Δοκιμή Volvo XC40 Recharge PHEV T5 1.5 λτ. 262 hp

Η Volvo διαθέτει μια πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα αυτοκινήτων, από ήπια υβριδικά και plug-in hybrid έως αμιγώς ηλεκτρικά. Άλλωστε στόχος της σουηδικής μάρκας είναι να κατασκευάζει έως το 2030 μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να γίνει κλιματικά ουδέτερη μέχρι το 2040. Στην κορυφή της γκάμας της τοποθετήθηκε πρόσφατα το EX90, ενώ πριν λίγες εβδομάδες τα αμιγώς ηλεκτρικά XC40 Recharge και C40 Recharge δέχτηκαν ορισμένες σημαντικές αναβαθμίσεις.

Το XC40 από την πλευρά του είναι ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα της Volvo, με δεύτερη θέση το 2022 παγκοσμίως για τη μάρκα, μετά το best seller XC60. Οι εκδόσεις που διατίθεται είναι αρκετές, μεταξύ των οποίων ισχυρότερο (εκτός του αμιγώς ηλεκτρικού) είναι το XC40 Recharge PHEV T5 με τη συνδυαστική απόδοση των 262 ίππων. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι ο βενζινοκινητήρας που αποτελεί την κύρια πηγή ισχύος είναι 3κύλινδρος turbo με χωρητικότητα μόλις 1.477 κ.εκ. Χαρακτηριστικό που μοιάζει απίστευτο για όποιον το ακούει, αλλά βρίσκεται στο τιμόνι του, αφού το όλο σύνολο δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου μοτέρ, όπως αναλύουμε παρακάτω. Όσον αφορά την τιμή του, αυτή ξεκινά από τις 51.067 ευρώ, με τον εξοπλισμό από την πρώτη έκδοση Core να καλύπτει και τους πλέον απαιτητικούς.

Μικρές αισθητικές επεμβάσεις εξωτερικά

Η Volvo πραγματοποίησε ένα μικρό φρεσκάρισμα εξωτερικά στο XC40. Οι αλλαγές είναι αρκετά διακριτικές και εστιάζονται στο εμπρός τμήμα του, όπου ανασχεδιάστηκαν η μάσκα, τα φωτιστικά σώματα με το «Thor’s Hammer και ο προφυλακτήρας. Επιπλέον υπάρχουν νέα σχέδια ζαντών και χρώματα αμαξώματος. Σε σχέση μα τα συμβατικά XC40, το Recharge PHEV διαφέρει μόνο από το δεύτερο πορτάκι που υπάρχει στο εμπρός αριστερό φτερό για την υποδοχή της πρίζας. Συνολικά το XC40 διακρίνεται για την επιβλητική του παρουσία και την πολυτέλεια που αποπνέει, δείχνοντας πιο μεγάλο από τα 4.440 χιλιοστά μήκους του.

Στιβαρό, ευρύχωρο και μινιμάλ εσωτερικό

Στο θάλαμο των επιβατών του ανανεωμένου XC40 οι αλλαγές είναι επίσης περιορισμένες και αφορούν μόνο τις νέες επενδύσεις, με πολυτελείς επιλογές χωρίς χρήση δέρματος και με διευρυμένες επιλογές εξατομίκευσης. Σχεδιαστικά παρέμεινε ως είχε, με πολλές ευθείες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες, το λιτό ψηφιακό πίνακα οργάνων 12 ιντσών και την κεντρική οθόνη αφής των 9 ιντσών. Σε αυτή είναι ενσωματωμένες όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου (π.χ. και του κλιματισμού) και χρειάζεται ένα διάστημα προσαρμογής μέχρι ο χρήστης να μάθει το μενού και να το χρησιμοποιεί γρήγορα. Η ποιότητα είναι υψηλού επιπέδου, μέσω της χρήσης μαλακών υλικών στο ταμπλό και στις πόρτες, με την πολύ γεροδεμένη συναρμογή και το προσεγμένο φινίρισμα. Στον τομέα των χώρων, το XC40 είναι σε θέση να εξυπηρετήσει εύκολα τέσσερα άτομα, ανεξαρτήτως αναστήματος. Ένας ακόμα στη μέση του πίσω καθίσματος δεν θα διευκολυνθεί από την ύπαρξη του ψηλού κεντρικού τούνελ. Μικρή μείωση της τάξεως των 55 λίτρων έχει δεχτεί ο χώρος αποσκευών λόγω της μπαταρίας, ωστόσο και πάλι τα 405 λίτρα είναι αρκετά.

Ταχύτατο και με χαμηλές απαιτήσεις σε βενζίνη

Η υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνει το XC40 Recharge PHEV T5 «κρύβεται» και κάτω από το εμπρός καπό του. Στο άκουσμα των 262 ίππων και των 425 Nm συνδυαστικής δύναμης, περιμένει κανείς να ακούσει για 2λιτρο βενζινοκινητήρα. Και όμως το θερμικό μοτέρ είναι 1.5 λτ. Turbo με 180 ίππους και 265 Nm ροπής, έχοντας τη συνδρομή 82 ίππων και 160 Nm από το ηλεκτρικό μοτέρ. Για την ηλεκτρική ενέργεια φροντίζει η μπαταρία χωρητικότητας 10,7 kWh (8,5 kWh χρησιμοποιήσιμες), η οποία σε πραγματικές συνθήκες προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για περίπου 40 χιλιόμετρα (ανάλογα πάντα τις συνθήκες).

Στην πράξη, τα πρώτα στοιχεία που εντυπωσιάζουν τον οδηγό, είναι οι γρήγορες επιδόσεις και η εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία του 3κύλινδρου κινητήρα. Κραδασμοί και ανεπιθύμητοι θόρυβοι λάμπουν δια της απουσίας τους, σε σημείο που ο οδηγός θα πρέπει να στήσει αυτί για να αντιληφθεί τον ένα λιγότερο κύλινδρο. Από τις πολύ χαμηλές στροφές η δύναμη είναι παρούσα, χωρίς κενά ή απότομα ξεσπάσματα όταν πατιέται βαθιά το δεξί πεντάλ. Το PHEV XC40 των 1,8+ τόνων «εκσφενδονίζεται» στα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα και φτάνει εύκολα γρήγορες ταχύτητες. Σε αυτό συμβάλλει και το άμεσο στις αλλαγές αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων.

Με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη να αναλαμβάνει την κίνηση του αυτοκινήτου στο μεγαλύτερο κομμάτι της οδήγησης σε αστικές συνθήκες, η μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει κοντά στα 4 λτ./100 χλμ. Όταν αδειάσει και δεν γίνει φόρτιση, το κάνει ο κινητήρας, έχοντας παράλληλα και τον φόρτο της κίνησης του οχήματος. Τότε η κατανάλωση ανεβαίνει στα 6,9 λίτρα/100 χλμ., ωστόσο και πάλι παραμένει χαμηλή για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Εφόσον υπάρχει η δυνατότητα άμεσης φόρτισης, ο οδηγός του XC40 Recharge T5 μπορεί να καλύψει τις καθημερινές του διαδρομές με ελάχιστη χρήση βενζίνης.

Πολύ άνετο και σταθερό στο δρόμο

Από ένα Volvo περιμένει κανείς υψηλή άνεση και ασφάλεια στην οδήγηση. Χαρακτηριστικά που βρίσκονται ψηλά στη λίστα των ζητούμενων που απολαμβάνει από τα πρώτα κιόλας μέτρα ο οδηγός του XC40 Recharge T5. Από τη μία πλευρά όταν κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα επικρατεί ησυχία, ενώ και όταν εμπλέκεται ο βενζινοκινητήρας τα επίπεδα θορύβου παραμένουν χαμηλά, χάρη και στην πολύ προσεγμένη ηχομόνωση.

Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις είναι κατάλληλα σεταρισμένες, έτσι ώστε να φιλτράρουν με επιτυχία τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, αλλά όχι εις βάρος της σταθερότητας. Οι ευθείες των αυτοκινητόδρομων είναι «βούτυρο στο ψωμί» του SUV της Volvo, μιας και είναι ακλόνητο, ενώ μεταφέρει ξεκούραστα τους επιβάτες του. Στις στροφές, παρά το αυξημένο βάρος και όγκο του, στρίβει με μικρές κλίσεις και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Σε περίπτωση που ο οδηγός πιέσει περισσότερο ή κάνει άτσαλη κίνηση, τότε το ESP θα σπεύσει να επαναφέρει στην τάξη το XC40. Άλλο ένα παραδοσιακό χαρακτηριστικό για Volvo είναι το ελαφρύ και με μικρή πληροφόρηση τιμόνι, βαραίνοντας τεχνητά και απότομα κατά συνθήκη. Τέλος τα φρένα με την πολύ καλή αποτελεσματικότητα, χάνουν με την σπογγώδη αίσθησή τους, λόγω της ανάκτησης ενέργειας.

(+) Επιδόσεις, λειτουργία υβριδικού συστήματος, ποιότητα κατασκευής, κατανάλωση, άνεση

(-) Αίσθηση τιμονιού και φρένων

Καύσιμο
Βενζίνη+ρεύμα
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.477
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7DCTH
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
180/5.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
265/2.500-5.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
82
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
160
Συνδυαστική ισχύς (PS)
262
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
2,1
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
15,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
47
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.440
Πλάτος (χλστ.)
1.863
Ύψος (χλστ.)
1.652
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.702
Βάρος (κιλά)
1.812
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
405
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
97%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
71%
Επικουρικά συστήματα
76%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
51.057 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store