Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS

Με την παρουσίαση του XC40 πριν από τέσσερα χρόνια (τον Σεπτέμβριο του 2017), η Volvo έκανε την είσοδό της στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρομεσαίων SUV και ειδικότερα στην πιο απαιτητική κατηγορία των premium. Ένα μοντέλο που έχει γίνει δημοφιλές όλα αυτά τα χρόνια και στην ελληνική αγορά και έχει ξεχωρίσει για το δυναμικό του σχεδιασμό, την πολυτέλεια, την ασφάλεια και τις τεχνολογίες που φέρει.

Αρχικά διατέθηκε με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, όμως εδώ και καιρό η σουηδική μάρκα αφαίρεσε από την γκάμα των μοντέλων της όλους τους πετρελαιοκινητήρες. Έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στον εξηλεκτρισμό, μέσω των υβριδικών μηχανικών συνόλων και πιο πρόσφατα με την αμιγώς ηλεκτροκίνηση. Άλλωστε στα σχέδια της Volvo είναι ότι έως το 2030 όλα τα μοντέλα της θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

To XC40 Τ8 Recharge είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volvo, το οποίο εντυπωσιάζει με την ισχύ των 408 ίππων. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 58.020 ευρώ για την αρχική έκδοση Plus και από 61.988 ευρώ για την Pro. Η πιο ακριβή περιλαμβάνει επιπλέον ηχοσύστημα Harman/Kardon, πανοραμική οροφή, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα εμπρός, προβολείς ομίχλης, σύστημα πλύσης προβολέων, προβολείς Full LED και περιμετρική κάμερα 360 μοιρών. Σε κάθε περίπτωση όλα τα στοιχεία ανέσεων, ασφαλείας και συνδεσιμότητας ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό (βλ. παρακάτω πίνακα).

Η μάσκα κάνει τη διαφορά

Εξωτερικά η πιο κύρια αλλαγή σε σχέση με τα XC40 με τους θερμικούς κινητήρες, εντοπίζεται μπροστά και συγκεκριμένα στην κλειστού τύπου μάσκα. Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν το ανάγλυφο λογότυπο Recharge ψηλά στις πίσω κολόνες του αμαξώματος, καθώς και το σήμα «RECHARGE TWIN» στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Κατά τα λοιπά, το XC40 χρησιμοποιεί ως βάση την πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture) και δεν φέρει κάποια άλλη εξωτερική διαφοροποίηση, όπως και σε διαστάσεις (μήκος 4.425 χλστ.), πλην της χαμηλότερης απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος των 176 χλστ. (έναντι 211 χλστ. στα υπόλοιπα XC40).

Γνώριμη εικόνα στο πολύ καλής ποιότητας εσωτερικό

Στο θάλαμο των επιβατών του αμιγώς ηλεκτρικού XC40 δεν παρατηρείται καμία αλλαγή σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα, τόσο σε σχεδιασμό, όσο και σε ποιότητα. Όσον αφορά την κατασκευή του έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή, τόσο χάρη στη χρήση μαλακών υλικών στα περισσότερα τμήματα της καμπίνας, όσο και στη στιβαρή συναρμογή και ενώσεις μεταξύ των επιμέρους τμημάτων. Ο χρήστης θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα νιώσει αναπαυτικά στο κάθισμα. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα αποτελούν οι δύο ψηφιακές οθόνες, των 12 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και των 9 ιντσών του infotainment.

Βασική έλλειψη που εντοπίζεται αμέσως και αναζητά ο οδηγός, είναι η μη αναγραφή της αυτονομίας (υπάρχει ένδειξη μόνο για το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας), κάτι που είναι σίγουρα πολύ αρνητικό ειδικά σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όσον αφορά την κάθετη κεντρική οθόνη απαιτεί ένα χρόνο προσαρμογής, αφού όλες οι λειτουργίες (όπως και ο κλιματισμός) ελέγχονται μέσω αυτής. Πολύ εξυπηρετικό είναι ότι με το που κάθεται ο οδηγός στη θέση του, αμέσως ενεργοποιούνται μέσω αισθητήρα βάρους όλες οι λειτουργίες και δεν χρειάζεται ούτε να πατηθεί για παράδειγμα μπουτόν Start/Stop (δεν υφίσταται άλλωστε). Το software είναι ολοκληρωτικά αλλαγμένο, αφού ενσωματώνει λειτουργικό Android κι έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Google. Περιλαμβάνει υπηρεσίες όπως το Google Assistant, το Google Maps και το Google Play Store, ενώ οι over the air ενημερώσεις, είναι επιβεβλημένες σε ένα τόσο τεχνολογικά προηγμένο μοντέλο, όπως κι ο εξ αποστάσεως έλεγχος του αυτοκινήτου για τη λειτουργία της θέρμανσης ή της ψύξης του σαλονιού.

Οι χώροι των επιβατών του XC40 Recharge παρέμειναν αμετάβλητοι, που σημαίνει ότι οι δύο πίσω φιλοξενούμενοι έχουν αρκετό αέρα για το κεφάλι και τα πόδια τους. Το πορτ μπαγκάζ είναι λίγο μικρότερο στα 414 λίτρα (452 λτ. τα συμβατικά XC40), ωστόσο κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ένας επιπλέον αποθηκευτικός χώρος 31 λίτρων για αντικείμενα όπως τα καλώδια φόρτισης ή ένα μικρό σάκο.

Άφθονη δύναμη ανά πάσα ώρα και στιγμή

Και μόνο στο άκουσμα των 408 ίππων και της άφθονης ροπής των 660 Nm από τις 0 σ.α.λ., προκαλείται ενθουσιασμός, όσον αφορά τις επιδόσεις. Παρά το αυξημένο βάρος των 2.184 κιλών, το ηλεκτρικό XC40 επιταχύνει αστραπιαία τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 4,9 δλ.), όσο και εν κινήσει, ενώ όπως σε όλα τα Volvo, έτσι και σε αυτό η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Την κίνηση αναλαμβάνουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας τοποθετημένος μπροστά και ένας πίσω. Η ισχύς εκάστου είναι ακριβώς ίδια στους 204 ίππους και 330 Nm ροπής, με την τροφοδοσία να γίνεται μέσω μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου χωρητικότητας 78 kWh (75 kWh χρησιμοποιήσιμη).

Οι χρόνοι φόρτισης ποικίλουν ανάλογα την πρίζα. Σε 3φασική 6 A/10 A/16 A απαιτούνται 22/14/8 ώρες αντίστοιχα, σε ταχυφορτιστή DC 50 kW χρειάζεται 2 ώρες και σε 150 kW 40 λεπτά. Η μεικτή κατανάλωση ρεύματος και η αυτονομία βρίσκονται στις 23,8-25 kWh/100 χλμ. και στα 400-418 χλμ., σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής πετύχαμε 25,8 kWh/100 χλμ. κατανάλωση και σχεδόν 300 χιλιόμετρα αυτονομίας, νούμερα τα οποία είναι καλύτερα κατά την κίνηση στην πόλη, όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Βέβαια το XC40 T8 Recharge δεν θα το πάρει κανείς για «αυτοκίνητο πόλης», αλλά και για να κάνει ταξίδια, όπου η κατανάλωση βρίσκεται πάνω από τις 30 kWh/100 χλμ.

Ακλόνητο στο δρόμο

Η άμεση επιτάχυνση σε κάθε πίεση του πεντάλ του γκαζιού συνεπαίρνει τον οδηγό, ωστόσο σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο είναι «βράχος» στο δρόμο. Γεγονός που αποδίδεται στην τετρακίνηση, την πάρα πολύ καλή ρύθμιση των ανεξάρτητων αναρτήσεων, το χαμηλότερο κέντρο βάρους (λόγω μπαταρίας) και το πολύ στιβαρό πλαίσιο. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη σε ένα συμπαγή κλωβό ασφαλείας που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο στο κέντρο του αμαξώματος, αποτελώντας δομικό στοιχείο του πλαισίου. Ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες απολαμβάνουν την ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό του XC40 Recharge, ενώ σε συνδυασμό με το αποτελεσματικό φιλτράρισμα των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος, οι μετακινήσεις γίνονται πολύ ξεκούραστα.

Στις ευθείες το ηλεκτρικό μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV της Volvo είναι ακλόνητο, όπως και σε διαδρομές με στροφές. Ακόμα και σε φουρκέτες το αυτοκίνητο στρίβει με μικρές κλίσεις, λες και έχει μικρότερο όγκο και κιλά, χάρη στο αποτελεσματικό σύστημα 4κίνησης και τη βοήθεια των ηλεκτρονικών συστημάτων. Μόλις αυτά αντιληφθούν απότομη μεταφορά φορτίου θα κόψουν γκάζι και θα αφήσουν το XC40 να στρίψει χωρίς να κουνηθεί. Εφόσον βρει ο οδηγός το κατάλληλο σημείο πίεσης του γκαζιού και στριψίματος του τιμονιού, τότε θα μπορέσει να γλιστρήσει τόσο όσο και απολύτως ελεγχόμενα με τα τέσσερα, ακούγοντας ένα ελαφρύ «σκούξιμο» από την τετράδα των ελαστικών διαστάσεων 235/45 R20. Με το που ισιώσει, αμέσως πάλι εκτοξεύεται μέχρι την επόμενη στροφή. Το σύστημα διεύθυνσης στην επιλογή για πιο βαρύ τιμόνι έχει το απαραίτητο σφίξιμο για γρήγορους ρυθμούς, αν και στην πόλη η ελαφρύτερη επιλογή είναι προτιμότερη.

Σημαντικό βοήθημα του οδηγού είναι και το «One Pedal», που επιλέγεται μέσω του μενού του infotainment. Ειδικά σε αστικές συνθήκες σπάνια θα χρειαστεί το πάτημα του πεντάλ του φρένου. Όταν ο οδηγός το συνηθίσει θα μπορεί να επιβραδύνει ομαλά, μέχρι και να ακινητοποιεί πλήρως το αυτοκίνητο δίχως το φρένο. Καλό όμως θα ήταν να διέθετε και διαβάθμιση στην ανάκτηση ενέργειας από την επιβράδυνση, όπως έχουν πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (π.χ. μέσω paddles στο τιμόνι). Επίσης, απουσιάζουν τα γνωστά προφίλ οδήγησης (π.χ. Eco, Normal, Sport) στην περίπτωση που κάποιος θα ήθελε μια διαφορετική διαμόρφωση της ισχύος, μιας και το μοναδικό πρόγραμμα είναι το εκτός δρόμου.

Δύναμη κινητήρα, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, άνεση, ευκολία οδήγησης, τιμή για την ισχύ του

Απουσία ένδειξης αυτονομίας, κατανάλωση, αυτονομία σε ταχύτητες ταξιδιού, απουσία προφίλ οδήγησης

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
408/4.350 - 13.900
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
660/0 - 73
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
4,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
23,8 - 25 kWh/100 χλμ.
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ανεξάρτητη, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.425
Πλάτος (χλστ.)
1.863
Ύψος (χλστ.)
1.647
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.702
Βάρος (κιλά)
2.184
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
414
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
58.020 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store