Δοκιμή Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSI 150 PS

Πριν από 25 ολόκληρα χρόνια, η Skoda πιθανώς να μη φαντάζονταν την επιτυχία της Octavia, όταν ξεκίνησε το λανσάρισμά της, το 1996. Μέχρι σήμερα, έχει περάσει τις 7 εκατομμύρια πωλήσεις, αποτελώντας το δημοφιλέστερο μοντέλο της τσεχικής μάρκας. Τώρα, η εντελώς νέα, τέταρτης γενιάς Octavia, είναι καλύτερη παντού συγκριτικά με την προγενέστερη, ωστόσο διατήρησε το άριστο value for money.

Στην Ελλάδα, η Skoda Octavia διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από 19.900 ευρώ στην έκδοση 1.0 TSI 110 PS, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής με τον 1.5 TSI ACT 150 PS κινητήρα, κοστίζει από 21.800 ευρώ. Τιμή αν μη τι άλλο χαμηλή για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, το οποίο προσφέρει μεγάλες ανέσεις, υψηλή τεχνολογία και ασφάλεια, πολυτελή εικόνα και φουλ στάνταρ εξοπλισμό. Από την αρχική έκδοση Ambition περιλαμβάνει -εκτός άλλων-  7 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης της λωρίδας, διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8,25 ιντσών, ζάντες αλουμινίου, αισθητήρα βροχής και φωτός, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και κάμερα οπισθοπορείας.

Πέρα από τις ελκυστικές τιμές και τις σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές γενικότερα, η νέα Octavia Grand Coupe, καταφέρνει και κερδίσει τις πρώτες εντυπώσεις με την πληθωρική της παρουσία, την αιχμηρή της αισθητική και την premium αύρα που αποπνέει. Το μήκος της αγγίζει τα 4,7 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2,7 μέτρα, διαστάσεις που έχουν εκμεταλλευτεί στο έπακρο οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Skoda, προς όφελος και των χώρων.

Πληρότητα παντός επιπέδου στο εσωτερικό

Το εσωτερικό της Octavia ξεχώριζε ανέκαθεν για την προσεγμένη ποιότητα και την ευρυχωρία, ωστόσο σχεδιαστικά ήταν πάντα συντηρητικό. Η νέα Octavia αλλάζει τελείως και από μέσα, αφού ξεφεύγει από την «άχρωμη» αισθητική και προβάλλει μια high-tech και πιο μοντέρνα εικόνα. Αυτή ενισχύεται από το νέο τιμόνι με τις δύο ακτίνες, τα νέα πλήκτρα ελέγχου με κυλιόμενους διακόπτες, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών (στάνταρ στην έκδοση Style) και την οθόνη των 8,25 ιντσών του συστήματος πολυμέσων (10 ιντσών στην Style).

Η σχεδίαση με τις ευθείες γραμμές και τις επίπεδες επιφάνειες ενισχύει το πλάτος, ενώ η επένδυση από ύφασμα, σουέτ ή δέρμα (ανάλογα την έκδοση) στο μεσαίο τμήμα του ταμπλό, αναβαθμίζει το διάκοσμο. Επίσης, ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και η οριζόντια λωρίδα κάτω από τη διακοσμητική επένδυση, αποτελούνται από παχύ αφρώδες υλικό. Μαλακά υλικά συναντώνται και στο άνω τμήμα των εμπρός θυρών, όχι όμως και των πίσω όπου κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά.

Η θέση οδήγησης είναι «τυπικά» για μοντέλο του ομίλου VW πολύ καλή. Στα μείον ανήκουν το σκληρό κάθισμα και η ευχρηστία της οθόνης αφής με τις πολλές λειτουργίες. Θα χρειαστεί αρκετή εξοικείωση με τις βασικές λειτουργίες του μενού της οθόνης, λόγω έλλειψης φυσικών χειριστηρίων, όπως για παράδειγμα για τον έλεγχο του κλιματισμού, την απενεργοποίηση του start/stop και τη ρύθμιση έντασης του ήχου.

Εκεί που εντυπωσιάζει η νέα Octavia Grand Coupe, είναι σε χώρους. Στο εμπρός τμήμα της καμπίνας υπάρχει αφθονία, όπως και στο πίσω, όπου ο αέρας για τα πόδια περισσεύει. Ένας μεσαίος επιβάτης στο πίσω κάθισμα δεν θα νιώσει το ίδιο άνετα, λόγω κυρίως του ψηλού κεντρικού τούνελ. Το τεράστιο πορτ μπαγκάζ των 600 λίτρων (με κανονική ρεζέρβα) σε συνδυασμό με το τεράστιο άνοιγμα, αποτελούν ένα βασικό κριτήριο αγοράς για όσους δεν θέλουν να κάνουν καμία παραχώρηση με τις αποσκευές τους.

Σίγουρη και ασφαλής σε κάθε διαδρομή

Από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας όπως είναι Skoda Octavia Grand Coupe, ο οδηγός έχει υψηλές απαιτήσεις και στους τομείς της οδικής συμπεριφοράς και της ασφάλειας. Η νέα Octavia που χρησιμοποιεί ως βάση την τροποποιημένη πλατφόρμα MQB EVO, συνδυάζει με επιτυχία την σιγουριά στο δρόμο με την άνεση, ενώ παρά τις αυξημένες τις διαστάσεις δεν δείχνει βαριά και δυσκίνητη.

Βέβαια, ιδανικό πεδίο δράσης είναι η κάλυψη ταξιδιών, όπου τα καταφέρνει περίφημα, όχι μόνο στις μεγάλες ευθείες των αυτοκινητόδρομων, αλλά και σε επαρχιακές διαδρομές. Η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω (πολλαπλών συνδέσμων με τους κινητήρες άνω των 150 ίππων) και το στιβαρό πλαίσιο, χαρίζουν στην Octavia υψηλή σταθερότητα στις ευθείες, όπου ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι πηγαίνει με λιγότερα χιλιόμετρα από αυτά που δείχνει το κοντέρ. Αντίστοιχα στις στροφές εμφανίζει ομοιογενή συμπεριφορά, λογικές κλίσεις και φυσιολογικές αντιδράσεις υπό πίεση και άτσαλες κινήσεις από τον οδηγό. Επίσης, τα όρια πρόσφυσης είναι υψηλά και το τιμόνι εμφανίζει καλή αίσθηση και αμεσότητα, με τα φρένα να είναι αποτελεσματικά σε κάθε περίπτωση. Η άνεση από την ανάρτηση είναι αρκετά καλή, αν και ο ημιάκαμπτος άξονας αντιδρά με σχετικά ξερό τρόπο στις πιο έντονες ανωμαλίες των δρόμων. Τέλος, ο οδηγός μπορεί μέσω του Driving Mode Select (στάνταρ στο Style) να επιλέξει μεταξύ των προφίλ οδήγησης Eco, Normal, Sport και Individual.

Κατάλληλος κινητήρας ο 1.5 TSI 150 PS

Τον κινητήρα 1.5 TSI ACT τον έχουμε γνωρίσει κάτω από το καπό πολλών μοντέλων του ομίλου VW. Στην περίπτωση της νέας Octavia αποτελεί μια επίσης ιδανική επιλογή. Το 4κύλινδρο μηχανικό αυτό σύνολο με το σύστημα απενεργοποίησης των δύο μεσαίων κυλίνδρων (Αctive Cylinder Management) προσφέρει δυναμικές επιδόσεις, πολιτισμένη λειτουργία και έχει λογικές απαιτήσεις σε βενζίνη.

Η ισχύς των 150 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και η ροπή των 250 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. είναι αρκετά για να χαρίσουν σβέλτες επιδόσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δλ.) και εν κινήσει στο αμάξωμα των 1.263 κιλών. Παράλληλα, το μηχανικό αυτό σύνολο είναι πολύ γραμμικό στην απόδοση της ισχύος του και διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία, απαλλαγμένη από κραδασμούς και περιττούς θορύβους.

Η 2κύλινδρη λειτουργία ενεργοποιείται αυτόματα σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται την παραμικρή διαφορά, ακόμα και όταν στήσει αυτί. Σε κάθε βαθιά πίεση του δεξιού πεντάλ ο 1.5 TSI ACT κινητήρας δείχνει τη δύναμή του, αλλά και πάλι χωρίς εξάρσεις. Σε συνδυασμό και με τη μακριά 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.800 σ.α.λ.) του εύχρηστου επιλογέα, η πραγματική κατανάλωση των 7,8 λτ./100 χλμ. που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής κρίνεται λογική για ένα τέτοιο αυτοκίνητο σε μέγεθος και ισχύ.

+ Σχεδιασμός αμαξώματος και εσωτερικού, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα κατασκευής, ασφάλεια, οδική συμπεριφορά, κινητήρας

– Σκληρά καθίσματα, ορατότητα προς τα πίσω, εργονομία infotainment

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
230
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
123
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
147,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.689
Πλάτος (χλστ.)
1.829
Ύψος (χλστ.)
1.470
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.686
Βάρος (κιλά)
1.263
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
600
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
88%
Ασφάλεια πεζού
73%
Επικουρικά συστήματα
79%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.800 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store