Δοκιμή Opel Corsa GS Line 1.5D 102 PS

Με πάνω από 14 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, σχεδόν 40 χρόνια (39 για την ακρίβεια) στην παραγωγή και 6 γενιές, το Corsa αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα της Opel τόσο στην Ευρώπη, όσο και το εν Ελλάδι στερέωμα.

Η τελευταία γενιά βρίσκεται μαζί μας από το 2020, προσφερόμενη με ολοκληρωμένη γκάμα κινητηρίων συνόλων (βενζίνη, ντίζελ, ηλεκτρικό) και εκδόσεις που στοχεύουν στην ικανοποίηση κάθε γούστου. Το Corsa ξεκινά από τις 18.400 ευρώ με τον 1.200άρη ατμοσφαιρικό των 75 ίππων, ενώ το πετρελαιοκίνητο από τις 20.900 ευρώ. Η βασική έκδοση έχει στάνταρ το Safety Pack (αναγνώριση σήμανσης, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση πεζών κ.λπ.), air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 5 ιντσών και cruise control, ενώ το σπορ και υπερπλήρες GS Line της δοκιμής εκκινεί από τις 20.900 ευρώ για τη βενζίνη και τις 23.400 ευρώ για το πετρέλαιο.

Νεανικό ντιζάιν με νότες δυναμισμού

Από τη στιγμή που το Corsa MK6 κυκλοφορεί εδώ και 2 χρόνια, αναμενόμενα το μάτι δεν διεγείρεται πια στον ίδιο βαθμό από την εξωτερική του σχεδίαση. Ούτως ή άλλως το γερμανικό σουπερμίνι ακολουθεί πιο συγκρατημένη προσέγγιση από το όμορο Peugeot 208, αλλά επ’ ουδενί δεν πρόκειται για αρνητικό χαρακτηριστικό. Το εμπρός μέρος με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, τη μακρόστενη μάσκα, το μεγάλο αεραγωγό και τον «κεραυνό» στο κέντρο, μαζί με το καμπύλο καπό και τα διαμήκη νεύρα, συνθέτουν μια δυναμική και άμεσα αναγνωρίσιμη ως Opel όψη.

Η διχρωμία της μαύρης οροφής και του πολύ ευχάριστου κόκκινου χρώματος για το αμάξωμα, συνθέτουν ίσως τον ιδανικό συνδυασμό για όποιον θέλει να αγοράσει Corsa. Η παρουσία μαύρης απόχρωσης στις 16άρες ζάντες, τις εμπρός/μεσαίες κολώνες και τους καθρέπτες ολοκληρώνουν τον διττό χρωματικό χαρακτήρα του GS Line.

Προσεγμένο σε ποιότητα εσωτερικό με καλούς χώρους

Στο εσωτερικό το Corsa δίνει έμφαση στη λειτουργικότητα και την εργονομία, αφήνοντας τις σχεδιαστικές εξάρσεις για το εκ Γαλλίας αδερφάκι του. Ο εξτρά λιτός ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής των 7 ιντσών (5 ιντσών στη βασική έκδοση) επικεντρώνονται στην ευκολία χρήσης , η οποία ενισχύεται από τα περιστροφικά χειριστήρια του κλιματισμού. Εδώ δεν χρειάζεται να μπεις σε 3 υπομενού για να αλλάξεις θερμοκρασία. Απλά, λιτά κι απέριττα, με μια παραδοσιακή κίνηση του χεριού.

Η σχεδίαση είναι συγκρατημένη μεν, ενδιαφέρουσα δε, με τα ποιοτικά μαλακά υλικά να απαντώνται στο μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό και άπαντες διακόπτες να βρίσκονται όπου τους περιμένεις. Οι κόκκινες πινελιές σε ταμπλό, ραφές και καθίσματα τονίζουν τις σπορτίβ εκφάνσεις της καμπίνας, ενώ  οι χώροι ικανοποιούν πλήρως τους εμπρός επιβάτες, οι οποίοι απολαμβάνουν έξτρα πλευρική στήριξη από τα ημι-μπάκετ της συγκεκριμένης έκδοσης. Πίσω, αν πρόκειται για ενήλικες ύψους 1,80 μ. και άνω θα ακουστεί γκρίνια τόσο για τα γόνατα, όσο κυρίως το κεφάλι. Επίσης, το άνοιγμα των θυρών είναι μικρό, δυσχεραίνοντας την επι-αποβίβαση. Οι αποσκευές, πάντως, θα βολευτούν άνετα στα 309 λίτρα του χώρου αποσκευών.

Αξία ανεκτίμητη ο ντίζελ

Κάποια στιγμή στο κοντινό μέλλον θα αναπολούμε τη ροπή και οικονομία (δίχως πολύπλοκες τεχνολογίες) των πετρελαιοκινητήρων και θα τους αναζητούμε. Ο 1.500άρης BlueHDi του Groupe PSA έρχεται να «κουμπώσει» στα «θέλω» του Corsa, προσφέροντας επιδόσεις, τράβηγμα, οικονομία και άνεση ταξιδιού.

O τετρακύλινδρος των 1.499 κ.εκ. αποδίδει 102 ίππους στις 3.500 σ.α.λ., αλλά η μαγεία του πετρελαίου δεν απαιτεί να κινείσαι μέχρι εκεί για να πας γρήγορα. Τα 250 Nm από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. και η ορθή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου (με τις μακριές διαδρομές του επιλογέα), σου δίνουν τη δυνατότητα να κάνεις τα πάντα στο 90-95% των περιπτώσεων δίχως να υπερβαίνεις τις 2.500, άντε τις 2.800 σ.α.λ. Το χαμηλό βάρος των 1.090 κιλών και η εξαιρετική ελαστικότητα του μοτέρ επιτρέπουν 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ., με τον ρυθμό στις εν κινήσει επιταχύνσεις να σου δημιουργούν την αίσθηση πως το μοτέρ έχει 20-30 άλογα παραπάνω. Τα 130 ή 140 χλμ./ώρα έρχονται τόσο άκοπα, όσο παλιότερα θα ήθελες 2.0λιτρο ντίζελ Vectra για να τα πετύχεις, συνοδευόμενα από χαμηλό επίπεδο θορύβου και έλλειψη κραδασμών.

Ο κινητήρας αναμενόμενα θα ακουστεί αν τον πιέσεις, ανεβάζοντας κλιμακωτά ντεσιμπέλ από τις 2.500-2.600 σ.α.λ., αλλά δεν θα «κάψει» ούτε αν είσαι διαρκώς με το πόδι στο πάτωμα (δεν χρειάζεται άλλωστε). Ακόμα και συνθήκες φουλ πίεσης η μέση τιμή κατανάλωσης δεν ξεπερνά τα 6,1 λίτρα/100 χλμ., ενώ υπό νορμάλ συνθήκες το trip σταθεροποιείται στα 5,0 λίτρα/100 χλμ.! Και όλα αυτά χωρίς προσθήκη οποιουδήποτε υβριδικού συστήματος.

Στιβαρό και σταθερό στο δρόμο

Το GS Line μπορεί να είναι ό,τι πιο σπορτίβ σε Corsa, αλλά σπορ δεν είναι. Δεν το υπόσχεται κιόλας, όντας ξεκάθαρο με τον οδηγό του ευθύς εξαρχής. Η ανάρτηση, για παράδειγμα, δεν έχει διαφορές από εκείνη των υπολοίπων εκδόσεων. Τα αμορτισέρ είναι όσο σφιχτά χρειάζονται για να περιορίζουν τάσεις πλεύσεις και ταλάντωσης, απορροφώντας τις περισσότερες από τις ανωμαλίες που συναντούν. Κάποιες αναταράξεις θα βρουν το δρόμο προς το εσωτερικό, κυρίως μέσω του ημιάκαμπτου πίσω, όμως το αυτοκίνητο θα πρέπει να βρει συνεχόμενα φαγώματα για να πεις ότι δυσφορεί.

Αν ο οδηγός αποφασίσει να εξερευνήσει τις δυνατότητες πλαισίου, ανάρτησης και φρένων σε στροφές, θα έρθει αντιμέτωπος με ουδέτερες αντιδράσεις. Η ανάρτηση είναι μεν προσανατολισμένη στην άνεση, όμως δεν αφήνει το αμάξωμα να πάρει πολλές κλίσεις. Το μπροστινό ικανοποιεί σε απόκριση, αλλά το τιμόνι περνάει μια τεχνητή αίσθηση βάρους στα χέρια. Η πλατφόρμα CMP διακρίνεται για την ακαμψία που δίνει στο σασί, εξασφαλίζοντας στιβαρότητα στο πάτημα του Corsa. Η ισχύς του κινητήρα δεν προβληματίζει τους εμπρός τροχούς, καθώς για να προκύψει υποστροφή θα πρέπει να κλοτσήσεις το δεξί πεντάλ μέσα στη στροφή. Αυτή (η υποστροφή) είναι και η μοναδική αντίδραση που σε απασχολεί σε τυχόν απώλεια πρόσφυσης, καθώς η ουρά μένει καθηλωμένη σε κάθε περίπτωση, με το ESP να εξουδετερώνει επί τόπου όποια προσπάθεια αποσταθεροποίησης.

Τα φρένα στέκονται αρωγός των γρήγορων μετακινήσεων, με καλή αίσθηση στο πεντάλ και ακόμα καλύτερη απόδοση, όμως δεν ισχύει το ίδιο για τον επιλογέα που και μακριές διαδρομές έχει, και τείνει να σκαλώνει στις σκαλώνει στις «βιαστικές» αλλαγές.

(+) Κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, χαμηλά επίπεδα αεροδυναμικού θορύβου

(-) Αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων, χώροι για τους πίσω επιβάτες, μικρό άνοιγμα πίσω θυρών

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
102/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
188
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
107
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.060
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.433
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.538
Βάρος (κιλά)
1.090
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
309
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
84%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
69%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.900 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store