Οδηγούμε τα Hyundai i20 N, i30 N & Kona N

Η εβδομάδα μας ξεκίνησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, μιας κι ως καλεσμένοι της Hyundai βρεθήκαμε στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων για να πάρουμε μια καλή γεύση από τα Ν μοντέλα της μάρκας. Για μερικούς γύρους λοιπόν «βάλαμε» στο χέρι το ανανεωμένο Hyundai i30 N, αλλά και τα ολοκαίνουργια i20 N και Kona N!

Με την σκόνη να μην έχει καταλαγιάσει από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, η Hyundai οργάνωσε μια εξαιρετική παρουσίαση για τα καυτά μοντέλα της, στο πλέον ιδανικό περιβάλλον, στην πίστα των Μεγάρων. Μάλιστα οι άνθρωποι της Hyundai μας είχαν και μια έκπληξη, μιας και έφεραν στην παρουσίαση τον εργοστασιακό οδηγό της ομάδας Thierry Neuville, αλλά και τον Λάμπρο Αθανασούλα, που αμφότεροι εκπροσώπησαν τα χρώματα της Hyundai Motorsport και της χώρας μας στο Ακρόπολις! Ας δούμε ένα, ένα τα γρήγορα μοντέλα της σειράς Ν και είμαστε σίγουροι πως πέρα από αρκετό λάστιχο, θα «κάψουν» και καρδιές!

Hyundai i20 N 204 PS

Ξεκινάμε με το φρέσκο και πολλά υποσχόμενο Hyundai i20 N, με το οποίο η Hyundai μπαίνει στο μάτι των γρήγορων μικρών hot hatch της αγοράς. Η την τιμή του ξεκινάει από τα 24.990 ευρώ, ενώ η έκδοση Performance Pack κοστίζει από 26.490 ευρώ. Σχεδιαστικά το νέο i20 N ασπάζεται τη σχεδιαστική φιλοσοφία Sensuous Sportiness που μας έχει συστήσει η μάρκα, με τις απαραίτητες φυσικά πινελιές που πρέπει να έχει ένα σπορ αυτοκίνητο. Αρχικά στο εμπρόσθιο τμήμα συναντάμε τη μεγάλη μάσκα και τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα που φροντίζουν να παρέχουν απρόσκοπτα φρέσκο αέρα στο τούρμπο μοτέρ, των 204 ίππων, αλλά και στα φρένα. Στο κατώτερο σημείο του επιθετικού προφυλακτήρα βρίσκουμε τις κόκκινες προσθήκες, που συνεχίζονται τόσο στα πλευρικά μαρσπιέ, όσο και στον πίσω προφυλακτήρα. Εκεί ξεχωρίζει η μεγάλη αεροτομή που συμβάλλει στην παροχή μεγαλύτερης αρνητικής άντωσης όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, καθώς και τον έντονο διαχύτη από τον οποίο ξεπροβάλλει το τελικό της εξάτμισης. Για το πολύ καλό στήσιμο του αυτοκινήτου όπως διαπιστώσαμε κι εμείς στην πίστα, σημαντικό ρόλο έχουν οι 18άρες ζάντες, που «ντύνονται» με τα ειδικά εξελιγμένα, για το i20 N, ελαστικά της Pirelli, τα P-Zero σε διάσταση 215/40!

Σπορ εσωτερικό

Η καμπίνα σαφώς και κινείται σε Ν ρυθμούς, κάτι που γίνεται ξεκάθαρο μόλις καθίσεις στα σπορ καθίσματα με τα ενιαία προσκέφαλα. Από εκεί κι έπειτα, παρατηρώντας το τιμόνι με τη χοντρή σπορ στεφάνη, θα ενθουσιαστείς από τα κουμπιά «Ν» για την επιλογή ενός εκ των πέντε προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Eco, Sport, N και N Custom), όπως και από το κατακόκκινο κουμπί που γράφει «REV» και ενεργοποιεί άμεσα το σύστημα Rev Matching. Για την ενημέρωση του οδηγού φροντίζει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών με νέα γραφικά, ενώ η διαχείριση του συστήματος infotainment και λοιπών παραμέτρων του αυτοκινήτου επιτελούνται από την οθόνη αφής 8 ιντσών (10,25 ιντσών προαιρετικά).

Δυνατός κινητήρας σε όλο το φάσμα στροφών!

Το αιχμηρό Hyundai i20 N φιλοξενεί κάτω από το καπό του, τον 1.6 Τ-GDI Flat Power κινητήρα με σύστημα Continuously Variable Valve System, που αποδίδει 204 ίππους από τις 5.500 – 6.000 σ.α.λ., με τη ροπή να φτάνει στα 275 Nm (304 Νm με overboost) και να είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ.! Χαρακτηριστικό που εξασφαλίζει την απαραίτητη ελαστικότητα στη καθημερινή χρήση! Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, το Hyundai i20 N με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, εξασφαλίζουν στο αμάξωμα των 1.190 κιλών επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,2 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα.

Προσφέρει χαμόγελα ευτυχίας

Πέρα από την ευρωστία του κινητήρα, οι μηχανικοί της Hyundai φρόντισαν να στήσουν και κατάλληλα το i20 N. Αρχικά έχουν ενισχύσει περαιτέρω το αμάξωμα σε 12 σημεία συγκριτικά με τα υπόλοιπα i20. Επίσης, το set up της ανάρτησης είναι διαφορετικό, με μεγαλύτερο κάμπερ στους τροχούς, ενώ έχει τοποθετηθεί και μια νέα αντιστρεπτική δοκός! Μια ακόμα αλλαγή έχουμε στο σύστημα πέδησης, με τους εμπρός δίσκους να έχουν διάμετρο 320 χλστ. (+40 χλστ.), ενώ μάτι βγάζουν οι κόκκινες δαγκάνες με το λογότυπο Ν πάνω τους. Κερασάκι στην τούρτα για όσους επιλέξουν το N Performance Pack είναι η τοποθέτηση του μηχανικού μπλοκέ διαφορικού, που η Hyundai το ονομάζει N Corner Carving Differential και πραγματικά δουλεύει καταπληκτικά, τραβώντας το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου στο εσωτερικό της στροφής, ακόμα και με τέρμα γκάζι.

Στην πίστα τώρα το Hyundai i20 N δείχνει τα δόντια του με το καλημέρα. Είναι δυνατό παντού, ενώ το κατάλληλο στήσιμο του, επιτρέπει στον οδηγό να κινείται ταχύτατα σε κάθε είδους καμπή, όπως διαπιστώσαμε κι από πρώτο χέρι. Έτσι λοιπόν φορέσαμε το κράνος μας, βολευτήκαμε στο κάθισμα του οδηγού επιλέξαμε το Sport+ στο N Grin Control System και ξεχυθήκαμε στην πίστα των Μεγάρων. Στην ευθεία με σανιδωμένο το γκάζι, το i20 N «κατεβάζει» εύκολα όλη τη δύναμη κάτω χωρίς χαζοσπινιαρίσματα, με τις αλλαγές των σχέσεων να εκτελούνται γρήγορα και με ακρίβεια χάρη στο πολύ καλό κιβώτιο ταχυτήτων. Στις στροφές γίνεται άμεσα αντιληπτή η στιβαρότητα του πλαισίου, με τον οδηγό απλά να σημαδεύει το εσωτερικό της στροφής και το i20 N να ακολουθεί χωρίς τάσεις υποστροφής. Γενικότερα το στήσιμο της ανάρτησης είναι πολύ καλό, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να πάει το i20 N όπως εκείνος θέλει, ενώ και τα φρένα έχουν μεγάλα αποθέματα αντοχής αφού ακόμα και από αρκετούς γύρους στην πίστα είχαν δύναμη και ήταν αποτελεσματικά.

Hyundai i30 N

Το Hyundai i30 N ήταν το αυτοκίνητο εκείνο που μας σύστησε την οικογένεια N της Hyundai το 2017 και τώρα μας προσφέρεται όχι μόνο ανανεωμένο στα σημεία, αλλά και με ουσιαστικές μηχανολογικές αναβαθμίσεις. Τιμολογιακά, το Hyundai i30 N στην έκδοση με τους 250 ίππους και το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο ξεκινάει από τα 30.490 ευρώ, ενώ η δυνατότερη έκδοση Performance Pack πάλι με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο κοστίζει από 34.990 ευρώ. Για όσους θέλουν το αυτόματο κιβώτιο Ν DCT που προσφέρεται με την έκδοση Performance Pack τότε θα πρέπει να καταβάλουν από 39.990 ευρώ. Εμφανισιακά το Hyundai i30 N ξεχωρίζει με τους επιθετικούς προφυλακτήρες εμπρός και πίσω που φέρουν το κόκκινο σιρίτι, ενώ νέα είναι κι η εμπρός μάσκα, όπως και τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας. Στο πίσω τμήμα καινούργια είναι η αεροτομή που έχει τοποθετηθεί στο ανώτερο σημείο της 5ης πόρτας, όπως επίσης τα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ μεγαλύτερες είναι οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Οι μηχανικοί της μάρκας θέλοντας να βελτιώσουν τις επιδόσεις και να προσφέρουν καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο προσπάθησαν να μειώσουν το βάρος από όπου μπορούσαν. Έτσι άλλαξαν τη σχεδίαση των ζαντών διάστασης 19 ιντσών καταφέρνοντας να μειώσουν συνολικά το βάρος κατά 14,4 κιλά συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση και τις έντυσαν με τα ειδικής σχεδίασης ελαστικά P-Zero της Pirelli (για την έκδοση Performance Pack).

Πολεμική καμπίνα!

Εισερχόμενοι στο εσωτερικό του i30 N οι παρατηρητικοί θα εντοπίσουν τα νέα paddles για τις αλλαγές των σχέσεων (αφορά τις εκδόσεις με το N DCT κιβώτιο), ενώ πάντοτε θα μας ερεθίζουν το οπτικό νεύρο τα N buttons μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το προφίλ οδήγησης της αρεσκείας του. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας υπάρχει η μεγάλη οθόνη για το infotainment ενώ στον πίνακα οργάνων ξεχωρίζει το shift light που σε ενημερώνει για το πότε να περάσεις στην επόμενη σχέση. Μάλιστα για πρώτη φορά το Hyundai i30 N είναι διαθέσιμο με τα έξτρα καθίσματα N Light Seats, τα οποία είναι ελαφρύτερα κατά 2,2 κιλά σε σχέση με τα στάνταρ.

Αλλαγές ουσίας και στο μοτέρ!

Η ορολογία Flat Power «έπαιξε» πάρα πολύ καθ’ όλη τη διάρκεια παρουσίασης των μοντέλων της Hyundai! Κι αυτό γιατί οι μηχανικοί κατάφεραν να κάνουν αρκετά επίπεδη την καμπύλη ροπής, προσφέροντας έτσι συνεχή δύναμη. Όπως και στο προηγούμενο i30 N έτσι και σε αυτό, υπάρχουν δυο εκδοχές ισχύος, 250 ίππων και 353 Nm ροπής, με τη δεύτερη να είναι η έκδοση των 280 ίππων (+ 5 ίπποι συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο) με 392 Nm ροπής για την έκδοση N Performance Pack. Και στις δυο περιπτώσεις η τελική ταχύτητα φτάνει τα 250 χλμ./ώρα, με τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα, να ολοκληρώνεται σε 6,4 δλ. και 5,9 δλ. αντίστοιχα. Αν όμως οδηγός κάνει χρήση του Launch Control, τότε ο χρόνος μειώνεται στα 5,4 δλ.! Άξιο αναφοράς είναι και το εξαιρετικό N DCT κιβώτιο των 8 σχέσεων, υγρού τύπου (είναι εμβαπτισμένο σε λιπαντικό), περιλαμβάνει τρία διαφορετικά προγράμματα. Επιπλέον, το N Grin Shift επιτρέπει τη λειτουργία overboost για 20 δλ., αρκεί ο οδηγός να πατήσει το κόκκινο μπουτόν στο τιμόνι!

Έτοιμο για πίστα!

Το Hyundai i30 N σου δηλώνει απερίφραστα πως είναι το αυτοκίνητο εκείνο που μπορείς να συμβιώνεις κάθε μέρα μαζί του, αλλά κι αυτό που θα σε συνοδεύει στις Κυριακάτικες εξορμήσεις σου στην πίστα. Από τα πρώτα μέτρα σε εντυπωσιάζει με το πόσο στιβαρό είναι το πλαίσιο, δείχνοντάς σου ότι μπορεί να διαχειριστεί κι άλλη δύναμη. Αυτή είναι διαθέσιμη από το ρελαντί σχεδόν, κολλώντας την πλάτη στο κάθισμα και ζωγραφίζοντας μόνιμα το χαμόγελο στα χείλη του οδηγού. Χαμόγελο που παραμένει κι ενισχύεται όταν ξεκινήσουν οι στροφές. Το τιμόνι προσφέρει την πληροφόρηση που χρειάζεται ο οδηγός, ενώ η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά εξασφαλίζοντας πρόσφυση σε κάθε είδους καμπή. Υπό πίεση το Hyundai i30 N θα ανοίξει ελαφρά την τροχιά του, αλλά με ένα μικρό «άσε» στο γκάζι, η ουρά θα κλείσει γλυκά ίσα για να διορθώσει την τροχιά του hot hatchback της Hyundai.

Hyundai Kona N

Το δημοφιλές Kona αποκτά έκδοση Ν και γίνεται το τρίτο μέλος της οικογένειας Ν της μάρκας, με την τιμή του για την έκδοση Performance Pack N DCT να ξεκινάει από τα 42.990 ευρώ. Όπως τόνισαν επανειλημμένως οι άνθρωποι της Hyundai, το Kona N δεν είναι ένα συμβατικό SUV, αλλά περισσότερο ένα hot hatchback με την εμφάνιση ενός SUV. Ένα παρουσιαστικό που αναμφίβολα σου κεντρίζει το βλέμμα, παρατηρώντας το για ώρα, με τους σχεδιαστές της μάρκας να νιώθουν υπερήφανοι για το δημιούργημά τους. Το τελικό αποτέλεσμα είναι έντονο και σίγουρα από τα πλέον δυναμικά που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά. Στο εμπρόσθιο τμήμα ξεχωρίζει η εμφατική μάσκα, με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, η γρίλια στο ανώτερο σημείο, κοντά στο καπό, αλλά και τα έντονα φουσκώματα στα εμπρός και πίσω φτερά. Και σε αυτό το Ν μοντέλο οι κόκκινες λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, αλλά και στα μαρσπιέ δίνουν το παρόν, όπως επίσης κι ο διαχύτης πίσω από τον οποίο ξεπροβάλουν τα μεγάλα τελικά του συστήματος εξαγωγής. Η εμφάνιση του Kona N συμπληρώνεται ιδανικά από τις 19άρες σφυρήλατες ζάντες, πίσω από τις οποίες διακρίνονται οι κόκκινες δαγκάνες του συστήματος πέδησης.

Πολυτελές και σπορ εσωτερικό!

Η καμπίνα του Hyundai Kona Ν φέρει όλα τα στοιχεία εκείνα που διακρίνει την οικογένεια Ν, όπως τα κουμπιά Ν στο τιμόνι για την παραμετροποίηση και επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης, καθώς επίσης και για το N Grin Control, που αυξάνει την απόδοση για 20 δλ. Καλοδεχούμενος είναι κι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, ενώ ίδιας διάστασης είναι κι η οθόνη του infotainment. Μια ακόμα προσθήκη υπάρχει στη βάση της κονσόλας και πιο συγκεκριμένα δίπλα στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου (με τρεις λειτουργίες υψηλών επιδόσεων, τις N Power Shift, N Grin Shift και N Track Sense Shift) που υπάρχει ο περιστροφικός διακόπτης για το Traction Control. Αυτό προσφέρει τρεις επιλογές (Snow, Deep Snow, Mud, Sand), που είναι ενεργές για ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα και ορίζουν την πρόσφυση των τροχών, ενώ ακόμη εξοπλίζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD).

Κινητήρας δυναμίτης και άριστο σε κάθε περίσταση

Το μυώδες Kona N φιλοξενεί κάτω από το καπό τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2.0 T-GDi με ισχύ 280 ίππων και 392 Nm ροπής. Η μετάδοση της κίνησης εξασφαλίζεται από το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων N DCT με τη δύναμη να περνάει στον εμπρόσθιο άξονα. Οι επιδόσεις του Kona N των 1.510 κιλών, χαρακτηρίζονται το λιγότερο καταιγιστικές, μιας και τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 5,4 δλ. (με χρήση Launch Control), ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει στα 240 χλμ./ώρα. Παρά το γεγονός πως η πίστα δεν είναι το περιβάλλον εκείνο που θα επιλέξει ο υποψήφιος κάτοχος του Kona N, εν τούτοις το ταχύτατο SUV στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και μάλιστα χωρίς να ιδρώσει. Η δύναμη των 280 ίππων του επιτρέπει «να καταπίνει» τις ευθείες τις πίστας, με τα ισχυρά δισκόφρενα με θερμοπροστασία R-MDPS να λειτουργούν υποδειγματικά ακόμα και σε καθεστώς έντονης πίεσης, όπως για παράδειγμα στο τέλος της ευθείας της πίστας των Μεγάρων. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση εξασφαλίζει την απαραίτητη πρόσφυση διατηρώντας παράλληλα σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα τις κλίσεις στις στροφές. Καλές εντυπώσεις μας άφησε και το σύστημα διεύθυνσης, καθώς μεταφέρει πληροφόρηση και έχει και καλή αίσθηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οδηγούμε το νέο κουπέ SUV Renault Arkana
Οδηγούμε το νέο κουπέ SUV Renault Arkana
Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Dacia Duster
Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Dacia Duster
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Cross
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Cross
Οδηγούμε το Audi Q4 e-tron 50 quattro 299 PS
Οδηγούμε το Audi Q4 e-tron 50 quattro 299 PS
Οδηγούμε την Ford Mustang Mach-E 351 PS
Οδηγούμε την Ford Mustang Mach-E 351 PS
Οδηγούμε το νέο προσιτό SUV Hyundai Bayon
Οδηγούμε το νέο προσιτό SUV Hyundai Bayon
Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS
Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS
Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 P8 Recharge 408 PS
Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 P8 Recharge 408 PS
Πρώτη οδήγηση του Skoda Enyaq iV
Πρώτη οδήγηση του Skoda Enyaq iV
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store