Οδηγούμε τη BMW iX M60 των 619 ίππων

Η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα της BMW ακούει στο όνομα «iX M60» και συνδυάζει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση (i), με την τετρακίνηση (X) και τις κορυφαίες επιδόσεις (Μ). Ένα μεγάλο SAV (Sports Activity Vehicle), το οποίο παρέχει απλόχερα υπεράφθονη δύναμη έως 619 ίππους και 1.100 Nm (!) ροπής, κορυφαία πολυτέλεια και καταιγιστικές επιδόσεις μαζί με οδική συμπεριφορά που θα ζήλευαν σπορ αυτοκίνητα. Και όλα αυτά σε ένα αμάξωμα μήκους σχεδόν 5 μέτρων και βάρους 2,6 τόνων.

Επιβάλλεται με τον όγκο της

Η BMW iX είναι ίσως η πιο ασυνήθιστη σχεδιαστικά BMW παραγωγής, αλλά και το πρώτο μοντέλο που βασίζεται σε ένα νέο, αρθρωτό, επεκτεινόμενο toolkit, όπου σε αυτό θα χτιστεί το μέλλον του BMW Group. Με μήκος 4.953 χλστ., πλάτος 1.967 χλστ., ύψος 1.696 χλστ. και μεταξόνιο 3.000 χλστ., αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα οχήματα της γερμανικής μάρκας, κοντά στις BMW X5 και X6.

Ωστόσο διαφοροποιείται από αυτές τελείως από πλευράς αισθητικής, από όποια πλευρά και να την περιεργαστεί κανείς. Σίγουρα δεν συναρπάζει με την κομψότητα και την ομορφιά της, όμως είναι πληθωρική και δεν περνάει απαρατήρητη. Μπροστά κυριαρχούν η τεράστια κάθετη μάσκα κλειστού τύπου, τα λεπτά παραλληλόγραμμα φώτα και ο ογκώδης προφυλακτήρας. Τα πλευρικά τμήματα της iX M60 δεν εμφανίζουν κάποιο σχεδιαστικό ενδιαφέρον, εκτός από τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο όπως στα κουπέ. Στο πίσω ογκώδες τμήμα, διακρίνονται τα πολύ λεπτά φωτιστικά σώματα και στο μαύρο λογότυπο M60. Σημεία αναφοράς αποτελούν οι μπρονζέ απόχρωσης επενδύσεις και οι τεράστιες ζάντες αλουμινίου των 22 ιντσών με τις μπλε δαγκάνες των φρένων.

High-tech εσωτερικό για V.I.P. επιβάτες

Ανοίγοντας οποιαδήποτε πόρτα της BMW iX M60, το πρώτο χαρακτηριστικό που τραβάει το βλέμμα, είναι τα «γυμνά» τμήματα πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP). Αυτά έχουν χρησιμοποιηθεί στα πλαϊνά, στην οροφή και πίσω , εξασφαλίζοντας υψηλότερη αντοχή και χαμηλότερο βάρος. Με την είσοδο στο εσωτερικό το ενδιαφέρον κεντρίζουν το σπορ εξαγωνικό τιμόνι και το πλήρως ψηφιακό σύστημα BMW Curved Display. Αυτό αποτελείται από τον πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και την οθόνη ελέγχου των 14,9 ιντσών, όπου συγχωνεύονται σε μια μονάδα πίσω από ένα κρύσταλλο κεκλιμένο προς τον οδηγό. Παραδοσιακοί φυσικοί διακόπτες στην κεντρική κονσόλα λάμπουν δια της απουσίας τους, όμως κατά τα γνωστά πρότυπα της BMW υπάρχουν χειριστήρια αφής και μπουτόν ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα. Εκεί βρίσκεται και ο περιστροφικός διακόπτης του iDrive, με το δακτυλίδι από κρύσταλλο. Υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί και στους διακόπτες των ηλεκτρικών ρυθμίσεων των εμπρός καθισμάτων, που ενσωματώνονται στις επενδύσεις των θυρών. Η ποιότητα βρίσκεται στα καθιερωμένα υψηλά πρότυπα της μάρκας, ενώ οι χώροι είναι άφθονοι για όλους τους επιβάτες, χάρη και στην απουσία κεντρικού τούνελ. Μεγάλο με τη σειρά του, αλλά όχι τεράστιο (για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου) είναι το πορτ μπαγκάζ των 500 λίτρων.

Επίγεια βολίδα

Τα νούμερα δύναμης και επιδόσεων που ανακοινώνει η BMW για την iX M60 είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακά. Το ίδιο ισχύει και όταν την οδηγείς, αφού κάθε βαθύ πάτημα του πεντάλ του γκαζιού ισούνται με απογείωση και κόλλημα στο κάθισμα. Ωστόσο, μπορεί να οδηγηθεί και σαν ένα καθημερινό αυτοκίνητο, αρκεί βέβαια να μη βρίσκεται σε στενούς δρόμους, λόγω του μεγάλου της συνολικά όγκου. Με ισχύ που φτάνει τους 619 ίππους (για 10 δλ.), μέγιστη ροπή 1.015 Nm σε Sport Mode και 1.100 Nm με ενεργοποιημένο το Launch Control, το «κτήνος» των 2.649 κιλών επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα. Υπό νορμάλ συνθήκες οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν 540 ίππους, οι οποίοι και πάλι είναι υπεραρκετοί.

Η ενέργεια αντλείται από την μπαταρία των 105,2 kWh (καθαρής χωρητικότητας). Σύμφωνα με τη BMW, η συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας είναι 21,8-24,5 kWh/100 χλμ. και η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 563 χιλιόμετρα. Αυτά υπό ευνοϊκές συνθήκες και με νορμάλ οδήγηση, αφού υπό πίεση η μπαταρία μπορεί να «αδειάσει» πολύ πιο γρήγορα. Άλλωστε το γκάζι είναι πάρα πολύ «γλυκό» για τους μυημένους, στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Όσο για τη φόρτιση, σε ένα τυπικό Wallbox AC 11 kW απαιτούνται 10,75 ώρες (0-100%), ενώ σε DC 196 kW φτάνει από 0-80% σε 35 λεπτά.

Άπιαστη και στις στροφές

Από ένα πολυτελές, μεγάλο και βαρύ SUV (SAV για BMW), με απόσταση από το έδαφος 203 χλστ. και ακαριαία άφθονη δύναμη, θα περίμενε κανείς ότι όλα αυτά θα λειτουργούσαν αρνητικά στις στροφές. Και όμως οι μηχανικοί της BMW έκαναν για ακόμα μία φορά το θαύμα τους και δημιούργησαν μια υπερταχεία, όχι μόνο για της εθνικές οδούς, αλλά και για κλειστές και στενές στροφές τύπου «Πάρνηθας». Ξεκινάς λίγο φυλαγμένα, έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού σου τους 2,6 τόνους, την τόση ισχύ και όγκο.

Με το πρόγραμμα Sport Mode επιλεγμένο μπαίνεις στην πρώτη στροφή, ακούς τα λάστιχα να σκούζουν και νιώθεις το αυτοκίνητο να γλιστράει λίγο και προοδευτικά, μέχρι που το ESC κόβει το γκάζι και μένεις από δύναμη στην έξοδο της στροφής. Μετά από 2-3 στροφές κάνεις στην άκρη και απενεργοποιείς το ESC, γιατί σου στερεί τη χαρά. Και τότε αρχίζουν τα ευχάριστα με την iX M60, η οποία επιταχύνει, φρενάρει και στρίβει πολύ καλύτερα από ένα μικρότερο και ελαφρύτερο χάτσμπακ. Η συνολική της μάζα δεν γίνονται αισθητή, ενώ η ηλεκτρική τετρακίνηση, μαζί με την αερανάρτηση, το χαμηλό κέντρο βάρους (λόγω μπαταρίας), το άκαμπτο πλαίσιο και τις 22άρες ζάντες κάνουν θαύματα. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου ελέγχεται με ακρίβεια εκατοστού, ακόμα και σε συνθήκες εξαιρετικά σπορ οδήγησης. Μπορεί να κινηθεί με γραμμές, να γλιστρήσει ελεγχόμενα με τα τέσσερα, ή να «γυρίσει», χωρίς σε καμία περίπτωση να αγχώσει τον οδηγό της, ο οποίος την στρίβει και «μπαίνει» όπως θέλει. Και όλα αυτά υπό τη συνοδεία ήχων που θυμίζουν κάτι μεταξύ… Enterpise και κινητήρα V8.

Όλη η παραπάνω τεχνολογία, δύναμη και πολυτέλεια, έχουν αναμενόμενα και το ανάλογο τίμημα, των 142.300 ευρώ. Στις λίγες ώρες που την είχαμε στη διάθεσή μας, ευχαριστηθήκαμε επιτάχυνση και στρίψιμο, ασχέτως τελικά αν ο σχεδιασμός της μας άρεσε ή όχι. Περί ορέξεως -θα πείτε- κολοκυθόπιτα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οδηγούμε στη Γερμανία νέο Kia Niro
Οδηγούμε στη Γερμανία νέο Kia Niro
Οδηγούμε τα νέα Nissan Qashqai e-Power και Ariya
Οδηγούμε τα νέα Nissan Qashqai e-Power και Ariya
Οδηγούμε το νέο Honda Civic e:HEV
Οδηγούμε το νέο Honda Civic e:HEV
Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Toyota bZ4X
Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Toyota bZ4X
Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Toyota Aygo X
Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Toyota Aygo X
Οδηγούμε τα νέα Fiat Tipo Hybrid και 500Χ Hybrid
Οδηγούμε τα νέα Fiat Tipo Hybrid και 500Χ Hybrid
Οδηγούμε στην Ελλάδα τη νέα Skoda Fabia
Οδηγούμε στην Ελλάδα τη νέα Skoda Fabia
Οδηγούμε το νέο Skoda Enyaq Coupe RS iV 299 PS
Οδηγούμε το νέο Skoda Enyaq Coupe RS iV 299 PS
Οδηγούμε το νέο Volvo C40 Recharge P8 AWD 408 hp
Οδηγούμε το νέο Volvo C40 Recharge P8 AWD 408 hp
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store