Δοκιμή Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

179

Η Peugeot παρουσίασε πρόσφατα τη δεύτερη γενιά του επιτυχημένου της crossover, του 2008, το οποίο πλέον χαρακτηρίζει ως SUV. Μια αλλαγή που δεν είναι απλά ονοματολογική, αλλά αποτυπώνει τη διαφορά φιλοσοφίας μεταξύ των δυο γενεών του.

Δείτε ακόμα: Νέο pickup Peugeot Landtrek

Τη στιγμή που το προηγούμενο 2008 θύμιζε υπερυψωμένη παραλλαγή του 208, το νέο μοιάζει με κοντύτερη εκδοχή του 3008. Αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς και με μοναδική σχεδίαση, το μικρό SUV της Peugeot ξεκινά από τις 21.400 ευρώ με τον 1.500άρη ντίζελ κινητήρα στα 100 άλογα, ενώ για την έκδοση Allure της δοκιμής με τους 130 ίππους και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο (μοναδική επιλογή για τον 1.5 BlueHDi 130) ανεβαίνουμε στις 31.900 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης, με όλα τα επικουρικά συστήματα στάνταρ (διατήρηση λωρίδας, ανίχνευση τυφλού σημείου, αυτόματο φρενάρισμα, ενεργό cruise control κλπ), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης, 17άρες ζάντες αλουμινίου και πολλά ακόμα. Η κορυφαία έκδοση είναι η GT Line, στις 33.900 ευρώ.

Μοναδική σχεδίαση και μεγάλες διαστάσεις για την κατηγορία

Παρατηρώντας το νέο 2008, δυο πράγματα σου κάνουν εντύπωση. Το πρώτο είναι η εντυπωσιακή σχεδίαση. Το δεύτερο, οι μεγάλες διαστάσεις για τα μέτρα των μικρών SUV.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 100

Οι γραμμές του είναι από τις πιο «εξωγήινες» που μπορεί να συναντήσει κάποιος σε mainstream μοντέλο. Το εμπρός μέρος, με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τα LED ημέρας α λα χαυλιόδοντες δημιουργούν ένα άκρως επιθετικό «μούτρο». Το προφίλ χαρακτηρίζεται από τις ανάγλυφες ακμές των πίσω θυρών, που ενισχύουν το αίσθημα του πλάτους. Το ίδιο κάνουν τα αναλογικά ψηλά τοποθετημένα μακρόστενα φωτιστικά σώματα πίσω, με τα τρία διαγώνια LED –που παραπέμπουν σε νυχιές λιονταριού- να δένουν δυναμικά με το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και τη γραμμή της οροφής από πάνω.

Στο μέτωπο των διαστάσεων τώρα, η Peugeot πήρε την πλατφόρμα CMP και πραγματικά την «ξεχείλωσε». Μπορεί να βασίζεται στο 208, όμως περισσότερο σε 3008 φέρνει. Στα 4.300 χλστ. μήκους, το 2008 είναι 14 ολόκληρα εκατοστά μακρύτερο από τον προκάτοχο και σχεδόν 15 κοντύτερο από το 3008 (4.447 χλστ.). Το μεταξόνιο, πάντως, υπολείπεται μόλις 70 χλστ. από τον μεγάλο «αδελφό» (2.605 έναντι 2.675 χλστ.). Το ακόμα πιο εντυπωσιακό, είναι πως σε σχέση με την πρώτη γενιά του 3008 το μήκος είναι μόλις 65 χλστ. κοντύτερο. Και μιλάμε για αυτοκίνητο του οποίου η παραγωγή σταμάτησε το 2016!

High tech και πολύ καλοί χώροι

Αναμενόμενα, με τέτοια αύξηση στις διαστάσεις έχει επωφεληθεί τα μάλα η καμπίνα των επιβατών. Οι πίσω επιβάτες έχουν άπλετο χώρο για τα πόδια τους, ενώ με 1.770 χλστ. πλάτους δεν θα ζοριστεί ιδιαίτερα κι ένας τρίτος. Ο αέρας για το κεφάλι είναι ικανοποιητικός, ωστόσο το πλαϊνό της οροφής κατεβαίνει αρκετά, φέρνοντας το εσωτερικό μέρος στο ύψος των ματιών και δημιουργώντας μια ελαφρώς κλειστοφοβική αίσθηση, σε αναστήματα 1,80 και πάνω.

Δείτε επίσης: Δοκιμή Peugeot 508 2.0 BlueHDI GT 180 PS

Ο ψηφιακός και τρισδιάστατος πίνακας οργάνων i-Cockpit κλέβει τις εντυπώσεις, με το χαρακτηριστικό «κομμένο» τιμόνι μικρής διαμέτρου κάτω από αυτόν, να συνεχίζει το ιδιαίτερο γνώρισμα των Peugeot. Όμως και σε αυτό το Peugeot η στεφάνη του τιμονιού κρύβει ένα μεγάλος μέρος των ενδείξεων του πίνακα οργάνων. Η οθόνη αφής των 10 ιντσών είναι ευκρινής και εύχρηστη, όμως και πάλι οι διακόπτες κάτω από αυτήν φτάνουν τους 13 (14 με αυτόν των αλάρμ). Γενικά πρόβλημα δεν θα αντιμετωπίσει ο οδηγός με την εργονομία των χειριστηρίων ή τη θέση οδήγησης, όμως αμφότερα προϋποθέτουν ένα σύντομο διάστημα εξοικείωσης.

Τα πλαστικά είναι πολύ καλής ποιότητας στο πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ και οι επενδύσεις είναι προσεγμένες, όπως και η συναρμογή ακόμα και στα σκληρά μέρη της κεντρικής κονσόλας. Ο χώρος αποσκευών, τέλος, βρίσκεται στα 405 λίτρα (434 με κιτ επισκευής) και αποσπά καλή βαθμολογία, διαθέτοντας διπλό δάπεδο.

Ιδιαίτερα καλοστημένο και γρήγορο

Στο δρόμο, το 2008 συνεχίζει να θυμίζει 3008 σε σμίκρυνση. Η ανάρτηση φιλτράρει τις περισσότερες ανωμαλίες, εξασφαλίζοντας πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση. Ακόμα και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω, δεν περνάει πολλούς κραδασμούς στην καμπίνα, ούτε διαταράσσει την ισορροπία του πλαισίου. Γενικά, ο τρόπος που το μικρό γαλλικό SUV αντιμετωπίζει τις κακοτεχνίες των δρόμων πραγματικά θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας – της αμέσως επόμενης, για την ακρίβεια.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Ο 1.500άρης ντίζελ αποδίδει 130 ίππους στις 3.700 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., συνεργαζόμενος με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Η κλιμάκωση του οποίου είναι ένα κλικ πιο κοντή από ό,τι θα περίμενες. Μια επιλογή που ανεβάζει κομμάτι τον φόρτο εργασίας του μοτέρ στο ταξίδι -περίπου 3.000 σ.α.λ. για τα 130 χλμ./ώρα- και τον θόρυβο, όμως είναι ευεργετική για τις επιδόσεις. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,3 δλ. και η τελική φτάνει στα 195 χλμ./ώρα, καθιστώντας το 2008 ως μια από τις ταχύτερες πετρελαιοκίνητες επιλογές της κατηγορίας.

Μάλιστα, δεν απαιτεί ιδιαίτερες ποσότητες καυσίμου για να κινηθεί σε αυτούς τους ρυθμούς. Η μέση τιμή της κατανάλωσης έφτασε τα 6,9 λίτρα/100 χλμ., όμως με μια στοιχειώδη εγκράτεια στο γκάζι μπορεί να κατέβει άνετα 1 λίτρο.

Αφήνοντας την ευθεία, ο «Λέοντας» τιμά την καταγωγή του. Μικρές κλίσεις, άμεσο μπροστινό, σωστό βάρος στο τιμόνι, ακριβής αίσθηση στα φρένα και μπόλικη πρόσφυση συνθέτουν το προφίλ των δυναμικών χαρακτηριστικών. Οι ουδέτερες αντιδράσεις χαρακτηρίζουν το 2008, κάτι που σου αφήνει γλυκόπικρη γεύση καθώς η ουρά έχει τη διάθεση να παίξει, όμως το ESP την επαναφέρει στην τάξη επί τόπου. Το κιβώτιο, πάντως, εμφανίζει μια αναποφασιστικότητα στην αυτόματη λειτουργία. Αρκετές φορές δυσκολεύεται να «πετύχει» τη σωστή αλλαγή (είτε ανέβασμα, είτε κατέβασμα) μεταξύ 2ας-3ης και 3ης-4ης. Για αυτές τις στιγμές υπάρχουν τα paddles πίσω από το τιμόνι, τα οποία είναι σταθερά στην κολόνα και συνδράμουν τόσο το έργο, όσο και την προσλαμβανόμενη σπορ αίσθηση από τον οδηγό.

Δείτε ακόμα: Εντυπωσιακή αναβίωση του Peugeot 205 GTi

+ Σχεδίαση, χώροι επιβατών – αποσκευών, σχεδίαση εσωτερικού, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, άνεση, ποιότητα κύλισης, κατανάλωση

– Θόρυβος κινητήρα υπό πίεση, εργονομία i-Cockpit

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/3.700
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
195
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
128
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
153,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.300
Πλάτος (χλστ.)
1.770
Ύψος (χλστ.)
1.530
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.605
Βάρος (κιλά)
1.310
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
405 (434 με κιτ επισκευής)
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
68%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
31.900