-3.500
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
116
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
330
Συνδυαστική ισχύς (PS)
245
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
205
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
1,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
35
Εμπρός ανάρτηση
Γονατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.511
Πλάτος (χλστ.)
1.859
Ύψος (χλστ.)
1.672
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.680
Βάρος (κιλά)
1.811
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
420
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
41.550 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS
Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT
Δοκιμή Renault Clio Hybrid E-Tech 140 PS
Δοκιμή Renault Clio Hybrid E-Tech 140 PS
Δοκιμή Jeep Compass 4xe 1.3 λτ. 240 hp
Δοκιμή Jeep Compass 4xe 1.3 λτ. 240 hp
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 125 HP
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 125 HP
Δοκιμή Audi Q3 45 TFSI e 245 PS
Δοκιμή Audi Q3 45 TFSI e 245 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E RWD ER 294 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E RWD ER 294 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 158 PS Hybrid X-Tronic
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 158 PS Hybrid X-Tronic
Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG
Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store