Δοκιμή Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200PS 4×4 DSG

Τα SUV μπορεί να κυριαρχούν παγκοσμίως στην αγορά, αλλά από κάπου ξεκίνησαν και εν συνεχεία εξελίχτηκαν στο πιο διαδεδομένο best seller, στα χρονικά της αυτοκίνησης. Οι crossover εκδοχές απλών station wagon ήταν που έδωσαν το έναυσμα για τα Sport Utility Vehicles, βαστώντας ακόμα δυνατά στο στίβο των πωλήσεων. Αυτοκίνητα σαν τη Skoda Octavia Scout.

Η περιπετειώδης παραλλαγή του τσεχικού μεσαίου έκανε πρεμιέρα στη δεύτερη γενιά του, πριν 16 χρόνια. Μεγαλύτερη, ισχυρότερη, πολυτελέστερη και πιο επίκαιρη εμπορικά από κάθε άλλη φορά, η Octavia Scout διατίθεται στη χώρα μας μόνο σε μια έκδοση, με τον 2λιτρο TDI των 200 ίππων κάτω από το καπό και το συνδυασμό 7τάχυτου DSG-συστήματος τετρακίνησης στη μετάδοση, εκκινώντας από τις 44.700 ευρώ. Περισσότερα χρήματα πολύ δύσκολα θα χρειαστούν, καθώς ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τα πάντα: από σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης, μέχρι ειδικές επενδύσεις Thermolux και ένθετα με όψη ξύλου στο εσωτερικό.

Χορταστικό crossover με «χωμάτινο» look

Εμφανισιακά, η Scout είναι όπως ακριβώς περιμένεις την crossover εκδοχή της Octavia Sports Wagon. Τα πλαστικά προστατευτικά πέριξ του αμαξώματος, ιδίως περιμετρικά των θόλων, χαρίζουν τις κατάλληλες off-road αποχρώσεις σε ένα οικογενειακό περιτύλιγμα, που εκτείνεται σε 4.703 χλστ. μήκους. O περιπετειώδης χαρακτήρας εκφράζεται επίσης μέσω του σήματος «4×4» στην πέμπτη πόρτα, όσο και από την αυξημένη διαδρομή της ανάρτησης που χαρίζει 15 χλστ. επιπλέον απόστασης από το έδαφος.

Στα 163 χλστ. συνολικού «αέρα» και τις 18άρες ζάντες περικλείεται η «ημι-SUV» προσέγγιση της Scout, δείχνοντας καθαρά την προτίμηση στις ασφάλτινες διαδρομές. Το οπτικό αποτέλεσμα, πάντως, είναι όσο ξεχωριστό πρέπει από την απλή Sports Wagon.

Ποιοτικό εσωτερικό με τεράστιους χώρους

Από την πρώτη γενιά Octavia ήξερες πως μόλις μπεις μέσα, θα έχεις χώρους που όχι μόνο φτάνουν, αλλά και περισσεύουν. Με μήκος που ξεπερνάει τα 4,7 μέτρα και μεταξόνιο που αγγίζει τα 2,7 μ. η Octavia Scout προσφέρει ό,τι και η Sports Wagon: άπλετη ευρυχωρία για 5 ενήλικες, ακόμα κι αν συμμετέχουν σε τουρνουά μπάσκετ, μαζί με τις αποσκευές τους. Το αχανές πορτμπαγκάζ των 640 λίτρων (με κιτ επισκευής), εξάλλου, τα λέει όλα.

Καθίσματα και ταμπλό είναι ντυμένα σε υλικό Thermolux, που επιτρέπει 4,5 φορές περισσότερη διαπνοή και είναι εξαιρετική σε αφή, ταιριάζοντας ιδανικά στοιχεία πολυτέλειας και εκδρομικού προσανατολισμού. Η απομίμηση ξύλου στο ταμπλό αναβαθμίζει οπτικά το διάκοσμο, αλλά με το που την ακουμπήσεις καταλαβαίνεις πως πρόκειται για πλαστικό. Η συναρμογή στέκει σε υψηλό επίπεδο, όπως και η ποιότητα, αλλά η εργονομία έχει τα θεματάκια της – κυρίως λόγω του γεγονότος ότι οι περισσότερες λειτουργίες (ενεργοποίηση/απενεργοποίηση start-stop, για παράδειγμα), περνούν μέσα από την οθόνη αφής των 10 ιντσών και το σύστημα πολυμέσων.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit από τη μεριά του, αξιοποιεί πλήρως και ευκρινώς τις 10,25 ίντσες διαγωνίου και παρέχει λεπτομερείς πληροφορίες για τη λειτουργία του αυτοκινήτου, τις εφαρμογές συνδεσιμότητας και την πλοήγηση.

«Γεμάτο» μοτέρ, με δύναμη παντού

Η κίνηση της Scout εναπόκειται στο πιο ισχυρό μοτέρ της γκάμας, που είναι και το μοναδικό για τα μέρη μας. Ο -γνωστός από το VW Golf GTD2.0 TDI είναι πανταχού παρών, δρέποντας τις δάφνες των 400 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. (μέχρι τις 3.500 σ.α.λ.) και των 200 ίππων στις 3.600-4.100 σ.α.λ., σε συνέργεια με το σωστά κλιμακωμένο 7άρι DSG. Τα 7,0 δλ. που χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάση είναι εξαιρετική τιμή, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη πως το βάρος ξεπερνά τα 1.600 κιλά, ενώ εξίσου καλή είναι η ευχέρεια με την οποία η Octavia Scout διατηρεί ταχύτητες πάνω από τα δέοντα του αυτοκινητοδρόμου, με χαμηλά επίπεδα θορύβου.

Παρότι η κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου είναι εξαιρετική, το καλιμπράρισμα του λογισμικού φαίνεται να έχει ανορθογραφίες. Με το Normal επιλεγμένο αργεί χαρακτηριστικά να κατεβάσει σχέση, τόσο που αρκετές φορές σε αναγκάζει να πατάς σχεδόν τέρμα το γκάζι για να «πιάσει» το kickdown. Με το Sport λύνεται αυτό το ζήτημα, αλλά έρχεσαι αντιμέτωπος με το -αναμενόμενα- αργοπορημένο ανέβασμα, καθώς κρατάει περισσότερο το επιλεγμένο γρανάζι.

Ασχέτως προγράμματος λειτουργίας, η κατανάλωση του μεσαίου Crossover Skoda παραμένει σε πολύ λογικά επίπεδα. Η μέση τιμή της διαμορφώθηκε λίγο πάνω από τα 7,0 λίτρα/100 χλμ., ενώ ακόμα και με το γκάζι στη μοκέτα δεν υπερέβη τα 8,9 λίτρα/100 χλμ. Εκεί που, απολύτως φυσιολογικά, θα «κάψει» παραπάνω είναι εκτός δρόμου, κινούμενος με ταχύτητες 10-15 χλμ./ώρα και βλέποντας στο trip 13-13,5 λίτρα/100 χλμ. Η πληρότητα του ρεζερβουάρ, ωστόσο, εμφανίζεται «αλύγιστη», καθώς με +10 λίτρα από τις υπόλοιπες Octavia (55 λίτρα συνολικά) σού εγγυάται πως μπορείς να γυρίσεις ολόκληρο βουνό με 1η σχέση, δίχως να πέσει γραμμή στην ένδειξη του καντράν!

Ολοκληρωμένο εντός δρόμου, ικανό εκτός

Μιλώντας για εκτός δρόμου διαδρομές με τη Scout, το τσεχικό crossover αφήνει χωρίς ενδοιασμούς την άσφαλτο αλλά πάντα με σύνεση από πλευράς οδηγού. Τα 16,3 εκατοστά από το έδαφος είναι μια χαρά για χωματόδρομο, όμως όταν υπάρχουν πέτρες καλό είναι να κατεβαίνεις και να ελέγχεις/καθαρίζεις το δρόμο, για να είσαι σίγουρος. Η ρύθμιση της ανάρτησης δεν κρύβει τις ασφάλτινες προτιμήσεις, γιατί είναι αρκετά σφιχτή για «ταραχώδεις» επιφάνειες, ενώ και η διάταξη των πολλαπλών συνδέσμων «τελειώνει» γρήγορα εκτός δρόμου. Οι πίσω τροχοί «κρεμάνε» εύκολα και το φαρδύ πέλμα των ελαστικών δεν βοηθάει στην εύρεση πρόσφυσης, αναγκάζοντας την τετρακίνηση να δουλεύει υπερωρίες σε γλιστερά τερέν ή ανισοϋψή σημεία.

Το 6ης γενιάς σύστημα AWD διαθέτει εντελώς νέο και βελτιωμένο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, με λογισμικό που αξιολογεί το στυλ οδήγησης και εμπλέκει κατά το δοκούν το πίσω άξονα, μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Ακόμα και στο χώμα το σπινάρισμα θα εμφανιστεί πολύ δύσκολα, καθώς οι πίσω τροχοί παραλαμβάνουν κατευθείαν ισχύ και αποφορτίζουν τους εμπρός. Το Hill Descent και η διαφορετική χαρτογράφηση του Off Road προγράμματος οδήγησης κάνουν δουλειά μέχρι ενός σημείου, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για ψηλωμένο Octavia, όχι για καθαρόαιμο SUV.

Με αυτό κατά νου, απολαμβάνεις την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την απορροφητικότητα των αμορτισέρ στην άσφαλτο, για την ποιότητα της οποίας το αυτοκίνητο αδιαφορεί. Οποιαδήποτε -νορμάλ- ανωμαλία αποσβένεται άμεσα, αφήνοντας μόνο «σπασίματα» που ζηλεύουν και τα βουνά να κάνουν αισθητή την παρουσία τους, σε μια -κατά τα άλλα- «ατσαλάκωτη» καμπίνα. Εντυπωσιακά μικρές είναι και οι κλίσεις στις στροφές, δεδομένων των μεγαλύτερων διαδρομών της ανάρτησης, με άμεσο σύστημα διεύθυνσης και μια τετράδα πολύ δυνατών δισκόφρενων, να βάζουν τάξη όποτε πατάει το αριστερό πεντάλ ο οδηγός.

(+) Σχεδίαση, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, ποιότητα κύλισης, χώροι, ποιότητα εσωτερικού

(-) Λειτουργία DSG στα κατεβάσματα (στο Normal), τιμή

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.968
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 DSG
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
200/3.600-4.100
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
400/1.750-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
230
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
149
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
104,3 ευρώ
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.703
Πλάτος (χλστ.)
1.829
Ύψος (χλστ.)
1.487
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.688
Βάρος (κιλά)
1.602-1.766
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
640
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
88%
Ασφάλεια πεζού
73%
Επικουρικά συστήματα
79%
ESP
 
Αερόσακοι
8
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
44.700 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS
Δοκιμή νέο Honda Civic e:HEV 184 PS
Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Opel Astra 1.2 Turbo 130 hp
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Kia Niro HEV 1.6 λτ. 141 PS
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i 116 hp
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i 116 hp
Νέες εκδόσεις Citroen C3 και απόσυρση για όλους
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Σκορπιών Abarth 595/695
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το κορυφαίο Citroen C5 X. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Citroen C5 Aircross: Τιμές και εξοπλισμοί
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η BYD στην Ελλάδα με το ETP3. Πόσο κάνει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai Santa Fe στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW M2 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στις εκθέσεις το Hyundai Ioniq 5 με όφελος 10.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το νέο Kia XCeed (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store