Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS

Το S-Cross αναβαθμίστηκε ολιστικά στη 2η γενιά του, ωστόσο παραμένει ιδιαίτερα προσιτό σε τιμές για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Η Suzuki προίκισε το μικρομεσαίο της SUV με πιο ελκυστική εμφάνιση, βελτιωμένο εσωτερικό, mild hybrid και full hybrid κινητήρες και έναν all around χαρακτήρα που εκτιμάται από κάθε αγοραστή.

Το νέο S-Cross ξεκινά από τις 21.730 ευρώ στην έκδοση GL, που ικανοποιεί και με το παραπάνω εξοπλιστικά: συστήματα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίησης & αποφυγής αλλαγής λωρίδας, προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου, αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, ενεργό cruise control και air condition, μεταξύ άλλων, είναι στάνταρ. Η αμέσως πιο πλούσια GL+ ξεκινά από τις 23.930 ευρώ και η κορυφαία GLX της δοκιμής από τις 26.680 ευρώ, καθιστώντας το C-SUV της Suzuki ως εξαιρετική επιλογή, σε κάθε περίπτωση. Επίσης, συνεχίζει να διατίθεται και με τετρακίνηση από την GL+ και άνω, με τιμή εκκίνησης τις 26.730 ευρώ.

«Μεγάλωσε» σχεδιαστικά, όχι σε διαστάσεις

Η εμφάνιση του S-Cross 2ης γενιάς αποποιείται τα γονίδια υπερυψωμένου χάτσμπακ για χάρη καθαρών γραμμών SUV, που δίνουν στο αυτοκίνητο το πιο επιβλητικό παράστημα μέχρι σήμερα. Η επιτυχία των σχεδιαστών της Suzuki, όμως, δεν έγκειται μόνο στο καθαρά αισθητικό κομμάτι, αλλά και στο πρακτικό. Το αυτοκίνητο μπορεί να φαίνεται μισή κατηγορία πάνω σε μέγεθος, συγκριτικά με το απερχόμενο, όμως η εντύπωση αυτή δεν είναι παρά μια εκπληκτικά επιτυχημένη ψευδαίσθηση. Οι διαστάσεις παραμένουν ακριβώς, μα ακριβώς, στα ίδια επίπεδα: 4.300 χλστ. μήκος, 1.785 χλστ. πλάτος, 1.580 χλστ. ύψος, 2.600 χλστ. μεταξόνιο! Παρόλα αυτά, από όποια μεριά κι αν κοιτάξεις το σημερινό S-Cross σου φαίνεται πως έχει πάρει τουλάχιστον 10 πόντους προς κάθε κατεύθυνση.

Ποιοτικό και ευρύχωρο εντός

Στο εσωτερικό το ταμπλό χαρακτηρίζεται από την τοποθέτηση της νέας οθόνης αφής στην κορυφή και πάνω από τους αεραγωγούς, μετρώντας 9 ίντσες (αποκλειστικό προνόμιο του GLX, 7 ίντσες οι άλλες δυο εκδόσεις) και διαθέτοντας στο σύστημα πολυμέσων όλες τις καθιερωμένες λειτουργίες συνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto και Bluetooth). Τα υλικά εμφανίζονται καλύτερα τόσο σε ποιότητα, όσο και όψη/αφή. Ιδίως το μαλακό πλαστικό που συναντάται μπροστά από το συνοδηγό, ανεβάζει επίπεδο και το διάκοσμο.

Η συναρμογή διατηρείται σε κορυφαίο επίπεδο, όπως και η εργονομία. Μοναδικό μειονέκτημα και στοιχείο που κάνει τις άλλες δυο εκδόσεις S-Cross να υπερηφανεύονται έναντι της κορυφαίας, η χρηστικότητα της οθόνης. Του συστήματος πολυμέσων, για την ακρίβεια, το οποίο κερδίζει μεν σε γραφικά και αισθητική, αλλά χάνει ξεκάθαρα σε ευκολία χρήσης έναντι εκείνου με τις 7 ίντσες. Εδώ χρειάζεται αρκετή περιήγηση σε υπομενού, παρότι το λογισμικό είναι το ίδιο και στις δυο περιπτώσεις, ενώ αυτό που πραγματικά σε ενοχλεί είναι η έλλειψη χειροκίνητης ρύθμισης του ραδιοφώνου. Όσον αφορά τους χώρους, τέσσερις και πέντε, αναλόγως αναστήματος, επιβάτες θα βολευτούν, με το πορτ μπαγκάζ να αριθμεί 430 λίτρα και να φτάνει μέχρι τα 1.230 λίτρα όταν αναδιπλωθεί η διαιρούμενη (60/40) πλάτη του πίσω καθίσματος.

Υβριδική λύτρωση στο βενζινάδικο

Στα μηχανικά μέρη δεν υπάρχει διαφοροποίηση, καθώς ο ήπια υβριδικός 1.400άρης BoosterJet εξακολουθεί να κάνει θαύματα. Η απόδοση των 129 ίππων μπορεί να μην φαίνεται πολλή, αλλά τα 235 Nm ροπής και τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, σε συνδυασμό με την έξοχη κλιμάκωση του κιβωτίου, συνθέτουν ένα σύνολο που «πάει» και, πρωτίστως, δεν «καίει». Η επιτάχυνση των 9,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα λέει τη μισή αλήθεια για τις επιδόσεις. Τα 130-140 χλμ./ώρα στις 2.700-3.000 σ.α.λ. και η ευκολία με την οποία φτάνει/διατηρείται εκεί το S-Cross, την άλλη μισή. Ο κινητήρας τραβάει δυνατά από τις 1.700 σ.α.λ., χαίροντας παράλληλα «σπρωξίματος» από το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ των 14 ίππων. Συνδυασμός που σε βοηθά να αποφεύγεις περιττά κατεβάσματα, όπως όταν κινείσαι με 3η και μόλις 40 χλμ./ώρα. Κανένα ρετάρισμα, ελάχιστη (και εντελώς φυσιολογική) υστέρηση μέχρι να «φορτώσει» το μοτέρ, απρόσκοπτη πορεία και φειδωλές απαιτήσεις σε καύσιμο.

Η μέση τιμή της κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε λίγο πάνω από τα 7,1 λίτρα/100 χλμ., με αρκετό πάτημα στο δεξί πεντάλ. Νούμερο στα όρια του πιστευτού για SUV 1.200 κιλών, χωρίς full hybrid σύστημα. Μια στάλα προσεκτικός να είσαι με το γκάζι, κατεβαίνεις μέχρι στα 6,7 λίτρα/100 χλμ.! Τιμές που αν τις ταιριάξουμε με το ρεζερβουάρ των 47 λίτρων, παίρνουμε αυτονομία 652-700+ χλμ. Αριθμοί – βάλσαμο, την ώρα που η τιμή της αμόλυβδης βρίσκεται στα ύψη. Κερασάκι στην τούρτα; Τα 120 γρ.CO2/χλμ., που το απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας.

Ησυχία, τάξη και ασφάλεια στο δρόμο

Η καταπραϋντική λειτουργία τους S-Cross για το κεφάλι και τις έγνοιες που το ταλαιπωρούν, συνεχίζεται στην οδήγηση. Η απορροφητική ανάρτηση συνεργάζεται με επαρκέστατη ποσότητα ηχομονωτικού υλικού, κρατώντας εκτός καμπίνας τους περισσότερους παρασιτικούς θορύβους. Ο τρόπος που ταξιδεύει το ιαπωνικό SUV εντυπωσιάζει, καθώς τόσο τα ντεσιμπέλ των ελαστικών όσο και εκείνα από τον αέρα, διατηρούνται απρόσμενα χαμηλά.

Παρά τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, «διαμαρτυρίες» θα ακουστούν/γίνουν αισθητές μόνο σε διαδοχικές ανωμαλίες διαρκείας από κατσαρό οδόστρωμα. Λακκούβες, σαμάρια, φρεάτια και λοιπά αξεσουάρ των ελληνικών δρόμων αντιμετωπίζονται επιτυχώς, προσδίδοντας έναν ευχάριστα ποιοτικό τόνο στην κίνηση του Suzuki. Στις στροφές αυτό σημαίνει πως θα έχεις λίγες κλίσεις, ενώ και το τιμόνι παρουσιάζεται κομμάτι αργό. Η πρόσφυση των ελαστικών σπάνια θα νικηθεί από την ισχύ του μοτέρ, οδηγώντας το εμπρός μέρος σε άνοιγμα τροχιάς, με την ουρά να μένει ουδέτερη λόγω και της λειτουργίας του ESP. Κρίμα, πάντως, γιατί σου δείχνει πως θέλει να συμμετάσχει όταν την προ(σ)καλείς. Επειδή μιλάμε για SUV Suzuki, δεν γίνεται να μην πάει η κουβέντα εκτός δρόμου. Κάτι που κάνει και το αυτοκίνητο, μέχρι ενός σημείου βέβαια. Το 55άρι προφίλ βοηθάει, όπως και η ρύθμιση της ανάρτησης, αλλά η έλλειψη τετρακίνησης οριοθετεί το ρυθμό και τις διαδρομές. Τα 175 χλστ. της απόστασης από το έδαφος εξασφαλίζουν καλό «αέρα» από τις πέτρες στα διαφορικά, όμως οι υπερβολές θα πρέπει να αποφεύγονται.

(+) Σχεδίαση, αναβάθμιση εσωτερικού, κατανάλωση, τιμή, εξοπλισμός, χώροι, άνεση, 0€ τέλη κυκλοφορίας
(-) Σχετικά αργό τιμόνι, έλλειψη χειροκίνητης ρύθμισης για το ραδιόφωνο

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.373
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
129/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
235/2.000-3.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
14
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
53
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
195
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,0-6,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6-4,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
120
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.300
Πλάτος (χλστ.)
1.785
Ύψος (χλστ.)
1.580
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.195-1.235
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
430
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.730 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store