Δοκιμή Volvo C40 Recharge P8 AWD 408 hp

Η Volvo κάνει ένα ακόμα σημαντικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, με το λανσάρισμα του πρώτου μοντέλου στην ιστορία της που σχεδιάστηκε αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό, του C40 Recharge. Αρχικά είναι διαθέσιμο στην έκδοση Recharge P8 AWD των 408 ίππων (από 58.082 ευρώ), ενώ τον ερχόμενο Ιούλιο θα προσφέρεται και το C40 Recharge P6 με τον ένα ηλεκτροκινητήρα των 231 ίππων (από 51.026 ευρώ).

Μαζί με το XC40 Recharge, η Σουηδική μάρκα εμπλουτίζει τις προτάσεις της με 100% ηλεκτροκίνηση. Άλλωστε μέχρι το 2030 προβλέπει κάθε αυτοκίνητο που διαθέτει στην αγορά να είναι αμιγώς ηλεκτρικό, ενώ στο κοντινό μέλλον θα ακολουθήσει το νέο μικρό ηλεκτρικό SUV XC30 και αργότερα θα δούμε το επόμενης γενιάς, επίσης αμιγώς ηλεκτρικό XC90.

Επιβλητική και δυναμική παρουσία

Τα αυτοκίνητα της Volvo ανέκαθεν ξεχώριζαν στο δρόμο για το πληθωρικό τους παρουσιαστικό και την «αρχοντική» τους εμφάνιση. Αυτή τη φορά όμως με το C40, η δημοφιλής εταιρία από το Γκέτεμποργκ με τον σχεδόν ένα αιώνα από την ίδρυσή της, έκανε κάτι το διαφορετικό. Έδωσε περισσότερη κλίση προς τα πίσω στο σπορτίφ μικρομεσαίο της SUV, το οποίο κεντρίζει ακόμα πιο πολύ το ενδιαφέρον με το ασυνήθιστο αλλά πολύ ταιριαστό γκριζοπράσινο μεταλλικό χρώμα Sage Green. Η γραμμή της οροφής είναι πιο κυρτή από το εμπρός παρμπρίζ και καταλήγει σε ένα έντονα σφηνοειδέςτύπου κουπέ πίσω μέρος με την ειδικά σχεδιασμένη διπλή αεροτομή, για να αυξάνει και την αυτονομία. Πίσω τα κάθετα φώτα έχουν τμηματική διάταξη και αποτελούν μια σύγχρονη εκδοχή του κλασικού σχεδίου της Volvo. Μπροστά είναι πιο γνώριμο, καθώς υιοθετεί την κλειστού τύπου μάσκα με το «Σφυρί του Θωρ» και τα νέας τεχνολογίας pixel LED φωτιστικά σώματα. Πρόσθετα, οι ζάντες αλουμινίου των 20 ιντσών ενισχύουν τη μυώδη εμφάνισή του και το αυτοκίνητο δείχνει μεγαλύτερο σε όγκο, από όσο πραγματικά είναι (μήκος 4.440 χλστ., πλάτος 1.873 χλστ., ύψος 1.591 χλστ. και μεταξόνιο 2.702 χλστ.).

Πολυτέλεια και αρκετοί χώροι

Στο εσωτερικό του Volvo C40 Recharge η εικόνα είναι γνωστή, αφού προέρχεται από το XC40. Αυτό σημαίνει ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην κατασκευή, μέσω της χρήσης μαλακών υλικών στο ταμπλό και στις πόρτες και της στιβαρής συναρμογής των διαφόρων επιμέρους τμημάτων. Επίσης, με αρχή το νέο C40 Recharge, η Volvo σε όλα τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της δεν θα χρησιμοποιεί καθόλου δέρμα, αλλά υψηλής ποιότητας υλικά. Αυτά δεν διαφέρουν καθόλου σε όψη και υφή με το πραγματικό δέρμα, όπως είναι για παράδειγμα η επένδυση του τιμονιού και το ύφασμα Nubuck / Microtech.

Ένα ακόμα στοιχείο που αρέσει στον οδηγό του C40, είναι ότι κάθεται ψηλά και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση μέσων των πολλαπλών ρυθμίσεων καθίσματος και τιμονιού. Μειονέκτημα αποτελεί η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, λόγω της κλίσης του παρμπρίζ. Στο παρκάρισμα όμως δεν υπάρχει πρόβλημα, αφού οι κάμερες φροντίζουν να μεταφέρουν πλήρη εικόνα στην οθόνη του infotainment των 9 ιντσών. Το εν λόγω αναβαθμισμένο σύστημα απαιτεί ένα διάστημα προσαρμογής και είναι εξελιγμένο σε συνεργασία με την Google. Βασίζεται σε λειτουργικό σύστημα Android και ενσωματώνει υπηρεσίες όπως το Google Maps, το Google Assistant και το Google Play Store, ενώ θα λαμβάνει ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού. Μπροστά από τον οδηγό είναι τοποθετημένη και η αναβαθμισμένη οθόνη των 12 ιντσών του πίνακα οργάνων, όπου εμφανίζονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες. Τη ζωή του χρήστη κάνει πιο εύκολη ο αισθητήρας βάρους που ενσωματώνεται στο κάθισμα και με το που κάτσει ο οδηγός ενεργοποιεί όλες τις λειτουργίες, δίχως καν να χρειάζεται πάτημα μπουτόν Start-Stop.

Στον τομέα των χώρων, τέσσερα ενήλικα άτομα θα φιλοξενηθούν δίχως παραχωρήσεις. Ένας ακόμα στη μέση του πίσω καθίσματος δεν θα νιώσει το ίδιο άνετα, εξαιτίας του πολύ ψηλού κεντρικού τούνελ. Όσο για τις αποσκευές, τα 413 λτ. είναι αρκετά, συν τα 31 λτ. που «κρύβονται» κάτω από το εμπρός καπό και εξυπηρετούν για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.

Ακαριαία δύναμη 408 «καθαρών» ίππων

Οι 408 ίπποι και τα 660 Nm ισχύος που εξασφαλίζουν οι δύο ηλεκτροκινητήρες (2×204 hp και 2×330 Nm), επιτρέπουν στο βαρύ αμάξωμα των 2.185 κιλών να επιταχύνει αστραπιαία (0-100 χλμ./ώρα σε 4,7 δλ.). Αρκεί ο οδηγός να πατήσει έντονα το πεντάλ του γκαζιού και οι επιβάτες θα νιώσουν ότι τους ρουφάει το αναπαυτικό κάθισμα. Δίχως να αισθανθούν θορύβους, κραδασμούς, αλλαγές ταχυτήτων και οτιδήποτε μπορεί να διαταράξει την άνεση που απολαμβάνουν. Όμως το C40 Recharge P8 είναι και εύκολο στην οδήγηση, ειδικά με την επιλογή One Pedal Drive. Εφόσον το συνηθίσει γρήγορα ο οδηγός και μάθει με πόση ένταση να σηκώνει το πόδι του από το γκάζι, μπορεί να επιβραδύνει στις περισσότερες περιπτώσεις (εκτός από μια έκτακτη ανάγκη) χωρίς να πατάει καθόλου φρένο. Έτσι επιτυγχάνεται και δραστική μείωση της φθοράς στα δισκόφρενα και τα τακάκια.

Τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ αντλούν ενέργεια από την μπαταρία των 78 kWh, η οποία σύμφωνα με τη Volvo προσφέρει μεικτή αυτονομία 415-444 χλμ. ή 541-578 χλμ. στην πόλη. Για τη φόρτισή της σε 3φασικό AC 16Α απαιτούνται 8 ώρες, ή 68 λεπτά σε DC 50 kW ή μόλις 37 λεπτά σε 150 kW. Η εργοστασιακή μέση κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 20,7-22,3 kWh/100 χλμ., με την πραγματική να βρίσκεται κοντά στις 25 kWh/100 χλμ. και την αυτονομία στα 350 χλμ.

Άνετο και πολύ «στιβαρό» στο δρόμο

Η άνεση και η ασφάλεια στην οδήγηση αποτελεί παραδοσιακό χαρακτηριστικό των Volvo. Κανόνα που ακολουθεί κατά γράμμα και το C40 Recharge των 408 ίππων, αφού μπορεί να κινηθεί από ήρεμα έως πολύ σβέλτα, ανάλογα τις διαθέσεις του οδηγού του. Ανεξαρτήτως συνθηκών οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις, το «δεμένο» πλαίσιο και η πολύ δύναμη που μοιράζεται ισόποσα στους δύο άξονες, δεν θα φοβίσουν όποιον θελήσει να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Στις ευθείες εμφανίζεται ακλόνητο και ενθουσιάζει με την ευκολία που αφήνει γρήγορα τα οχήματα πίσω του, όταν για παράδειγμα χρειαστεί να κάνει μια προσπέραση.

Παράλληλα και σε «σφιχτές» διαδρομές με στροφές δεν θα αρνηθεί την πίεση και είναι σε θέση να κινηθεί επίσης γρήγορα και ελεγχόμενα. Ακόμα και με βαθύ πάτημα του γκαζιού εντός στης στροφής, η αποτελεσματική τετρακίνηση δίνει τη δυνατότητα ελαφρού γλιστρήματος με τα τέσσερα. Αν τα ηλεκτρονικά συστήματα αντιληφθούν απότομη μεταφορά φορτίου και τάση απώλειας πρόσφυσης, τότε αναλαμβάνουν άμεσα δράση και επιτρέπουν στο SUV να κινηθεί χωρίς να παρεκκλίνει από την επιθυμητή πορεία. Το τιμόνι έχει ελαφριά αίσθηση και είναι κατάλληλο για την καθημερινή οδήγηση, ωστόσο προσφέρεται η δυνατότητα επιπλέον βάρους μέσω της σχετικής επιλογής που υφίσταται στο infotainment.

Δύναμη κινητήρα, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, άνεση, ευκολία οδήγησης, τιμή για την ισχύ του

Κατανάλωση, αυτονομία σε ταχύτητες ταξιδιού, ορατότητα προς τα πίσω

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
408/4.350 - 13.900
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
660/0 - 73
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
4,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
20,7-22,3
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.440
Πλάτος (χλστ.)
1.873
Ύψος (χλστ.)
1.591
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.702
Βάρος (κιλά)
2.185
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
413
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
58.082 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Δοκιμή Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 306 PS
Δοκιμή Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 306 PS
Δοκιμή VW T-Roc 1.5 TSI 150 PS DSG 7
Δοκιμή VW T-Roc 1.5 TSI 150 PS DSG 7
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Δοκιμή Volvo XC40 Recharge P6 231 hp
Δοκιμή Volvo XC40 Recharge P6 231 hp
Δοκιμή Hyundai i20 N Line 1.0 T-GDI 120 PS
Δοκιμή Hyundai i20 N Line 1.0 T-GDI 120 PS
Δοκιμή MINI John Cooper Works
Δοκιμή MINI John Cooper Works
Δοκιμή Ford Puma 1.0 EcoBoost 155 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Ford Puma 1.0 EcoBoost 155 PS mHEV Powershift
Δοκιμή BMW i4 eDrive40
Δοκιμή BMW i4 eDrive40
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Opel Astra στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Mazda CX-60 PHEV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου και πιο ακριβού Toyota Hilux GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Abarth 595/695 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο σπορ και ακριβό Toyota Yaris GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου καλοκαιρινού VW T-Roc Cabriolet
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes-AMG SL στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store