Kia Ceed 1.0 T-GDi VS Toyota Corolla 1.2T

358

Στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ, οι προτάσεις που υπάρχουν έχουν ανεβάσει τόσο ψηλά τον πήχη, που κάνουν την τελική επιλογή ένα γρίφο για δυνατούς λύτες. Ένα δίλημμα με το οποίο έχουν βρεθεί και πρόκειται να αντιμετωπίσουν αρκετοί αγοραστές, είναι αυτό της επιλογής μεταξύ του Ceed 1.0 T-GDi 120 PS και του Corolla 1.2T 116 PS.

Δείτε ακόμα: Νέο Toyota Corolla 1.2T ή 1.8 Hybrid;

Το πρώτο στοιχείο που θα εξετάσει κανείς, είναι οι τιμές τους και τι εξοπλισμό προσφέρουν. Το Ceed από την αρχική του έκδοση Uptown στην τιμή των 17.690 ευρώ είναι πληρέστατο και δεν χρειάζεται να προστεθεί κάτι επιπλέον. Το Corolla hatchback ξεκινάει από τις 16.660 ευρώ με την τρέχουσα προσφορά, όμως το μόνο σίγουρο είναι ότι ο αγοραστής θα κοιτάξει τις πιο ακριβές εκδόσεις, αφού λείπουν κάποια στοιχεία από τον εξοπλισμό του.

Μοντέρνα και δυναμικά

Εμφανισιακά και τα δύο μικρομεσαία αυτοκίνητα διαθέτουν δυναμικά χαρακτηριστικά, με το Corolla να έχει ένα πιο επιθετικό εμπρός άκρο. Tο πρόσωπο του Toyota παραπέμπει σε γεράκι έτοιμο να επιτεθεί, αποτελώντας μια πολύ ευχάριστη έκπληξη σε ό,τι μας είχαν συνηθίσει οι Ιάπωνες στα παλιότερα Corolla, αλλά και το διάλειμμα του Auris. Στο Ceed, το σχέδιο του εμπρός προφυλακτήρα και τα LED φώτα ημέρας που μιμούνται το μοτίβο παγοθήκης δίνουν ιδιαίτερο τόνο στο επιθετικό εμπρός μέρος, ενώ τα πίσω λεπτά παραλληλόγραμμα φανάρια ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους. Όσον αφορά τις διαστάσεις των δύο μικρομεσαίων χάτσμπακ, οι διαφορές τους είναι ελάχιστες σε κάθε πλευρά των αμαξωμάτων τους (4.310 χλστ. μήκος το Ceed και 4.370 χλστ. το Corolla).

Εσωτερικό: Προσεγμένη ποιότητα, πιο ευρύχωρο το Ceed

Ο θάλαμος των επιβατών αμφοτέρων είναι σύγχρονος και εξοπλίζεται με ότι ζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Ξεκινώντας από το Ceed, αρχικά εντυπωσιάζει η ποιότητα των υλικών και η προσοχή στην λεπτομέρεια. Το σύνολο της επιφάνειας του ταμπλό είναι καλυμμένο από μαλακό και εξαιρετικό σε υφή αφρώδες πλαστικό, ενώ και εργονομία βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα. Η οθόνη των 7 ιντσών «ξαλαφρώνει» όσο πρέπει την κεντρική κονσόλα από διακόπτες, αφήνοντας μόνο τους απαραίτητους για το χειρισμό του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος.

Δείτε ακόμα: Mazda3 SkyActiv-G122 VS Toyota Corolla Hybrid 122 PS

Στην καμπίνα του Corolla ακολουθούνται πιο μινιμάλ γραμμές. Δύο πράγματα κεντρίζουν το βλέμμα και τις αισθήσεις: η οθόνη αφής των 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό και τα ποιοτικά μαλακά υλικά που χρησιμοποιούνται στο μεγαλύτερο μέρος των επιφανειών. Ο οδηγός κάθεται σωστά, όπως αντίστοιχα και στο Ceed και έχει στη διάθεσή του διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα.

Στον τομέα των χώρων και ειδικά στο πίσω τμήμα της καμπίνας, το Ceed έχει ξεκάθαρο προβάδισμα. Εκεί οι φιλοξενούμενοι έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια τους, εν αντιθέσει με το Corolla, όπου οι λίγο πιο ψηλοί θα αντιμετωπίσουν ένα θέμα με το χώρο για το κεφάλι, αλλά και τον αντίστοιχο για τα πόδια. Επιπλέον, το πορτ μπαγκάζ του Ceed έχει λίγο μεγαλύτερη χωρητικότητα στα 395 λτ., έναντι 361 λτ. ο Ιάπωνας αντίπαλος.

Δυνατοί κινητήρες, πιο γρήγορο το Corolla

Με λίγα κυβικά αλλά με turbo, ο 3κύλινδρος κινητήρας του 1.0 λτ. με 120 ίππους του Ceed και ο 4κύλινδρος των 1.2 λτ. με 116 ίππους του Corolla προσφέρουν αρκετή δύναμη. Ο 1.200άρης τούρμπο μπορεί να μην γοητεύει σε απόλυτα νούμερα –116 ίπποι στις 5.200-5.600 σ.α.λ. και 185 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ.– όμως στην πράξη, αποδεικνύεται εξαιρετικός. Τα 9,3 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα (11,1 δλ. το Ceed) είναι χρόνος που άνετα θα ταίριαζε σε υπερτροφοδοτούμενο με 200 κ.εκ. παραπάνω, όπως και η τελική ταχύτητα των 200 χλμ./ώρα.

Δείτε ακόμα: Kia XCeed 1.4 T-GDi vs VW T-Roc 1.5 TSI

Στο Ceed οι 120 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ. και τα 172 Nm της ροπής μεταξύ 1.500 σ.α.λ. και 4.000 σ.α.λ. χαίρουν της αμέριστης συνδρομής ενός σωστά κλιμακωμένου 6τάχυτου κιβωτίου. Στις χαμηλές στροφές παρατηρείται μια σχετική νωθρότητα, κάτι που καταλαβαίνεις κάθε φορά που χρειάζεται να ξεκινήσεις και εντείνεται όταν αυτό χρειαστεί να γίνει σε ανηφόρα. Οι απαιτήσεις του πιο αθόρυβου 1.0 T-GDi σε καύσιμο είναι ελαφρώς χαμηλότερες, καθώς στη δοκιμή «έκαψε» 7,3 λτ./100 χλμ., έναντι 8,0 λτ./100 χλμ. ο 1.2T του Toyota.

Ευχάριστα και ισορροπημένα στην οδήγηση

Οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις των μικρομεσαίων χάτσμπακ του συγκριτικού με την πολύ καλή ρύθμιση και σε συνδυασμό με τα πολύ καλής ακαμψίας πλαίσια, χαρίζουν στα αυτοκίνητα πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά και ευχάριστη αίσθηση.

Στο Ceed η πρόσφυση στις στροφές είναι πρακτικά ανεξάντλητη, με τα εμπρός ελαστικά να διαχειρίζονται άνετα την ισχύ του κινητήρα και τα πίσω να χρειάζονται είτε άτσαλες κινήσεις, είτε πολλά χιλιόμετρα για να ενδώσουν σε γλίστρημα. Τα φρένα επίσης είναι εξαιρετικά σε απόδοση, αλλά το πεντάλ θα μπορούσε να έχει λίγο πιο προοδευτική απόκριση. Ο μόνος τομέας όπου μπορείς να κάνεις μια παρατήρηση για την συμπεριφορά του Ceed στο δρόμο είναι ο θόρυβος κύλισης. Τα ελαστικά έχουν την τάση να ακούγονται και κάποιες ελληνικές ανωμαλίες να περνάνε τον αντίκτυπό τους στην καμπίνα των επιβατών.

Δείτε ακόμα: Kia XCeed 1.4 T-GDi ή Sportage 1.6 CRDi Hybrid;

Προσεγμένο στήσιμο έχει και το Corolla (καλύτερο από ποτέ άλλοτε), όπου παράλληλα το γρήγορο τιμόνι (2,65 στροφές από άκρη σε άκρη) μεταφέρει τις εντολές σε ένα ζωηρό εμπρός μέρος, που ακούει πιστά και -ανάλογα την περίπτωση- «παρασύρει» την ουρά σε ελεγχόμενη μετατόπιση, ελαχιστοποιώντας την υποστροφή. Μην περιμένετε υπερβολές με το πλάι, καθώς το ESP δεν αφήνει τόσα περιθώρια. Όμως η γενικότερη αίσθηση που αφήνει η οδήγηση του τουρμπάτου Corolla, είναι αυτή ενός καθόλα σπορτίφ μικρομεσαίου.

Συμπέρασμα:

Ανεξαρτήτως τελικής επιλογής και τα δύο αυτοκίνητα προσφέρουν αξιόλογα χαρακτηριστικά στους περισσότερους τομείς. Το Ceed είναι πλούσια εξοπλισμένο από την πρώτη κιόλας έκδοσή του και προσφέρει μεγαλύτερους χώρους. Από την άλλη πλευρά το Corolla υπερέχει κυρίως σε επιδόσεις, ενώ κάποιοι ίσως το βρουν και πιο σπορτίφ σχεδιαστικά.

Kia Ceed 1.0 T-GDi 120 PS

+ Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα, χώροι, εξοπλισμός, τιμή, κατανάλωση, 7ετής εργοστασιακή εγγύηση

– Θόρυβος κύλισης, τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές

Toyota Corolla 1.2T 116 PS

+ Εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, επιλογέας ταχυτήτων

– Χώρος για τους πίσω επιβάτες, σχήμα πορτμπαγκάζ, κατανάλωση

Τεχνικά χαρακτηριστικά* Ceed 1.0 T-GDi 120 PS Corolla 1.2Τ 116 PS 
Καύσιμο Βενζίνη Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.) 998 1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 4/16
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 120/6.000 116/5.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 172/1.500-4.000 185/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,1 9,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 190 200
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 5,6 5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 127 128
Βάρος (κιλά) 1.222 1.240
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών Ceed 1.0 T-GDi 120 PS Corolla 1.2Τ 116 PS
Μήκος (χλστ.) 4.310 4.370
Πλάτος (χλστ.) 1.800 1.790
Ύψος (χλστ.) 1.447 1.435
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.650 2.640
Χώρος αποσκευών (λτ.) 395 361
Κατανάλωση – κόστη Ceed 1.0 T-GDi 120 PS Corolla 1.2Τ 116 PS 
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 7,3 8,0
Κόστος στα 12.000 χλμ. 1.205 € 1.321 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 127 128
Τέλη κυκλοφορίας 152,4 € 153,6 €
Τεκμήριο 4.000 € 4.000 €
Εξοπλισμός  – τιμή Ceed 1.0 T-GDi 120 PS Corolla 1.2Τ 116 PS 
Έκδοση Uptown Live
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αυτόματα φώτα
Αερόσακοι 7 7
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός ο ο
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη αφής 7 ιντσών Οθόνη αφής 8 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας ο
Ζάντες αλουμινίου ο
Τιμή από (ευρώ) 17.690 16.600
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται
*Εργοστασιακές μετρήσεις
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,376 €/λτ.