Δοκιμή Hyundai Santa Fe 1.6Τ 265 PS 4WD PHEV

Tο Hyundai Santa Fe επέστρεψε γεμάτο μεγαλοπρέπεια στους ελληνικούς δρόμους, έπειτα από ένα διάλειμμα 10 ετών. Το μεγάλο SUV των Κορεατών είχε αξιοσημείωτη εμπορική πορεία στη χώρα μας για πάνω από μια δεκαετία και δυο γενιές, πριν εξελιχθεί το Tucson σε απόλυτο best seller. Ρύποι και κυρίως αυξημένος κυβισμός μοτέρ το οδήγησαν εκτός Ελλάδας, αλλά πλέον είναι πάλι εδώ!

Λόγω ρύπων, βέβαια, θα το χαρούμε μόνο ως υβριδικό (full και plug-in), την ώρα που εκτός Ευρώπης διατίθεται τόσο με V6 όσο και ντίζελ κινητήρες. Μικρό το κακό, καθώς ακόμα και η βασική full hybrid έκδοση, με τον 1.600άρη τούρμπο και τον ηλεκτροκινητήρα, διαθέτει 230 ίππους. Το Santa Fe Full Hybrid ξεκινά από τις 50.990 ευρώ ως δικίνητο και 7θέσιο, ενώ το 6θέσιο κοστίζει 51.390 ευρώ. Για το συνδυασμό του με σύστημα τετρακίνησης απαιτούνται 53.090 και 53.490 ευρώ αντίστοιχα, ενώ για το PHEV των 265 ίππων οι τιμές ξεκινούν από τις 61.590 και φτάνουν μέχρι τις 67.690 ευρώ.

Αμερικανικό, επιβλητικό ντιζάιν

Το ότι το σημερινό Santa Fe δεν έχει την παραμικρή σχέση με το προ δεκαετίας MK2, και πολύ περισσότερο από την πρώτη γενιά, το αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη ματιά. Η ναυαρχίδα της Hyundai στην Ευρώπη «μυρίζει» Αμερική, με τις μεγάλες διαστάσεις και το επιβλητικό παράστημα να κυριαρχούν. Το εμπρός μέρος γεμίζει το μάτι, με τη μάσκα «Diamond» και τα LED ημέρας σε σχήμα «Τ» να χαρίζουν στο νέο Santa Fe μοναδική ταυτότητα. Το πλάτος των 1.900 χλστ. καλύπτει το οπτικό πεδίο, την ώρα που το προφίλ απλώνεται σε σχεδόν 4,8 μέτρα μήκους (4.785 χλστ.) και έχει μια τετράδα αεροδυναμικά σχεδιασμένες 20άρες ζάντες, να τονώνουν το αποτύπωμα.

Πίσω η κατάσταση είναι κάπως πιο συγκρατημένη, με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα να ενώνονται από λωρίδα LED. Μπορεί σχεδιαστικά να μην ακολουθούν την έξαρση του εμπρός μέρους, η διαμόρφωση ωστόσο κάνει το αυτοκίνητο να μοιάζει ακόμα φαρδύτερο. Γενικά, από όποια μεριά κι αν το δεις, το Santa Fe σου δίνει αδιακρίτως την αίσθηση της «SUVάρας», σε ένα σύνολο που ξεχωρίζει από την ευρωπαϊκή πεπατημένη της κατηγορίας, φέρνοντας αύρα από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.

Χορταστικό σε χώρους και ανέσεις

Το ίδιο ακριβώς συναίσθημα εισπράττεις με το που ανοίγεις την πόρτα. Βλέπεις τη φαρδιά, κεκλιμένη κεντρική κονσόλα να κυριαρχεί, την οθόνη των 10,25 ιντσών να διανθίζει το ταμπλό, το ψηφιακό καντράν να ακολουθεί με 12,3 ίντσες, τα δερμάτινα καθίσματα έτοιμα να σε υποδεχτούν και τα κουμπιά να δεσπόζουν. Σε μια εποχή όπου τα πάντα ελέγχονται από τις οθόνες αφής, το ρεσιτάλ διακοπτών στην κονσόλα του Santa Fe είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Ελαφρώς ρετρό, θυμίζοντας τον καιρό που όσο περισσότερα κουμπιά είχε η καμπίνα τόσο πιο high tech φαινόταν, σε βγάζει από το καθιερωμένο μοτίβο με τις πανταχού παρούσες και ολοένα αυξανόμενες σε διάσταση «τηλεοράσεις», δίχως να σε προβληματίζει εργονομικά.

Οι σχεδιαστές έκαναν εξαιρετική δουλειά στη δημιουργία φιλόξενου περιβάλλοντος, καθώς αφενός περιβάλλεσαι από την κεντρική κονσόλα σαν να σε αγκαλιάζει, αφετέρου κάθεσαι σε ένα πολύ άνετο κάθισμα. Μπόνους premium πόντους κερδίζει χάρις στη λειτουργία on-off, που τραβάει προς τα πίσω το έδρανο όταν σβήνεις τον κινητήρα (διευκολύνοντας την απο/επιβίβαση) και την επαναφέρει στις επιλεγμένες ρυθμίσεις, όταν βάζεις μπροστά. Πολυτελή αίσθηση αφήνουν και οι δερμάτινες επενδύσεις στα ποιοτικά μαλακά πλαστικά σε πολλές επιφάνειες, τα οποία είναι γερά μονταρισμένα και συνοδεύονται από καλοβαλμένη υφή.

Από χώρους, τώρα, τι μπορείς να πεις; Το Santa Fe διατίθεται ως 6θέσιο ή 7θέσιο, Εδώ να σημειώσουμε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι 5θέσιο, όμως δεν διατίθεται. Ωστόσο σε κάθε περίπτωση οι επιβάτες της μεσαίας σειράς θα καθίσουν με βασιλική «άπλα», ασχέτως ύψους και βάρους. Όσο για το χώρο αποσκευών, έχεις στη διάθεσή σου 782 λίτρα – που φτάνουν μέχρι τα 1.694 λίτρα όταν ξαπλώσουν όλα τα καθίσματα, πλην οδηγού-συνοδηγού. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη πόρτα βελτιώνει τη χρηστικότητα, ενώ το δάπεδο είναι κάπως ρηχό απόρροια της μπαταρίας στο δάπεδο.

Πολύ καλές επιδόσεις και κατανάλωση, αναλόγως των συνθηκών

Μια μπαταρία που φτάνει τις 13,8 kWh και, μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα, αποτελεί το κλου του Santa Fe PHEV. Τα 91 άλογα και 304 Nm του ηλεκτρικού μοτέρ έρχονται να προστεθούν στους 180 ίππους/265 Nm του 1.600άρη T-GDi, διαμορφώνοντας τη συνολική απόδοση στα 265 άλογα. Με αυτή τη συνθήκη εκπληρωμένη, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 8,8 δλ. και μπορείς να βλέπεις τιμές κατανάλωσης 1,7 – 2,2 λίτρα/100 χλμ., αξιοποιώντας στο έπακρο την ηλεκτρική αυτονομία των 58 χλμ. (η οποία στην πραγματικότητα κυμαίνεται στα 40-45 χλμ.) στην πόλη. Σε μεικτό κύκλο είσαι κάπου μεταξύ 7,5 και 8,0 λίτρων/100 χλμ.

Αν το Santa Fe PHEV δεν μπει στην πρίζα, τότε μένει ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος των 1.598 κ.εκ. να κινεί πάνω από 2 τόνους, φορτίζοντας παράλληλα τη μπαταρία. Σε τέτοιες περιπτώσεις, απολύτως φυσιολογικά η απαίτηση σε αμόλυβδη ανεβαίνει, ζητώντας κατά μέσο όρο 9,5 – 10,5 λίτρα/100 χλμ. – που και πάλι, είναι πολύ καλό νούμερο δεδομένων των συνθηκών.

Το κινητήριο σύνολο τραβάει από χαμηλά και εναλλάσσει αγόγγυστα λειτουργία μεταξύ ηλεκτρικού-θερμικού μοτέρ, έχοντας το 6άρι αυτόματο κιβώτιο να προσφέρει γλυκές αλλαγές. Μοναδική εξαίρεση όταν κινείσαι με τον ηλεκτροκινητήρα και χρειαστεί εμπλοκή του βενζινοκινητήρα, με ταυτόχρονο κατέβασμα (λόγου χάρη σε ανηφόρα). Εκεί το λογισμικό αργεί να αντιληφθεί ποια ταχύτητα χρειάζεται, δημιουργώντας δυο «σκαλοπάτια» (αλλαγή από ρεύμα σε βενζίνη και κατόπιν κατέβασμα) που γίνονται αισθητά τόσο από πλευράς κραδασμών, όσο και υστέρησης στην επιτάχυνση.

Ασφαλής χιλιομετροφάγος

Ο προσανατολισμός του Santa Fe «αμερικανίζει» και από πλευράς δυναμικών χαρακτηριστικών. Για να μην παρεξηγηθούμε, δεν τίθεται θέμα ικανότητας στις στροφές. Παρά τα 2.000+ κιλά, το σετάρισμα της ανάρτησης δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις και συνεργάζεται άψογα με τα φαρδιά ελαστικά, προσφέροντας υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης. Ούτως ή άλλως, υπάρχει το σύστημα H-TRAC να ρυθμίζει την κατανομή της ροπής και να προλαμβάνει τυχόν υποστροφές/υπερστροφές. Αυτό είναι και το νόημα. Το PHEV Santa Fe θα στρίψει όταν του ζητηθεί, αλλά το νιώθεις πως θέλει εθνική για να ξεδιπλώσει το ταλέντο του.

Εκεί θα απολαύσεις ανωτέρου επιπέδου ποιότητα κύλισης, χαμηλή στάθμη από τους στροβιλισμούς του αέρα (παρά το πληθωρικό αμάξωμα), ευθύτητα βέλους (να είναι καλά το μεταξόνιο των 2.765 χλστ.) και εξαιρετική αίσθηση του τιμονιού γύρω από την ευθεία. Ένα σύστημα διεύθυνσης που κάνει τα απαραίτητα στις στροφές από πλευράς ακρίβειας και feedback, «κόβοντας» απρόσμενα στην πόλη (11,4 μέτρα κύκλος στροφής). Το μεγάλο SUV πιάνει και κρατάει με αρχοντική άνεση χλμ./ώρα στον ανοιχτό δρόμο, προσκαλώντας σε να εξαντλήσεις τα περίπου 700 χλμ. αυτονομίας που εξασφαλίζει η σύμπραξη βενζίνης-ρεύματος.

Πέρα από εθνική και στροφές, το Santa Fe θα πάει και εκτός δρόμου. Με την απαραίτητη προσοχή λόγω ελαστικών και σχετικά μικρής απόστασης από το έδαφος (176 χλστ.), αλλά τα προγράμματα Sand, Mud και Snow θα κάνουν τη δουλειά σε ολισθηρά εδάφη.

(+) Σχεδίαση, χώροι, άνεση, εσωτερικό, χώροι, λειτουργία υβριδικού συστήματος, επιδόσεις, κατανάλωση

(-) Μονοδιάστατη οδική συμπεριφορά 

Καύσιμο
Ρεύμα + βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 αυτόματο
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
180/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
265/1.500-4.500
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
91
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
304
Συνδυαστική ισχύς (PS)
265
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
187
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
1,6
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
18,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
37
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.785
Πλάτος (χλστ.)
1.900
Ύψος (χλστ.)
1.685
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.765
Βάρος (κιλά)
2.005-2.112
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
782 (5θέσιο)
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
88%
Ασφάλεια πεζού
67%
Επικουρικά συστήματα
76%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
61.590 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Fiat 500e 118 PS 42 kWh 3+1
Δοκιμή Fiat 500e 118 PS 42 kWh 3+1
Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 AWD 325 PS
Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 AWD 325 PS
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 hp S-CVT
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 hp S-CVT
Δοκιμή Mercedes-Benz EQB 250
Δοκιμή Mercedes-Benz EQB 250
Δοκιμή Kia EV6 Long Range RWD 229 PS
Δοκιμή Kia EV6 Long Range RWD 229 PS
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC Coupé
Δοκιμή Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC Coupé
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Η τιμή του νέου Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στην Ελλάδα η BMW i7 των 162.150 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι νέες τιμές των Toyota C-HR και Corolla Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota RAV4 GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Jeep Avenger στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμός του VW ID. Buzz στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW Σειρά 7 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Mercedes A-Class και B-Class
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και επιδόσεις του νέου Volvo EX90
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές, εξοπλισμοί και επιδόσεις του Nissan Ariya
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου και επετειακού Mazda6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store