Δοκιμή Ford Focus Active Wagon 1.5 EcoBoost

103

Αναφέροντας τη μάρκα «Ford», ένα από τα μοντέλα που έρχονται αμέσως στην σκέψη είναι το Focus, το οποίο ήδη μετρά 22 χρόνια παρουσίας από το 1998 που λανσαρίστηκε και 4 γενιές. Η πιο νέα που έκανε την εμφάνισή της πέρυσι, είναι η πιο ολοκληρωμένη σε κάθε επίπεδο και δεν έχει να φοβηθεί σε τίποτα τον πολύ ισχυρό ανταγωνισμό που το περιβάλλει.

Επειδή ζούμε στην εποχή των crossover, όμως, άπαντες καλούνται να προσαρμοστούν. Ακόμα και τα μικρομεσαία χάτσμπακ ψηλώνουν, φοράνε τα πλαστικά προστατευτικά τους και ρίχνονται στον αγώνα. Κανόνα από τον οποίο δεν ξεφεύγουν ούτε οι εκδόσεις station wagon, με το Focus Wagon Active να αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Στις 25.056 ευρώ που ξεκινά, ο εξοπλισμός διαθέτει 7 αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Pre-Collision Assist, αναγνώριση τυφλών σημείων, το σύστημα πολυμέσων Ford SYNC 3 με οθόνη αφής 8 ιντσών και πολλά ακόμα. Για όσους δεν θέλουν το SW υπάρχει και το 5θυρο Focus Active με τιμή από 21.013 ευρώ.

Είναι crossover και το δείχνει

Ο κυριότερος λόγος αγοράς ενός crossover είναι η εμφάνιση. Και το Focus Active «μιλάει» στο κοινό, με τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, τις ποδιές εμπρός-πίσω, την αυξημένη κατά 30 χλστ. απόσταση από το έδαφος και τους τροχούς 215/55/17, που έχουν μπόλικο προφίλ στα ελαστικά και δένουν ιδανικά με το χωμάτινο look του αυτοκινήτου.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Ford Fiesta Active 1.5 TDCi 120 PS

Οι διαστάσεις δεν διαφοροποιούνται από το κανονικό wagon, με το μήκος να φτάνει στα 4.668 χλστ., το πλάτος στα 1.825 και το μεταξόνιο -που ενδιαφέρει περισσότερο τους επιβάτες- στα 2.700 χλστ. Μόνη αλλαγή στο ύψος, που λόγω αυξημένης διαδρομής της ανάρτησης και ραγών οροφής έχει αυξηθεί κατά 30 χλστ. (1.499).

Ποιότητα και μοντέρνες γραμμές εντός

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι ακόμα λιγότερες. Η οθόνη αφής των 8 ιντσών στην κορυφή του ταμπλό και τα ποιοτικά υλικά κεντρίζουν το βλέμμα, όπως και η απουσία ψηφιακού πίνακα οργάνων. Οι αναλογικά λίγοι διακόπτες βελτιώνουν την εργονομία, με τη θέση οδήγησης να σε τοποθετεί μεν ψηλά, αλλά δίχως να σε κάνει να νιώθεις «πάνω» στο αυτοκίνητο. Ένα μικρό ζήτημα προκύπτει όταν αξιοποιήσεις τις δυο ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα, καθώς θα πρέπει να είσαι προσεκτικός όταν αλλάζεις ταχύτητες ώστε να μην χτυπάει το χέρι πάνω στα μπουκάλια/ποτήρια.

Οι χώροι είναι πολύ καλοί ακόμα και για 5 άτομα, ενώ το μεγάλο άνοιγμα των πίσω θυρών διευκολύνει τους οικογενειάρχες με τα παιδικά καθίσματα. Σύμμαχός τους και το πορτμπαγκάζ, το οποίο αριθμεί 608 λίτρα κανονικά και έως 1.653 όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα.

Ροπάτος και πολιτισμένος κινητήρας

Ο τρικύλινδρος 1.500άρης EcoBoost των 150 ίππων ταιριάζει κατάλληλα στο αμάξωμα του Focus Wagon Active, προσφέροντας σβέλτες επιδόσεις με λογική κατανάλωση. Διαθέτει πλούσια αποθέματα ροπής μόλις από τις 1.200 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη τιμή των 240 Nm εμφανίζεται στις 1.600, όμως σχεδόν από το ρελαντί έχει το σθένος να κινεί τα 1.409 κιλά του αμαξώματος. Σε αυτό βοηθά και η σωστή κλιμάκωση, η οποία ούτε αναγκάζει σε στροφάρισμα, ούτε «κρεμάει» τα χαρακτηριστικά απόδοσης. Μάλιστα, ο χειρισμός του 6τάχυτου κιβωτίου συνοδεύεται από πολύ καλό κούμπωμα και σαφήνεια στο λεβιέ.

Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές, με 9,3 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση και 204 χλμ./ώρα τελικής. Είτε βρίσκεσαι σε αστικό περιβάλλον, είτε σε εθνικό δίκτυο, η ομαλότητα του κινητήρα σε αφήνει έκπληκτο. Πρακτικά δεν καταλαβαίνει ο οδηγός ότι κάτω από το καπό παλινδρομούν 3 κύλινδροι, απόρροια της ελάχιστης παρουσίας κραδασμών σε ρελαντί και την άνω άκρη του στροφόμετρου. Μάλιστα, για πρώτη φορά σε τρικύλινδρο σύνολο, διαθέτει τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου – η οποία επίσης περνάει απαρατήρητη κατά τη λειτουργία της.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Ford EcoSport ST Line 1.0 λτ. EcoBoost 140 PS

Τράβηγμα και τεχνολογία βοηθούν στη διατήρηση της κατανάλωσης χαμηλά, με τη μέση τιμή της να σταθεροποιείται στα 8,1 λίτρα/100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Στο ταξίδι, πάντως, μπορείς άνετα να δεις ενδείξεις υπό των 7 λίτρων.

Ομοιογενές και ολοκληρωμένο

Βλέποντας το μεγάλο μήκος (+289 χλστ. σε σχέση με το χάτσμπακ) και το αυξημένο κενό μεταξύ θόλου και ελαστικού, αλλά και το αυξημένο προφίλ του τελευταίου, μπορεί να προϊδεαστείς για αυξημένες κλίσεις και γενικότερα, υποδεέστερα δυναμικά χαρακτηριστικά σε σχέση με το κανονικό Focus. Και εδώ, είναι που το Active κάνει τη μεγάλη έκπληξη/ρελάνς.

Το σετάρισμα απαρτίζεται από αρκετές αλλαγές, σε αντιστρεπτικές, ελατήρια, αμορτισέρ, ελαστικούς συνδέσμους και μετατρόχια. Τα τελευταία είναι φαρδύτερα κατά 10 χλστ. εμπρός και 23 χλστ. πίσω, με την ειδοποιό διαφορά να εντοπίζεται στην «καλή» πίσω ανάρτηση SLA (Short Long Arm). Οι μηχανικοί της Ford έχουν κάνει το θαύμα τους με το Active, δημιουργώντας ίσως το πιο ολοκληρωμένο Focus της γκάμας.

Δραστήριο, συμμετοχικό και άμεσο, παρέχοντας παράλληλα κορυφαία επίπεδα άνεσης και ποιότητα κύλισης, το Focus Active θυμίζει ψηλωμένο και πιο ώριμο ST-Line. Το τιμόνι διαθέτει σωστό βάρος και αίσθηση, επιτρέποντας στον οδηγό να υπολογίζει με ακρίβεια την τοποθέτηση του «μούτρου», έχοντας για συμπαραστάτη την ζωντάνια της ουράς που δεν καταπνίγεται από το ESP. Από το αριστερό κάθισμα, τα σχεδόν 4,7 μέτρα μετατρέπονται στα 4,37 του χάτσμπακ και το Active σε ένα από τα πιο απολαυστικά crossover της αγοράς.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS ST-Line

Και η απόλαυση δεν σταματά εκεί που τελειώνει η άσφαλτος! Χάρις στα δυο επιπλέον προγράμματα λειτουργίας (Trail και Slippery στα υπάρχοντα Normal, Eco, Sport) και τον αυξημένο «αέρα» από το έδαφος, η κίνηση σε βατό χωματόδρομο -ακόμα και λασπωμένο- γίνεται απρόσκοπτα και δίχως να προκαλείται άγχος στον οδηγό.

+ Κινητήρας, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, χώροι, εξοπλισμός

– Εργονομία θηκών για μικροαντικείμενα, ευελιξία εντός πόλης

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
240/1.600
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
204
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
114
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
111,72
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.668
Πλάτος (χλστ.)
1.825
Ύψος (χλστ.)
1.499
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.700
Βάρος (κιλά)
1.409
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
608
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
72%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
25.056