Citroen C3 1.2 110 PS Vs VW Polo 1.0 TSI 110 PS

Η μικρή κατηγορία βρίθει αξιόλογων μοντέλων, που ικανοποιούν την πλειοψηφία των αναγκών μετακίνησης και προσφέρονται με ένα μεγάλο εύρος τιμών. Δυο αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν στην αγορά, είναι το φρεσκαρισμένο Citroen C3 και το διαχρονικό VW Polo. Αμφότερα διατίθενται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων, μεταξύ των οποίων επιλέξαμε να συγκρίνουμε δύο εκδόσεις με την ίδια ισχύ και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Πρόκειται για το Citroen C3 1.2 PureTech με τους 110 ίππους και το 6άρι αυτόματο κιβώτιο και το VW Polo 1.0 TSI με τους 110 ίππους και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, 7 σχέσεων.  Ξεκινώντας με το προσφάτως ανανεωμένο γαλλικό μοντέλο, αν το θέλετε με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6, τότε μοναδική επιλογή είναι ο κινητήρας βενζίνης 1.2 PureTech 110 ίππων. Η τιμή του στην έκδοση Shine ξεκινάει από τις 17.200 ευρώ, όντας πλούσια εξοπλισμένη. Έχουμε και λέμε λοιπόν: 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής κατεύθυνσης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίου ταχύτητας, σύστημα ειδοποίησης ξεκούρασης οδηγού, εμπρός και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, αυτόματος κλιματισμός, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.α.

Στην περίπτωση του VW Polo, η δυνατότερη έκδοση των 110 ίππων είναι διαθέσιμη από τις πλουσιότερες εξοπλιστικά εκδόσεις, Highline και R-Line. Η τιμή απόκτησης του VW Polo 1.0 TSI 110 PS στην έκδοση Highline με το DSG κιβώτιο, τιμολογείται από τα 19.350 ευρώ. Ο εξοπλισμός του είναι πλήρης και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, adaptive cruise control, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού, hill assist, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικούς καθρέπτες, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 6,5 ιντσών, ζάντες αλουμινίου κ.α. Ωστόσο, τα 2.150 ευρώ που είναι ακριβότερο από το άμεσα ανταγωνιστικό Citroen, αποτελούν ένα σημαντικό μειονέκτημα για το Polo.

Εντυπωσιάζει περισσότερο το C3, κλασική αξία το Polo

Βάζοντας τα δυο αυτοκίνητα δίπλα, δίπλα, θα διαπιστώσετε ότι τα βλέμματα των περαστικών θα εστιάσουν περισσότερο στο γαλλικό μικρό. Διόλου περίεργο, μιας και ξεχωρίζει με τη νέα μάσκα που φέρει και με τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα. Ευχάριστη προσθήκη και τα καλαίσθητα Airbumps που δίνουν τη δική τους νότα. Το VW Polo από την άλλη, δίπλα στο C3 δεν θα κερδίσει τόσα επιφωνήματα θαυμασμού. Κι αυτό γιατί ακολουθεί τη σχεδιαστική νόρμα της μάρκας, που θέλει απλά τα νέα σχήματα να αποτελούν μετεξέλιξη των προκατόχων. Έτσι λοιπόν στο Polo διακρίνουμε τα μακρόστενα φανάρια εμπρός και μικρότερα, παραλληλόγραμμα πίσω, σε συνδυασμό με τις κλασσικές γραμμές κατά μήκος του αμαξώματος.

Σε επίπεδο διαστάσεων τώρα, οι διαφορές είναι μικρές και όχι αντιληπτές από το μέσο χρήστη. Σε θέμα μήκους το VW Polo είναι ελαφρώς μεγαλύτερο χάρη στα 4.053 χλστ., έναντι των 3.996 χλστ. του C3, με το γαλλικό μικρό να κερδίζει στο πλάτος με τα 1.829 χλστ., συγκριτικά με τα 1.751 χλστ. του Polo. Αυτή η μικρή διαφορά έχει ένα μικρό όφελος ειδικά για τους πίσω επιβάτες, μιας κι ένας τρίτος στο Citroen θα χωρέσει με λιγότερες παραχωρήσεις.

Εσωτερικά: Αμφότερα ποιοτικά & ευρύχωρα

Η φιλοσοφία σχεδίασης των δυο αυτοκινήτων διαφέρει σημαντικά, με το C3 να είναι πιο ενδιαφέρον, απέναντι στο πιο μουντό Polo. Σε ότι αφορά την ποιότητα κατασκευής τους δεν θα έχετε παράπονο από κανένα από τα δυο, αφού αποτελούνται από ποιοτικά υλικά, με πολύ καλή συναρμογή. Τους πιο ψαγμένους θα ικανοποιήσει το μαλακό υλικό που καλύπτει ολόκληρο το ταμπλό του Polo, συγκριτικά με το σκληρό πλαστικό του C3. Κοινός τόπος η οθόνη αφής στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας, για τον έλεγχο του infotainment. Σε επίπεδο εργονομίας, το VW Polo είναι ένα πόντο μπροστά, μιας και η ύπαρξη των φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό, διευκολύνει κατά την κίνηση. Βλέπετε στο C3 πρέπει να μπείτε από το μενού στο infotainment για να ρυθμίσετε την επιθυμητή θερμοκρασία, κάτι που απαιτεί εξοικείωση για να μην αποσπαστεί η προσοχή σας από το δρόμο. Η θέση οδήγησης κρίνεται καλή και στα δυο, με το εύρος των ρυθμίσεων που προσφέρουν να δίνει τη δυνατότητα σε κάθε σωματότυπο να βολευτεί. Σε επίπεδο άνεσης το Citroen C3 έχει ξεκάθαρο προβάδισμα, χάρη στα αναπαυτικά Advanced Comfort καθίσματα.

Χωρίς παραχωρήσεις θα βολευτούν δυο επιβάτες στις πίσω θέσεις, τόσο στο Citroen C3, όσο και στο VW Polο. Αν χρειαστεί να μπει κι ένας τρίτος, τότε στο C3 θα φιλοξενηθεί πιο άνετα, χάρη στο περισσότερο πλάτος και τον πιο επίπεδο σχεδιασμό του καθίσματος. Όμως το Polo κερδίζει στο μεγαλύτερο χώρο αποσκευών κατά 51 λίτρα (351 λτ. το VW Polo, 300 λτ. το Citroen C3).

Μοτέρ με δύναμη και μπρίο!

Αναλύοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά των δυο κινητήρων, παρατηρούμε πως έχουν αρκετά κοινά σημεία, αν εξαιρέσουμε τον μεγαλύτερο κυβισμό το C3. Αρχικά η ιπποδύναμη είναι πανομοιότυπη, μιας και τα δυο μοτέρ αποδίδουν 110 ίππους στις 5.000 σ.α.λ., με το C3 να έχει ελαφρώς μεγαλύτερη ροπή (205 Nm, έναντι 200 Nm του Polo). Ένα ακόμα κοινό σημείο, είναι η 3κύλινδρη αρχιτεκτονική, αλλά και η ραφιναρισμένη λειτουργία που έχουν και οι δυο κινητήρες. Από εκεί κι έπειτα, το Polo προσφέρει ένα καλύτερο 0-100 χλμ./ώρα, μιας και χρειάζεται 10,4 δλ. για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, με το C3 να απαιτεί 11,2 δλ., διαφορά που αποδίδεται στην ταχύτερη λειτουργία του DSG, συγκριτικά με το ΕΑΤ των Γάλλων, του οποίου στόχος είναι οι πιο ομαλές αλλαγές.

Σε ότι αφορά την κατανάλωση, το Citroen C3 απαιτεί λίγο παραπάνω καύσιμο (είναι κι ο μεγαλύτερος κυβισμός βλέπετε), με τη μέση εργοστασιακή κατά WLTP να αγγίζει τα 5,9 λτ./100 χλμ. και του VW Polo να είναι 5,7 λτ./100 χλμ. Βέβαια σε πραγματικές συνθήκες η διαφορά είναι μεγαλύτερη, μιας και το Polo τις μέρες του συγκριτικού κατανάλωσε 6,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ. κίνησης και το C3 έφτασε τα 7,5 λίτρα.

Έμφαση στην άνεση το Citroen, πιο σπορ το Polo

Σε ότι έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά, οι δυο κατασκευαστές έχουν ακολουθήσει ελαφρώς διαφορετικούς δρόμους, παραμένοντας πιστοί στη φιλοσοφία τους. Αυτό που εννοούμε, είναι πως οι Γάλλοι για το C3, έκαναν αυτό που ξέρουν καλύτερα. Η ανάρτηση είναι σεταρισμένη κατά τέτοιο τρόπο που θέτει ως προτεραιότητα την άνεση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υπολείπεται σε κράτημα. Από την άλλη το VW Polo εμφανίζεται ελαφρώς πιο σφιχτό, χωρίς όμως να έχει μεγάλο αντίκτυπο στο φιλτράρισμα των ανωμαλιών.

Στην εθνική και τα δυο θα αναπτύξουν με άνεση ταχύτητες ταξιδιού, προσφέροντας ξεκούραστα ταξίδια στους επιβαίνοντες. Η ηχομόνωσή τους είναι πολύ καλή, όπως κι η ποιότητα κύλισης. Διαφορές θα βρείτε όταν ξεκινήσουν οι στροφές. Εκεί διαπιστώνεις από τα πρώτα μέτρα, πως το Citroen C3 θα γείρει λίγο παραπάνω υπό πίεση, συγκριτικά με το Polo. Όμως η πρόσφυση είναι πάντοτε άφθονη, με την ουρά να μετέχει στο παιχνίδι για όσο χρειάζεται για να σας τοποθετήσει, αλλά και για όσο το επιτρέψει το σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Τέλος, τους πιο ψαγμένους οδηγούς, το ελαφρύ τιμόνι δεν θα τους ενθουσιάσει.

Το VW Polo υπό καθεστώς πίεσης, εμφανίζει ελαφρώς τονισμένη υποστροφή. Αυτή εξαλείφεται εύκολα, είτε με περισσότερο τιμόνι, είτε με ένα μικρό «άσε» στο γκάζι. Στην δεύτερη περίπτωση μάλιστα, η ουρά θα δηλώσει δειλά παρούσα, αλλά το ESP θα επιβάλλει την τάξη. Τα φρένα και στα δυο αυτοκίνητα εμπνέουν εμπιστοσύνη, όντας δυνατά και ανθεκτικά, ακόμα και με παρατεταμένη χρήση.

Συμπέρασμα:

Η τελική απόφαση δεν είναι εύκολη, μιας και τα δυο αυτοκίνητα του συγκριτικού μας προσφέρουν αυτά που θέλει ο μέσος αγοραστής της μικρής κατηγορίας. Άνεση, ποιότητα κατασκευής, αποδοτικοί κινητήρες και ικανοποιητικές επιδόσεις, είναι στο DNA και των δυο αυτοκινήτων. Η επιλογή επαφίεται καθαρά στο γούστο και τις προτεραιότητες του κάθε υποψήφιου πελάτη. Αν θέλετε ένα πιο funky αμάξωμα που δεν θα το βαρεθείτε, καθώς επίσης και εξαιρετική άνεση, τότε το C3 είναι αυτό που θέλετε. Το VW Polo υπερέχει κυρίως σε επιδόσεις και κατανάλωση, όμως οι 2.150 ευρώ που κοστίζει περισσότερα είναι σίγουρα πολλά λεφτά και δεν δικαιολογούνται.

Τεχνικά χαρακτηριστικά* C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6  Polo 1.0 TSI 110 PS DSG
Καύσιμο Βενζίνη Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.199 999
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 3/12
Ταχύτητες Αυτόματο 6 σχέσεων Αυτόματο 7 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 110/5.500 110/5.000 – 5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 205/1.750 200/2000-3000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,2 10,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 191 195
Κατανάλωση 5,9 5,7
Βάρος (κιλά) 1.165 1.195
Διαστάσεις C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6  Polo 1.0 TSI 110 PS DSG
Μήκος (χλστ.) 3.996 4.053
Πλάτος (χλστ.) 1.829 1.751
Ύψος (χλστ.) 1.474 1.461
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.540 2.551
Χώρος αποσκευών (λτ.) 300 351
Κατανάλωση – κόστη C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6  Polo 1.0 TSI 110 PS DSG
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 7,5 6,8
Κόστος στα 12.000 χλμ.** 1.440 € 1.305 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 133 129
Τέλη κυκλοφορίας 85,12 € 82,56 €
Τεκμήριο 4.000 € 4.000 €
Εξοπλισμός τιμή C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6  Polo 1.0 TSI 110 PS DSG
Έκδοση Shine Highline
Αυτόνομη πέδηση o
Διατήρηση λωρίδας
Αυτόματα φώτα
Αερόσακοι 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Αυτόματος κλιματισμός
Σύστημα πολυμέσων 7 ιντσών 6,5 ιντσών
Πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος o
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 17.200 19.350
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται

*Εργοστασιακές μετρήσεις
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,600 €/λτ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Renault Captur Βενζίνη ή LPG; Ποιο συμφέρει;
Renault Captur Βενζίνη ή LPG; Ποιο συμφέρει;
Ποιο Renault Clio να αγοράσω; Βενζίνη ή υγραέριο;
Ποιο Renault Clio να αγοράσω; Βενζίνη ή υγραέριο;
Peugeot 2008 1.2 λτ. Βενζίνη ή 1.5 λτ. Diesel;
Peugeot 2008 1.2 λτ. Βενζίνη ή 1.5 λτ. Diesel;
Honda Jazz e:HEV ή Civic 1.0 VTEC Turbo στα ίδια λεφτά;
Honda Jazz e:HEV ή Civic 1.0 VTEC Turbo στα ίδια λεφτά;
Skoda Kamiq βενζίνη ή CNG; Τι συμφέρει;
Skoda Kamiq βενζίνη ή CNG; Τι συμφέρει;
Honda Jazz Hybrid Vs Toyota Yaris Hybrid
Honda Jazz Hybrid Vs Toyota Yaris Hybrid
Συγκριτικό: Hyundai i10 1.0 vs Toyota Aygo 1.0
Συγκριτικό: Hyundai i10 1.0 vs Toyota Aygo 1.0
Nissan Qashqai 1.5D ή Toyota C-HR 1.8 Hybrid;
Nissan Qashqai 1.5D ή Toyota C-HR 1.8 Hybrid;
Honda Civic 1.5 CVT 182 PS Vs Toyota Corolla 2.0 Hybrid 180 PS
Honda Civic 1.5 CVT 182 PS Vs Toyota Corolla 2.0 Hybrid 180 PS
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με τους νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store