Hyundai Tucson 1.6T 180 PS VS Peugeot 3008 1.2 130 PS - AutoGreekNews

Hyundai Tucson 1.6T 180 PS VS Peugeot 3008 1.2 130 PS

Τα μικρομεσαία SUV είναι εξ ορισμού πλέον από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα που μπορεί να αποκτήσεις κανείς. Η συγκεκριμένη προτίμηση των καταναλωτών σίγουρα δεν είναι καθόλου τυχαία, μιας και τα μοντέλα της εν λόγω κατηγορίας καταφέρνουν να καλύπτουν με χαρακτηριστική ευκολία τα περισσότερα «θέλω» του υποψήφιου αγοραστή τους.

Οι προτάσεις στην εν λόγω κατηγορία είναι σίγουρα πολλές και ενδιαφέρουσες. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίσαμε δυο μοντέλα με ισχυρή προσωπικότητα και με το καθένα να παρατάσσει τα δικά προτερήματα στην σκληρή εμπορική μάχη. Αυτά είναι το Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V 180 PS και το Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 PS, με αιχμή του δόρατος τη δυναμική εμφάνιση, τις μεγάλες ανέσεις που παρέχουν και την υψηλή τους τεχνολογία. Ωστόσο από εκεί και πέρα παρατηρούνται σημαντικές διαφορές μεταξύ τους σε διάφορους τομείς, όπως είναι στην απόδοση του κινητήρα και στην τιμή. Παρά το γεγονός ότι το Hyundai έχει χαμηλότερη τιμή κατά 4.310 ευρώ (στις συγκεκριμένες αρχικές εκδόσεις), διαθέτει και 50 άλογα παραπάνω. Συγκεκριμένα το Tucson 1.6 T-GDi 48V 180 PS ξεκινάει από 27.590 ευρώ, έναντι 31.900 ευρώ το 3008 1.2 PureTech 130 PS. Σε κάθε περίπτωση ο εξοπλισμός από τις αρχικές εκδόσεις είναι πλουσιότατος, τόσο σε στοιχεία ανέσεων, όσο ασφαλείας και συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, όπως θα δείτε στον παρακάτω πίνακα.

Εντυπωσιακή εμφάνιση και τα δύο

Αναμφίβολα και τα δύο SUV του συγκριτικού μας είναι από πιο δυναμικά της κατηγορίας τους. To 3008 στην υπάρχουσα δεύτερη γενιά του παρουσιάστηκε το 2016 και πέρυσι δέχτηκε ένα φρεσκάρισμα, αποκτώντας ακόμα πιο αιχμηρή σχεδίαση εξωτερικά. Εντούτοις η Hyundai είναι αυτή που κατάφερε να κάνει το «colpo grosso» το 2020, με την εμφάνιση του 4ης γενιάς Tucson. Η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας που ακούει στο όνομα «Sensuous Sportiness» είναι υπεύθυνη για το ευφάνταστο αποτέλεσμα. Στο εμπρός τμήμα του κυριαρχούν τα παραμετρικά κρυφά φώτα (Parametric Hidden Lights). Όταν είναι σβηστά, το μπροστινό μέρος φαίνεται σαν να έχει μια μεγάλη ενιαία μάσκα, χωρίς να γίνονται ορατά τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας, τα οποία ενσωματώνονται στη μάσκα. Εξίσου εντυπωσιακά είναι και τα πίσω φανάρια, χάρη στο μεγάλο τους πλάτος, αλλά και τις κρυφές παραμετρικές λεπτομέρειές τους, που συνεχίζουν τη λογική του σχεδιασμού.

Στο ίδιο, αναμενόμενο για το χαρακτήρα της εταιρείας, δυναμικό τέμπο κινείται κι η εξωτερική εμφάνιση του Peugeot 3008. Μακράν το πιο εντυπωσιακό μέρος του αυτοκινήτου είναι το εμπρός, με τη νέα και χωρίς πλαίσιο μάσκα και τα λεπτά κάθετα φώτα ημέρας LED, σαν «νυχιές» λιονταριού. Αυτά, συνδυαστικά και με τους τονισμένους ώμους, αποτελούν σήματα κατατεθέντα της εξωτερικής σχεδίασης του 3008. Στο πίσω άκρο ξεχωρίζει το διαφανές σκουρόχρωμο περίβλημα που επικαλύπτει τα φώτα, συνδέοντάς τα μεταξύ τους μέσω της μαύρης γυαλιστερής φάσας, σε όλο το μήκος της πόρτας του πορτ μπαγκάζ.

Σε διαστάσεις τώρα, αυτές είναι παραπλήσιες τονίζοντας τα μυώδη χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων. Αναλυτικότερα το Tucson έχει μήκος 4.500 χλστ., πλάτος 1.865 χλστ. και ύψος 1.650 χλστ., έναντι 4.447, 1.841 και 1.624 χλστ. αντίστοιχα το 3008. Μικρό προβάδισμα έχει το Tucson στο μεταξόνιο, που ανέρχεται στα 2.680 χλστ. αντί 2.675 χλστ. το 3008.

Άνετα, τεχνολογικά προηγμένα και πολυτελή

Αναμφισβήτητα η εξέλιξη στην κατασκευή των καμπινών είναι τεράστια στον κλάδο της αυτοκίνησης, με τους δυο μονομάχους μας να το αποδεικνύουν με τον πλέον περίτρανο τρόπο. Αμφότερα τα εσωτερικά είναι άνετα και σχεδιαστικά προηγμένα, ωστόσο κάθε μια εταιρεία εστιάζει σε ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που θεωρεί ότι ταιριάζει καλύτερα στο κοινό της. Έτσι λοιπόν το εσωτερικό του Tucson (ουδεμία σχέση έχει με το πρόσφατο παρελθόν του), επικεντρώνεται περισσότερο στην πρακτικότητα και στην εργονομία, ενώ αντίστοιχα η Peugeot δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στο design.

Παρόλες τις διαφορές, για ακόμα μια φορά ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το γεγονός ότι το Tucson έχει ανέβει πολλά σκαλοπάτια και στον τομέα της ποιότητας, διαθέτοντας ένα πολυτελές «σαλόνι». Κι αν στην εξωτερική εμφάνιση είχαμε τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Sensuous Sportiness», στην καμπίνα έχουμε το «Interspace»! Εδώ διακρίνονται οι όμορφες καμπύλες του ταμπλό με τις πολλές μαλακές σε υφή επιφάνειες, την πολύ καλή συναρμογή και το ιδιαίτερα προσεγμένο φινίρισμα. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, απολαμβάνοντας απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα και έχοντας στη διάθεσή του τις δυο ψηφιακές οθόνες (πίνακας οργάνων 10,25 ίντσες & 8 ίντσες για το infotainment). Παράλληλα, ικανοποιεί κι ο αριθμός των θηκών για τα μικροαντικείμενά του.

Τις ίδιες βασικές αρχές συναντάμε και στην καμπίνα του 3008. Κι εδώ τα υλικά είναι στην πλειοψηφία τους ανώτερης ποιότητας , η συναρμογή είναι καλή (με μικροατέλειες) και με το ταμπλό να χωρίζεται σε τρία επίπεδα, συνδυάζοντας καμπύλες με έντονες ακμές. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, ενώ για το χειρισμό του infotainment υπάρχει μια μακρόστενη οθόνη αφής 10 ιντσών. Το μικρής διαμέτρου τιμόνι μπορεί να ενισχύει μερικώς την σπορ αίσθηση που θέλει να προσδώσει η γαλλική μάρκα στο μοντέλο της, ωστόσο κάποιοι δεν θα το βρουν πρακτικό, μιας και κρύβει μέρος από τον πίνακα οργάνων.

Σε επίπεδο χώρων τώρα και τα δυο SUV του συγκριτικού μας είναι άνετα, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν άφθονους χώρους για το κεφάλι και τα πόδια τους. Το ελαφρώς μεγαλύτερο ύψος του αμαξώματος του Hyundai Tucson προσδίδει ένα μικρό πλεονέκτημα σε ότι αφορά τον αέρα για το κεφάλι. Πλούσιος είναι κι ο χώρος αποσκευών, όπου εκεί το Tucson προσφέρει το γενναιόδωρο νούμερο των 577 λίτρων, έναντι των 520 λίτρων του Peugeot 3008.

Περισσότερη δύναμη το Tucson – χαμηλότερη κατανάλωση το 3008

Και πάμε τώρα σε έναν από τους βασικούς τομείς, που δεν είναι άλλος από τα μηχανικά σύνολα που κινούν τα δυο μικρομεσαία SUV. Εδώ οι κατασκευαστές έχουν αναμενόμενα επιλέξει τη λύση της υπερτροφοδότησης, αλλά με μια ειδοποιό διαφορά: Το 3008 ασπάζεται τη λύση του downsizing, κινούμενο από τον 1.2 PureTech των 130 ίππων, εν αντιθέσει με τον πληθωρικό και ήπια υβριδικό 1.600άρη T-GDI Smartstream της Hyundai με ισχύ 180 αλόγων! 

Ξεκινώντας με το ισχυρότερο μηχανικό σύνολο, το 1.6 T-GDI, αυτό ταιριάζει γάντι στο χαρακτήρα του Tucson. Αποδίδει 180 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 265 Nm ροπής από τις μόλις 1.500 σ.α.λ.! Ο κινητήρας πέρα από τη δύναμη, διακρίνεται και για τη ραφιναρισμένη και αθόρυβη λειτουργία του. Η ισχύς που διαθέτει είναι αρκετή από τις χαμηλές – μεσαίες στροφές και έτσι δεν υπάρχει κανένας λόγος ο οδηγός να πατάει βαθιά το γκάζι για να επιταχύνει. Η ελαστικότητα και το τράβηγμα ικανοποιούν ακόμα και με μεγάλη ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων και λίγες στροφές στον κινητήρα, με την αμεσότητα να είναι ακόμα πιο άμεση στο πρόγραμμα Sport (υπάρχουν επίσης τα Eco & Normal). Στην επίτευξη τόσο των πολύ καλών επιδόσεων, όσο και στη λογική κατανάλωση καυσίμου, μερίδιο στην επιτυχία έχει και το μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων iMT, το οποίο λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρονικά, μέσω του «by wire» πεντάλ του συμπλέκτη. Όσον αφορά τις τυπικές μετρήσεις επιδόσεων, η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,4 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 205 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά την κατανάλωση, η Hyundai ανακοινώνει 6,6 λτ./100 χλμ., με 150 γρ./χλμ. CO2. Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης «καίει» 9,0 λτ./100 χλμ., νούμερο καθόλα λογικό για το χαρακτήρα, αλλά και την προσφερόμενη ισχύ του αυτοκινήτου.

Ο 3κύλινδρος 1.2 PureTech του Peugeot 3008 κατορθώνει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, παρά τη μικρότερη ισχύ, των 130 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και των 230 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Η μετάδοση της κίνησης εξασφαλίζεται από ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ στη διάθεση του οδηγού υπάρχουν και τρία προγράμματα λειτουργίας: Eco, Normal και Sport. Το Eco εστιάζει στην οικονομία καυσίμου, ενώ επιλέγοντας το Sport, το 3008 αποκτά ένα ελαφρώς πιο σβέλτο χαρακτήρα. Η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,5 δλ., με την τελική να αγγίζει τα 188 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σύμφωνα με τη Peugeot βρίσκεται στα 6,2 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 140 γρ./χλμ. Εμείς, κατά τη δοκιμή μας είδαμε στο trip computer 7,8 λτ./100 χλμ.

 Ισοπεδωτικό κι άνετο το Tucson, πιο σπορτίφ το 3008

Είναι γεγονός πως τα σύγχρονα SUV διαθέτουν ολοκληρωμένη οδική συμπεριφορά, που στην πλειοψηφία των περιπτώσεων εστιάζουν στην άνεση και στην ασφάλεια. Αυτές είναι οι κοινές συνισταμένες και στα δυο αυτοκίνητα του συγκριτικού μας, αλλά έκαστο έχει ένα σημαντικό σημείο διαφοροποίησης, με σκοπό να ικανοποιήσει το δικό του κοινό. Η πολύ καλή εντύπωση που προκαλεί το νέο Tucson κι η σημαντική βελτίωσή του, δεν μένει μόνο στον σχεδιασμό, την τεχνολογία και την ποιότητα, αλλά και στο πάτημά του στο δρόμο. Η ανεξάρτητη ανάρτηση πέρα από ιδανικά λειτουργεί κι ισοπεδωτικά, αφού «καταπίνει» κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος. Στους αυτοκινητόδρομους, ανεβάζει εύκολα χιλιόμετρα στο κοντέρ, όντας πάντοτε σταθερό κι ευθύβολο σε υψηλές ταχύτητες, ενώ εμφανίζεται ιδιαίτερα σταθερό και σε πιο στενούς ορεινούς δρόμους με στροφές. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές, ενώ αν ο οδηγός επιμείνει στο γκάζι, οι τάσεις υποστροφής έρχονται ομαλά και εξαλείφονται από το διακριτικό ESP. Το τιμόνι έχει την απαιτούμενη αίσθηση και τα φρένα επιβραδύνουν δυνατά το αμάξωμα των 1,5 τόνων.

Από την άλλη το Peugeot 3008 εστιάζει περισσότερο στην σπορτίφ οδική συμπεριφορά κι αυτό συγκριτικά με το Tucson έχει έναν μικρό αντίκτυπο στην άνεση. Σε γενικές γραμμές το 3008 τα πάει καλά στον αυτοκινητόδρομο διατηρώντας με άνεση ταχύτητες ταξιδιού. Μόνο σε πολύ έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα διαταραχθεί η ηρεμία των επιβατών εξαιτίας του ημιάκαμπτου άξονα πίσω (πολλαπλούς συνδέσμους το Tucson). Σε στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, το τιμόνι διακρίνεται για την αμεσότητά του (τηρουμένων των αναλογιών της κατηγορίας) και την σωστή πληροφόρησή του, ενώ και τα φρένα είναι δυνατά κι ανθεκτικά.

Ποιο από τα δύο;

Τη σημερινή εποχή που οι τιμές πολλών καινούργιων αυτοκινήτων έχουν ανέβει στα ύψη, μια αγορά πρέπει να είναι μελετημένη και να πληροί τις περισσότερες από τις αγοραστικές σας ανάγκες. Επομένως σε προτεραιότητα μπαίνει το κόστος απόκτησης, ώστε ως καταναλωτής να πάρετε το περισσότερο δυνατό στα λιγότερα λεφτά, αλλά δίχως να κάνετε εκπτώσεις σε άλλους καίριους τομείς (εξοπλισμό, ασφάλεια, ανέσεις, επιδόσεις κ.λπ.). Και υπό αυτό το πρίσμα επιλέγουμε τo Hyundai Tucson και το δικαιολογούμε ευθύς αμέσως. Αμφότερα τα αυτοκίνητα που σας αναλύσαμε στις παραπάνω γραμμές ξεχωρίζουν με τη δυναμική τους εμφάνιση, την ποιότητα κατασκευής τους, την άνεση κατά τις μετακινήσεις και για πολλά ακόμα. Όμως το Hyundai Tucson δεν υστερεί σε κάποιον τομέα έναντι του 3008, αλλά υπερτερεί σε δύναμη και έχει ένα ακόμα βασικό προτέρημα: Προσφέρει όλα τα παραπάνω σε πολύ χαμηλότερη τιμή!

Hyundai Tucson 1.6T 48V 180 PS

(+) Σχεδιασμός αμαξώματος – εσωτερικού, ποιότητα κατασκευής, χώροι, τεχνολογία, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις

(–) Αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού

Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 Ps

(+) Σχεδιασμός αμαξώματος και εσωτερικού, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, χώροι, άνεση, κατανάλωση

(–) Τιμή, λάθη στην εργονομία

Τεχνικά χαρακτηριστικά* Tucson 1.6T 48V 180 PS 3008 1.2 PureTech 130 PS
Καύσιμο Βενζίνη Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.598 1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες 4/16 3/12
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 180/5.500 130/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 265/1.500-4.500 230/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,4 9,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 205 188
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 6,6 6,2
Βάρος (κιλά) 1.463 1.395
Διαστάσεις Tucson 1.6T 48V 180 PS 3008 1.2 PureTech 130 PS
Μήκος (χλστ.) 4.500 4.447
Πλάτος (χλστ.) 1.865 1.841
Ύψος (χλστ.) 1.650 1.624
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.680 2.675
Χώρος αποσκευών (λτ.) 577 520
Κατανάλωση – κόστη Tucson 1.6T 48V 180 PS 3008 1.2 PureTech 130 PS
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 9,0 7,8
Κόστος στα 12.000 χλμ.** 1.906 € 1.652 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 150 140
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) 105 € 98 €
Euro NCAP Tucson 1.6T 48V 180 PS 3008 1.2 PureTech 130 PS
Αστέρια 5 5
Ενήλικοι επιβάτες 86% 86%
Παιδιά 87% 85%
Πεζοί 66% 67%
Συστήματα ασφαλείας 70% 58%
Εξοπλισμός  – τιμή Tucson 1.6T 48V 180 PS 3008 1.2 PureTech 130 PS
Έκδοση Premium Active Plus
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας τυφλού σημείου
Αερόσακοι 7 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Ηλ. κλιματισμός
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη 8 ιντσών Οθόνη 10 ιντσών
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 27.590 31.900
*Εργοστασιακές μετρήσεις
**Με τιμή βενζίνης 1,765 €/λτ.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Hyundai i20 1.0T 100 PS Vs Peugeot 208 1.2 100 PS
Hyundai i20 1.0T 100 PS Vs Peugeot 208 1.2 100 PS
Nissan Qashqai 1.3 140 PS VS Toyota C-HR 1.8 122 PS
Nissan Qashqai 1.3 140 PS VS Toyota C-HR 1.8 122 PS
Toyota Yaris 1.5 125hp ή Hybrid 116hp με 17.500 ευρώ;
Toyota Yaris 1.5 125hp ή Hybrid 116hp με 17.500 ευρώ;
Mazda2 1.5 λτ. 90 PS Vs Suzuki Swift 1.2 83 PS
Mazda2 1.5 λτ. 90 PS Vs Suzuki Swift 1.2 83 PS
Renault Clio 1.0 ΤCe LPG Vs Toyota Yaris 1.5
Renault Clio 1.0 ΤCe LPG Vs Toyota Yaris 1.5
Opel Corsa-e VS 1.2T 100 PS: Χαοτικές διαφορές
Opel Corsa-e VS 1.2T 100 PS: Χαοτικές διαφορές
Ford Fiesta 1.0 125 PS Vs Peugeot 208 1.2 100 PS
Ford Fiesta 1.0 125 PS Vs Peugeot 208 1.2 100 PS
Renault Captur Βενζίνη ή LPG; Ποιο συμφέρει;
Renault Captur Βενζίνη ή LPG; Ποιο συμφέρει;
Citroen C3 1.2 110 PS Vs VW Polo 1.0 TSI 110 PS
Citroen C3 1.2 110 PS Vs VW Polo 1.0 TSI 110 PS
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές - εξοπλισμοί νέου Suzuki S-Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes EQB στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο από το 22.250 το Abarth F595
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η Mercedes C-Class που καίει 0,6 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Αυτές είναι οι τιμές των νέων BMW iX & i4!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store