Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Cross

Η ιστορία έχει αποδείξει πως η Toyota μελετά προσεκτικά τα επόμενα βήματά της και δεν αφήνει τίποτε στην τύχη. Παρά την τεράστια αύξηση που γνωρίζουν τα compact SUV η ιαπωνική εταιρεία άφησε τα πράγματα να ωριμάσουν κι όταν έκρινε ότι το πεδίο είναι πρόσφορο, μας παρουσίασε το νέο της Toyota Yaris Cross. Ένα μοντέλο με το οποίο η μάρκα στοχεύει σε ένα ευρύ, αλλά απαιτητικό κοινό που θέλει ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστή εμφάνιση, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας, αλλά κι αποδοτικούς κινητήρες!

Το Toyota Yaris Cross έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί και για την Ευρώπη, ώστε να ικανοποιεί τις προτιμήσεις του απαιτητικού κοινού! Άλλωστε ήταν κάτι που οι άνθρωποι της Toyota το είχαν ξεκαθαρίσει: Δεν είναι ένα Yaris με υπερυψωμένο αμάξωμα, αλλά ένα νέο, ξεχωριστό μοντέλο που διακρίνεται με τον μυώδη σχεδιασμό του, αλλά και την υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνει. Ενδεικτικό του πόσο πιστεύουν στην επιτυχία του Yaris Cross είναι οι προσδοκίες που έχουν θέσει ως στόχο να αποσπάσουν το 8% από την πίτα των πωλήσεων της κατηγορίας των compact SUV. Οπότε σε συνδυασμό με το συμβατικό Yaris, φιλοδοξούν τα δυο μοντέλα τους να αποτελούν έως το 2025 το 30% των πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη!

Το πολλά υποσχόμενο Yaris Cross από τον Σεπτέμβριο θα είναι διαθέσιμο προς πώληση με δυο εκδόσεις κινητήρων. Η πρώτη αφορά τoν 1.500άρη κινητήρα των 125 ίππων με τιμή που ξεκινάει από τα 17.470 ευρώ. Η δεύτερη, το γνωστό μας πλέον υβριδικό σύστημα που έχει περάσει στην 4η γενιά του πλέον κι αποτελείται από τον 3κύλινδρο βενζίνης και την ηλεκτρική μονάδα που τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης και ενεργειακής πυκνότητας. Η ισχύς σε αυτή την περίπτωση αγγίζει τα 116 άλογα και η τιμή ξεκινάει από τα 20.320 ευρώ! Σε αυτή την περίπτωση θα υπάρχει και 4κίνητη έκδοση με κόστος από 26.070 ευρώ. Όπως δήλωσαν κι οι άνθρωποι της Toyota Hellas στην ξεχωριστή παρουσίαση που μας έκαναν, το Toyota Yaris Cross συγκριτικά με τον ανταγωνισμό του προσφέρεται με τον πλουσιότερο βασικό εξοπλισμό που ενδεικτικά περιλαμβάνει: Οθόνη αφής 8 ιντσών, την πλήρη σουίτα ασφαλείας Toyota Safety Sence, κεντρικό αερόσακο, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και πίσω και πολλά ακόμα! Ενδεικτικό της επιτυχίας που θα έχει το αυτοκίνητο, είναι πως από τις 5 Μαΐου που άνοιξαν οι προ-παραγγελίες, έχουν ήδη δεχτεί περισσότερες από 1.600 παραγγελίες για το νέο Yaris Cross!

Ολοκληρώνει την γκάμα!

Η Toyota «ρίχνει» το Yaris Cross στην πιο εμπορική κατηγορία αυτή τη στιγμή της πανευρωπαϊκής αγοράς, έχοντας να αντιμετωπίσει εξαιρετικά ανταγωνιστικές προτάσεις. Βέβαια η Toyota προτάσσει ως ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα την τεχνογνωσία της στην κατασκευή επιτυχημένων μοντέλων πόλης, αλλά και στην αποδοτική υβριδική τεχνολογία. Πλεονεκτήματα που ενσωματώνει το νέο Toyota Yaris Cross και σε συνδυασμό με την δυναμική εξωτερική εμφάνιση, θα αποτελέσουν αιχμή του δόρατος στην εμπορική μάχη που θα δώσει.

Το νέο Yaris Cross βασίζεται στη νέα πλατφόρμα TNGA-Β της Toyota και είναι η ίδια στην οποία «πατάει» και το Yaris. Σε ότι αφορά τις διαστάσεις του τώρα, το μήκος του αγγίζει τα 4.180 χλστ., όντας μακρύτερο κατά 240 χλστ. από το Yaris, με τα 60 χλστ. να έχουν προστεθεί στον εμπρός πρόβολο και τα 180 χλστ. στον πίσω. Το πλάτος τώρα φτάνει τα 1.765 χλστ. (φαρδύτερο κατά 20 χλστ.) ενώ το ύψος ανέρχεται στα 1.595 χλστ. (95 χλστ. ψηλότερο από το Yaris), με την απόσταση από το έδαφος να ανέρχεται στα 170 χλστ., +25 χλστ. συγκριτικά με το Yaris. Παρά την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, το μεταξόνιο έχει παραμείνει αμετάβλητο, στα 2.560 χλστ.

Παρατηρώντας το από άκρη σε άκρη και ειδικότερα στο πίσω μέρος του, σε πολλούς θα θυμίσει μια μικρογραφία του RAV4! Πιο συγκεκριμένα τώρα, το εμπρόσθιο μέρος συνδυάζει αρμονικά όμορφες, αλλά κι αιχμηρές, ρέουσες γραμμές, με τη διαιρούμενη εμφατική μάσκα στο πάνω και κάτω μέρος, με τις χαρακτηριστικές νευρώσεις στο καπό να κεντρίζουν το βλέμμα. Εντυπωσιακά είναι και τα φωτιστικά σώματα που χαρίζουν πόντους επιθετικότητας στο αμάξωμα και συμβάλλουν στη ενίσχυση της διαφορετικής προσωπικότητας του Yaris Cross.

Προσεγμένη σε ποιότητα και εργονομία καμπίνα!

Με την πρώτη ματιά στην καμπίνα του Yaris Cross αντιλαμβάνεσαι τους δεσμούς που έχει με το Yaris, αφού το σχεδιαστικό μοτίβο του τελευταίου υιοθετείται και στο νέο Yaris Cross. Ποιοτικά δεν θα έχετε το παραμικρό παράπονο μιας και γίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η μίξη σκληρών και μαλακών πλαστικών, τα οποία έχουν συνδυαστεί πολύ καλά μεταξύ τους, με το φινίρισμα να είναι εξαιρετικό. Μόλις βολευτείτε στην άνετη και πλήρως ρυθμιζόμενη θέση του οδηγού, θα επικεντρωθείτε στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, αλλά και στην οθόνη των 9 ιντσών (για την έκδοση Style, μιας κι οι εκδόσεις Active & Active Plus έχουν 8 ιντσών) του infotainment Toyota Smart Connect στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας, ενώ θα εκτιμήσετε δεόντως την ύπαρξη των 3 φυσικών χειριστηρίων. Αυτό είναι συμβατό με τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple Car Play.

Από εκεί κι έπειτα τα πάντα είναι τοποθετημένα στο σημείο που τα περιμένετε, ενώ κι οι θήκες για τα μικροαντικείμενα επαρκούν. Ικανοποιημένοι θα μείνουν όμως κι οι επιβάτες σας, αφού οι χώροι που έχουν στη διάθεσή τους είναι μια χαρά. Οι πίσω απολαμβάνουν επαρκή αέρα για το κεφάλι και τα γόνατά τους, ενώ για τις αποσκευές τους έχουν χώρο 397 λίτρων (320 λίτρα η 4κίνητη έκδοση). Ωστόσο, αν χρειάζεται περισσότερος για τη μεταφορά φορτίων, τότε με το σύστημα αναδιπλούμενων πίσω καθισμάτων 40:20:40, ο πίσω χώρος επιβατών διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες. Επιπλέον, το ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος δάπεδο προσφέρει την ευελιξία είτε ενός ασφαλισμένου υποδαπέδιου αποθηκευτικού χώρου, είτε του αυξημένου χώρου φόρτωσης για μεγαλύτερα φορτία. Επιπλέον το πορτ μπαγκάζ εφοδιάζεται επίσης με ένα νέο ευέλικτο σύστημα ιμάντων για την ασφάλιση αντικειμένων, ώστε να μην μετατοπίζονται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ενώ η υφασμάτινη εταζέρα διευκολύνει περαιτέρω στη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.

Γνώριμα τα μηχανικά σύνολα του Yaris Cross

Κάτω από το καλλίγραμμο κοστούμι και πέρα από την κοινή πλατφόρμα με το Yaris, το Yaris Cross υιοθετεί τα ίδια μηχανικά σύνολα με το δημοφιλές μικρό μοντέλο. Στην βάση συναντάμε τον δυνατό 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.500 κ.εκ. που αποδίδει 125 ίππους. Η μετάδοση της κίνησης εξασφαλίζεται από το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ή από το CVT κιβώτιο. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,9 δλ. (11,7 δλ. με το CVT) ενώ η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,7 λτ./100 χλμ., με 130 γρ./χλμ. εκπομπές CO2 (6 λτ./100 χλμ. και 135 γρ./χλμ. CO2 αντίστοιχα με το CVT). Τέλος η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Η Toyota είναι μια εταιρεία που έχει επενδύσει πολλά στην υβριδική τεχνολογία όλα αυτά τα χρόνια και φυσικά αυτή δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από το Yaris Cross, στο οποίο συναντάμε το νέας γενιάς υβριδικό σύστημα των 116 ίππων. Μάλιστα αυτό συνδυάζεται με το αυτόματο σύστημα μετάδοσης, το οποίο η Toyota αποκαλεί «eCVT».

Στον τομέα των επιδόσεων τώρα, με τον υβριδικό κινητήρα απαιτούνται 11,2 δλ. για το σπριντ από στάση έως και τα 100 χλμ./ώρα , με την κατανάλωση να αγγίζει τα 4,4 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι στα 100 γρ./χλμ. Το μεγάλο νέο είναι πως το Yaris Cross σε αντίθεση με την πλειονότητα των B–SUV προσφέρεται και ως τετρακίνητο. Το AWDi παρέχει πρόσθετη ευστάθεια και ελκτική πρόσφυση στην καθημερινή οδήγηση, σε κακές συνθήκες και σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής. Ως ηλεκτρικό το σύστημα 4κίνησης (στον πίσω άξονα υπάρχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ με ισχύ 3,9 kW και ροπή 52 Nm, αλλά προσθέτει επιπλέον 90 κιλά στο συνολικό βάρος), είναι μικρότερο σε διαστάσεις και ελαφρύτερο από τα αντίστοιχα μηχανικά συστήματα AWD. Υπάρχουν τρία προγράμματα διαθέσιμα, τα normal, snow και trail τα οποία επιλέγονται μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην βάση της κεντρικής κονσόλας. Το σύστημα κατανέμει τη ροπή στον πίσω άξονα κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση. Σε κανονικές συνθήκες, το Yaris Cross χρησιμοποιεί εμπρόσθια κίνηση (FWD), αλλά όταν ανιχνεύονται συνθήκες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης, ενεργοποιείται αυτόματα η τετρακίνηση. Σε αυτή την περίπτωση το 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 11,8 δλ., η κατανάλωση αγγίζει τα 4,7 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 είναι στα 106 γρ./χλμ.

Σταθερό κι ασφαλές σε κάθε περίπτωση

Μόλις καταφέραμε να αφήσουμε πίσω μας το μποτιλιάρισμα της πόλης των Βρυξελλών το Yaris Cross ξεδιπλώνει τις αρετές του. Αρχικά είναι ευκολοδήγητο αφού κατορθώνει να κρύβει με μαεστρία τις extra διαστάσεις του συγκριτικά με το Yaris. Στον αυτοκινητόδρομο το Yaris Cross ανεβάζει με ευκολία χιλιόμετρα, τόσο με τον κινητήρα βενζίνης, όσο και με το υβριδικό σύνολο. Επιπλέον ο οδηγός κι οι επιβάτες θα εκτιμήσουν τα χαμηλά επίπεδα θορύβου τόσο από την κύλιση, όσο και από την ηχομόνωση, με την ανάρτηση (η 4κίνητη έκδοση του Yaris έχει πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ η έκδοση βενζίνης και το υβριδικό με την κίνηση στον εμπρόσθιο άξονα έχει ημιάκαμπτο άξονα πίσω) να φιλτράρει ότι στραβό συναντήσετε στο οδόστρωμα.

Aπό εκεί έπειτα θα εντυπωσιαστείτε από την ακαμψία του πλαισίου, που συνδυαστικά με την καλή πληροφόρηση του τιμονιού σας επιτρέπουν να κινηθείτε «αέρα» σε δρόμο με στροφές. Εξίσου ικανοποιημένοι μείναμε κι από το σύστημα πέδησης, το οποίο έχει την απαιτούμενη δύναμη, ενώ και το πεντάλ προσφέρει καλή αίσθηση στον οδηγό του, ακόμα και στην υβριδική έκδοση που έχει ανάκτηση ενέργειας. Κι αν επιλέξετε την 4κίνητη έκδοση και θέλετε να την ταξιδέψετε λίγο πιο μακριά από την άσφαλτο, θα το κάνετε απλά μην  περιμένετε να κάνετε σκληρό off-roading! Σίγουρα θα κινηθεί με μεγαλύτερη ευκολία από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας του, χάρη στα 17 εκατοστά απόστασης από το έδαφος και τις γωνίες προσέγγισης/ράμπας/φυγής (20/19/35 μοίρες αντίστοιχα)!

Συνοψίζοντας, το Yaris Cross είναι ένα σύγχρονο B-SUV με ισχυρό χαρακτήρα και υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο. Ένας ολοκληρωμένος παίχτης που μπορεί να προσφέρει όλα όσα αναζητά το κοινό αυτής της κατηγορίας ακόμα και από την αρχική του έκδοση. Το σημαντικότερο όμως είναι όμως πως κάνει ξεκάθαρο πως δεν είναι ένα ψηλό Yaris, αλλά ένα μοντέλο που κατασκευάστηκε για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία και θα το κάνει με χαρακτηριστική ευκολία!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οδηγούμε το νέο κουπέ SUV Renault Arkana
Οδηγούμε το νέο κουπέ SUV Renault Arkana
Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Dacia Duster
Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Dacia Duster
Οδηγούμε τα Hyundai i20 N, i30 N & Kona N
Οδηγούμε τα Hyundai i20 N, i30 N & Kona N
Οδηγούμε το Audi Q4 e-tron 50 quattro 299 PS
Οδηγούμε το Audi Q4 e-tron 50 quattro 299 PS
Οδηγούμε την Ford Mustang Mach-E 351 PS
Οδηγούμε την Ford Mustang Mach-E 351 PS
Οδηγούμε το νέο προσιτό SUV Hyundai Bayon
Οδηγούμε το νέο προσιτό SUV Hyundai Bayon
Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS
Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS
Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 P8 Recharge 408 PS
Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 P8 Recharge 408 PS
Πρώτη οδήγηση του Skoda Enyaq iV
Πρώτη οδήγηση του Skoda Enyaq iV
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store