Ford Fiesta 1.0 125 PS Vs Peugeot 208 1.2 100 PS

Μια διαχρονική διαμάχη που πάντοτε συγκέντρωνε το ενδιαφέρον, είναι μεταξύ των αυτοκινήτων της Ford και της Peugeot. Δύο μάρκες με μακρόχρονη ιστορία, επιτυχημένα μοντέλα, διακρίσεις και φανατικό κοινό. Η σύγχρονη γκάμα της «μπλε οβάλ» και του «λέοντα» περιλαμβάνει άκρως ανταγωνιστικές προτάσεις σε όλες τις κύριες κατηγορίες, μεταξύ των οποίων τα σουπερμίνι ή μικρά αυτοκίνητα βρίσκονται στο επίκεντρο του αγοραστικού ενδιαφέροντος. Εμείς θέτουμε πρόσωπο με πρόσωπο τα νεανικά, τεχνολογικά προηγμένα και fun to drive, Fiesta και 208, συγκρίνοντάς τα σε όλους τους τομείς.

Αμφότερα αποτελούν από τις πλέον ολοκληρωμένες προτάσεις που μπορεί να αποκτήσει κανείς, μιας και προσφέρουν πολλά τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού άνεσης κι ασφάλειας, όσο και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Ξεκινώντας από το 7ης γενιάς Ford Fiesta, την γκάμα των κινητήρων του πλαισιώνουν τα μηχανικά σύνολα βενζίνης 1.0 λτ. EcoBoost σε τρεις εκδόσεις ισχύος, με 100, 125 και 155 ίππους. Τα δύο ισχυρότερα συνδυάζονται και με ήπια υβριδική τεχνολογία, ενώ στην κορυφή του Fiesta τοποθετείται το ST με τον δυνατό 1.500άρη των 200 ίππων. Από την άλλη πλευρά, η Peugeot με το 2ης γενιάς 208 προτάσσει ως μεγάλα αγοραστικά πλεονεκτήματα τη δυναμική εμφάνιση εξωτερικά και στο εσωτερικό, την πλήρη γκάμα κινητήρων και τα πολύ ισορροπημένα οδηγικά χαρακτηριστικά. Οι επιλογές των μοτέρ αφορούν τους βενζίνης 1.2 PureTech με 75, 100 και 130 ίππους, τον πετρελαίου 1.5 BlueHDi 100 ίππων, καθώς και το αμιγώς ηλεκτρικό e-208 των 136 ίππων.

Ανάμεσα σε όλα τα Fiesta και 208 που πωλούνται στην Ελλάδα, εμείς επιλέξαμε να συγκρίνουμε δύο δημοφιλείς, ολοκληρωμένες και άκρως ανταγωνιστικές προτάσεις με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και στα ίδια σχεδόν χρήματα. Πρόκειται για το Fiesta 1.0 λτ. EcoBoost 125 PS ST-Line με τιμή εκκίνησης τις 17.400 ευρώ και το Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS, με τιμή από 17.500 ευρώ. Ας τα δούμε αναλυτικά παρακάτω, συγκρίνοντάς τα σε όλους τους τομείς.

Δυναμικό το 208 κι αθλητικό το Fiesta

Βάζοντας τα δυο μικρά μοντέλα του συγκριτικού δίπλα – δίπλα, εκείνο που θα καταφέρει να τραβήξει περισσότερο την προσοχή, είναι Peugeot 208. Ο μικρός λέων ξεχωρίζει με μιας με το επιθετικό εμπρόσθιο άκρο του, όπου τα κάθετα λεπτά φώτα ημέρας LED θυμίζουν «νυχιές» λιονταριού. Συνδυαστικά με τη μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα και τις νίκελ λεπτομέρειες, τα έντονα νεύρα στο καμπύλο καπό και τα φουσκωμένα φτερά, συνθέτουν μια πολύ μυώδη όψη στο 208. Πίσω υιοθετήθηκε η μαύρη οριζόντια λωρίδα που ενώνει μεταξύ τους τα φώτα και αυξάνει την οπτική αίσθηση του πλάτους.

Το Fiesta μπορεί να μην είναι τόσο ευφάνταστο, όμως παρουσιάζει ενδιαφέρον ειδικά στην στην έκδοση ST-Line. Το μικρό Ford υιοθετεί λείες γραμμές και όμορφα φώτα εμπρός με ξεχωριστή «υπογραφή» ακόμα και την ημέρα. Οι διαφορετικοί προφυλακτήρες συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις, οι σκουρόχρωμες ζάντες και τα αεροδυναμικά βοηθήματα τονίζουν τα σπορτίφ χαρακτηριστικά του.

Σε ότι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις τους τώρα, οι διαφορές είναι εξαιρετικά μικρές και σίγουρα δεν επηρεάζουν τον οδηγό κατά τους ελιγμούς του στην πόλη. Το μήκος τους ξεπερνάει ελαφρώς τα 4 μέτρα, (4.055 χλστ. το 208 και 4.065 χλστ. το Fiesta), ενώ το 208 διαθέτει ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο, μιας κι αγγίζει τα 2.540 χλστ., έναντι των 2.493 χλστ. του Fiesta.

Εσωτερικό: Πιο συντηρητικό το Fiesta και high-tech το 208

Αδιαμφισβήτητο είναι το γεγονός πως τα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας έχουν κάνει άλματα προόδου συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν και στην εικόνα των εσωτερικών τους. Τρανό παράδειγμα αποτελεί το Peugeot 208 που παρουσιάζει το πιο εντυπωσιακό ταμπλό. Οι σχεδιαστές της γαλλικής μάρκας κατόρθωσαν να συνδυάσουν την premium αισθητική, με μοντέρνα σχεδίαση κι όλα αυτά με υψηλές δόσεις τεχνολογίας! Ειδικά αν επιλέξετε την έκδοση Allure ή GT Line θα εντυπωσιαστείτε ακόμα περισσότερο από τη μεγάλη κι ευανάγνωστη οθόνη του infotainment των 10,1 ιντσών, καθώς κι από τον 3D ψηφιακό πίνακα οργάνων. Αν τώρα προτιμήσετε την Active Plus (ξεκινάει ο κινητήρας 1.2 PureTech των 100 ίππων), θα έχετε στη διάθεσή σας αναλογικό πίνακα οργάνων και οθόνη αφής 7 ιντσών. Σχεδιαστικά highlihgts αποτελούν ακόμα το μικρής διαμέτρου τιμόνι των δύο ακτινών και τα πλήκτρα των επιμέρους χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα.

Από την πλευρά του το Fiesta μπορεί να μην έχει τις σχεδιαστικές εξάρσεις του 208, όμως ικανοποιεί σε κάθε άκρη του. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται η στάνταρ οθόνη αφής των 8 ιντσών, ενώ και εδώ προσφέρονται σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, όπως ακριβώς και στο Peugeot 208! Στον τομέα της ποιότητας υλικών, το Peugeot θα ικανοποιήσει τους πλέον απαιτητικούς, μιας και έχει γίνει ευρεία χρήση παχιού αφρώδους υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό. Ευχάριστη υφή έχει και το μαλακό πλαστικό με την όψη ανθρακονήματος, που διαχωρίζει το ταμπλό. Στο Fiesta το μαλακό πλαστικό που καλύπτει το ταμπλό είναι πιο λεπτό, ωστόσο συναρμογή και φινίρισμα έχουν γίνει με προσοχή και στα δύο αυτοκίνητα.

Σε ότι αφορά τους χώρους έχουμε ουσιαστικά ισοπαλία με μικροδιαφορές χιλιοστών, ικανοποιητικές ανέσεις για τέσσερις φιλοξενούμενους και τις αποσκευές. Το Fiesta σημειώνει ένα μικρό προβάδισμα στον αέρα για τα τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ το 208 είναι πιο άνετο στο εσωτερικό πλάτος. Ακριβώς ίδιο είναι το πορτ μπαγκάζ και στα δύο αυτοκίνητα, με χωρητικότητα 311 λίτρων και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Κινητήρες που ικανοποιούν κάθε απαίτηση

Και τα δυο κινητήρια σύνολα ασπάζονται την τάση του downsizing και της υπερτροφοδότησης. Ξεκινώντας με τον 1.0 λτ. EcoBoost των 125 ίππων και των 180 Nm ροπής από τις 1.400 σ.α.λ., ξεχωρίζει με το ραφιναρισμένο και θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Συνδυαστικά με την κατάλληλη κλιμάκωση από το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις. Συγκεκριμένα το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,4 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ./ώρα, με εργοστασιακή μεικτή κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ.

Ο 1.2 PureΤech του 208 αποδίδει 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., με τη ροπή του να είναι ελαφρώς μεγαλύτερη από του 1.0 λτ. EcoBoost, καθώς φτάνει τα 205 Nm, από τις 1.750 σ.α.λ. Πολύ καλή είναι όμως κι η κλιμάκωση του χειροκίνητου 6τάχυτου κιβωτίου, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να τα βλέπει ο οδηγός στο κοντέρ σε 9,9 δλ., ενώ η τελική ανέρχεται στα 188 χλμ./ώρα. Από πλευράς κατανάλωσης και εκπομπών CO2, η γαλλική φίρμα ανακοινώνει 5,3 λτ./100 χλμ. και 118 γρ./χλμ. αντίστοιχα (και τα δύο μοντέλα απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας).

Κατά τη καθημερινή χρήση, ο οδηγός θα μείνει ικανοποιημένους κι από τους δυο κινητήρες, μιας και είναι ήσυχοι σε λειτουργία και δίχως κραδασμούς, «κρύβοντας» καλά την 3κύλινδρη κεφαλή τους. Επίσης, είναι πρόθυμοι στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού και ανεβάζουν εύκολα στροφές με γραμμικό τρόπο, δίχως ξεσπάσματα ισχύος ή κομπιάσματα, διευκολύνοντας έτσι την οδήγηση σε όλες τις συνθήκες.

Αμφότερα εστιάζουν στον οδηγό!

Είναι γεγονός, ότι τα δυο αυτά μικρά μοντέλα είναι από τα πιο fun to drive της κατηγορίας και έχουν το χάρισμα να μιλούν απευθείας στην καρδιά των φανατικών της οδήγησης. Στο δρόμο εμφανίζονται άκρως «στριφτερά» χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δυσανασχετούν σε χαλαρούς ρυθμούς και σε μακρινά ταξίδια! Το Fiesta στοχεύει ξεκάθαρα στην οδηγική ευχαρίστηση και ειδικά σε δρόμο με στροφές, όπου αρωγοί για αυτό είναι το άμεσο και κοφτερό τιμόνι, με το set up της ανάρτησης να συμβάλλει στις άμεσες και προβλέψιμες αντιδράσεις ακόμα και στο όριο. Ναι, είναι λίγο πιο σφιχτή συγκριτικά με του Peugeot 208, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κουράζει και ταλαιπωρεί τους επιβάτες του, όταν περνά από ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Στον αντίποδα, το Peugeot 208 κερδίζει αμέσως τον οδηγό του, αφού είναι ευχάριστο, άνετο και ασφαλές σε όποια διαδρομή και να βρεθεί. Η ανάρτηση φροντίζει να αμβλύνει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς να δίνει την αίσθηση χαλαρότητας και επιτρέποντας στον οδηγό να εκμεταλλεύεται πλήρως τη δύναμη του κινητήρα και να κινείται ευθύβολα και με ασφάλεια. Στις στροφές οι κλίσεις είναι περιορισμένες και το αμάξωμα του 208 παραμένει πεισματικά στην προεπιλεγμένη πορεία, μοιάζοντας λες και είναι βιδωμένο στην άσφαλτο. Παράλληλα, το τιμόνι είναι ακριβές, έχει καλή αμεσότητα και τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς είναι δυνατά. Γενικότερα το μικρό Peugeot προσφέρει μια καλύτερη ποιότητα κύλισης, με το γενικότερο στήσιμό του να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στο fun to drive και στην άνεση.

Τελικά ποιο;

Δύσκολη η απάντηση σε αυτό το ερώτημα, γιατί και τα δυο αυτοκίνητα του συγκριτικού τεστ προσφέρουν όσα αναζητά ο σύγχρονος οδηγός από την κατηγορία. Δυναμική εμφάνιση, σβέλτους κινητήρες, πολύ καλή οδική συμπεριφορά, άφθονη τεχνολογία άνεσης κι ασφάλειας και μάλιστα σε τιμές λογικές για τα προτερήματά τους. Η μάχη είναι αμφίρροπη με τον τελικό νικητή να κρίνεται όχι στις λεπτομέρειες, αλλά στα θέλω του κάθε υποψήφιου αγοραστή. Το Ford Fiesta αναμενόμενα εμφανίζει ελαφρώς πιο σπορ χαρακτήρα λόγω έκδοσης ST-Line, ενώ το 208 διακρίνεται με τα premium γνωρίσματά του, τα οποία αν του ζητηθεί θα τα βάλει για λίγο στην άκρη και θα χαρίσει οδηγικά χαμόγελα!

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μοντέλο Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS  208 1.2 PureTech 100 PS
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 3/12
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 125/6.000 100/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 180/1.400 -4.500 205/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,4 9,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 195 188
Βάρος (κιλά) 1.257 1.165
Διαστάσεις Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS  208 1.2 PureTech 100 PS
Μήκος (χλστ.) 4.065 4.055
Πλάτος (χλστ.) 1.735 1.745
Ύψος (χλστ.) 1.476 1.430
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.493 2.540
Χώρος αποσκευών (λτ.) 311 311
Κατανάλωση – κόστη Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS  208 1.2 PureTech 100 PS
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 5,4 5,3
Κόστος στα 12.000 χλμ.** 1.092 1.072
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 122 118
Τέλη κυκλοφορίας 0 0
Τεκμήριο 4.000 4.000
Εξοπλισμός  – τιμή Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS  208 1.2 PureTech 100 PS
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας φωτός και βροχής
Αερόσακοι 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Ηλ. κλιματισμός
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη αφής 8 ιντσών Οθόνη αφής 7 ιντσών
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 17.400 17.500
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται
*Εργοστασιακές μετρήσεις
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,685€/λτ.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Toyota Yaris 1.5 125hp ή Hybrid 116hp με 17.500 ευρώ;
Toyota Yaris 1.5 125hp ή Hybrid 116hp με 17.500 ευρώ;
Mazda2 1.5 λτ. 90 PS Vs Suzuki Swift 1.2 83 PS
Mazda2 1.5 λτ. 90 PS Vs Suzuki Swift 1.2 83 PS
Renault Clio 1.0 ΤCe LPG Vs Toyota Yaris 1.5
Renault Clio 1.0 ΤCe LPG Vs Toyota Yaris 1.5
Opel Corsa-e VS 1.2T 100 PS: Χαοτικές διαφορές
Opel Corsa-e VS 1.2T 100 PS: Χαοτικές διαφορές
Renault Captur Βενζίνη ή LPG; Ποιο συμφέρει;
Renault Captur Βενζίνη ή LPG; Ποιο συμφέρει;
Citroen C3 1.2 110 PS Vs VW Polo 1.0 TSI 110 PS
Citroen C3 1.2 110 PS Vs VW Polo 1.0 TSI 110 PS
Ποιο Renault Clio να αγοράσω; Βενζίνη ή υγραέριο;
Ποιο Renault Clio να αγοράσω; Βενζίνη ή υγραέριο;
Peugeot 2008 1.2 λτ. Βενζίνη ή 1.5 λτ. Diesel;
Peugeot 2008 1.2 λτ. Βενζίνη ή 1.5 λτ. Diesel;
Honda Jazz e:HEV ή Civic 1.0 VTEC Turbo στα ίδια λεφτά;
Honda Jazz e:HEV ή Civic 1.0 VTEC Turbo στα ίδια λεφτά;
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store