Δοκιμή BMW X4 xDrive30i

Όταν η BMW λάνσαρε την πρώτη γενιά X6, το 2008, πολύ πιθανό ούτε η ίδια να μη γνώριζε την επιτυχία που θα είχε, αλλά και την τάση που θα δημιουργούσε, το πρώτο Sports Activity Vehicle στη αυτοκίνηση.

Κοντά 14 χρόνια αργότερα τα κουπέ SUV αυξάνονται και πληθύνονται, ενώ και πολλά κανονικά crossover μιμούνται τις γραμμές τους. Η βαυαρική φίρμα δεν άργησε να ντουμπλάρει την επιτυχία της X6, με την παρουσίαση της Χ4 το 2014. Η μικρή αδελφή της X6 βρίσκεται από το 2018 στη δεύτερη γενιά της, έχοντας υποστεί στα τέλη του προηγούμενου έτους την απαραίτητη ανανέωση και εκκινώντας στη χώρα μας από τις 65.450 ευρώ, για τη βασική X4 xDrive20i. H xDrive30i ξεκινά από τις 73.150 ευρώ, ενώ η κορυφαία M40i από τις 88.400 ευρώ, την ώρα που διατίθενται ακόμα 3 επιλογές με κινητήρα ντίζελ (xDrive20d, xDrive30d και M40d, από 67.050 έως 87.650 ευρώ).

Επιβλητική παρουσία

Το παρουσιαστικό της X4 χαρακτηρίζεται από άκρατη επιβλητικότητα και, φυσικά, τα παραδοσιακά «νεφρά» στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Το φρεσκάρισμα στο μεσαίο SAV έφερε τα διφορούμενα σχεδιαστικά στοιχεία των πρόσφατων BMW, εκπεφρασμένα μέσα από τη μεγάλη μάσκα, τα λεπτότερα φωτιστικά σώματα και τον πιο επιθετικό προφυλακτήρα, με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα. Πιο δυναμικό είναι το παράστημα και πίσω, όπου ο αντίστοιχος προφυλακτήρας φιλοξενεί περισσότερες ακμές, ενώ το προαιρετικό πακέτο M προσθέτει πολλούς πόντους επιθετικότητας και δυναμισμού – πάντα με την αντίστοιχη επιβάρυνση στο ταμείο (άνω των 12.000 ευρώ το κόστος).

Όσο ωραίες κι αν είναι οι μαύρες 20άρες ζάντες με τις μπλε δαγκάνες πίσω τους, οι σπορ προφυλακτήρες, το γεμάτο δέρμα και μπλε ραφές εσωτερικό, που συν τοις άλλοις φιλοξενεί δυο εντυπωσιακά μπάκετ καθίσματα, η X4 xDrive30i με το M Package έρχεται επικίνδυνα κοντά στην M40i από πλευράς τιμής. Η καλύτερη λύση για όποιον θέλει μια X4 με αύρα M, είναι η μεμονωμένη επιλογή στοιχείων από τα έξτρα (όπως ζάντες, προφυλακτήρες) και η παράλειψη άλλων (π.χ. τα δέρματα και τα μπάκετ). Όπως και να έχει, πάντως, μιλάμε για μια εξόχως εντυπωσιακή παρουσία 4.752 χλστ. μήκους και 1.918 χλστ. πλάτους.

Απρόσμενα ευρύχωρη μέσα, εντυπωσιακή ποιότητα

Από τη στιγμή που οι εξωτερικές διαστάσεις παρέμειναν αμετάβλητες, περιλαμβανομένου του μεταξονίου (2.864 χλστ.) και του ύψους (1.621 χλστ.), το ίδιο ισχύει για τους χώρους μέσα. Η X4 συνεχίζει να σε εκπλήσσει ευχάριστα με την ευρυχωρία της, ιδίως πίσω, όπου η κλίση της οροφής δεν κόβει πολύ από τον αέρα για το κεφάλι των επιβατών, ακόμα κι αν πρόκειται για άτομα 1,90 μ. Η διάταξη του καθίσματος τείνει προς το 4θέσιο, αλλά θα χωρέσει δίχως ιδιαίτερα παράπονα και ένας ακόμα στη μέση, ενώ τα 525 λίτρα (που γίνονται 1.430 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος) του χώρου αποσκευών κρίνονται ως επαρκέστατα.

Από εκεί και πέρα, οι σχεδιαστές της BMW είχαν προτεραιότητα την ενίσχυση του high tech χαρακτήρα και τη διατήρηση των κορυφαίων υλικών. Η παρουσία των δυο οθονών12,3 ίντσες ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, 10,25 ίντσες η αφής του συστήματος πολυμέσων- και μαλακών, στιβαρών πλαστικών σε όλη την έκταση του ταμπλό και των θυρών αποδεικνύουν πως οι Βαυαροί πέτυχαν το σκοπό τους στο ακέραιο. Η X4 αποπνέει ποιότητα με το που ανοίξεις την πόρτα, ευνοούμενη βέβαια από τα λούσα του πακέτου M, αλλά και δείχνοντας τόσο καλοκατασκευασμένη που σε πείθει πως ακόμα και η βασική έκδοση θα είναι υψηλών στάνταρ.

Η λειτουργία, η απόκριση των χειριστηρίων και η εργονομία είναι ακριβώς αυτές που πρέπει να είναι σε ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας, όπως και ο τεχνολογικά προηγμένος διάκοσμος μέσω του iDrive. To μόνο που θα σε ενοχλήσει είναι η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, λόγω του μικρού παρμπρίζ, η οποία γίνεται ελάχιστη ελέω μεσαίου προσκέφαλου, που «εισβάλλει» ακριβώς εκεί που κοιτάς στο μεσαίο καθρέπτη.

Εξηλεκτρισμός και κορυφαίες επιδόσεις

Εξίσου υψηλή θέση στις προτεραιότητες της BMW για την ανανεωμένη X4 κατείχε ο εξηλεκτρισμός της γκάμας. Πλέον όλοι οι κινητήρες δέχονται συνδρομή ήπιου υβριδικού συστήματος 48 Volt, προς περιορισμό των εκπεμπόμενων ρύπων και της κατανάλωσης. Ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας 11 ίππων υποβοηθά, στην περίπτωση της xDrive30i, τον 2λιτρο τετρακύλινδρο υπετροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα στις χαμηλές στροφές. Επί του πρακτέου, πάντως, περισσότερο στα CO2 βοηθά, παρά στα νούμερα της κατανάλωσης.

Ακόμα και με το πρόγραμμα Eco Pro (Comfort και Sport τα άλλα δύο), δύσκολα θα πέσεις κάτω από 10 λίτρα/100 χλμ. Αν πατήσεις το Sport και το δεξί πεντάλ, τότε φτάνεις να βλέπεις μέχρι 15+ λίτρα/100 χλμ.! Με το Comfort και μικτό στυλ οδήγησης καταφέρνεις να σταθεροποιήσεις το trip στα 12,3 λίτρα/100 χλμ., αλλά είναι προφανές -και λογικό- πως σε τετρακίνητο αυτοκίνητο 1.815 κιλών, ένα 48βολτο mild hybrid σύστημα δεν μπορεί να κάνει θαύματα.

Αντιθέτως, οι 245 ίπποι και τα 350 Nm του 2λιτρου TwinPower, σε συνδυασμό με τις γρήγορες αλλαγές του 8τάχυτου αυτόματου στο πρόγραμμα Sport, τα καταφέρνουν περίφημα. Τα 6,6 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα είναι επίδοση σπορ μικρομεσαίου χάτσμπακ, όπως και τα 235 χλμ./ώρα της τελικής. Πολύ καλές είναι και οι ρεπρίζ, αρκεί να βρίσκεσαι στο Sport. Στο Comfort παρατηρείς μια αρκετά έντονη ραθυμία στο κατέβασμα σχέσης όταν πατάς δυνατά το γκάζι, που κάποιες φορές σε ωθεί να χρησιμοποιήσεις το αριστερό paddle πίσω από το τιμόνι και να γυρίσεις σε χειροκίνητη λειτουργία.

Στρίβειν τετρακινήτως

Η X4 xDrive30i θυμίζει ελαφρώς hot hatch και με την ταχύτητα που κινείται στις στροφές, αλλά όχι τον τρόπο. Το μεγάλο SAV μεταφέρει τα περισσότερα χιλιόμετρα που έχει μαζέψει στην ευθεία στις μέτριες καμπές, με λιγοστές κλίσεις και πολύ καλή ακρίβεια από το μπροστινό. Στις πιο κλειστές και εναλλασσόμενες, εκεί δηλαδή που απαιτούνται διαρκείς μεταφορές μάζας, τα 1.800+ κιλά δεν κρύβονται. Μακιγιάρονται πολύ καλά από την -ηλεκτρονικά ελεγχόμενη στο πακέτο M- ανάρτηση, αλλά όταν πιέζεις σε κλειστές διαδρομές τα νιώθεις παρόντα.

Αξιοσημείωτη είναι η ποιότητα κύλισης, που ακόμα και με το Sport καταφέρνει να κρατάει εκτός καμπίνας τις περισσότερες ανωμαλίες. Η αεροδυναμική σιλουέτα της X4 συνεισφέρει στην ελαχιστοποίηση των αεροδυναμικών θορύβων, ενώ ιδιαίτερα καλοδεχούμενα είναι τα ηχητικά εφέ του κινητήρα (σφύριγμα τούρμπο, «φτέρνισμα» βαλβίδας ανακούφισης) όταν είσαι σε μάχιμο mode. Ακόμα πιο καλοδεχούμενα τα εξαίσια φρένα του πακέτου M, που δεν δυσκολεύονται στο ελάχιστο από το βαρύ αμάξωμα και έχουν παράλληλα την ανάκτηση ενέργειας να τα βοηθά.

Αναφορικά με το σύστημα τετρακίνησης xDrive, τέλος, κάνει πολύ καλή δουλειά στο διαμοιρασμό της ροπής και τη μεγιστοποίηση της πρόσφυσης, η οποία πρακτικά είναι ατελείωτη χάρις και στα φαρδιά ελαστικά (245/45-R20 εμπρός, 275/40-R20 πίσω). Πισωκίνητη διάθεση, όμως, δεν υπάρχει. Δεν θα στείλει, ας πούμε, τόση δύναμη πίσω ώστε να «γυρίσει» το αυτοκίνητο με το γκάζι. Αν το πλασάρεις θα το διατηρήσει με τα τέσσερα, μέχρι να βγεις από τη στροφή, αλλά ως εκεί.

(+) Σχεδίαση, κινητήρας, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, φρένα

(-) Ορατότητα προς τα πίσω, κατανάλωση, ραθυμία κιβωτίου με κάποια προγράμματα οδήγησης

Καύσιμο
Βενζίνη + 48 Volt mild hybrid
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.998
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8 αυτόματο
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
245/5.000-6.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
350 /1.560-4.800
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
11
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
235
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
7,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
171
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
145,35
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.752
Πλάτος (χλστ.)
1.918
Ύψος (χλστ.)
1.621
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.864
Βάρος (κιλά)
1.815
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
525
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
73.150 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS
Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS
Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4x4 DSG
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Νέες εκδόσεις Citroen C3 και απόσυρση για όλους
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Σκορπιών Abarth 595/695
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το κορυφαίο Citroen C5 X. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Citroen C5 Aircross: Τιμές και εξοπλισμοί
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η BYD στην Ελλάδα με το ETP3. Πόσο κάνει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai Santa Fe στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW M2 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στις εκθέσεις το Hyundai Ioniq 5 με όφελος 10.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το νέο Kia XCeed (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store