Dacia Duster με πετρέλαιο ή υγραέριο συμφέρει;

Οι υψηλές τιμές των καυσίμων έχουν ανεβάσει κατακόρυφα κόστος το μετακινήσεων για χιλιάδες οδηγούς που χρησιμοποιούν βενζίνη ή πετρέλαιο. Με τρέχουσες μέσες πανελλαδικές τιμές στα 1,995€/λτ. και 1,772€/λτ. αντίστοιχα, αποτελούν είδος πολυτελείας. Ωστόσο υπάρχουν οι πιο κερδισμένοι, όπως είναι αυτοί που κάνουν χρήση υγραερίου, γιατί η τιμή του παραμένει πολύ χαμηλή (0,864€/λτ.). Ναι μεν η κατανάλωση με LPG είναι 20-30% υψηλότερη συγκριτικά με τη βενζίνη, όμως εν τέλει το κόστος είναι πολύ πιο κάτω.

Ένα καινούργιο δημοφιλές SUV που προσφέρεται με όλα τα προαναφερθέντα καύσιμα, είναι το Dacia Duster. Με το LPG «φοράει» τον κινητήρα 1.0 TCe 100 hp, ενώ ντίζελ είναι ο 1.500άρης των 115 ίππων. Οι διαφορές μεταξύ τους είναι αρκετές, όχι μόνο σε επίπεδο μηχανικών συνόλων, αλλά και σε τιμές, όπως αναλύουμε παρακάτω.

Φθηνότερο μικρομεσαίο SUV και με τους δύο κινητήρες

Ανεξαρτήτως κινητήρα, το Duster έχει το βασικό πλεονέκτημα ότι είναι το φθηνότερο μικρομεσαίο SUV της αγοράς. Με το LPG κοστίζει από 22.580 ευρώ, ενώ το 1.5 Blue dCi εκκινεί από 25.750 ευρώ, είναι δηλαδή ακριβότερο κατά 3.170 ευρώ. Ποσό σίγουρα σημαντικό και δεν γίνεται απόσβεση, αφού όπως θα διαβάσετε παρακάτω το LPG κοστίζει λιγότερα ευρώ σε κόστος καυσίμου. Όσο για τον εξοπλισμό, αμφότερα από την αρχική έκδοση Expression εφοδιάζονται με 6 αερόσακους, infotainment με οθόνη 8 ιντσών, αισθητήρα φωτός, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, air condition, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.λπ.

Πιο δυνατό το ντίζελ – χαμηλότερο κόστος το υγραέριο

Ξεκινώντας από το φθηνότερο Duster 1.0 TCe LPG, οι 100 ίπποι και τα 170 Nm ροπής (με επιλογή του LPG), σε συνδυασμό με το κατάλληλης κλιμάκωσης 6άρι κιβώτιο, εξασφαλίζουν γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές. Έτσι ο οδηγός του δεν θα νιώσει ότι λείπει δύναμη, τόσο στις αστικές διαδρομές, όσο και σε ταχύτητες ταξιδιού με κανονικές ταχύτητες. Με το υγραέριο το κόστος χρήσης τώρα διαμορφώνεται στα μόλις 8,3 €/100 χλμ. (βλ. ανάλυση στον παρακάτω πίνακα). Από την άλλη πλευρά ο 1.5 Blue dCi των 115 ίππων 260 Nm ροπής παρέχει σαφώς ταχύτερες επιδόσεις, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Παράλληλα διαθέτει ραφιναρισμένη λειτουργία και ταιριάζει ιδανικά στο Duster. Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες είναι πολύ χαμηλή στα 5,9 λτ./100 χλμ., αλλά το κόστος πιο υψηλό από το LPG, στα 10,5 €/100 χλμ.

Ως προς την οδική συμπεριφορά του Duster, το κύριο χαρακτηριστικό είναι η πολύ καλή άνεση από τις αναρτήσεις, σε συνδυασμό με ασφαλή συμπεριφορά. Συν του ότι τα 217 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος βοηθούν στην κίνηση εκτός της ασφάλτου. Το ντίζελ διατίθεται και με τετρακίνηση, σε τιμές που ξεκινούν από 27.510 ευρώ το πιο βασικό σε εξοπλισμό Essential (από 30.470 ευρώ το Expression).

Τεχνικά χαρακτηριστικά 1.0 TCe LPG 1.5 Blue dCi
Καύσιμο Βενζίνη/LPG Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 1.461
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 91/4.400 (Β) 100/4.600 (LPG) 115/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 160/2.200 (B) 170/2.000 (LPG) 260/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 15,1 (B) 13,8 (LPG) 10,2
80-120 χλμ./ώρα (4η/5η) 11,3/15,2 (Β) 10,7/12,9 (LPG) 8,7/11,6
Τελική (χλμ./ώρα) 166 (Β) 168 (LPG) 183
Βάρος (κιλά) 1.258 1.326
Κατανάλωση – κόστη
Κατ/λωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 7,8 (Β) 9,6 (LPG) 5,9
Κόστος/1.000 χλμ.* 156€ (Β) 83€ (LPG) 105 €
CO2 (γρ./χλμ.) 142 (Β) 126 (LPG) 126
Τέλη κυκλοφορίας 99,40 € 80,64 €
*Tιμή βενζίνης 1,995€/λτ., diesel 1,772€/λτ. και LPG 0,864€/λτ.
Άνετο το Duster και σε χώρους

Όποια έκδοση του Duster και να επιλέξει κανείς, έχει στη διάθεσή του άνεση χώρων για επιβάτες και αποσκευές. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια, το κεφάλι και πλάτος για να κάτσουν μέχρι τρία άτομα κανονικής σωματικής διάπλασης. Μπόλικο είναι και το πορτ μπαγκάζ με τη χωρητικότητα των 478 λίτρων, το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Από πλευράς σχεδιασμού, το εσωτερικό του Duster διακρίνεται για την απλότητά του μέσα από τις ευθείες γραμμές και την πολύ καλή εργονομία. Η ποιότητα των σκληρών πλαστικών απλά ικανοποιεί και κερδίζει πιο πολλούς πόντους με τη στιβαρή τους συναρμογή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Diesel ή Full Hybrid SUV καίει λιγότερο καύσιμο;
Diesel ή Full Hybrid SUV καίει λιγότερο καύσιμο;
Hyundai i20 ή Suzuki Swift με 18.000 ευρώ;
Hyundai i20 ή Suzuki Swift με 18.000 ευρώ;
Toyota Yaris Hybrid ή Renault Clio LPG καίει λιγότερο;
Toyota Yaris Hybrid ή Renault Clio LPG καίει λιγότερο;
Hyundai i20 ή Bayon με ίδιο εξοπλισμό και κινητήρα;
Hyundai i20 ή Bayon με ίδιο εξοπλισμό και κινητήρα;
Dacia Duster με υγραέριο ή πετρέλαιο;
Dacia Duster με υγραέριο ή πετρέλαιο;
Ποιο Hyundai Bayon; 1.2 84 hp ή 1.0 T-GDi 100 hp;
Ποιο Hyundai Bayon; 1.2 84 hp ή 1.0 T-GDi 100 hp;
Hyundai i20 1.2 MPi 84 PS ή 1.0 T-GDi 100 PS;
Hyundai i20 1.2 MPi 84 PS ή 1.0 T-GDi 100 PS;
Citroen C3 Aircross 1.2 βενζίνη ή 1.5 diesel;
Citroen C3 Aircross 1.2 βενζίνη ή 1.5 diesel;
Hyundai i10 1.0 67 PS ή 1.2 84 PS;
Hyundai i10 1.0 67 PS ή 1.2 84 PS;
Οι τιμές του πληθωρικού Hyundai Ioniq 6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Renault Megane E-Tech στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Jeep Avenger 1.2Τ στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Volkswagen ID.7 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές όλων των νέων MG στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των ανανεωμένων Mercedes-Benz GLE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Μεγάλη αύξηση τιμών στο Mitsubishi Space Star
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των νέων Mercedes-Benz CLA και E-Class
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Mazda3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές νέου Renault Clio LPG, βενζίνης και diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Renault Clio E-Tech στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota C-HR στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store