Οδηγούμε στην Ελλάδα τη νέα Skoda Fabia

Η νέα και ολοκληρωτικά αλλαγμένη Skoda Fabia 4ης γενιάς, βρίσκεται εδώ και λίγο καιρό στη χώρα μας και εμείς είχαμε την πρώτη ευκαιρία σήμερα να την οδηγήσουμε σε διάφορες διαδρομές της Αττικής. Ένα «Simply Clever» αυτοκίνητο που τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας, τόσο από πλευράς διαστάσεων και χώρων, όσο και γενικότερων χαρακτηριστικών στους τομείς της ασφάλειας (5 αστέρια στο Euro NCAP) και τεχνολογίας.

Η αναβάθμιση που έχει δεχτεί γίνεται άμεσα ορατή, από τις σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις. Βασισμένη στην πλατφόρμα MQB-A0, η νέα Fabia έχει μήκος 4.108 χλστ., πλάτος 1.780 χλστ., ύψος 1.459 χλστ. και μεταξόνιο 2.564 χλστ. (έναντι 3.997×1.732×1.467 και 2.470 χλστ. αντίστοιχα η 3ης γενιάς). Σε συνδυασμό με τον πολύ όμορφο σχεδιασμό της που συνδυάζει κομψότητα με δυναμισμό σε σωστές αναλογίες, η νέα Fabia δεν είναι απλά μια εξέλιξη της προγενέστερης, αλλά ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο. Παράλληλα, διαθέτει και κορυφαίο αεροδυναμικό οπισθέλκουσας Cd: 0,28 – η προηγούμενη γενιά ήταν 0,32.

Από πλευράς τιμών, η νέα Fabia ξεκινά από τις 14.990 ευρώ στην πρώτη έκδοση Active με τον 1.0 MPI των 80 ίππων. Πιο ολοκληρωμένη επιλογή σε εξοπλισμό και απόδοση είναι η Ambition 1.0 TSI 110 PS (από 17.500 ευρώ), ενώ με αυτό το μοτέρ η κορυφαία Style κοστίζει από 18.990 ευρώ και περιλαμβάνει τα πάντα. Ενδεικτικά αναφέρουμε 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, οθόνη 8 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων, κάμερα οπισθοπορείας, διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, Full LED φώτα εμπρός – πίσω, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και πολλά ακόμα (δείτε εδώ τους εξοπλισμούς).

Ευρύχωρο και μοντέρνο εσωτερικό

Ο «αέρας» της αλλαγής είναι εμφανής και στο εσωτερικό της νέας Fabia. Σε αυτό υιοθετείται η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας με τη μινιμάλ και σύγχρονη αισθητική, χωρίς περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού. Το ταμπλό κυριαρχείται από ευθείες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες, ενώ στο μεσαίο τμήμα του ξεχωρίζουν οι στρογγυλοί αεραγωγοί, το οριζόντιο διακοσμητικό και η υφασμάτινη επένδυση με τις ραφές (στην έκδοση Style). Στο κέντρο φιλοξενούνται οι οθόνες του συστήματος infotainment με διαγώνιο 6,5, 8,0 ή 9,2 ιντσών. Την ψηφιακότητα τονίζει και ο διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, με τις έως και πέντε βασικές διατάξεις. Από πλευράς κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι συμπαγή και με γεροδεμένη συναρμογή. Στα σημαντικά πλεονεκτήματα της νέας Fabia ανήκουν και οι μεγαλύτεροι χώροι για τους επιβάτες και για τις αποσκευές. Στο εσωτερικό της θα φιλοξενηθούν δίχως περιορισμούς τέσσερα ενήλικα άτομα, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 380 λίτρων. Ως εκ τούτου, είναι σε θέση να εξυπηρετήσει ακόμα και οικογένειες με 1 ή 2 παιδιά.

Η νέα πλατφόρμα κάνει τη διαφορά

Όπως αναφέρουμε παραπάνω, η Skoda υιοθέτησε την πλατφόρμα MQB A0 για να δημιουργήσει τη νέα Fabia, χρησιμοποιώντας σε καίρια σημεία του πλαισίου υψηλής αντοχής ατσάλινα εξαρτήματα, όπως είναι στις εμπρός και μεσαίες κολόνες και στο κεντρικό τούνελ. Μαζί με τις κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις, το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά, αποπνέει στιβαρότητα και φιλτράρει με επιτυχία τις πολλές και διαδοχικές ανωμαλίες των δρόμων. Συνολικά έχει ανέβει πολλά επίπεδα από πριν και πλέον βρίσκεται πιο κοντά στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία των μικρομεσαίων.

Δύο κινητήρες 80 και 110 ίππων

Δείτε ακόμα: Skoda ENYAQ iV: Το πληθωρικό σε όλα μεσαίο SUV

Όσον αφορά τους κινητήρες, ο αρχικός 1.0 MPI των 80 ίππων και 93 Nm ροπής, απευθύνεται στο κοινό που θέλει ένα οικονομικό σε τιμή και κατανάλωση αυτοκίνητο για τις αστικές μετακινήσεις του (κατανάλωση 5,1 λτ./100 χλμ. και 0-100 χλμ./ώρα σε 15,1 δλ.). Με μικρές διαφορές σε τιμές (900 ευρώ στην έκδοση Ambition και 840 ευρώ στην Style), o 1.0 TSI των 110 ίππων και 200 Nm ροπής θα καλύψει άπαντες. Επιπλέον συνδυάζεται και με το 7άρι DSG μόνο στο Style και με τιμή από 20.650 ευρώ. Ο γνωστός 3κύλινδρος turbo επιταχύνει τη νέα Fabia στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ., με μέση κατανάλωση 5,1 λτ./100 χλμ. (9,5 δλ. και 5,6 λτ./100 χλμ. με το DSG). Να σημειωθεί ότι όλα τα μηχανικά σύνολα εκπέμπουν έως 120 γρ./χλμ. CO2, που σημαίνει ότι απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπαίνουν ελεύθερα στο δακτύλιο. Εξαίρεση αποτελεί το DSG με τα 128 γρ./χλμ. CO2. Να σημειωθεί ακόμα ότι ο 1.0 TSI 95 PS δεν θα διατεθεί, ενώ αργότερα να λανσαριστεί και ο 1.5 TSI 150 PS.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στη Νότια Εύβοια με το Dacia Jogger 1.0 TCe 100 LPG
Στη Νότια Εύβοια με το Dacia Jogger 1.0 TCe 100 LPG
Οδηγούμε στη Γερμανία νέο Kia Niro
Οδηγούμε στη Γερμανία νέο Kia Niro
Οδηγούμε τα νέα Nissan Qashqai e-Power και Ariya
Οδηγούμε τα νέα Nissan Qashqai e-Power και Ariya
Οδηγούμε το νέο Honda Civic e:HEV
Οδηγούμε το νέο Honda Civic e:HEV
Οδηγούμε τη BMW iX M60 των 619 ίππων
Οδηγούμε τη BMW iX M60 των 619 ίππων
Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Toyota bZ4X
Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Toyota bZ4X
Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Toyota Aygo X
Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Toyota Aygo X
Οδηγούμε τα νέα Fiat Tipo Hybrid και 500Χ Hybrid
Οδηγούμε τα νέα Fiat Tipo Hybrid και 500Χ Hybrid
Οδηγούμε το νέο Skoda Enyaq Coupe RS iV 299 PS
Οδηγούμε το νέο Skoda Enyaq Coupe RS iV 299 PS
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε με δώρα το Skoda Enyaq Coupe iV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Jeep Compass 4xe Business ειδικά για leasing
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή στην Ελλάδα του Kia EV6 GT των 585 ίππων
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Ioniq 5 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου Toyota RAV4
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Nissan X-Trail
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Juke 1.6 Hybrid 145 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές όλων των αναβαθμισμένων Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store