Diesel ή Full Hybrid SUV καίει λιγότερο καύσιμο;

Τα υβριδικά αυτοκίνητα πριν από μερικά χρόνια αποτελούσαν τη μειοψηφία απέναντι στα αμιγώς βενζίνης ή πετρελαίου, ωστόσο τώρα η κατάσταση έχει αντιστραφεί. Ειδικά τα πετρελαίου έχουν μειωθεί σε μεγάλο βαθμό, αφού τα ηνία έχουν πάρει τα εξηλεκτρισμένα, από τα mild hybrid έως τα αμιγώς ηλεκτρικά. Παρόλα αυτά τα ντίζελ παρουσιάζουν ακόμα ζήτηση ειδικά στην κατηγορία των SUV, γιατί βασικό τους πλεονέκτημα παραμένει η χαμηλή κατανάλωση, συν τη φθηνότερη τιμή του πετρελαίου. Τελικά όμως τι συμφέρει τον καταναλωτή; Ένα SUV diesel ή ένα full hybrid; Για να δώσουμε μια απάντηση σε αυτό το ερώτημα συγκρίνουμε δύο δημοφιλή μικρά SUV, το Citroen C3 Aircross 1.5 Blue HDi 110 hp με το Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid 116 hp.

Ποιο κοστίζει λιγότερα ευρώ σε καύσιμο;

Ξεκινώντας από το C3 Aircross, εφοδιάζεται με ένα απλής τεχνολογίας 4κύλινδρο, 8βάλβιδο πετρελαιοκινητήρα 1.5 λτ., με απόδοση 110 ίππων και 250 Nm ροπής. Συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και δεν ενσωματώνει κάποιου τύπου υβριδικό σύστημα. Εντούτοις πετυχαίνει εντυπωσιακή μέση τιμή κατανάλωσης 5,6 λίτρων/100 χλμ. Στην αντλία και με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή ντίζελ στα 1,748 ευρώ/λτ., το κόστος ισοδυναμεί με 9,8 ευρώ/100 χλμ. Η εξαιρετική κατανάλωση του C3 Aircross συνοδεύεται και με γρήγορες επιδόσεις, όπως 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ. και τελική 180 χλμ./ώρα. Παράλληλα, το ροπάτο μοτέρ δεν αντιμετωπίζει το παραμικρό πρόβλημα στο ταξίδι με το αυτοκίνητο φορτωμένο ούτε σε ανηφόρες, ενώ στην εθνική οδό και με τα νόμιμα όρια, ο οδηγός μπορεί να δει νούμερα κατανάλωσης έως και 4,2 λτ./100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 είναι στα 127 γρ./χλμ., τα οποία αντιστοιχούν με 81 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.

Το Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid από την πλευρά του, προκειμένου να επιτύχει χαμηλά νούμερα κατανάλωσης είναι πιο σύνθετο σε τεχνολογία. Για να επιτευχθεί η συνδυαστική ισχύς των 116 ίππων απαιτείται θερμικός κινητήρας, ηλεκτροκινητήρας και μπαταρία. Το Hybrid Dynamic Force απαρτίζεται από το 3κύλινδρο 12βάλβιδο VVT–i μοτέρ των 1.5 λίτρων απόδοσης 92 ίππων και 120 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ των 80 ίππων και 141 Nm ροπής. Αυτό αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V, η οποία φορτίζει αυτόματα, όταν ο οδηγός πατάει φρένο ή σηκώνει το πόδι του από το γκάζι, είτε με τη βοήθεια του βενζινοκινητήρα. Το κιβώτιο e-CVT διευκολύνει στην καθημερινή οδήγηση, όμως δεν παρέχει δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών. Σε αστικό περιβάλλον ο οδηγός είναι σε θέση να κινείται σε χαμηλές ταχύτητες με τη χρήση του ρεύματος, εξοικονομώντας καύσιμο. Σε πραγματικές συνθήκες η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 5,5 λτ./100 χλμ., δηλαδή με τιμή 95άρας βενζίνης στα 1,980 ευρώ/λτ. το κόστος είναι στα 10,9 ευρώ/100 χλμ. Το Yaris Cross 1.5 Hybrid επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. και η τελική ταχύτητα σταματά στα 170 χλμ./ώρα. Με εκπομπές CO2 101 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Πιο άνετο το C3 Aircross και σφιχτό το Yaris Cross

Οι σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο μικρών SUV αφορούν και το στήσιμο στο δρόμο. Το γαλλικό μοντέλο είναι με διαφορά πιο άνετο, αφού οι μαλακές αναρτήσεις και τα πολύ αναπαυτικά καθίσματα κρατούν πιο ξεκούραστους τους επιβάτες. Παράλληλα στο ταξίδι ο κινητήρας δουλεύει σε χαμηλές στροφές και όλα αυτά μετατρέπουν την καταγραφή χιλιομέτρων σε αναζωογονητικό περίπατο. Πιο άνετο είναι και σε χώρους το Citroen C3 Aircross, αφού είναι σε θέση να φιλοξενήσει πιο εύκολα και πιο ψηλά άτομα. Επίσης, το πορτ μπαγκάζ εκτός από το ότι είναι μεγαλύτερο (410 λτ. έναντι 397 λτ. το Yaris Cross), διαθέτει και πιο τετραγωνισμένο σχήμα χωρίς προεξοχές.

Το Yaris Cross Hybrid διευκολύνει στην πόλη λόγω του αυτόματου κιβωτίου. Οι σχετικά σφιχτές αναρτήσεις κάνουν πιο αισθητές στους επιβάτες τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων και κάποιοι μπορεί να ενοχληθούν. Επίσης, στις στροφές οι λίγο πιο «ενθουσιώδεις» οδηγοί θα αναζητήσουν και εναλλαγές ταχυτήτων και όχι χειρισμό του αυτοκινήτου με μόνο γκάζι – φρένο, ειδικά σε κατηφορικές διαδρομές.

Όσον αφορά τις τιμές των δύο μικρών SUV, το C3 Aircross 1.5 Blue HDi κοστίζει από 25.100 ευρώ, όμως μέχρι τις 31 Αυγούστου όλες οι εκδόσεις του συνοδεύονται με σημαντικές εκπτώσεις (π.χ. από 19.900 ευρώ το 1.2 PureTech 110 hp). Το Yaris Cross 1.5 Hybrid εκκινεί από 23.230 ευρώ και δεν περιλαμβάνει άλλο κινητήρα στην γκάμα του.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Dacia Duster με πετρέλαιο ή υγραέριο συμφέρει;
Dacia Duster με πετρέλαιο ή υγραέριο συμφέρει;
Hyundai i20 ή Suzuki Swift με 18.000 ευρώ;
Hyundai i20 ή Suzuki Swift με 18.000 ευρώ;
Toyota Yaris Hybrid ή Renault Clio LPG καίει λιγότερο;
Toyota Yaris Hybrid ή Renault Clio LPG καίει λιγότερο;
Hyundai i20 ή Bayon με ίδιο εξοπλισμό και κινητήρα;
Hyundai i20 ή Bayon με ίδιο εξοπλισμό και κινητήρα;
Dacia Duster με υγραέριο ή πετρέλαιο;
Dacia Duster με υγραέριο ή πετρέλαιο;
Ποιο Hyundai Bayon; 1.2 84 hp ή 1.0 T-GDi 100 hp;
Ποιο Hyundai Bayon; 1.2 84 hp ή 1.0 T-GDi 100 hp;
Hyundai i20 1.2 MPi 84 PS ή 1.0 T-GDi 100 PS;
Hyundai i20 1.2 MPi 84 PS ή 1.0 T-GDi 100 PS;
Citroen C3 Aircross 1.2 βενζίνη ή 1.5 diesel;
Citroen C3 Aircross 1.2 βενζίνη ή 1.5 diesel;
Hyundai i10 1.0 67 PS ή 1.2 84 PS;
Hyundai i10 1.0 67 PS ή 1.2 84 PS;
Οι τιμές του πληθωρικού Hyundai Ioniq 6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Renault Megane E-Tech στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Jeep Avenger 1.2Τ στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Volkswagen ID.7 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές όλων των νέων MG στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των ανανεωμένων Mercedes-Benz GLE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Μεγάλη αύξηση τιμών στο Mitsubishi Space Star
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των νέων Mercedes-Benz CLA και E-Class
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Mazda3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές νέου Renault Clio LPG, βενζίνης και diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Renault Clio E-Tech στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota C-HR στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store