Δοκιμή Volvo XC40 Recharge P6 231 hp

H Volvo έχει ισχυρή παρουσία εδώ και χρόνια στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων premium SUV με το XC40, το οποίο εδώ και λίγο καιρό λανσαρίστηκε με μια μικρή ανανέωση. Ειδοποιός διαφορά αποτελεί το ανασχεδιασμένο εμπρός άκρο, όπου τα νέα φωτιστικά σώματα, η μάσκα και ο προφυλακτήρας συνθέτουν ένα ακόμα πιο δυναμικό «πρόσωπο».

Σημαντική είναι όμως και η προσθήκη της πιο προσιτής αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης P6 των 231 ίππων, με τιμή εκκίνησης τις 46.252 ευρώ (37.300 ευρώ χωρίς φόρους). Φυσικά, όπως κάθε Volvo, έτσι και αυτό συνοδεύεται με ένα πληρέστατο εξοπλισμό ανέσεων, ασφαλείας και συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (βλ. πίνακα στο τέλος). Να σημειωθεί ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι το Recharge P6 πριν την ανανέωση, καθώς δεν ήταν διαθέσιμο ακόμα το facelift για να γίνει το τεστ.

Άμεση και αρκετή δύναμη από το μηδέν!

Το XC40 P6 Recharge διαθέτει ένα κινητήρα στον εμπρός άξονα που τροφοδοτεί τους μπροστινούς τροχούς, με απόδοση 231 ίππων και ροπή 330 Nm από 0 σ.α.λ. Σίγουρα δεν έχει την ωμή ισχύ και τις επιταχύνσεις του Twin Recharge με τους 408 hp και τα 660 Nm, ωστόσο ο οδηγός δεν θα νιώσει ότι του λείπει δύναμη. Τουναντίον, το ένα ηλεκτρικό μοτέρ φροντίζει να επιταχύνει με άνεση το αμάξωμα των 2.030 κιλών, προσφέροντας το τυπικό 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δλ. και «αθόρυβη» τελική ταχύτητα έως τα 160 χλμ./ώρα. Παράλληλα και εν κινήσει οι ρυθμοί του είναι γρήγοροι, χάρη στην άμεση παρεχόμενη δύναμη που αποδίδεται γραμμικά και ομαλά, αφού δεν υπάρχουν κατεβάσματα ταχυτήτων (1 σχέση μετάδοσης), όπως σε ένα συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Κάτι ακόμα που θα λατρέψει ο οδηγός του XC40 (όπως και τα άλλα αμιγώς ηλεκτρικά Volvo), είναι το One Pedal Drive. Με την επιλογή του μέσα από το μενού του infotainment, αναλαμβάνει να επιβραδύνει έως και να ακινητοποιεί το SUV της Volvo, όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού. Όταν το συνηθίσει -γιατί δεν πρέπει να το αφήνει απότομα, τότε σπάνια θα χρειάζεται να πατάει το φρένο, εκτός έκτακτων αναγκών. Έτσι η οδήγηση γίνεται πολύ πιο ξεκούραστη και δεν φθείρονται τα τακάκια και τα δισκόφρενα.

Το XC40 P6 Recharge ενσωματώνει μπαταρία 69 kWh (67 kWh χρησιμοποιήσιμες) με τη μέση πραγματική κατανάλωση να βρίσκεται κοντά στις 19,6 kWh/100 χλμ. (18,5-19,7 ανακοινώνει η Volvo). Αυτό σημαίνει ότι η μεικτή αυτονομία κυμαίνεται στα 350 χιλιόμετρα. Σε αστικές συνθήκες διανύει περισσότερα εκμεταλλευόμενο την ανάκτηση ενέργειας πέδησης, ενώ το αντίθετο συμβαίνει όταν πηγαίνει σε πιο γρήγορους ρυθμούς αυτοκινητόδρομου (αυτό ισχύει για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα). Όσον αφορά τη φόρτιση, σε μια 3φασική πρίζα 16A απαιτούνται 7 ώρες, σε DC 50 kW αρκούν 56 λεπτά και σε DC 150 kW ο χρόνος πέφτει στα μόλις 28 λεπτά. Βέβαια κανείς οδηγός δεν θα αφήσει την μπαταρία να αδειάσει τελείως, οπότε με ένα υπολειπόμενο ποσοστό της τάξεως του 20% για παράδειγμα και για έως το 80% της φόρτισης, οι χρόνοι μειώνονται σημαντικά.

Άνεση και ασφάλεια στο δρόμο σε ανώτερα επίπεδα

Όπως ισχύει για το XC40 με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ή το Plug-in Hybrid, έτσι και το 100% ηλεκτρικό XC40 Recharge P6, «γεμίζει» αμέσως τον οδηγό του με το αίσθημα της ασφάλειας. Παράλληλα η άνεση βελτιώνεται από την απουσία θορύβου από το χώρο του κινητήρα, συν το One Pedal Drive, την άμεση επιτάχυνση και την έλλειψη αλλαγών ταχυτήτων. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις, μαζί με το στιβαρό πλαίσιο που ενισχύεται από τη δομή του κλωβού ασφαλείας των μπαταριών και το χαμηλότερο κέντρο βάρους, χαρίζουν στο ηλεκτρικό XC40 πολύ καλό πάτημα, όπου και αν κινείται. Οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων φιλτράρονται με επιτυχία και κάνουν πιο ξεκούραστες τις όποιες διαδρομές των επιβατών, οι οποίοι παράλληλα απολαμβάνουν τα αναπαυτικά καθίσματα.

Σε πιο πιεσμένους συνθήκες, οδηγός και φιλοξενούμενοι δεν αντιλαμβάνονται τις γρήγορες ταχύτητες που φτάνει αγόγγυστα το αυτοκίνητο, παρά μόνο μια ώθηση. Παρόλο που δεν θα πάρει κανείς το XC40 Recharge P6 για να πάει να το «στρίψει», το πληθωρικό και πολυτελές SUV δεν θα αρνηθεί στην πίεση. Ακόμα και σε φιδίσιες διαδρομές παραμένει στην προεπιλεγμένη πορεία, χάρη στην αρκετή πρόσφυση που εξασφαλίζουν οι τροχοί (235/45 R20 εμπρός και 255/40 R20 στο αυτοκίνητο της δοκιμής), τις μικρές κλίσεις του αμαξώματος και την αγαστή συνεργασία με τα ηλεκτρονικά συστήματα. Μόνο με βίαιο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού και εντός κλειστής στροφής θα εμφανίσει ψήγματα υποστροφής, που και πάλι εξαλείφονται εν τη γενέσει τους. Το σύστημα διεύθυνσης στην επιλογή για πιο βαρύ τιμόνι διαθέτει το απαραίτητο σφίξιμο για όσους το θελήσουν, αν και στην πόλη η ελαφρύτερη επιλογή είναι προτιμότερη. Ένα ακόμα βοήθημα αποτελεί και η επιλογή «off road» που ενεργοποιείται από το infotainment και έχει σκοπό θα αυξάνει την πρόσφυση σε δύσκολα εδάφη και σε απότομες κατηφόρες, με ταχύτητες έως 40 χλμ./ώρα. Να σημειωθεί ότι η απόσταση από το έδαφος είναι 175 χλστ. (έναντι 211 χλστ. στα υπόλοιπα XC40).

Premium εσωτερικό με αρκετούς χώρους

Ο θάλαμος των επιβατών του XC40 Recharge P6 είναι γνώριμος από τις υπόλοιπες εκδόσεις του, που σημαίνει ότι σε πρώτο πλάνο βρίσκεται η υψηλή ποιότητα κατασκευής. Μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες, επενδύσεις από συνθετικά υλικά, μαζί και η στιβαρή συναρμογή, απαρτίζουν ένα εσωτερικό που θα καλύψει και τους πιο απαιτητικούς. Για την απαραίτητη πλέον ψηφιοποίηση φροντίζουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12 ιντσών και η κεντρική οθόνη των 9 ιντσών. Παράλληλα, οι ενσωματωμένες υπηρεσίες Google περιλαμβάνουν πολλές εφαρμογές, όπως είναι το Google Maps, το Google Assistant και το Google Play Store, ενώ λαμβάνονται ασύρματες ενημερώσεις (over-the-air) λογισμικού. Πολύ εξυπηρετικός είναι ο αισθητήρας βάρους στο κάθισμα του οδηγού, ο οποίος με το που κάθεται στη θέση του ενεργοποιούνται όλες οι λειτουργίες και έτσι δεν χρειάζεται να ψάχνει κουμπί εκκίνησης.

Οι χώροι των επιβατών του XC40 P6 Recharge δεν παρουσιάζουν καμία αλλαγή, που σημαίνει ότι στο πίσω τμήμα δύο φιλοξενούμενοι έχουν αρκετό αέρα για το κεφάλι και τα πόδια τους. Ο μεσαίος θα κάνει παραχωρήσεις λόγω του ψηλού κεντρικού τούνελ και του σχεδιασμού του καθίσματος. Το πορτ μπαγκάζ των 419 λίτρων είναι αρκετό, ενώ κάτω από το εμπρός καπό υπάρχει ένας επιπλέον χώρος 31 λίτρων για να αποθηκεύονται τα καλώδια φόρτισης ή ένας μικρός σάκος.

+ Επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, άνεση, ευκολία οδήγησης, τιμή για την κατηγορία του
– Αυτονομία σε ταχύτητες ταξιδιού

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
231/4.919-11.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
330/0-82
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
18,5-19,7
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ανεξάρτητη, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.440
Πλάτος (χλστ.)
1.863
Ύψος (χλστ.)
1.647
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.702
Βάρος (κιλά)
2.030
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
419+31
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
46.252 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store