Οδηγούμε την ηλεκτρική BMW iX3

Η βαυαρική μάρκα, επτά χρόνια έπειτα από την παρουσίαση του BMW i3, φέρνει στην αγορά το εντυπωσιακό SUV μοντέλο που κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, όπως επιτάσσει η σύγχρονη τάση της εποχής. Η iX3 διαθέτει ένα δυνατό ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 286 ίππων, με την αυτονομία της να αγγίζει έως τα 460 χλμ. Προ ημερών η BMW Hellas την παρουσίασε μέσω διαδικτυακής παρουσίασης και τώρα είχαμε τη δυνατότητα να πάρουμε μια πρώτη γεύση πίσω από το τιμόνι του πολυτελούς ηλεκτρικού SUV.

Η προτεινόμενη λιανική τιμή της BMW iX3 ξεκινά από τα 61.940 ευρώ με ΦΠΑ (από 55.940 ευρώ με κρατική επιδότηση, μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά»). Ο εξοπλισμός της είναι πλούσιος και -μεταξύ άλλων- περιλαμβάνει:

  • Μεταλλικό χρώμα.
  • Επενδύσεις καθισμάτων και ταμπλό από συνθετικό δέρμα
  • Ηλεκτρικά/θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού/συνοδηγού
  • Πανοραμική ηλιοροφή
  • Αεροδυναμικοί τροχοί αλουμινίου 19 ιντσών
  • Προβολείς LED με εκτεταμένες λειτουργίες
  • Σύστημα συναγερμού
  • Αυτόματος διζωνικός κλιματισμός
  • Δυναμικός έλεγχος απόσβεσης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ
  • BMW Live Cockpit Professional, με κεντρική οθόνη ελέγχου λειτουργιών 10,25 ιντσών
  • Ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών
  • Πακέτο Connected Professional (RTTI, Concierge Services, Apple CarPlay, Android Auto)
  • Parking Assistant
  • Καλώδια οικιακής και δημόσιας φόρτισης.

Βασίζεται στην Χ3 αλλά με πολλές αλλαγές!

Σε ότι αφορά τον τομέα της σχεδίασης, η νέα ηλεκτρική iX3 βασίζεται στην Χ3, αλλά έχει σαφή σημεία διαφοροποίησης από τις εκδόσεις συμβατικής τεχνολογίας. Οι διαφορές αυτές εντοπίζονται στους μικρότερους αεραγωγούς, αλλά και στην κλειστή πλέον επιφάνεια εντός του πλαισίου που οριοθετεί το χαρακτηριστικό «νεφρό» στο κέντρο της μάσκας. Σε αφθονία υπάρχουν οι μπλε λεπτομέρειες που ενσωματώνονται στα ηλεκτρικά μοντέλα της BMW, τόσο στην εξωτερική εμφάνιση, όσο και στο εσωτερικό της. Συνεχίζοντας την περιγραφή της εμφάνισης του αυτοκινήτου, εντυπωσιακές είναι οι ανασχεδιασμένες ζάντες με μειωμένο βάρος κατά 15% (συμβάλλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας και μειώνουν το συντελεστή οπισθέλκουσας κατά 5%, με το Cd να είναι 0,29). Στο οπίσθιο τμήμα της iX3, το βλέμμα κεντρίζουν οι μπλε χρώματος διαχύτες, που έχουν ενσωματωθεί στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα. Ακόμα μια σημαντική διαφορά σε σχέση με τις συμβατικές Χ3, είναι ότι στην iX3 η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 74 χλστ. 

Άνετη και φουλ τεχνολογία η καμπίνα!

Ως γνήσια BMW, η iX3 δεν θα μπορούσε να διαφέρει σε ότι αφορά την ποιότητα κατασκευής, αλλά και της πολυτέλειας που προσφέρει η καμπίνα του ηλεκτρικού SUV. Κι εδώ τα τα μπλε διακοσμητικά στοιχεία αφθονούν, αποτελώντας έτσι το σήμα κατατεθέν της iX3. Εντυπωσιακός είναι κι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, που παρέχει την απαραίτητη πληροφόρηση στον οδηγό, αλλά και το σύστημα πολυμέσων με δυνατότητες συνεχών αναβαθμίσεων από την BMW. Ο οδηγός κάθεται άνετα και ψηλά στο ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμά του, έχοντας σε ακτίνα βολής του ενός χεριού όλα τα χειριστήρια που χρειάζεται, απολαμβάνοντας την πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Η μεγάλη οθόνη του infotainment παρέχει την αναγκαία πληροφόρηση για τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας, αλλά και της ροής ενέργειας. Σε ότι αφορά τους χώρους επιβατών, αυτοί δεν εμφανίζουν διαφορές συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις της X3, όντας άνετοι για τους επιβαίνοντες. Σε ότι αφορά το πορτ μπαγκάζ  έμεινε ανέπαφο στα 510 λίτρα, μιας και η μπαταρία των 80 kWh (74 kWh αξιοποιήσιμα) έχει τοποθετηθεί στο πάτωμα.

Δυνατός ο ηλεκτροκινητήρας των 286 ίππων

Όπως αναφέρει η BMW το νέο ηλεκτρικό μοτέρ παρέχει κατά 30% μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση συγκριτικά με τους προηγούμενους ηλεκτρικούς κινητήρες της μάρκας. Στην περίπτωση της iX3 αποδίδει 286 ίππους, με τη ροπή να αγγίζει τα 400 Nm. Η επιτάχυνση είναι έντονη από το μηδέν κι έτσι τα 100 χλμ./ώρα στο ψηφιακό πίνακα οργάνων θα τα δείτε σε 6,8 δλ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

Η κατανάλωση τώρα, κυμαίνεται μεταξύ 18,6 και 19,5 kWh/100 χλμ. και η αυτονομία μπορεί να φτάσει έως τα 460 χλμ. Ο χρόνος φόρτισης σε ταχυφορτιστή 150 kW διαρκεί 36 λεπτά (για να φτάσει η μπαταρία από το 0 στο 80%). Σε συνθήκες οικιακής ή δημόσιας φόρτισης AC, η BMW iX3 μπορεί να φορτίσει με εναλλασσόμενο ρεύμα, τριφασικά, με μέγιστη ισχύ 11kW. Ο χρόνος φόρτισης από το 0 έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας, είναι σε αυτήν την περίπτωση σε 6 ώρες. Σύμφωνα με την BMW, 10 λεπτά φόρτισης ισοδυναμούν με 100 χλμ. αυτονομίας. Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive αποτελείται από ένα σύστημα κίνησης στο οποίο ο ηλεκτροκινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και η μετάδοση φιλοξενούνται στο ίδιο κέλυφος ως μια ολοκληρωμένη μονάδα και βρίσκονται στον πίσω άξονα. Ως αποτέλεσμα, ο απαιτούμενος χώρος εγκατάστασης του συστήματος κίνησης και το βάρος του μειώνονται σημαντικά.

Πλήρης ησυχία κι απόδοση!

Μόλις μπείτε στην καμπίνα και πατήσετε το start button με το έντονο μπλε χρώμα, ένας τεχνητός ήχος θα σας ενημερώσει ότι η iX3 «ξύπνησε». Για τη συνέχεια απλά επιλέξτε το «D» στο αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης, και σανιδώστε το γκάζι! Η επιτάχυνση τους βάρους 2.260 κιλών αμαξώματος είναι καταιγιστική και τα χιλιόμετρα στο κοντέρ ανεβαίνουν εξαιρετικά γρήγορα, μέχρι και τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 180 χλμ./ώρα. Στο μοντέλο της δοκιμής μας υπήρχε γεννήτρια ήχου στην καμπίνα, όπου ένας ηλεκτρονικός βόμβος αυξανόταν όσο πατούσαμε τέρμα το πεντάλ του γκαζιού. Μόλις αφήσετε λίγο το γκάζι, τα πάντα εξελίσσονται σε πλήρη ησυχία.

Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική κάτι που βοηθάει και το standard σύστημα της ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενης απόσβεσης των αμορτισέρ. Στοιχείο που συνδυαστικά με την πολύ καλή ηχομόνωση, προσφέρουν ξεκούραστα κι άνετα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο. Η πολύ καλή οδική συμπεριφορά βέβαια της iX3 συνεχίζεται και στο ορεινό δίκτυο. Οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με το χαμηλό κέντρο βάρους (ένεκα της τοποθέτησης των μπαταριών χαμηλά στο δάπεδο) να προσφέρει ευελιξία ακόμα και σε πολύ κλειστές στροφές. Η αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα θα κάνει τους λάτρεις της σπορ οδήγησης να παρασυρθούν και να πιέζουν από στροφή σε στροφή. Με αντίκτυπο βέβαια στην κατανάλωση. Η επιλογή «όλα πίσω» είναι απολαυστική, ενώ αν απενεργοποιήσετε πλήρως το σύστημα ελέγχους της πρόσφυσης, η iX3 δεν θα σας αρνηθεί να κινηθεί υπό γωνία. Αλλά τότε είναι που θα ζητήσετε λίγο περισσότερο βάρος από το γρήγορο και με καλή πληροφόρηση τιμόνι.

Η πρώτη γεύση από την νέα BMW iX3 κάθε άλλο παρά καλή είναι. Η γερμανική εταιρεία δείχνει πως έχει την τεχνογνωσία να συνδυάσει την νέα ηλεκτρική τεχνολογία με την οδηγική ευχαρίστηση που αναζητά ο φανατικός της μάρκας.

Get it on Google Play Download on the App Store