Dacia Duster με υγραέριο ή πετρέλαιο;
Το Dacia Duster αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα SUV στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, ενώ πιο ψηλά σε ζήτηση βρίσκονται οι εκδόσεις με τον κινητήρα διπλού καυσίμου 1.0 TCe 100 hp LPG και το πετρελαίου 1.5 Blue dCi 115 hp. Κοινό στοιχείο αμφοτέρων των μηχανικών συνόλων είναι το χαμηλό κόστος σε καύσιμο (με το LPG στην πρώτη περίπτωση), όμως από εκεί και πέρα υπάρχουν διαφορές σε επιδόσεις και κυρίως σε τιμές.
Φθηνότερο το Duster LPG κατά 3.170 ευρώ
Συγκρίνοντας τις αρχικές εκδόσεις εξοπλισμού Expression, βλέπουμε ότι το Duster LPG έχει χαμηλότερη τιμή κατά 3.170 ευρώ και κοστίζει από 22.580 ευρώ έναντι 25.750 ευρώ το diesel. Ο αρκετά ικανοποιητικός βασικός εξοπλισμός είναι ίδιος και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, οθόνη 8 ιντσών, αισθητήρα φωτός, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, air condition, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, δερμάτινη επένδυση τιμονιού και λεβιέ ταχυτήτων και 17άρες ζάντες αλουμινίου.
Ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές
Η ευρυχωρία του θαλάμου των επιβατών αποτελεί ένα ακόμα θετικό γνώρισμα του Dacia Duster, ανεξαρτήτως έκδοσης. Μπροστά προσφέρει πολύ άπλα, όπως και στο πίσω κάθισμα όπου υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια, το κεφάλι και πλάτος για να κάτσουν μέχρι τρία άτομα χωρίς δυσκολία. Γενναιόδωρο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Σχεδιαστικά το εσωτερικό του Duster διακρίνεται για την απλότητα στον σχεδιασμό μέσα από τις ευθείες γραμμές, την πολύ καλή εργονομία και την ικανοποιητική ποιότητα κατασκευής των σκληρών πλαστικών με τη στιβαρή συναρμογή τους.
Άνεση στο δρόμο και πολύ καλή σταθερότητα
Ανεξαρτήτως κινητήρα, το Dacia Duster ξεχωρίζει και για την άνεση από τις αναρτήσεις του. Αυτές διαθέτουν ιδανική ρύθμιση για τους γεμάτους ανωμαλίες ελληνικούς δρόμους, αφού το αυτοκίνητο περνά πάνω από λακκούβες, μπαλώματα και λοιπές κακοτεχνίες δίχως οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται. Με το πολύ ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι υπό γωνία, το Duster θα πάρει λογικές κλίσεις, πάντα ελεγχόμενα και με την υποστροφή να έρχεται προοδευτικά όταν ξεπεραστεί το όριο της πρόσφυσης. Στις ευθείες των εθνικών οδών ταξιδεύει ξεκούραστα και πατάει με σιγουριά, ενώ οι επιβάτες αισθάνονται άνετα γιατί κάθονται ψηλά και τα παράθυρα είναι μεγάλα. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 217 χιλιοστών βοηθά και στο να κινηθεί το Duster άνετα σε κακοτράχαλο χωματόδρομο. 4κίνητο Duster είναι μόνο το ντίζελ, σε τιμές που ξεκινούν από 27.510 ευρώ στη βασική έκδοση Essential (από 29.370 η Expression).
Καλύτερες επιδόσεις ο diesel – ίδια κόστη με το LPG
Ο 1.5 Blue dCi κινητήρας της Renault με την ισχύ των 115 ίππων και τη ροπή των 260 Nm ταιριάζει τέλεια στο Dacia Duster, αφού προσφέρει ένα ιδανικό συνδυασμό επιδόσεων και χαμηλής κατανάλωσης. Το μηχανικό αυτό σύνολο εντυπωσιάζει με τη μικρή ποσότητα κραδασμών που παράγει, ενώ κρατά με χαρακτηριστική και αθόρυβη άνεση 130 χλμ./ώρα, έχοντας το στροφόμετρο στην περιοχή των 2.200 σ.α.λ. Οι επιταχύνσεις από στάση και κυρίως εν κινήσει είναι σβέλτες και η πραγματική κατανάλωση βρίσκεται στα 5,9 λτ./100 χλμ.
Από την άλλη πλευρά, ο 1.0 TCe LPG αποδίδει καλύτερα και κοστίζει λιγότερο σε καύσιμο με την επιλογή του υγραερίου. Το θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και το ιδανικά κλιμακωμένο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, δεν θα αφήσουν το μοτέρ να κρεμάσει, ανεξαρτήτως συνθηκών, όπως για παράδειγμα στον αυτοκινητόδρομο με 130 χλμ./ώρα και 3.000 σ.α.λ. Ελαφρώς περισσότερη σπιρτάδα έχει με τη χρήση του LPG, ωστόσο η διαφορά στο τράβηγμα και στα χαρακτηριστικά λειτουργίας με τη βενζίνη είναι ανεπαίσθητα και μόνο ένας «εκπαιδευμένος» οδηγός θα τα αντιληφθεί.
Ο πετρελαιοκινητήρας με τα περισσότερα άλογα και ροπή έχει προβάδισμα έναντι του LPG (και πολύ περισσότερο από τη βενζίνη) σε επιδόσεις από στάση και εν κινήσει. Επίσης οι ποσότητες του καυσίμου που καταναλώνει είναι λιγότερες, όμως το υγραέριο είναι πολύ φθηνότερο. Οπότε στην πράξη, το κόστος σε καύσιμο μεταξύ LPG και Diesel είναι ίδιο, όπως μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | 1.0 TCe LPG | 1.5 Blue dCi |
Καύσιμο | Βενζίνη/LPG | Πετρέλαιο |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 1.461 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 91/4.400 (Β) 100/4.600 (LPG) | 115/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 160/2.200 (B) 170/2.000 (LPG) | 260/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 15,1 (B) 13,8 (LPG) | 10,2 |
80-120 χλμ./ώρα (4η/5η) | 11,3/15,2 (Β) 10,7/12,9 (LPG) | 8,7/11,6 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 166 (Β) 168 (LPG) | 183 |
Βάρος (κιλά) | 1.258 | 1.326 |
Κατανάλωση – κόστη | ||
Κατανάλωση δοκιμής (λτ./100 χλμ.) | 7,8 (Β) 9,6 (LPG) | 5,9 |
Κόστος στα 1.000 χλμ.* | 151€ (Β) 94€ (LPG) | 97 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 142 (Β) 126 (LPG) | 126 |
Τέλη κυκλοφορίας | 99,4 € | 80,64 € |
*Με τιμή βενζίνης 1,939€/λτ., diesel 1,649€/λτ. και LPG 0,977€/λτ.