Πρώτη οδήγηση του Skoda Enyaq iV

Η Skoda ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην πολυετή πορεία των 126 χρόνων από την ίδρυσή της (το 1895), με το λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού SUV Enyaq iV. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Skoda με βάση την αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) του Volkswagen Group, το οποίο προσφέρεται με τρία μεγέθη μπαταρίας, πέντε επίπεδα ισχύος (148 – 299 PS), με κίνηση πίσω ή τετρακίνηση και με αυτονομία έως 536 χλμ. Επίσης, είναι το μοναδικό μοντέλο με βάση την MEB στην Ευρώπη που κατασκευάζεται εκτός Γερμανίας και συγκεκριμένα στο κύριο εργοστάσιο της Skoda στη Mladá Boleslav.

Από 29.942 ευρώ

Αρχικά το Enyaq iV προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις, ενώ αρχές του 2022 θα έρθει και το πιο ισχυρό Enyaq RS iV 4×4 με τους 299 ίππους. Οι τιμές του είναι άκρως ανταγωνιστικές για το μέγεθος και την κατηγορία του, αλλάζοντας τα μέχρι τώρα δεδομένα. Η πρώτη έκδοση Enyaq iV 50 148 PS (362 χλμ. αυτονομία) κοστίζει από 35.700 ευρώ ή από 29.942 ευρώ με επιδότηση. Η πιο εμπορική μεσαία Enyaq iV 60 180 PS (412 χλμ. αυτονομία) πωλείται από 39.700 ευρώ ή 34.898 ευρώ με την επιδότηση και το Enyaq iV 80 204 PS (536 χλμ. αυτονομία) τιμάται στις 46.300 ευρώ (40.699 ευρώ με επιδότηση). Να σημειωθεί ακόμα ότι το αυτοκίνητο κυκλοφορεί ήδη και είναι διαθέσιμο προς παραγγελία στην Ελλάδα, αρχικά στην ειδική, ιδιαίτερα εξοπλισμένη και για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων έκδοση 60- Launch Edition (από 49.570 ευρώ ή 44.768 ευρώ με την επιδότηση).

Πληθωρικό και δυναμικό

Το πρώτο στοιχείο που κερδίζει αμέσως όποιον βλέπει το Enyaq iV είναι ο πολύ ελκυστικός και αιχμηρός του σχεδιασμός, από όποια πλευρά και να το περιεργαστεί. Παρά το γεγονός ότι είναι ένα πληθωρικό SUV με μήκος 4.649 χλστ. (4.689 χλστ. η νέα Octavia), πλάτος 1.879 χλστ., ύψος 1.616 χλστ. και μεταξόνιο 2.765 χλστ.), καταφέρνει και συνδυάζει με πολύ ισορροπημένο τρόπο την κομψότητα με το δυναμισμό, χάρη και στις ισορροπημένες του αναλογίες. Κάτι που δεν φαίνεται, είναι ο πολύ χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής στο 0,26, μια τιμή κορυφαία για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που μόνο πολλαπλά οφέλη προσφέρει. Χαρακτηριστικά του σχεδιαστικά γνωρίσματα αποτελούν η μεγάλη, όρθια τοποθετημένη κλειστού τύπου μάσκα, τα γεμάτα γωνίες φωτιστικά του σώματα, τα έντονα νεύρα στα πλαϊνά, η τοξοειδής οροφή που καταλήγει σε σπόιλερ και οι εντυπωσιακές ζάντες με διάμετρο έως 21 ίντσες. Μοναδικό αισθητικό στοιχείο αποτελεί και το νέο Crystal Face, που διατίθεται προαιρετικά και περιλαμβάνει 131 LED στη μάσκα, φωτίζοντας τις κάθετες πλευρές και μια επίσης φωτεινή οριζόντια λωρίδα.

Πολυτελές και ευρύχωρο εσωτερικό

Πολύ θετική είναι η συνολική εικόνα που εισπράττεται και από την καμπίνα του Enyaq iV. Το ταμπλό του εμφανίζει κάποιες ομοιότητες με εκείνο της νέας Octavia και είναι κομψό και σύγχρονο. Ξεχωρίζει η πολύ μεγάλη κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment των 10 ή 13 ιντσών, ενώ σύμφωνα με την τάση της εποχής, στην κεντρική κονσόλα είναι τοποθετημένα λίγα φυσικά κουμπιά. Προσεγμένα είναι με την σειρά τους και τα υλικά κατασκευής, με μαλακές επενδύσεις στο ταμπλό και στις πόρτες. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη των 5,3 ιντσών, όπου προβάλλονται βασικές ενδείξεις για το αυτοκίνητο. Άλλωστε όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου προβάλλονται και ελέγχονται μέσω του infotainment. Νέο στοιχείο στο εσωτερικό, του Enyaq iV αποτελούν τα Design Selections για τη διαμόρφωση της καμπίνας, αντικαθιστώντας τα κλασσικά επίπεδα επένδυσης και ικανοποιώντας κάθε γούστο και ανάγκη. Ενδεικτικά υπάρχουν το Studio (βασικός εξοπλισμός στο 50), το σύγχρονο και άνετο Loft, το βιώσιμο και πρωτοποριακό Lodge, το εξελιγμένο και αποκλειστικό Lounge, το κλασάτο και πολυτελές Suite και το πολυτελές και οικολογικό Ecosuite. Μεταξύ των επιλογών θα είναι οι επενδύσεις καθισμάτων από 40% μαλλί και την σφραγίδα της Woolmark και το υπόλοιπο 60% θα είναι ένα μείγμα πολυεστέρα από ανακυκλωμένες φιάλες PET.

Όπως όλα τα μοντέλα της Skoda, έτσι και το Enyaq iV δεν θα μπορούσε να μην ακολουθεί την παράδοση της μάρκας σε χώρους και πρακτικότητα. Οι εμπρός επιβάτες κάθονται αρχοντικά, όπως αντίστοιχα και οι πίσω, χάρη στο πολύ πλάτος και το εντελώς επίπεδο δάπεδο. Πολύ μεγάλο με την σειρά του και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ των 585 λίτρων.

100 χλμ. με κόστος 3 ευρώ

Όπως αναφέραμε παραπάνω, το Enyaq iV προσφέρεται στις εκδόσεις Enyaq iV 50 148 PS (55 kWh μπαταρία), Enyaq iV 60 180 PS (62 kWh) και Enyaq iV 80 204 PS (82 kWh). Κατά μέσο όρο το κόστος κατανάλωσης ρεύματος ανέρχεται στα 3 ευρώ ή στα 2,4 ευρώ με νυχτερινό ρεύμα (με τιμές ΔΕΗ μαζί με τους φόρους).

Η μεσαία έκδοση «60» που οδηγήσαμε για πρώτη φορά επί ελληνικού εδάφους, είναι και αυτή που αναμένεται να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον, μιας και προσφέρει ένα ιδανικό συνδυασμό τιμής, επιδόσεων και αυτονομίας. Με τους 180 ίππους και τα 310 Nm ροπής μέσω του τοποθετημένου ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και της πίσω κίνησης, το Enyaq iV επιταχύνει άμεσα στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ. και στο 80-120 χλμ./ώρα σε 6,5 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα (σε όλες τις εκδόσεις). Το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλό θόρυβο και γεμίζει σιγουριά τον οδηγό του χάρη στο πολύ καλό πάτημα, που προκύπτει από το ιδιαίτερα στιβαρό πλαίσιο, το χαμηλό κέντρο βάρους (λόγω των μπαταριών στο δάπεδο) και των κατάλληλα ρυθμισμένων ανεξάρτητων αναρτήσεων σε όλους τους τροχούς.

Γρήγορη φόρτιση σε 38 λεπτά

Η μεγαλύτερη μπαταρία του Enyaq iV μπορεί να επαναφορτιστεί από 5 έως 80% σε μόλις 38 λεπτά. Το Enyaq iV μπορεί να φορτιστεί βολικά κατά τη διάρκεια της νύχτας στο σπίτι χρησιμοποιώντας ένα Wallbox AC Skoda iV με απόδοση έως 11 kW. Η διαδικασία φόρτισης για αυτό διαρκεί έξι έως οκτώ ώρες, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας. Θα χρειαστεί περίπου τον ίδιο χρόνο κατά τη φόρτιση του αυτοκινήτου σε δημόσιο σταθμό AC με την ίδια μέγιστη απόδοση. Για τον σκοπό αυτό, το Enyaq iV έρχεται εξοπλισμένο με ένα καλώδιο Mode-3 για δυνατότητα φόρτισης σε δημόσιο σημείο, ως στάνταρ. Το SUV μπορεί επίσης να επαναφορτιστεί με 2,3 kW χρησιμοποιώντας μια τυπική οικιακή πρίζα Schuko 230 Volt. Το καλώδιο φόρτισης Mode-2 του Enyaq iV ταιριάζει σε όλες τις συμβατικές πρίζες φόρτισης.

Το Wallbox Skoda iV Charger για φόρτιση στο σπίτι αποτελεί επίσης μέρος του οικοσυστήματος Skoda iV. Διατίθεται σε τρεις παραλλαγές. Ο φορτιστής Skoda iV (650 €) είναι η βασική παραλλαγή και η ιδανική λύση για την ασφαλή επαναφόρτιση του αυτοκινήτου στο σπίτι. Το Skoda iV Charger Connect (1.050 €) διαθέτει σύνδεση LAN και Wi-Fi, επιτρέποντας τον έλεγχο της διαδικασίας φόρτισης από απόσταση μέσω της εφαρμογής Powerpass. Αυτό το κουτί τοίχου διαθέτει επίσης συσκευή ανάγνωσης RFID, επιτρέποντας στον χρήστη να ταυτιστεί με ασφάλεια πριν ξεκινήσει η φόρτιση, για παράδειγμα σε χώρους στάθμευσης κατοικιών. Το Skoda iV Charger Connect + (1.400 €) μπορεί επίσης να επικοινωνήσει με τον διακομιστή μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας μέσω σύνδεσης LTE και είναι εξοπλισμένο με πιστοποιημένο μετρητή ηλεκτρικής ενέργειας εκτός από τη συσκευή ανάγνωσης RFID. Η εφαρμογή Powerpass επιτρέπει τη συνεχή παρακολούθηση της ενέργειας που χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας του Enyaq iV. Οι δύο πιο προηγμένοι φορτιστές επιδοτούνται με ποσό 500 ευρώ από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Έκδοση 50 60 80
Ισχύς (PS) 148 180 204
Ροπή (Nm) 220 310 310
0-100 χλμ./ώρα 11,3 8,7 8,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 160 160 160
Αυτονομία μεικτή (χλμ.) 362 412 536
Κατανάλωση μεικτή (Kwh/100 χλμ.) 15,9 15,6 16,7

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Dacia Duster
Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Dacia Duster
Οδηγούμε τα Hyundai i20 N, i30 N & Kona N
Οδηγούμε τα Hyundai i20 N, i30 N & Kona N
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Cross
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Cross
Οδηγούμε το Audi Q4 e-tron 50 quattro 299 PS
Οδηγούμε το Audi Q4 e-tron 50 quattro 299 PS
Οδηγούμε την Ford Mustang Mach-E 351 PS
Οδηγούμε την Ford Mustang Mach-E 351 PS
Οδηγούμε το νέο προσιτό SUV Hyundai Bayon
Οδηγούμε το νέο προσιτό SUV Hyundai Bayon
Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS
Οδηγούμε τη νέα BMW M4 Competition 510 PS
Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 P8 Recharge 408 PS
Οδηγούμε το νέο Volvo XC40 P8 Recharge 408 PS
Οδηγούμε την ηλεκτρική BMW iX3
Οδηγούμε την ηλεκτρική BMW iX3
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store