Honda Jazz Hybrid Vs Toyota Yaris Hybrid

Τα υβριδικά αυτοκίνητα συνεχώς πληθαίνουν και ξεκινούν από τις μικρότερες κατηγορίες για να φτάσουν έως τα πολύ ακριβά μοντέλα. Η Toyota είναι πρωτεργάτης της υβριδικής τεχνολογίας, την οποία μετά το Prius και το Auris την εφάρμοσε για πρώτη φορά και στο τρίτης γενιάς Yaris. Υβριδικό όμως υπήρξε και το Honda Jazz στις δύο προγενέστερες γενιές, του, ενώ τώρα το ολοκαίνουργιο 4ης γενιάς διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό. Τα δύο αυτά νέα full hybrid (όχι ήπια υβριδικά) μικρά μοντέλα τα συγκρίνουμε σε όλους τους τομείς, ξεκινώντας από τις τιμές τους.

Πιο οικονομικό σε τιμή το Yaris Hybrid

Το νέο Toyota Yaris Hybrid μετράει λίγους μήνες στην ελληνική αγορά και κοστίζει από 17.340 ευρώ, με τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας να είναι πολύ καλός και αναφέρουμε χαρακτηριστικά: 8 αερόσακους, αυτόματος κλιματισμός, adaptive cruise control, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (LDA), σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, ηλεκτρικό χειρόφρενο, σύστημα πολυμέσων Toyota Touch με οθόνη αφής 7 ιντσών κ.α. Το Jazz e:HEV όπως ονομάζεται πλέον, ξεκινά από τις 21.700 ευρώ και διαθέτει 10 αερόσακους, προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου ταχύτητας και σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα και πολλά ακόμα, όπως μπορείτε να δείτε αναλυτικά στον παρακάτω πίνακα.

Πιο δυναμικό το Yaris, ολοκληρωτικά αλλαγμένο το Jazz

Είναι γεγονός πως τα σύγχρονα μικρά αυτοκίνητα διαθέτουν πλέον μια άκρως δυναμική εμφάνιση και ουδόλως περνούν πλέον απαρατήρητα από το αγοραστικό κοινό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, τα δυο μικρά μοντέλα που εξετάζουμε τα οποία έχουν αποκτήσει ένα εμφατικό κι αθλητικό παρουσιαστικό, αρκετά διαφοροποιημένο από το πρόσφατο παρελθόν. Ειδικότερα η 4η γενιά του Toyota Yaris, ουδεμία σχέση έχει με τις προηγούμενες. Αρχής γενομένης με το εμπρόσθιο μέρος το οποίο είναι αρκετά αιχμηρό, με το μεγάλο άνοιγμα της μάσκας να κεντρίζει το ενδιαφέρον, όπως και οι ανάγλυφες γραμμές στις εμπρός και πίσω πόρτες, που δημιουργούν την αίσθηση κίνησης ακόμα κι όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Ειδικότερα το οπίσθιο τμήμα είναι ολοκληρωτικά αλλαγμένο, όντας πιο μυώδες, ενώ εντύπωση κάνουν τα δυο φουσκώματα πάνω από οδηγό και συνοδηγό (double bubble) που προέρχονται από την Supra!

Συγκριτικά με το Yaris, το Jazz εστιάζει στην πρακτικότητα και είναι πιο ήπιο, με μικρότερο άνοιγμα στη μάσκα και με λιγότερο αιχμηρές ακμές κατά μήκος του αμαξώματος. Μάσκα και προφυλακτήρας σχηματίζουν ένα μικρό σκαλοπάτι, κάτι που κάνουν και τα μικρά πλαϊνά παράθυρα με τους καθρέπτες. Πίσω οι αλλαγές είναι ακόμα μεγαλύτερες, καθώς τα κάθετα φανάρια έχουν αντικατασταθεί από δυο ευμεγέθη παραλληλόγραμμα. Μπορεί το Yaris να δείχνει πιο ογκώδες, όμως το Jazz είναι ελαφρώς πιο μακρύ με τα 4.044 χλστ. μήκους του, έναντι των 3.940 χλστ. του μικρού Toyota.

Μοντέρνες καμπίνες με σύγχρονη τεχνολογία

Μπορεί οι ρομαντικοί της αυτοκίνησης να μη θέλουν τόσα ηλεκτρονικά συστήματα να τους αποσπούν την προσοχή κατά την οδήγηση, αλλά είναι γεγονός πως η ψηφιακή τεχνολογία και η ραγδαία αύξησή της, έχει βελτιώσει κατά πολύ το χρόνο που περνάμε μέσα στις καμπίνες των αυτοκινήτων.

Σε αυτό το μοτίβο κινούνται και τα δυο μικρά του συγκριτικού μας, με τα εσωτερικά τους να απαρτίζονται από ποιοτικά υλικά, με πολύ καλή συναρμογή που σε πείθουν ότι θα αντέξουν στο πέρασμα του χρόνου. Στην περίπτωση του Yaris ένα μέρος του ταμπλό αποτελείται από μαλακό πλαστικό, ενώ τα σκληρά πλαστικά είναι καλής ποιότητας, όπως και η γεροδεμένη συναρμογή. Εδώ σημειώστε ένα πόντο για το Yaris, μιας και στο Jazz πρωταγωνιστούν τα σκληρά πλαστικά, όπου και εδώ η συναρμογή είναι εξαιρετική. Και στα δυο μικρά υβριδικά στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας θα βρείτε μια οθόνη αφής. Στο Yaris έχει διάσταση στη βασική έκδοση 7 ίντσες (το μοντέλο του συγκριτικού είχε 8 ιντσών οθόνη), ενώ στο Jazz ξεκινάει από 5 ίντσες στο αρχικό Comfort και 9 ίντσες στις υπόλοιπες.

Η πληροφόρηση του οδηγού στο Yaris στη βασική έκδοση, εξασφαλίζεται από κλασικό πίνακα οργάνων, ενώ το Jazz έχει έναν ψηφιακό πίνακα 7 ιντσών. Πόντος για το Jazz και 1-1 το σκορ! Βέβαια αν στο Yaris επιλέξετε την πιο πλούσια έκδοση, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι ιδιαίτερα ευχάριστος και ευανάγνωστος, με το ταχύμετρο και τη διαχείριση της ισχύος (αντί στροφόμετρου στο Hybrid) να απεικονίζονται σε δυο κυκλικά όργανα, που ανάμεσά τους έχουν μια μικρότερη οθόνη LCD για τα υπόλοιπα (cruise control και πιέσεις ελαστικών, για παράδειγμα).

Ξεκάθαρη υπεροχή του Jazz σε χώρους

Το Jazz ανέκαθεν ξεχώριζε για τους χώρους και την πρακτικότητα του εσωτερικού του. Γεγονός που ισχύει και για το νέο Jazz, που εξακολουθεί να έχει την πρωτοκαθεδρία με πλήθος θηκών για τα καθημερινά μικροαντικείμενα και χώρους για τους επιβάτες που συγκρίνονται με μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Παράλληλα, αυτό που απογειώνει την πρακτικότητα, είναι τα πίσω Magic Seats με τα έδρανα που ανασηκώνονται και τις πλάτες που πέφτουν δημιουργώντας επίπεδο χώρο 1.205 λίτρων. Τέλος, η θέση οδήγησης είναι όσο ψηλή πρέπει και με σωστή στήριξη, έχοντας και το τηλεσκοπικά ρυθμιζόμενο τιμόνι να κάνει την εύρεσή της παιχνιδάκι. Επιπλέον, ο οδηγός απολαμβάνει άριστη ορατότητα, χάρη στις πολλές γυάλινες επιφάνειες, το πλατύ εμπρός παρμπρίζ και τις λεπτές μπροστινές κολόνες.

Από την άλλη πλευρά το Yaris έχει ένα πιο σπορτίφ προφίλ. Η εργονομία ικανοποιεί, με τη μόνη παρένθεση να αφορά τους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων στην πόρτα του οδηγού, που είναι πολύ ψηλά. Οι χώροι επαρκούν για τις μετακινήσεις 4 επιβατών, ωστόσο πίσω ενδεχομένως να ζητήσουν κάτι παραπάνω και για τα πόδια τους. Στα μείον και το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών που δεν διευκολύνει την επιβίβαση και αποβίβαση. Σε επίπεδο χώρου αποσκευών το Jazz προπορεύεται με τα 304 λίτρα, έναντι των 286 του Yaris. 2-1 το σκορ για το Jazz στα της καμπίνας!

Καλύτερες επιδόσεις το Jazz – χαμηλότερη κατανάλωση το Yaris

Ακόμα ένα σημείο των καιρών, είναι η μεγάλη εξέλιξη που έχει επιτελεστεί στα υβριδικά κινητήρια σύνολα. Στην πλειονότητά τους προσφέρουν ικανοποιητικές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ξεκινώντας με το Toyota Yaris, κάτω από μυώδες καπό θα βρούμε τον ολοκαίνουργιο κινητήρα Dynamic Force, συνδυαστικής ισχύος 116 ίππων. Στην υβριδική του μορφή, περιλαμβάνει ένα 3κύλινδρο 12βάλβιδο VVT-i μηχανικό σύνολο 1.490 κ.εκ. απόδοσης 92 ίππων και 120 Nm ροπής στις 3.600-4.800 σ.α.λ., μαζί με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων και 141 Nm ροπής και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V.

Παρόμοιου κυβισμού είναι κι ο θερμικός κινητήρας του νέου Jazz (1.5 i-VTEC), ο οποίος συμπληρώνει το σύστημα e:HEV, μαζί με τους 2 ηλεκτροκινητήρες. Το θερμικό μοτέρ αποδίδει 97 ίππους και 131 Nm ροπής, με τα ηλεκτρικά μοτέρ να παράγουν 109 ίππους και 253 Nm. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τα 109 άλογα και κινεί απροβλημάτιστα τα 1.228 κιλά του αμαξώματος. Σε ότι αφορά τις απόλυτες επιδόσεις, παρά τα 7 λιγότερα άλογα του Honda Jazz, εκείνο καταφέρνει να προηγηθεί έστω και ελαφρώς στη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα με 9,4 δλ., έναντι των 9,7 δλ. που χρειάζεται το Toyota Yaris. Η τελική ταχύτητα και των δυο μοντέλων αγγίζει τα 175 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά τη κατανάλωση, το Toyota Yaris «έκαψε» 5,1 λτ./100 χλμ., στη δοκιμή, ενώ το Jazz έφτασε τα 6,9 λτ./100 χλμ. Αμφότερα απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας, με εκπομπές CO2 68 γρ./χλμ. το Yaris και 102 γρ./χλμ. το Jazz.

Ομοιογενή σύνολα και ασφαλή στο δρόμο

Αυτό που μας εντυπωσίασε είναι πως και τα δυο υβριδικά μικρά κατορθώνουν να σου κερδίσουν την εμπιστοσύνη. Αμφότερα έχουν ένα καλό στήσιμο το οποίο συνδυάζει άνεση, ασφάλεια και λογικές κλίσεις όταν ο οδηγός αποφασίσει να πιέσει στις στροφές. Και στα δυο η εναλλαγή μεταξύ θερμικού κινητήρα και ηλεκτρικών μοτέρ είναι ανεπαίσθητη από τον οδηγό με τους κινητήρες να ακούγονται όταν πρέπει να φορτιστεί η μπαταρία ή ο οδηγός πατήσει τέρμα το γκάζι, όπου σε αυτή την περίπτωση θα παραχθεί και αρκετός μηχανικός θόρυβος. Τα e-CVT κιβώτια εξασφαλίζουν την αδιάκοπη μετάδοση της ισχύος, με του Jazz να διαθέτει 3 προγράμματα λειτουργίας: EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Στην πρώτη περίπτωση, κινείται μόνο με το ρεύμα, στη δεύτερη μεικτά και στην τρίτη μόνο με τον βενζινοκινητήρα. Πρακτικά, τα δυο πρώτα απασχολούν τον οδηγό στο 90% των περιπτώσεων και το τρίτο όταν βρίσκεται σε βουνό ή εθνική οδό.

Στον αυτοκινητόδρομο και οι δυο οδηγοί θα απολαύσουν ποιοτικό φιλτράρισμα θορύβων και ανωμαλιών από την ανάρτηση, ενώ στις στροφές και τα δυο μοντέλα τα πάνε εξαιρετικά. Μάλιστα εκτιμήσαμε το γεγονός πως το πίσω μέρος του Jazz είναι αρκετά πιο συμμετοχικό συγκριτικά με του Yaris, επιτρέποντας έτσι στον γνώστη να το τοποθετήσει άριστα εντός της καμπής. Τέλος, τα φρένα είναι αποτελεσματικά και στα δυο υβριδικά μικρά, προσφέροντας κορυφαία απόδοση, ενώ και η αίσθηση που μεταφέρουν στο πόδι του οδηγού είναι εξαιρετική παρά την ανάκτηση ενέργειας που επιτελείται κατά το φρενάρισμα.

Τελικά ποιο να επιλέξετε;

Τόσο το Yaris, όσο και το Jazz είναι δυο μικρά μοντέλα που έχουν καταθέσει τα διαπιστευτήρια τους καιρό τώρα και αποδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο το πόσο έχουν εξελιχθεί τα μικρά υβριδικά. Εάν δίνετε περισσότερο έμφαση στην εμφάνιση και στο δυναμισμό που αποπνέει το αυτοκίνητό σας, τότε το Yaris Hybrid με τη σημαντικά χαμηλότερη τιμή, είναι αυτό που ψάχνετε. Αν πάλι θέλετε αυξημένη πρακτικότητα και χώρους μεγαλύτερου αυτοκινήτου σε κόμπακτ διαστάσεις, χωρίς να υπολείπεστε σε επιδόσεις, τότε το Jazz e:HEV είναι αυτό που ψάχνετε.

Τεχνικά χαρακτηριστικά* Jazz e:HEV Yaris Hybrid
Καύσιμο Βενζίνη – 2 ηλεκτροκινητήρες Βενζίνη – ηλεκτροκινητήρας
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.498 1.490
Κύλινδροι/βαλβίδες 4/16 3/12
Ταχύτητες e-CVT e-CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 98/5.500-6.400 92/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 131/4.500-5.000 120/3.600-4.800
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS) 109 80
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) 253 141
Συνδυαστική ισχύς (PS) 109 116
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,4 9,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 175 175
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 4,5 3,0
Βάρος (κιλά) 1.228 1.140
Διαστάσεις Jazz e:HEV Yaris Hybrid
Μήκος (χλστ.) 4.044 3.940
Πλάτος (χλστ.) 1.694 1.754
Ύψος (χλστ.) 1.526 1.500
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.517 2.560
Χώρος αποσκευών (λτ.) 304 286
Κατανάλωση – κόστη Jazz e:HEV Yaris Hybrid
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 6,9 5,1
Κόστος στα 12.000 χλμ.** 1.227 € 907 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 102 68
Τέλη κυκλοφορίας 0,00 € 0,00 €
Εξοπλισμός  – τιμή Jazz e:HEV Yaris Hybrid
Έκδοση Comfort Active
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αυτόματα φώτα
Αερόσακοι 10 8
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Κλιματισμός
Σύστημα πολυμέσων 5 ιντσών 7 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας ο ο
Ζάντες αλουμινίου ο
Τιμή από (ευρώ) 21.700 17.340
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται
*Εργοστασιακές μετρήσεις
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,482 €/λτ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Honda Jazz e:HEV ή Civic 1.0 VTEC Turbo στα ίδια λεφτά;
Honda Jazz e:HEV ή Civic 1.0 VTEC Turbo στα ίδια λεφτά;
Skoda Kamiq βενζίνη ή CNG; Τι συμφέρει;
Skoda Kamiq βενζίνη ή CNG; Τι συμφέρει;
Συγκριτικό: Hyundai i10 1.0 vs Toyota Aygo 1.0
Συγκριτικό: Hyundai i10 1.0 vs Toyota Aygo 1.0
Nissan Qashqai 1.5D ή Toyota C-HR 1.8 Hybrid;
Nissan Qashqai 1.5D ή Toyota C-HR 1.8 Hybrid;
Honda Civic 1.5 CVT 182 PS Vs Toyota Corolla 2.0 Hybrid 180 PS
Honda Civic 1.5 CVT 182 PS Vs Toyota Corolla 2.0 Hybrid 180 PS
VW Golf 1.5 TSI ή T-Roc 1.0 TSI στα ίδια λεφτά;
VW Golf 1.5 TSI ή T-Roc 1.0 TSI στα ίδια λεφτά;
Fiat Panda 1.0 Hybrid Vs Hyundai i10 1.0
Fiat Panda 1.0 Hybrid Vs Hyundai i10 1.0
Hyundai i20 1.2 84 PS Vs Suzuki Swift 1.2 83 PS
Hyundai i20 1.2 84 PS Vs Suzuki Swift 1.2 83 PS
Toyota Corolla ή VW Golf στα ίδια λεφτά;
Toyota Corolla ή VW Golf στα ίδια λεφτά;
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με του νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό των 13.390 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα δηλητηριώδη «πυραυλάκια»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων