Δοκιμή Opel Corsa 1.2 Turbo 100 PS

275

Με πάνω από 13,6 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, 37 χρόνια στην παραγωγή και 5 γενιές συν την 6η και νεότερη, το Corsa αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα της Opel τόσο στο παγκόσμιο, όσο και το εν Ελλάδι στερέωμα.

Βασισμένο σε ολοκαίνουργια πλατφόρμα και για πρώτη φορά ηλεκτρικό, το νέο Corsa ξεκινά από τις 13.580 ευρώ για τον ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο 1.2 λτ. των 75 ίππων, ανεβαίνει στις 14.380 ευρώ για την έκδοση 1.2T 100 PS Edition και μπορεί να φτάσει έως τις 32.980 ευρώ για το πλούσιο ηλεκτρικό Corsa-e Elegance. Με το ντίζελ 1.5D 102 PS να ξεκινά από τις 16.054 ευρώ και το κορυφαίο βενζινοκίνητο 1.2T 130 PS να διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση GS-Line και τις 17.360 ευρώ.

Διαβάστε εδώ όλες τις νέες δοκιμές

Η έκδοση της δοκιμής είναι η Elegance, που διαθέτει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, ειδοποίηση κόπωσης οδηγού, ενεργό cruise control, ανίχνευση πεζών και τυφλού σημείου, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα πολυμέσων Mirrorlink με οθόνη αφής 7 ιντσών, επενδύσεις Captain Blue/Mistral κ.λπ. Τιμολογείται στις 15.640 ευρώ (17.160 ευρώ για το 8άρι αυτόματο κιβώτιο).

Καλαίσθητη και «γερμανική» σχεδίαση

Πολλοί φίλοι της Opel, στο άκουσμα της είδησης πως το νέο Corsa βασίζεται στην πλατφόρμα CMP του Groupe PSA και μοιράζεται τα μηχανικά μέρη με το Peugeot 208, άρχισαν τα «γαλλικά». Η 6η γενιά του best seller από το Ρούσελχαϊμ, πάντως, απαντά σε άπταιστα γερμανικά.

Το εμπρός μέρος με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, τη μακρόστενη μάσκα, το μεγάλο αεραγωγό και τον «κεραυνό» στο κέντρο, μαζί με το καμπύλο καπό και τα διαμήκη νεύρα, συνθέτουν μια δυναμική και άμεσα αναγνωρίσιμη ως Opel όψη. Στο προφίλ ξεχωρίζουν τα ανάγλυφα σχήματα στο πάνω και κάτω μέρος, ενώ η πίσω όψη επίσης δηλώνει την καταγωγή της με τις απλές -αλλά όχι αδιάφορες- γραμμές σε φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρα να ολοκληρώνουν αρμονικά το οπτικό παζλ.

Το μήκος φτάνει στα 4.060 χλστ. και «ρίχνει» 4 πόντους στο απερχόμενο μοντέλο, τη στιγμή που το ύψος έχει χάσει κοντά στους 5 (1.433 χλστ.), χαρίζοντας ένα σφηνοειδές και αεροδυναμικό σχήμα, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29 – το πιο αεροδυναμικό της κατηγορίας, μαζί με το νέο Toyota Yaris, δηλαδή!

Ποιότητα και εργονομία εντός

Η «από-208-ποίηση» συνεχίζεται στο εσωτερικό. Σε αντίθεση με τη φαντασμαγορία που λαμβάνει χώρα στο γαλλικό μοντέλο, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής των 7 ιντσών (5 ιντσών στη βασική έκδοση) επικεντρώνονται στην ευκολία χρήσης και την εργονομία, την οποία ενισχύουν τα περιστροφικά χειριστήρια του κλιματισμού. Εδώ δεν χρειάζεται να μπεις σε 3 υπομενού για να αλλάξεις θερμοκρασία. Απλά, λιτά κι απέριττα, με μια παραδοσιακή κίνηση του χεριού.

Η σχεδίαση είναι συγκρατημένη μεν, ενδιαφέρουσα δε, με τα ποιοτικά μαλακά υλικά να απαντώνται στο μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό και άπαντες διακόπτες να βρίσκονται όπου τους περιμένεις.

Οι χώροι θα ικανοποιήσουν τους εμπρός επιβάτες, οι οποίοι πάντως θα παραπονεθούν ελαφρώς για τα καθίσματα, που έχουν πιο σκληρά και στενά πλαϊνά από όσο θα περίμενες σε μη σπορτίφ έκδοση. Πίσω, αν πρόκειται για ενήλικες ύψους 1,80 και άνω θα ακουστεί γκρίνια τόσο για τα γόνατα, όσο κυρίως το κεφάλι. Επίσης, το άνοιγμα των θυρών είναι μικρό, δυσχεραίνοντας την επι-αποβίβαση. Οι αποσκευές, πάντως, θα βολευτούν άνετα στα 309 λίτρα του χώρου αποσκευών, ο οποίος έχει κερδίσει 24 λίτρα σε σχέση με πριν.

Οικονομικός και αποδοτικός ο κινητήρας

Η ριζική ανανέωση του Corsa είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του βάρους, που μπορεί να φτάσει έως τα 108 κιλά αναλόγως έκδοσης, με τα ανάλογα οφέλη στις επιδόσεις, την οδική συμπεριφορά, τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση, απόρροια και της αεροδυναμικής σιλουέτας.

Ο κινητήρας είναι ο γνώριμος τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος των 1.199 κ.εκ., που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα του PSA. Αποδίδει 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., συνδυαζόμενος με ένα -σχετικά μακρύ σε κλιμάκωση και μέτριο σε αίσθηση- 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Διακρίνεται για την ομαλότητα και τη σπορτίφ χροιά του, όμως στο νέο Corsa πραγματικά αποκτά αρετές.

Ο 1.2T συνεργάζεται άψογα με τη μετάδοση, ταξιδεύοντας στα 130 χλμ./ώρα με μόλις 2.600 σ.α.λ. Τα επίπεδα θορύβου εκεί είναι εντυπωσιακά χαμηλά, συνεπικουρούμενα από την πολύ καλή ηχομόνωση και τη ρύθμιση της ανάρτησης. Τα ευεργετικά αποτελέσματα της ελαφριάς κατασκευής (1.165 κιλά) και της πολύ καλής αεροδυναμικής, κυριολεκτικά κάνουν ταμείο στο βενζινάδικο. Η μέση κατανάλωση των 6,6 λίτρων/100 χλμ. είναι εντυπωσιακή και προσφέρει θεωρητική αυτονομία που μπορεί να φτάσει μέχρι τα 700 χλμ. Επιπλέον, ενώ το γκάζι δεν λείπει: 9,9 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 194 χλμ./ώρα είναι πολύ καλές τιμές, ειδικά όταν συνδυάζονται με την ανωτέρω κατανάλωση και μόλις 96 γρ.CO2/χλμ.

Άνετο και ασφαλές στο δρόμο

Η ανάρτηση του νέου Opel Corsa είναι όσο σφιχτή χρειάζεται για να περιορίζει τάσεις πλεύσεις και ταλάντωσης, απορροφώντας τις περισσότερες από τις ανωμαλίες που θα συναντήσει. Αναμενόμενα, κάποιοι κραδασμοί θα βρουν το δρόμο προς το εσωτερικό, κυρίως μέσω του ημιάκαμπτου πίσω, όμως το αυτοκίνητο θα πρέπει να βρει συνεχόμενα φαγώματα για να υποκύψει.

Αν ο οδηγός αποφασίσει να εξερευνήσει τις δυνατότητες πλαισίου, ανάρτησης και φρένων σε στροφές, θα έρθει αντιμέτωπος με ουδέτερες αντιδράσεις. Η ανάρτηση είναι μεν προσανατολισμένη στην άνεση, όμως δεν αφήνει το αμάξωμα να πάρει πολλές κλίσεις. Το μπροστινό ικανοποιεί σε απόκριση, με το τιμόνι να περνάει μια τεχνητή αίσθηση βάρους στα χέρια. Η ουρά μένει καθηλωμένη σε κάθε περίπτωση, έχοντας και το ESP να εξουδετερώνει επί τόπου όποια προσπάθεια αποσταθεροποίησης. Τέλος, τα φρένα είναι πολύ καλά σε απόδοση και με σωστή αίσθηση στο πεντάλ.

+ Κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση, ποιότητα κύλισης, χαμηλά επίπεδα αεροδυναμικού θορύβου

 – Αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων, χώροι για τους πίσω επιβάτες

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/5.500 σ.α.λ.
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
205/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
194
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
96
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
86,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.060
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.433
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.538
Βάρος (κιλά)
1.165
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
309
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
84%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
69%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
14.380