Δοκιμή MINI John Cooper Works

Τα MINI δεν είναι καθόλου άγνωστα με τα hot hatches. Από την εποχή του πρώτου Cooper S, κοντά 20 χρόνια πριν, οι Αγγλογερμανοί (μην ξεχνάμε, BMW στην ούγια) βρίσκονται αδιάλειπτα στην πρώτη κατηγορία των κορυφαίων χάτσμπακ, πρωταγωνιστώντας μάλιστα.

Το John Cooper Works είναι ίσως η καλύτερη επιλογή όλων, τοποθετούμενο ανάμεσα στο Cooper S των 178 ίππων και το ακραίο GP των 306. Με 231 άλογα και εμφάνιση που αναμφισβήτητα ξεχωρίζει, εκκινεί στη χώρα μας από τις 32.950 ευρώ και ξεπερνά τις 35.000 ευρώ, μετά την επιλογή του 8τάχυτου αυτόματου Steptronic (35.140 ευρώ). Για να έρθει στην κατάσταση που το βλέπουμε απαιτούνται σχεδόν 3.000 ευρώ επιπλέον (2.813 ευρώ), στέλνοντας το συνολικό κόστος πάνω από τις 39.000 ευρώ.

Άλλη ματιά με το πακέτο «John Cooper Works» 

Το βασικό JCW διαθέτει μια τετράδα μαύρες 17άρες ζάντες και ίδιας απόχρωσης οροφή-καθρέπτες. Ελάχιστα, δηλαδή, ξεχωρίζει από το Cooper S. Αν θέλει κάποιος να έχει John Cooper Works και να του φαίνεται, θα πρέπει απαραίτητα να επιλέξει το ομώνυμο πακέτο. Με 2.813 ευρώ αποκτάς το Rebel Green χρώμα για το αμάξωμα, τις Chili Red αποχρώσεις σε οροφή-καλύμματα καθρεπτών και τις 18άρες ζάντες, δίνοντας στο MINI την εμφάνιση που του αρμόζει. Ειδικά οι ζάντες ταιριάζουν γάντι, υποστηρίζοντας πλήρως τις κόκκινες τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo πίσω τους.

Οι μεγαλύτερες εισαγωγές του εμπρός και ο διαχύτης στον πίσω προφυλακτήρα είναι στάνταρ, φροντίζοντας να προσδώσουν την απαραίτητη αγωνιστικότητα στο look του αυτοκινήτου, μαζί με την ανάλογη χρησιμότητα (ψύξη κινητήρα-φρένων και παραγωγή κάθετης δύναμης). Η διπλή απόληξη της εξάτμισης από ανοξείδωτο ατσάλι, προσφέρει το δέοντα συνδυασμό εικόνας-ήχου.

Λίγοι χώροι, αλλά διάχυτη σπορτίβ και ποιοτική αίσθηση

Μπαίνοντας στην καμπίνα του JCW έρχεσαι «φάτσα» με ένα πανέμορφο δερμάτινο τιμόνι και δυο δυναμικά μπάκετ, που αφήνουν κατευθείαν υπόνοιες για τη συνέχεια της σχέσης οδηγού-αυτοκινήτου. Το κλασικό κυκλικό μοτίβο στο κέντρο διατηρείται και μετά το facelift, αλλά η οθόνη είναι πραγματικά πολύ μικρή για το μέγεθος που καταλαμβάνει ο κύκλος στο ταμπλό. Το δαχτυλίδι φωτίζεται αναλόγως του προγράμματος οδήγησης και των ειδοποιήσεων, όμως και μόνο που βλέπεις πόση επιφάνεια πάει χαμένη πάνω από τις 8,8 ίντσες (εκεί που ουσιαστικά χάσκει ο διακόπτης των αλάρμ), αρκεί για να χαλάσει το οπτικό αποτέλεσμα.

Το ίδιο ισχύει για το νέο ψηφιακό καντράν των 5,5 ιντσών, που αντικαθιστά τα αναλογικά όργανα. Η πληροφόρηση όντως είναι καλύτερη, αλλά η αίσθηση που σου δίνει -ειδικά κοιτώντας από το πλάι- τείνει λίγο προς το aftermarket. Οι επενδύσεις και τα υλικά, αντίθετα, δείχνουν και τα αισθάνεσαι ποιοτικά. Εξαιρετική η θέση οδήγησης, που σε «κουμπώνει» στο αυτοκίνητο και σε βάζει ευθέως σε ετοιμοπόλεμο mode.

Από χώρους ξέρεις πως δεν μπορείς να περιμένεις πολλά από το τρίθυρο MINI. Οδηγός και συνοδηγός δεν έχουν πρόβλημα, αλλά οι -αυστηρά δυο- πίσω επιβάτες θα τα βρουν ελαφρώς σκούρα, περισσότερο για τα πόδια και τους ώμους παρά το κεφάλι. Το πορτμπαγκάζ των 211 λίτρων επίσης δεν είναι για πολλά, πέρα από τα (λίγα) ψώνια του σούπερ μάρκετ.

Στην ιδανική μορφή ο 2λιτρος τούρμπο

Τρίπορτο JCW δεν αγοράζεις για την ευρυχωρία και την πρακτικότητα. Επιδόσεις, χαρακτήρας και δυναμικά χαρακτηριστικά είναι του ζητούμενο, με τη λογική κατανάλωση και την ομοιογένεια να είναι καλοδεχούμενα. Στο Works τα έχεις όλα, χάρις στο συνδυασμό του 2.0 λτ. τούρμπο και του 8τάχυτου Steptronic.

Ο κινητήρας βρίσκεται στο ιδανικό επίπεδο ισχύος, παράγοντας 231 ίππους στις 5.200-6.200 σ.α.λ. και 320 Nm στις 1.450-4.800 σ.α.λ. Όσα παραπάνω χρειάζονται από το απλό Cooper S και πολύ πιο ταιριαστά για την πραγματικότητα της ελληνικής οδοποιίας, από τα 306 άλογα του GP. To 8άρι αυτόματο εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,1 δλ. και τελική άνω των 245 χλμ./ώρα (246), συνδυάζοντάς τες με λειτουργικότητα που σε εντυπωσιάζει. Η πλούσια ροπή αναλαμβάνει από τις 1.300 σ.α.λ. και σε βοηθά να κινείσαι απροβλημάτιστα, ακόμα και με το πρόγραμμα Green επιλεγμένο. Εκεί σε εκπλήσσει ευχάριστα η απόκριση του γκαζιού, που εμφανίζεται αγνώριστη με τα «νεκρά» πεντάλ άλλων προγραμμάτων εξοικονόμησης καυσίμου.

Για υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ 1.998 κ.εκ. 230+ ίππων, η μέση κατανάλωση των 9,3 λίτρων/100 χλμ. που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής προκαλεί αίσθηση. Το μόνο που χρειάζεται είναι προσεκτική επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης. Μετά από «κυνηγητό», ας πούμε, γυρνάς στο Green και κρυώνεις το αυτοκίνητο, γλιτώνοντας παράλληλα καύσιμο. Το Sport, πάλι, δεν χρειάζεται σε νορμάλ καταστάσεις, καθώς κρατάει περισσότερο την επιλεγμένη σχέση και απενεργοποιεί το start-stop.

Φύγαμε για ανάβαση!

Εκεί που θα βάλεις το Sport, είναι σε ορεινό στροφιλίκι. Γιατί, επίσης σε αντίθεση με παρεμφερή προγράμματα ανταγωνιστών, η επιλογή του εν λόγω mode δεν μετατρέπει ούτε την ανάρτηση σε κούτσουρο, ούτε την εξάτμιση σε βαρελότο. Τα προαιρετικά ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (μέρος του πακέτο John Cooper Works) σφίγγουν όσο πρέπει και οι διπλές απολήξεις παράγουν τα σωστά ντεσιμπέλ, απέχοντας από υπερβολές και ακρότητες. Ακόμα και με το Sport επιλεγμένο, η ανάρτηση επιτρέπει ελαφριές κλίσεις, τόσο όσο να φορτίζεται η εξωτερική πλευρά και να βελτιστοποιείται η επαφή των ελαστικών με το οδόστρωμα.

Η ενδοτικότητα αμορτισέρ-ελατηρίων έχει ευεργετικά οφέλη και κατά τη συνάντηση με ανωμαλίες εντός της στροφής, απορροφώντας τις δυνάμεις και κρατώντας ατάραχη την πορεία που έχεις δώσει με το ιδιαίτερα ακριβές (αλλά ένα «τσακ» βαρύτερο του ιδανικού) τιμόνι. Η ουρά παρουσιάζεται πάντα πρόθυμη να συμμετάσχει στα δρώμενα, αλλά θέλει κάμποσα χιλιόμετρα για να κουνήσει και να προσφέρει θέαμα. Με λιγότερη φόρα και τιμονιά περιστρέφεται ελαφρά, ίσα για να προλάβει ή διορθώσει τυχόν υποστροφικές εκδηλώσεις. Αναφορικά με τα «μούτρα», δεν πρόκειται να σε απασχολήσουν από την άποψη της παραπάνω φόρας. Εξάλλου υπάρχει και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό για να μαζεύει τα πράγματα. Σε περίπτωση που πατήσεις απότομα γκάζι σε κλειστή καμπή, όμως, το MINI θα ανοίξει -προοδευτικά πάντα- το τόξο της στροφής. Λίγη προσοχή χρειάζεται και στην ευθεία, καθώς στις δυνατές επιταχύνσεις με 1η και 2α δεν λείπει το torque steering.

(+) Εμφάνιση (με το πακέτο John Cooper Works), κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση (όταν δεν πιέζεις) λειτουργία ανάρτησης και προγραμμάτων οδήγησης 

(-) Χώροι, οθόνες infotainment και πίνακα οργάνων, άνεση, πρακτικότητα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.998
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8 αυτόματο
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
231/5.200-6.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
320/1.450-4.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
246
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,6-7,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
150-162
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
105-113,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα Μακφέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.876
Πλάτος (χλστ.)
1.727
Ύψος (χλστ.)
1.414
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.495
Βάρος (κιλά)
1.320
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
211
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
32.950 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store