Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDi 100 PS GT-Line

Το Kia Stonic λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 2018 και έκτοτε έχει γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή Kia, καθώς και της κατηγορίας των μικρών SUV γενικότερα. Γεγονός που αποδίδεται σε πολλούς παράγοντες, όπως είναι ο όμορφος και νεανικός του σχεδιασμός, η πρακτικότητα, η ευελιξία και οι ανταγωνιστικές του τιμές. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το πιο σπορτίφ GT-Line συνοδευόμενο με πλήρη εξοπλισμό και κόστος απόκτησης από τις 22.340 ευρώ με τον 1.0 T-GDi 100 PS κινητήρα. Φυσικά, διατίθενται και άλλες εκδόσεις, με τις τιμές να ξεκινούν από τις 17.840 ευρώ, μαζί με 5 χρόνια δωρεάν service και την 7ετή εγγύηση της Kia.

Σπορτίφ σχεδιασμός

Ξεχωρίζοντας και θέλοντας να διαφέρει από τις «απλές» εκδόσεις, το GT-Line (μοντέλο της δοκιμής), διαθέτει αρκετά μοναδικά αισθητικά γνωρίσματα. Μπροστά το βλέμμα πέφτει στους 3 αεραγωγούς κάτω από τη μάσκα με το μαύρο πλαίσιο, τη μεγάλη κεντρική εισαγωγή αέρα και τη χρωμιωμένη ποδιά με τους ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης. Τα Full LED φωτιστικά σώματα εμπρός, ο χρωμιωμένος διαχύτης πίσω και οι δύο νίκελ απολήξεις (διακοσμητικές) της εξάτμισης ολοκληρώνουν τη σπορτίφ εικόνα. Οι ζάντες αλουμινίου είναι 17 ιντσών και φιλοξενούν ελαστικά 205/55.

Άνετο και καλοστημένο στο δρόμο

Στην οδήγηση, τα πρώτα στοιχεία που εκτιμώνται αμέσως από τον οδηγό είναι η φιλικότητα στους χειρισμούς και η ευελιξία στους αστικούς δρόμους. Η ανάρτηση, αποτελούμενη από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι σφιχτή μεν (τόσο όσο) περιορίζοντας τις κλίσεις στις στροφές, αλλά ταυτόχρονα και άνετη στην καθημερινή χρήση. Η απόσβεση των ανωμαλιών στο οδόστρωμα είναι αποτελεσματική και με λιγότερες αναπηδήσεις απ΄ότι συνήθως συναντάμε, λόγω του ημιάκαμπτου πίσω. Το μικρό SUV της Kia στρίβει προβλεπόμενα, με την ουρά να γλιστρά ελεγχόμενα και όσο χρειάζεται για να βάλει το μπροστινό μέρος μέσα στη στροφή. Το τιμόνι έχει μια κάπως «τεχνητή» αίσθηση και λίγο παραπάνω βάρος, αλλά από πλευράς ακρίβειας και απόκρισης σε καλύπτει πλήρως.

Στον τομέα της πέδησης τα φρένα επιδρούν πολύ καλά, τόσο σε ανάδραση από το πεντάλ όσο και αποτελεσματικότητα. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε πως το GT Line, όπως και όσες εκδόσεις Stonic εξοπλίζονται με 17άρηδες τροχούς, έχουν αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 18 χλστ. σε σχέση με τις 15άρες ζάντες. Ο «αέρας» των 183 χλστ., αλλά και οι μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης-διαφυγής (17,3 μοίρες και 29,5 μοίρες αντίστοιχα, 14,9 και 28,7 με τροχούς 15 ιντσών) προσφέρουν μεγαλύτερη σιγουριά σε πατημένο χώμα, όπου το Stonic θα κινηθεί χωρίς κανένα πρόβλημα. Φυσικά εξυπακούεται ότι αναφερόμαστε σε έδαφος που είναι σχετικά ομαλό, χωρίς ογκώδεις πέτρες και δεν είναι λασπώδες.

Εύρωστος κινητήρας με λογική κατανάλωση

Από τον κινητήρα εκπλήσσεσαι πολύ ευχάριστα με την προθυμία και τη σπιρτάδα του 3κύλινδρου turbo συνόλου των 998 κ.εκ., απόδοσης 100 ίππων στις 4.500 -6.000 σ.α.λ. και 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ. Αν δεν κοιτάξεις την άδεια κυκλοφορίας όπου αναγράφονται τα kW, είσαι βέβαιος ότι έχει σίγουρα περισσότερα άλογα. Το κορεάτικο B-SUV φτάνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση μέσα σε 10,7 δλ. και δεν σταματά να επιταχύνει, πριν τα 183 χλμ./ώρα. Ούτε στιγμή δεν θα σου λείψει το γκάζι, καθώς με κατέβασμα σχέσεων όπου χρειαστεί, θα προσπεράσεις με ασφάλεια ή θα κινηθείς σβέλτα σε δρόμο με στροφές. Αυτό που θα σου «λείψει» είναι ο θόρυβος και οι κραδασμοί από το μοτέρ αφού απουσιάζουν παντελώς από το μηχανοστάσιο. Μιλώντας για «σχέσεις», το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι υποδειγματικά ακριβές, κάνοντας σε να θέλεις να ασχολείσαι μαζί του. Για όσους επιθυμούν αυτόματο, υπάρχει έκδοση με 7άρι DCT και στην έκδοση GT Line στα 23.740 ευρώ. Στον τομέα της κατανάλωσης, αυτή κυμαίνεται σε πολύ λογικά επίπεδα με τιμές γύρω στα 7,3 λίτρα/100 χλμ. σε διαδρομές σταμάτα-ξεκίνα. Με προσεκτική χρήση του δεξιού πεντάλ σε ανοιχτό δρόμο πετύχαμε ακόμα πιο χαμηλά νούμερα κοντά στα 5,7-6 λίτρα/100 χλμ.!

Προσεγμένο σε συναρμογή εσωτερικό με καλούς χώρους

Στο εσωτερικό, πέρα από κάποιες διαφορετικές επενδύσεις (υφή ανθρακονήματος) και τα σήματα «GT Line», η εικόνα μένει απαράλλαχτη. Κάτι που μεταφράζεται σε ευανάγνωστη και ευκρινή οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, πλήρη αναλογικό πίνακα οργάνων (με LED οθόνη 4,2 ιντσών στο κέντρο), καλαίσθητο σπορ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, σκληρά πλαστικά με στιβαρή όμως συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα. Υπάρχουν αρκετές θήκες για τα προσωπικά αντικείμενα αλλά και πλήθος από φυσικούς διακόπτες για τις διάφορες λειτουργίες, κάτι που τείνει να εκλείψει σιγά σιγά. Το infotainment είναι εύχρηστο με επιπλέον υποστήριξη ασύρματου Apple CarPlay που λειτουργεί στην πράξη απροβλημάτιστα αλλά και Android Auto.

Παρατηρώντας τον όγκο του Kia Stonic εξωτερικά δε σου «γεμίζει» το μάτι ως προς το χώρο των επιβατών και ειδικά στο πίσω κάθισμα, κυρίως λόγω του μικρού του μήκους των 4.140 χλστ. και της χαμηλής γραμμής οροφής. Ωστόσο τα φαινόμενα απατούν. Μέσα στην καμπίνα θα χωρέσουν άνετα τέσσερις ενήλικες (με λίγες παραχωρήσεις και πέντε). Ο αέρας τόσο για τα γόνατα, όσο και πάνω από το κεφάλι είναι ικανοποιητικός. Σε εξίσου καλά επίπεδα είναι και ο χώρος αποσκευών φτάνοντας τα 352 λίτρα, ενώ με αναδιπλωμένα καθίσματα, αγγίζει τα 1.155 λίτρα.

(+) Εμφάνιση, επιδόσεις, κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων, οδική συμπεριφορά, κύλιση, 7ετής εγγύηση

(-) Τεχνητή αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/4.500-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
172/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
183
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,8-7,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6-5,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4-5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
122-133
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
0-82,56
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 280x22 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 262x10 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.140
Πλάτος (χλστ.)
1.760
Ύψος (χλστ.)
1.520
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.580
Βάρος (κιλά)
1.195
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
352
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
25%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
22.340 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 129 HP 4WD
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 129 HP 4WD
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130hp AT8
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130hp AT8
Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid 130 PS
Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid 130 PS
Δοκιμή Opel Corsa GS Line 1.5D 102 PS
Δοκιμή Opel Corsa GS Line 1.5D 102 PS
Δοκιμή Kia Sportage 1.6 T-GDi 150 PS 48V Hybrid
Δοκιμή Kia Sportage 1.6 T-GDi 150 PS 48V Hybrid
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E GT 487 HP
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E GT 487 HP
Δοκιμή Jeep Renegade e-Hybrid 1.5T 130 PS
Δοκιμή Jeep Renegade e-Hybrid 1.5T 130 PS
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 140hp MHEV EDC
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 140hp MHEV EDC
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store