Δοκιμή Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid 160

Για να πετύχει ένα μοντέλο τις εμπορικές επιδόσεις του Renault Captur, χρειάζεται ευρύτητα στην γκάμα και ολοκληρωμένο πακέτο δυνατοτήτων. Ένα από τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα στην Ευρώπη διαθέτει πια και plug-in υβριδική εκδοχή, τοποθετούμενη στην κορυφή της εμπορικής του τοποθέτησης και ολοκληρώνοντας τα αμιγώς βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα, LPG και mild hybrid σύνολα.

Το Captur E-Tech 160 ξεκινά από τις 37.760 ευρώ για την έκδοση Dynamic, φτάνοντας τις 40.050 ευρώ στην επόμενη και μόνη άλλη Initiale Paris. O εξοπλισμός δεν θα μπορούσε να μην είναι πάμπλουτος, περιλαμβάνοντας πληρέστατο πακέτο συστημάτων ασφαλείας (αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας κ.λπ.), 17άρες ζάντες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων και σύστημα πολυμέσων Easy Link με οθόνη αφής 7 ιντσών, μεταξύ άλλων. H Initiale Paris ανεβάζει τις ζάντες στις 18 ίντσες και την οθόνη αφής στις 9,3 ίντσες, αλλά επί της ουσίας δεν προσφέρει πολλά παραπάνω από την Dynamic.

Απαράλλαχτο σχεδιαστικά και πάντα καλαίσθητο

Εμφανισιακά θα πρέπει να φτάσεις σε απόσταση αναπνοής από το πίσω μέρος, προκειμένου να εντοπίσεις το ανάλογο σήμα και να αντιληφθείς πως έχεις μπροστά σου το Captur Plug-in Hybrid. Οι μυημένοι θα προσέξουν τις δυο τάπες, με τη μία να αντιστοιχεί στην πρίζα και την άλλη στο ρεζερβουάρ. Κατά τα άλλα, η αισθητική προσέγγιση του E-Tech δεν διαφοροποιείται από των υπολοίπων Captur – κάτι που δεν είναι κακό, καθότι μιλάμε για ένα από τα πιο καλοσχεδιασμένα μικρά SUV. Ίσως για κάποιους θα ήταν ευπρόσδεκτη μια πιο έντονη διαφοροποίηση σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις.

Τεχνολογία και ευρυχωρία τα προσόντα του εσωτερικού κόσμου

Όπως συμβαίνει στο εσωτερικό, καλή ώρα. Η μεγάλη οθόνη των 9,3 ιντσών που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής, φιλοξενεί εξαιρετικά γραφικά και γραφήματα σχετικά με τα προγράμματα λειτουργίας, τον τρόπο διαχείρισης της ισχύος και τις επιμέρους εφαρμογές των πολυμέσων. Η high tech απόχρωση γίνεται σαφώς πιο ζωηρή, βοηθούμενη και από το ψηφιακό καντράν των 10 ιντσών, ενώ θετική εντύπωση προκαλεί η έλλειψη διακοπτών. Είθισται οι ηλεκτρικές και PHEV εκδόσεις να διαθέτουν έξτρα κουμπιά, όμως στο Captur δεν συναντάμε άλλους πέραν της σειράς κάτω από την οθόνη και τους κλασικούς στο τιμόνι.

Οι χώροι των επιβατών παραμένουν στο εξαιρετικό επίπεδο που μας έχει καλομάθει το γαλλικό B-SUV, προσφέροντας υπερεπαρκή ευρυχωρία για 4 και 5 επιβάτες τόσο σε ύψος, όσο και γόνατα. Τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό κερδίζουν τις εντυπώσεις, όπως και η γενικότερη συναρμογή. Μοναδική παραφωνία ο ήχος του επιλογέα ταχυτήτων, που χαρακτηρίζεται από ένα έντονο «κλακ» όποτε τον χρησιμοποιείς. Επίσης, όσοι περιμένουν το πορτμπαγκάζ του βενζινοκίνητου, θα πρέπει να λάβουν υπόψη πως από κάτω βρίσκεται η μπαταρία. Συνεπώς, ο χώρος αποσκευών του E-Tech κυμαίνεται από 265 έως 375 λίτρα, αναλόγως θέσης του συρόμενου καθίσματος (από 422 έως 536 λίτρα κανονικά).

Εξαιρετική οικονομία, πολύ καλή συνεργασία μεταξύ των κινητήρων

Καρδιά του plug-in hybrid Γάλλου είναι ένας ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος 1.598 κ.εκ. 92 ίππων και 144 Nm ροπής, που κατά τα PHEV ειωθότα λειτουργεί σε κύκλο Attkinson, και δυο ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας αποδίδει 66 ίππους και 205 Nm, τροφοδοτώντας απευθείας τους εμπρός τροχούς, ενώ ο άλλος είναι τύπου HSG (High-Voltage Starter Generator) με 25 ίππους και 50 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 158 ίππους, καταφέρνοντας να συνδυάσει τις επιδόσεις με τη χαμηλή κατανάλωση.

Στο πρώτο σκέλος, και παρά τα 1.625 κιλά του βάρους, το Captur E-Tech έχει να παρουσιάσει ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ. βάσει εργοστασίου, το οποίο δίνει την αίσθηση πως στην πραγματικότητα είναι λιγότερο! Τα 6,9 δλ. για το 80-120 χλμ./ώρα είναι ενδεικτικά της αγαστής και ροπάτης συνεργασίας μεταξύ των τριών μοτέρ, την ώρα που η τελική ανέρχεται στα 180 χλμ./ώρα. Δεν εντυπωσιάζει, αλλά φροντίζει να το κάνει αυτή που μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη χρήση ρεύματος: 135 ολόκληρα χλμ./ώρα! Βέβαια με τέτοιο ρυθμό η μπαταρία των 9,8 kWh στραγγίζεται τάχιστα, αλλά φροντίζει να φορτίζει το ίδιο γρήγορα. Σε οικιακή πρίζα απαιτεί 5 ώρες, ενώ με χρήση Wallbox δεν χρειάζεται πάνω από ένα 3ωρο.

Εντός πόλης και με την ανάκτηση ενέργειας να κάνει καταπληκτική δουλειά, το Captur μπορεί να βγάλει μέχρι 50 χλμ. χωρίς να κάψει σταγόνα αμόλυβδης. Σε μικτό κύκλο δεν θα ξεπεράσει τα 40 χλμ. (κι αυτά με κόπο), αλλά υπάρχει το πρόγραμμα E-Save να δίνει τα ηνία στον 1.600άρη και να τον λειτουργεί παράλληλα ως γεννήτρια. Το Sport κάνει πιο άμεση την απόκριση στο γκάζι και κρατάει παραπάνω τη σχέση στο 6άρι Multi-Mode κιβώτιο, δίχως να επιβαρύνει σημαντικά την όρεξη για βενζίνη. Η μέση τιμή της κατανάλωσης διατηρήθηκε άκοπα κάτω από 5 λίτρα/100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής, την ώρα που με φουλ μπαταρία και ελάχιστη παραπάνω προσοχή στο δεξί πεντάλ πέφτει και κάτω από τα 3 λίτρα/100 χλμ.!

Σφιχτή ανάρτηση, σεβαστή ηχομόνωση

Με σχεδόν 400 κιλά επιπλέον εν συγκρίσει με το απλό Captur (1.239 κιλά το 1.0 TCe LPG, για παράδειγμα), το πιο σφιχτό σετάρισμα της ανάρτησης ήταν μονόδρομος για τους μηχανικούς της Renault. Μια απαραίτητη ενέργεια, προκειμένου να διατηρηθούν σε λογικά έως χαμηλά επίπεδα οι κλίσεις στις στροφές και να παρέχεται επαρκής πληροφόρηση/αμεσότητα στον οδηγό. Μόνο σε βαθύ φρενάρισμα εντός στροφής θα εμφανιστούν παραπανίσιες ταλαντώσεις, με τα εμπρός ελαστικά να χάνουν εν τέλει πρόσφυση – αλλά πάντα προοδευτικά και ευκόλως ελέγξιμα. Το ελαφρύ τιμόνι αρχικά ενοχλεί, αλλά λύνεται με την επιλογή του προγράμματος Sport.

Ο πιο σκληρός λόγος ελατηρίων-αμορτισέρ έχει μια μικρή επίπτωση στην ποιότητα κύλισης, καθώς η ανάρτηση «διαβάζει» τις διαδοχικές ανωμαλίες σε κατσαρό οδόστρωμα, δίνοντάς σου την αίσθηση πως δεν προλαβαίνει να τις απορροφήσει. Αντιθέτως, στις λακκούβες και τις πιο βαθιές ανωμαλίες εμφανίζεται σαφέστερα ενδοτική, κρατώντας εκτός τις περισσότερες αναταράξεις. Για καλή της τύχη, η ηχομόνωση μακιγιάρει την κατάσταση στην εθνική οδό, κατεβάζοντας τα επίπεδα θορύβου και -τρόπον τινά- κρύβοντας τη συμμετοχή του 1.600άρη, ο οποίος ακούγεται αρκετά. Αξίζει, επίσης, να αναφέρουμε πως σε ορισμένες περιπτώσεις, το λογισμικό του κιβωτίου κατεβάζει σχέση δίχως να υπάρχει προφανής λόγος, στέλνοντας μάλιστα αξιοσημείωτα ψηλά τις στροφές του μοτέρ. Σε γενικές γραμμές πάντως, κινητήρας και μετάδοση συνεννοούνται.

(+) Σχεδιασμός, ποιότητα, κατανάλωση, διάκοσμος, σύστημα πολυμέσων, χώροι επιβατών, λειτουργία υβριδικού συστήματος, άνεση

(-) Ποιότητα κύλισης, χώρος αποσκευών, θόρυβος κινητήρα

EVauto.gr: Το νέο site για την ηλεκτροκίνηση!

Καύσιμο
Βενζίνη - Ρεύμα
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 Multi Mode
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
92/5.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
144/3.200
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
66
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
205
Συνδυαστική ισχύς (PS)
158
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
173
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,4-7,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,8-5,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,1-6,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
32-37
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 296x26 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 290x13 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.227
Πλάτος (χλστ.)
1.797
Ύψος (χλστ.)
1.576
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.639
Βάρος (κιλά)
1.625
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
265-375
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
75%
Επικουρικά συστήματα
74%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
37.760 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store