Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS

Υπάρχουν κάποιες μέρες στη δουλειά που δεν είναι σαν τις άλλες, με τις κλασικές εργασιακές υποχρεώσεις. Είναι ορισμένες μέρες που ξημερώνουν υπέρλαμπρες όπως ακριβώς είθισται μετά από μια έντονη καταιγίδα!

Κάπως έτσι ήταν και μόλις χθες, έπειτα από την πρόσκληση της BMW Hellas για να οδηγήσουμε τη νέα M4 Competition. Ένα αυτοκίνητο έργο τέχνης, με δυναμικό παρουσιαστικό που ταιριάζει αρμονικά με την κτηνώδη ισχύ των 510 ίππων! Η ιστορία των μοντέλων Μ είναι μακρά, μιας και έχουν περάσει 35 χρόνια από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς Μ3. Έκτοτε έχει μεσολαβήσει τρομερή έρευνα κι εξέλιξη, με μεγάλη ανάπτυξη της αυτοκινητιστικής τεχνολογίας, που συνδυαστικά μας φέρνουν στο σήμερα, να βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι της BMW M4 Competition. Αυτό το τεχνολογικό διαμάντι στοιχίζει 129.500 ευρώ κι έχει ότι μπορείτε να φανταστείτε, τόσο σε ότι αφορά τον εξοπλισμό άνεσης, όσο κι ασφάλειας.

Διεγείρει τις αισθήσεις!

Στις τρεις ώρες που είχαμε στη διάθεσή μας τη BMW M4 Competition, απαντήσαμε σε όσες ερωτήσεις περαστικών δεν απαντάμε για αυτοκίνητα δοκιμής που τα κυκλοφορούμε περισσότερες μέρες. Λογικό, μιας και το πληθωρικό παρουσιαστικό της δεν αφήνει σε κανέναν περιθώρια να αδιαφορήσει για το coupe αμάξωμα της Μ4. Ας ξεκινήσουμε από το κομμάτι εκείνο του αυτοκινήτου για το οποίο έχει γίνει ο περισσότερος ντόρος. Τη μεγάλη κάθετη μάσκα. Σας δηλώνουμε με το χέρι στην καρδιά πως από κοντά ταιριάζει ιδανικά στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με τις φωτογραφίες να την αδικούν. Από εκεί κι έπειτα το μυώδες αμάξωμα των 4.794 χλστ. μήκους, συνδυαστικά με το πλάτος των 1.887 χλστ. και το χαμηλό ύψος (1.393 χλστ.), δημιουργούν ένα μοναδικά σφηνοειδές κι αεροδυναμικό σχήμα. Τα φτερά εμπρός και πίσω είναι αρκετά τονισμένα, με τα μπροστά να φέρουν το λογότυπο M Competition, ενώ η οροφή είναι κατασκευασμένη από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα, ως μια προσπάθεια εξοικονόμησης και του τελευταίου γραμμαρίου βάρους. Κλείνοντας δεν γίνεται να μην αναφερθούμε στο διαχύτη πίσω, από τον οποίο ξεπροβάλλουν τα δυο ζεύγη απολήξεων εξαγωγής, που αποτελούν σύνηθες χαρακτηριστικό των μοντέλων Μ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με τις έξτρα και υπέροχες, σχεδιαστικά, ζάντες 19 ιντσών εμπρός και 20 πίσω, από τις οποίες διακρίνονται τα κεραμικά φρένα του θηρίου (στον έξτρα εξοπλισμό κι αυτά).

Πολεμικό cockpit!

Μόλις ανοίξεις την πόρτα της βαυαρικής πολεμικής μηχανής βρίσκεσαι σε ένα πιλοτήριο μοναδικής αισθητικής, που τα έχει όλα! Το πρώτο μεγάλο σοκ το παθαίνεις όταν αντικρίσεις τα bucket καθίσματα με τον carbon σκελετό, που σε βάζουν στο κλίμα, ότι κάτι μοναδικό έχεις στα χέρια σου. Αυτά τα καινοτόμα καθίσματα φέρουν ενσωματωμένα προσκέφαλα που αποσυναρμολογούνται για οδήγηση στην πίστα, ένα φωτιζόμενο λογότυπο του μοντέλου και ηλεκτρικές ρυθμίσεις. Καθώς είναι εμπνευσμένα από αγωνιστικά αυτοκίνητα, η δομή τους επιτρέπει τη χρήση ζωνών ασφαλείας πολλαπλών σημείων. Μόλις «κουμπώσεις» σε αυτά, έχεις μπροστά σου το τιμόνι ποίημα με τα δυο κουμπιά Μ, που ανάλογα τον προγραμματισμό από τη μεριά του οδηγού, τα πατάς και ξεδιπλώνουν όλες τις αγωνιστικές, ουσιαστικά, αρετές του πολυτελούς coupe!

Το προαιρετικό M Drive Professional, είναι σχεδιασμένο για οδήγηση στην πίστα και περιλαμβάνει το καινοτόμο, νέο M Traction Control, που επιτρέπει την προσαρμογή της νέας ενσωματωμένης λειτουργίας περιορισμού ολίσθησης των τροχών του συστήματος DSC σε δέκα διαφορετικά στάδια. Φοβερό είναι και το M Drift Analyser, που καταγράφει και αξιολογεί οδηγικά στατιστικά στοιχεία που σημειώνονται κατά την πλαγιολίσθηση (γωνία ολίσθησης, απόσταση και διάρκεια driftαρίσματος), αλλά και το M Laptimer, που παρέχει το γυρολόγιο κατά την οδήγηση στην πίστα. Επιπλέον, ο οδηγός μέσω του Setup έχει τη δυνατότητα να ρυθμίσει μια σειρά παραμέτρων του αυτοκινήτου, όπως τον κινητήρα, το πλαίσιο, τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης, ενώ στις 4κίνητες εκδόσεις που θα είναι διαθέσιμες, το σύστημα M xDrive, Gear Shift Assistant και τον έλεγχο πρόσφυσης. Ένα ακόμα στάνταρ στοιχείο στην κεντρική κονσόλα είναι το M Mode. Αυτό μπορεί να μεταβάλλει την απόκριση και τα χαρακτηριστικά των συστημάτων υποστήριξης οδηγού και τις ενδείξεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, αλλά και την επιφάνεια προβολής του Head-Up Display. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τις ρυθμίσεις Road και Sport, ενώ το Track, όπως μαρτυράει και το όνομα του, προορίζεται για χρήση πίστας.

Εθιστικός ο 6κύλινδρος κινητήρας!

Μόλις πατήσεις το κόκκινο start button, έρχεται στη ζωή με ένα χαρακτηριστικό γουργουρητό, ο 6κύλινδρος σε σειρά Twin Turbo βενζινοκινητήρας. Συγκριτικά με τις «απλές» M4 των 480 ίππων, η M4 Competition παράγει 30 επιπλέον άλογα, με τη συνολική ισχύ να αγγίζει τους 510 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και τη ροπή των 650 Nm να είναι διαθέσιμη από τις 2.750 σ.α.λ.! Αυτό που δεν μπορεί να αποτυπωθεί με λόγια, είναι η καταιγιστική αίσθηση επιτάχυνσης που προσφέρει η Μ4 Competition. Τα 0-100 χλμ./ώρα στο ψηφιακό κοντέρ, έρχονται σε 3,9 δλ., με την τελική να αγγίζει τα 290 χλμ./ώρα (με το M Driver’s Package, αλλιώς περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα). Για να έχετε μια εικόνα της δύναμης του αυτοκινήτου, από πλήρη στάση έως και τα 200 χλμ./ώρα χρειάζεται μόνο 12,5 δλ.!

Ειδική αναφορά θα πρέπει να κάνουμε και στο σύστημα ψύξης, που για τα μοντέλα Competition περιλαμβάνει επίσης ένα πρόσθετο ψυγείο λαδιού, αλλά κι ένα ανεξάρτητο ψυγείο λιπαντικού για το 8τάχυτο M Steptronic με Drivelogic κιβώτιο ταχυτήτων. Ενδεικτική της προσοχής που δόθηκε στις λεπτομέρειες, είναι ο επιμελημένος σχεδιασμός του συστήματος τροφοδοσίας λαδιού. Για να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λίπανση του κινητήρα  ακόμα και σε συνθήκες ακραίας πλευρικής και διαμήκους επιτάχυνσης, στο κάρτερ λαδιού υπάρχουν δύο ανεξάρτητοι θάλαμοι, αλλά και ένα ενσωματωμένο κανάλι αναρρόφησης. Με ένα πρόσθετο στάδιο αναρρόφησης, η ηλεκτρονικά χαρτογραφημένη αντλία λαδιού αντλεί λιπαντικό από το μικρότερο θάλαμο που εμπλέκεται όταν αυξάνονται οι απαιτήσεις!

Μηχανή αστείρευτης παραγωγής αδρεναλίνης!

Γνωρίζοντας τι θα έχουμε στα χέρια μας τις επόμενες ώρες, η χαρά μας ήταν ανείπωτη. 510 ίπποι στον πίσω άξονα, ένα τιμόνι ξυράφι, ένα πλαίσιο βράχος και η ανηφορική διαδρομή της Πάρνηθας ήταν τα «παιχνίδια» μας! Αφού βολευτήκαμε στο συγκλονιστικό bucket κάθισμα και φέραμε στην ζωή τον 6κύλινδρο πανίσχυρο κινητήρα, τα επινεφρίδια δεν σταμάτησαν να ψεκάζουν αδρεναλίνη! Σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ, η πλάτη κόλλαγε στο κάθισμα, με το ψηφιακό ταχύμετρο να θυμίζει video game που πάει να σπάσει κάθε ρεκόρ. Από στροφή σε στροφή η BMW M4 Competition εκτοξευόταν σαν βέλος από βαλλίστρα κι έστριβε με ασύλληπτους ρυθμούς. Βλέπετε η Adaptive Μ ανάρτηση φρόντιζε πάντα για την απαραίτητη πρόσφυση σε κάθε κομμάτι της διαδρομής μας. Βέβαια στην Sport Plus ρύθμιση «διάβαζε» κάθε ανωμαλία του δρόμου, οπότε αν την αποκτήσετε, η ιδανική επιλογή για κάθε μέρα είναι το πρόγραμμα Comfort. Τα καλά νέα συνεχίζονταν κι όταν απενεργοποιήσαμε όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Τότε η BMW M4 Competition μετατράπηκε στο απόλυτο μηχάνημα πλαγιολίσθησης. Το εξαιρετικά ακριβές τιμόνι σου έδινε τη δυνατότητα να στοχεύεις το turn in και με το σανίδωμα του γκαζιού, το πίσω μέρος προσπαθούσε μανιασμένα να προσπεράσει το μπροστά. Όμως όλα εκτυλίσσονταν με πλήρη ηρεμία, μιας κι ο οδηγός έχει πάντοτε τον έλεγχο, απολαμβάνοντας γενναίες δόσεις πλαγιολίσθησης ισχύος. Στον αυτοκινητόδρομο τώρα, τα πάντα εξελίσσονται σε ρυθμούς fast forward, μιας και κάθε σανίδωμα του γκαζιού οδηγεί με χαρακτηριστική άνεση το βαυαρικό coupe επιδόσεων στην τελική του ταχύτητα! Ακόμα κι αν το παρακάνετε, τα κεραμικά φρένα είναι πανίσχυρα και τιθασεύουν άνετα το αμάξωμα των 1.775 κιλών.

Η αυτοκίνηση στα καλύτερα της!

Υπάρχουν ορισμένα αυτοκίνητα που συγκεντρώνουν πάνω τους τα καλύτερα στοιχεία της μηχανολογίας! Ένα εξ’ αυτών είναι κι η εικονιζόμενη BMW M4 Competition με τους 510 ίππους, η οποία ενσωματώνει τη σύγχρονη ιστορία του M Division και την προσφέρει στο κοινό στην καλύτερη έκφανσή της. Σίγουρα είναι ένα δημιούργημα που κοστίζει αρκετά, ειδικά για την ελληνική αγορά, αλλά όπως λέει κι ο λαός: «Ότι πληρώσεις, παίρνεις»! Και στην περίπτωση της M4 Competition παίρνεις το καλύτερο της μάρκας!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οδηγούμε το Audi Q4 e-tron 50 quattro 299 PS
Οδηγούμε το Audi Q4 e-tron 50 quattro 299 PS
Οδηγούμε την Ford Mustang Mach-E 351 PS
Οδηγούμε την Ford Mustang Mach-E 351 PS
Οδηγούμε το νέο προσιτό SUV Hyundai Bayon
Οδηγούμε το νέο προσιτό SUV Hyundai Bayon
Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 P8 Recharge 408 PS
Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 P8 Recharge 408 PS
Πρώτη οδήγηση του Skoda Enyaq iV
Πρώτη οδήγηση του Skoda Enyaq iV
Οδηγούμε την ηλεκτρική BMW iX3
Οδηγούμε την ηλεκτρική BMW iX3
Οδηγούμε τα νέα Honda Jazz και Honda e
Οδηγούμε τα νέα Honda Jazz και Honda e
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Hybrid
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Hybrid
Οδηγούμε το νέο Audi A3 SB 35 TFSI S tronic 150 PS
Οδηγούμε το νέο Audi A3 SB 35 TFSI S tronic 150 PS
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store