Δοκιμή Skoda Enyaq iV 60 180 PS - AutoGreekNews

Δοκιμή Skoda Enyaq iV 60 180 PS

Η Skoda άνοιξε ένα νέο και εξαιρετικά καίριο κεφάλαιο στην ιστορία της με το Enyaq, μπαίνοντας για πρώτη φορά σε ηλεκτρικά SUV μονοπάτια. Η σημασία του τσεχικού SUV είναι αδιαμφισβήτητη για το μέλλον της φίρμας, δεδομένης της στροφής ολόκληρης της αυτοκίνησης στα EVs, σηματοδοτώντας μια ολόκληρη σειρά από ηλεκτρικά μοντέλα στο προσεχές μέλλον.

Το Enyaq διατίθεται στη χώρα μας σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις (50, 60, 80 και 80x) και έπεται συνέχεια, με το δικινητήριο και τετρακίνητο RS να είναι καθ’ οδόν. Οι τιμές ξεκινούν από τις 35.800 ευρώ για το 50 των 148 ίππων, συνεχίζουν στις 41.200 ευρώ για το 60 των 180 ίππων, ανεβαίνουν στις 47.700 ευρώ για το 80 των 204 ίππων (51.100 ευρώ το κορυφαίο Sportline), ενώ το πιο δυνατό και τετρακίνητο 80x 265 PS κοστίζει 50.300 ευρώ. Με την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού υπολογίστε 5.000-6.000 ευρώ κέρδος.

Μαγνήτης βλεμμάτων

Το πρώτο πράγμα που κερδίζει αμέσως όποιον βλέπει το Enyaq iV, είναι φυσικά ο πολύ ελκυστικός και αιχμηρός του σχεδιασμός, από όποια πλευρά και να το περιεργαστεί. Παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα πληθωρικό SUV, με μήκος 4.649 χλστ. (4.689 χλστ. η Octavia), πλάτος 1.879 χλστ., ύψος 1.616 χλστ. και μεταξόνιο 2.765 χλστ.), καταφέρνει και συνδυάζει με πολύ ισορροπημένο τρόπο την κομψότητα με το δυναμισμό, χάρη στις ισορροπημένες του αναλογίες.

Οι 21άρες ζάντες ταιριάζουν ιδεατά με το σμιλεμένο σχήμα, που εμφανίζεται παράλληλα εξαιρετικά αεροδυναμικό: μόλις στο 0,26 ο συντελεστής οπισθέλκουσας. Η μεγάλη κάθετη μάσκα και τα γωνιώδη φωτιστικά σώματα εμπρός, που εκτείνονται σχεδόν μέχρι τα φτερά, εντείνουν την αίσθηση του πλάτους και την επιβλητικότητα του Enyaq. Προαιρετικά διατίθεται το Crystal Face (στάνταρ στο Sportline), που αποτελείται από 131 LED και φωτίζει τόσο τις κάθετες γρίλιες όσο και την οριζόντια γραμμή στη μάσκα, δημιουργώντας ένα μοναδικό θέαμα.

Premium και ποιοτικό εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό, έρχεσαι αντιμέτωπος με μια ατμόσφαιρα που δεν απέχει από καθαρόαιμες προτάσεις των εδραιωμένων premium δυνάμεων. Δέρμα παντού, ποιοτικός διάκοσμος, οθόνη αφής 13 ιντσών να δεσπόζει στο κέντρο, ψηφιακό καντράν των μόλις 5,3 ιντσών (αρκετά λιτό είναι η αλήθεια) μπροστά από τον οδηγό και ambient φωτισμός δημιουργούν μια καμπίνα, που αν έλεγες πριν 10 χρόνια ότι θα άνηκε σε Skoda θα σε κοίταγαν με μισό μάτι. Μόνο το σκληρό και με άγρια υφή πλαστικό των εσωτερικών χειρολαβών δείχνει παράταιρο και θα μπορούσε να βελτιωθεί.

Αυτό που ήταν και παραμένει ξεκάθαρα χαρακτηριστικό των Τσέχων, είναι οι χώροι. Ακόμα και 5 δίμετρους να καθίσεις στο Enyaq, δεν πρόκειται να ακούσεις το παραμικρό παράπονο. Μια από τα ίδια για το χώρο αποσκευών, που με 585 λίτρα συνιστά κορυφαία χωρητικότητα για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Νέο στοιχείο στο εσωτερικό του Enyaq iV αποτελούν τα Design Selections για τη διαμόρφωση της καμπίνας, αντικαθιστώντας τα κλασσικά επίπεδα επένδυσης και ικανοποιώντας κάθε γούστο και ανάγκη. Ενδεικτικά υπάρχουν το Studio (βασικός εξοπλισμός στο 50), το σύγχρονο και άνετο Loft, το βιώσιμο και πρωτοποριακό Lodge, το εξελιγμένο και αποκλειστικό Lounge, το κλασάτο και πολυτελές Suite και το πολυτελές και οικολογικό Ecosuite. Μεταξύ των επιλογών υπάρχουν επενδύσεις καθισμάτων από 40% μαλλί και την σφραγίδα της Woolmark και το υπόλοιπο 60% από μείγμα πολυεστέρα από ανακυκλωμένες φιάλες PET.

Αρχοντιά λιμουζίνας στο δρόμο

Ακριβώς την αίσθηση που αποκομίζεις από το εσωτερικό, βιώνεις οδηγώντας το ηλεκτρικό Skoda. Παρά τις ζάντες των 21 ιντσών και το μπόλικο πέλμα των ελαστικών (235/50 μπροστά-255/45 πίσω), η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και τα επίπεδα εισερχόμενων θορύβου ελάχιστα. Κάτι που συνιστά ακόμα μεγαλύτερο κατόρθωμα για EV, καθώς λόγω της έλλειψης βαβούρας από κινητήρα και μετάδοση όλες οι λοιπές οχλήσεις (θόρυβος από αέρα και οδόστρωμα, συντονισμοί ανάρτησης) γίνονται ευκολότερα αντιληπτές από το αυτί.

Το Enyaq δεν αντιμετωπίζει προβλήματα του είδους, ούτε κατά το πέρασμα από πατροπαράδοτη ελληνική άσφαλτο. Περισσότερο θα ανησυχήσεις για τις ζάντες στη θέα μεγάλης λακκούβας, παρά θα το νιώσεις. Το στιβαρό πλαίσιο και η ανάρτηση κάνουν φανταστική δουλειά στην απομόνωση των ανωμαλιών, δημιουργώντας ένα περιβάλλον στο οποίο χαίρεσαι να οδηγείς. Κάτι που ισχύει και όταν ο δρόμος αρχίζει να σφίγγει.

Παρότι δεν μιλάμε για μικρό αυτοκίνητο (μήκος σχεδόν 4,7 μέτρα, βάρος κοντά στους 2 τόνους), η συνεργασία πλαισίου-ανάρτησης και το χαμηλό κέντρο βάρους (ας είναι καλά οι τοποθετημένες στο δάπεδο μπαταρίες) διευκολύνουν το πέρασμα του Enyaq από σφιχτές καταστάσεις. Εννοείται ότι η μάζα γίνεται αισθητή, κυρίως σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης ή με μεγάλη γωνία στο τιμόνι, αλλά ουδέποτε σε αποθαρρύνει. Το σύστημα διεύθυνσης είναι τεχνητά βαρύ, αλλά προσφέρει επαρκή ποσότητα πληροφοριών και αίσθησης, ενώ «κόβει» και πολύ (μόλις 9,3 μέτρα ο κύκλος στροφής). Τα φρένα απολαμβάνουν τη βοήθεια της ανάκτησης ενέργειας, άσχετα που στο άκουσμα πως υπάρχουν ταμπούρα πίσω αντιδράς αρχικά με σκεπτικισμό. Οδηγώντας όμως -και ειδικά με το πρόγραμμα Sport (Eco, Normal, Individual τα άλλα τρία), που εντείνει την ανάκτηση- μπαίνεις κατευθείαν στο νόημα και πιέζεις, δίχως δισταγμό.

Πολύ χαμηλή κατανάλωση και υπερεπάρκεια δύναμης

Καρδιά της μεσαίας έκδοσης 60 είναι η μπαταρία των 62 kWh (58 kWh ωφέλιμη) που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα των 180 ίππων και 310 Nm. Όπως περιμένεις σε ένα ηλεκτρικό, η απόκριση κυμαίνεται σε ακαριαία επίπεδα. Τα 8,9 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση δεν είναι τόσο ενδεικτικά της άνεσης με την οποία κινείται το Enyaq, όσο τα 6,5 δλ. που χρειάζεται για το 80-120 χλμ./ώρα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα (σε όλες τις εκδόσεις, για προστασία της μπαταρίας), όμως τα 120-130 χλμ./ώρα είναι παιχνιδάκι. Σε συνθήκες ταξιδιού βέβαια η ανάκτηση ενέργειας δεν συνεισφέρει στη φόρτιση, οπότε αναμενόμενα η αυτονομία μειώνεται με πιο γοργό ρυθμό.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η κατανάλωση διατηρείται εντυπωσιακά χαμηλά – ιδίως σε αντιδιαστολή με το μέγεθος του αυτοκινήτου. Η μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής περιορίστηκε στις 16,3 kWh, ενώ ακόμα και με τέρμα γκάζι δεν ξεπέρασε τις 19,4 kWh (η μέση, όχι η στιγμιαία). H Skoda ανακοινώνει μέγιστη αυτονομία 412 χλμ., αλλά ούτως ή άλλως κανένα ηλεκτρικό δεν εκπληρώνει τα εργοστασιακά νούμερα. Μια τιμή στα 350 χλμ. είναι σαφώς πιο ρεαλιστική.

Στο ζήτημα της φόρτισης, τέλος, χρησιμοποιώντας το Wallbox AC Skoda iV με απόδοση έως 11 kW, χρειάζονται περίπου 5 ώρες. Ίδιο χρόνο θα χρειαστεί και σε δημόσιο σταθμό AC, με την ίδια μέγιστη απόδοση. Για τον σκοπό αυτό, το Enyaq iV έρχεται εξοπλισμένο με ένα καλώδιο Mode-3 (για δυνατότητα φόρτισης σε δημόσιο σημείο) ως στάνταρ. Με συνεχές ρεύμα έως 100 kW αρκούν 34 λεπτά για να φτάσει στο 80%. Για οικιακή φόρτιση 2 kW πάντως, υπολογίστε πολύ παραπάνω χρόνο από το 5ώρο (7 ώρες με πρίζα 7 kW).

(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης

(-) Αισθητική πίσω άξονα λόγω ταμπούρων, λιτός ψηφιακός πίνακας οργάνων, φθηνές εσωτερικές χειρολαβές

Καύσιμο
Ηλεκτρικό
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
180
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
310
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160 (ηλεκτρονικά περιοριζόμενη)
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
15,6 kWh/100 χλμ.
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.649
Πλάτος (χλστ.)
1.879
Ύψος (χλστ.)
1.616
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.765
Βάρος (κιλά)
1.965
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
585
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
71%
Επικουρικά συστήματα
82%
ESP
 
Αερόσακοι
8
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
41.200 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Hyundai i30 N Perfomance Pack
Δοκιμή Hyundai i30 N Perfomance Pack
Δοκιμή Mercedes-Benz C 180 1.5 λτ. 170 PS
Δοκιμή Mercedes-Benz C 180 1.5 λτ. 170 PS
Δοκιμή MINI Cooper 5d 1.5 136 PS Steptronic
Δοκιμή MINI Cooper 5d 1.5 136 PS Steptronic
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP
Δοκιμή Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 HP
Δοκιμή Suzuki Swift Sport 1.4 48V Hybrid 129 PS
Δοκιμή Suzuki Swift Sport 1.4 48V Hybrid 129 PS
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD Sport Line
Δοκιμή Honda CR-V 2.0 e:HEV AWD Sport Line
Δοκιμή Kia Rio 1.0 T-GDi 48V 120 PS DCT GT Line
Δοκιμή Kia Rio 1.0 T-GDi 48V 120 PS DCT GT Line
Δοκιμή ανανεωμένο VW Polo 1.0 TSI 95 PS
Δοκιμή ανανεωμένο VW Polo 1.0 TSI 95 PS
Δοκιμή Renault Arkana 1.6 E-TECH Hybrid 145 hp
Δοκιμή Renault Arkana 1.6 E-TECH Hybrid 145 hp
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές - εξοπλισμοί νέου Suzuki S-Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes EQB στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο από το 22.250 το Abarth F595
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η Mercedes C-Class που καίει 0,6 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Αυτές είναι οι τιμές των νέων BMW iX & i4!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store