Mazda2 1.5 λτ. 90 PS Vs Suzuki Swift 1.2 83 PS

Μια μονομαχία με άρωμα Άπω Ανατολής! Δυο made in japan αυτοκίνητα με ατμοσφαιρικούς κινητήρες συνδυασμένους με ήπια υβριδικά συστήματα προτάσσουν τα Κατάνα τους (ιαπωνικός τύπος σπαθιού), σε μια μάχη για την επικράτηση του καλύτερου! Mazda2 ή Suzuki Swift λοιπόν; Θα το μάθουμε στις γραμμές που ακολουθούν.

Ξεκινώντας με το ανανεωμένο Mazda2, είναι διαθέσιμο μόνο με τον 1.500άρη κινητήρα των 90 ίππων, με τιμή που ξεκινά από τα 14.946 ευρώ. Απέναντί του έχει το γνωστό και δημοφιλές εδώ και χρόνια, Suzuki Swift, με τον κινητήρα 1.2 λίτρων που αποδίδει 83 ίππους και η τιμή του ξεκινάει σχεδόν 2.000 ευρώ χαμηλότερα, από τα 12.900 ευρώ. Παράλληλα, το Swift διαθέτει στάνταρ το σύστημα αυτόνομης πέδησης, το οποίο περιλαμβάνεται στην τρίτη εξοπλιστική έκδοση του Mazda2, την Takumi Plus (από 17.879 ευρώ).

Νεανικά και με σπορτίφ καταβολές

Βάζοντας τα δυο αυτοκίνητα δίπλα, δίπλα είναι ξεκάθαρο το γεγονός πως οι σχεδιαστές της Mazda πόνταραν περισσότερα στη σημασία της διακριτικότητας. Νεανικό μεν, όπου κι ενστερνίζεται τη σχεδιαστική γλώσσα «Kodo», δηλώνει την παρουσία του χωρίς να το βροντοφωνάζει κιόλας, με την ενοποιημένη μάσκα και τις όμορφες ακμές του αμαξώματος. Αυτό που κατάφεραν οι άνθρωποι της Mazda, είναι πως παρά το γεγονός πως το μήκος του ξεπερνάει τα 4 μέτρα (4.070 χλστ. για την ακρίβεια), δεν χάνει καθόλου την κομψότητά του.

Το Swift τώρα, είναι πιο μαζεμένο σε μήκος από το Mazda2, αφού αγγίζει τα 3.845 χλστ., αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν υπολείπεται δυναμισμού. Τουναντίον, συγκεντρώνει το ενδιαφέρον του νεανικού κοινού, χάρη στα έντονα φωτιστικά σώματα και τις μελετημένες γραμμές, οι οποίες τονίζονται ακόμα περισσότερο αν το αποκτήσετε στο πολύ ταιριαστό κόκκινο χρώμα.

Μικροδιαφορές σε ποιότητα και χώρους

Αυτό που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε από την αρχή, είναι πως οι καμπίνες και των δυο μικρών αυτοκινήτων θα ικανοποιήσουν άπαντες, μιας κι αμφότερες είναι καλής ποιότητας, με διαφορετική βέβαια σχεδιαστική προσέγγιση. Για την κατασκευή του Mazda2 έχει γίνει χρήση σκληρών, αλλά ποιοτικών υλικών, που μεταξύ τους έχουν δεθεί γερά και θα σας χαροποιήσει η ενσωμάτωση του σπορ τιμονιού. Πάνω στο ταμπλό έχει τοποθετηθεί η οθόνη 7 ιντσών για το infotainment, η οποία δέχεται εντολές από το χειριστήριο πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων όταν είστε εν κινήσει, ενώ σταματημένοι ανταποκρίνεται και στην αφή!

Το εσωτερικό του Swift έχει σαφέστατα έναν πιο σπορτίφ προσανατολισμό, κάτι που αποτυπώνεται ξεκάθαρα με το τριάκτινο μικρής διαμέτρου τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος. Επιπλέον θα σας αρέσουν τα δύο κυκλικά όργανα με την οθόνη 4,2 ιντσών ανάμεσα σε αυτά και συνδυαστικά με την οθόνη αφής των 7 ιντσών, οδηγός κι επιβάτες απολαμβάνουν ένα μοντέρνο σύνολο. Κατασκευαστικά, όπως και στο Mazda2, έτσι και στο Swift η καμπίνα αποτελείται από σκληρά πλαστικά, αλλά με καλή συναρμογή.

Χωροταξικά τώρα, το Swift κερδίζει έστω και με βραχεία κεφαλή, αφού κατορθώνει να προσφέρει περισσότερο αέρα για τα γόνατα των πίσω, παρά το γεγονός πως έχει μικρότερο μήκος όπως γράψαμε και παραπάνω, αλλά και μικρότερο μεταξόνιο (2.450 χλστ. έναντι 2.570 χλστ. του Swift). Μικρό προβάδισμα διατηρεί και στο χώρο αποσκευών αφού ο υποψήφιος κάτοχος του Suzuki έχει στη διάθεσή του 265 λίτρα έναντι των 250 του Mazda2.

Ταχύτερο το Mazda2, πιο οικονομικό το Swift

Και τα δυο μοντέλα πάνε κόντρα στο turbo ρεύμα της εποχής, αφού επιμένουν να ασπάζονται την ατμοσφαιρική οδό, ενσωματώνοντας παράλληλα και ήπια υβριδικά συστήματα. Η Mazda έχει επιλέξει έναν 1.500άρη κινητήρα με την ονομασία SkyactivG που αποδίδει 90 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 148 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα είναι 183 χλμ./ώρα. Το mildhybrid σύστημα τεχνολογίας iELOOP, αποτελείται από μια γεννήτρια/μίζα και μια μπαταρία με χωρητικότητα 0,012 kWh, η οποία μπορεί να φορτιστεί με ηλεκτρική ενέργεια σε 10 δλ. και στον ίδιο χρόνο μπορεί να την αποδώσει πλήρως. Κατά αυτόν τον τρόπο γίνεται εξοικονόμηση καυσίμου, με την κατασκευάστρια εταιρεία να ανακοινώνει μέση εργοστασιακή κατανάλωση κατά WLTP 5,3 λτ./100 χλμ. Όμως και στην πράξη το νούμερο αυτό δεν απέχει πολύ, μιας και κατά τη δοκιμή μας είδαμε 6,2 λτ./100 χλμ. στο trip computer.

Παρόμοια φιλοσοφία συναντάμε και στην περίπτωση του Swift, αλλά εδώ ο κινητήρας είναι μικρότερου κυβισμού, 1.2 λίτρων (χαμηλότερο τεκμήριο όπως θα δείτε και στον πίνακα παρακάτω), με την ισχύ να φτάνει τους 83 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 107 Nm ροπής στις 2.800 σ.α.λ. Ο μικρότερος κυβισμός, αλλά και τα χαμηλότερα νούμερα ισχύος και ροπής συγκριτικά με το Mazda2, έχουν ως αποτέλεσμα ένα πιο αργό 0-100 χλμ./ώρα που ολοκληρώνεται σε 13,1 δλ., με την τελική να σταματάει στα 180 χλμ./ώρα. Ενώ και τα δυο μικρά ιαπωνικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας λόγω των χαμηλών ρύπων, το Swift αποδεικνύεται ελαφρώς πιο ολιγαρκές σε κατανάλωση βενζίνης. Η Suzuki ανακοινώνει 4,7 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση, που σε ρεαλιστικές συνθήκες το νούμερο αυτό αγγίζει τα 5,6 λτ./100 χλμ.! Στην πράξη τώρα και χωρίς να κυνηγάει ο οδηγός τους απόλυτους χρόνους τα δυο μοτέρ είναι πολύ κοντά μεταξύ τους, όντας πρόθυμα να κινήσουν σβέλτα τα θελκτικά αμαξώματα εντός κι εκτός των τειχών της πόλης.

Ευχάριστα στην οδήγηση

Οι διαφορές μεταξύ των δυο ιαπωνικών μικρών μοντέλων είναι εξαιρετικά μικρές και θέλει αρκετή τριβή και με τα δυο αυτοκίνητα για να γίνουν αντιληπτές. Στην πόλη εμφανίζονται ευέλικτα και εύκολα στους χειρισμούς, με το Swift να εξυπηρετεί ακόμα περισσότερο λόγω το μικρότερου μήκους του. Στην εθνική οδό κανένα από τα δυο μικρά δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα, μιας και καταφέρνουν να φτάσουν σχετικά άνετα ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, όμως σε ανηφορικά κομμάτια και ειδικά στο Mazda2 λόγω της πολύ μακριάς κλιμάκωσης του 6τάχυτου κιβωτίου θα χρειαστούν κατεβάσματα σχέσεων για να κρατήσει το ρυθμό του. Με 130 χλμ./ώρα και 6η, το στροφόμετρο του Mazda2 δείχνει 2.100 σ.α.λ., όταν με 5η το Swift έχει 3.400 σ.α.λ.

Η ποιότητα κύλισης στο Mazda2 είναι ελάχιστα καλύτερη από το Swift, με το θόρυβο κύλισης να είναι λιγότερος, όμως το μικρό της Suzuki παίρνει το αίμα του πίσω στις στροφές που εμφανίζεται ελαφρώς πιο ζωηρό. Εκεί η ακαμψία του αμαξώματος και το σφιχτό setup της ανάρτησης επιτρέπουν τα γρήγορα περάσματα, με περιορισμένες κλίσεις στο αμάξωμα. Κι αν το οδηγός το «έχει» δεν θα του αρνηθεί το πλασάρισμα πριν τη στροφή, μιας και είναι αρκετά συμμετοχικό στη σβέλτη οδήγηση! Βέβαια όλα τα παραπάνω δεν σημαίνουν πως το Mazda2 θα μείνει πίσω σε μια επαρχιακή διαδρομή, μιας και το σύστημα GVectoring Plus, προσφέρει την απαιτούμενη πρόσφυση, ακόμα και στο όριο, αυξάνοντας έτσι το αίσθημα ασφάλειας που λαμβάνει ο χειριστής του Mazda!  

Προς τα που γέρνει η ζυγαριά;

Αρκετά δύσκολη η τελική επιλογή, μιας και τα δυο μικρά ιαπωνικά αυτοκίνητα είναι αρκετά κοντά μεταξύ τους. Η Mazda χωρίς να ξεχνάει τις παραδόσεις της, φροντίζει να ικανοποιεί τον υποψήφιο αγοραστή της, με την απτή ποιότητα που διαθέτουν τα αυτοκίνητά της και το Mazda2 δεν διαφέρει σε αυτό. Από την άλλη η Suzuki κατορθώνει να προσφέρει ένα όμορφο, σπορ μικρό μοντέλο, που δεν κοστίζει πολλά για τα όσα προσφέρει. Η επιλογή άπτεται καθαρά στην τσέπη του αγοραστή και ποιο του «κάθεται» καλύτερα στο μάτι!

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μοντέλο Mazda2 Skyactiv-G 1.5 λτ. 90 PS  Swift 1.2 Hybrid 83 PS
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.496 1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες 4/16 4/16
Ταχύτητες 6 5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 90/6.000 83/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 148/4.000 107/2.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,8 13,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 183 180
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 5,3 4,7
Βάρος (κιλά) 1.100 865
Διαστάσεις Mazda2 Skyactiv-G 1.5 λτ. 90 PS  Swift 1.2 Hybrid 83 PS
Μήκος (χλστ.) 4.070 3.845
Πλάτος (χλστ.) 1.695 1.735
Ύψος (χλστ.) 1.515 1.495
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.570 2.450
Χώρος αποσκευών (λτ.) 250 265
Κατανάλωση – κόστη Mazda2 Skyactiv-G 1.5 λτ. 90 PS  Swift 1.2 Hybrid 83 PS
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 6,2 5,6
Κόστος στα 12.000 χλμ.** 1.254 1.133
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 120 106
Τέλη κυκλοφορίας 0 0
Τεκμήριο 5.800 4.000
Εξοπλισμός  – τιμή Mazda2 SkyActiv-G 1.5 λτ. 90 PS  Swift 1.2 Hybrid 83 PS
Αυτόνομη πέδηση ο
Διατήρηση λωρίδας ο ο
Αισθητήρας φωτός και βροχής ο
Αερόσακοι 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός ο ο
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
Σύστημα πολυμέσων ο
Ζάντες αλουμινίου ο ο
Τιμή από (ευρώ) 14.946 12.900

* Εργοστασιακές μετρήσεις
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,686 €/λτ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Nissan Qashqai 1.3 140 PS VS Toyota C-HR 1.8 122 PS
Nissan Qashqai 1.3 140 PS VS Toyota C-HR 1.8 122 PS
Toyota Yaris 1.5 125hp ή Hybrid 116hp με 17.500 ευρώ;
Toyota Yaris 1.5 125hp ή Hybrid 116hp με 17.500 ευρώ;
Renault Clio 1.0 ΤCe LPG Vs Toyota Yaris 1.5
Renault Clio 1.0 ΤCe LPG Vs Toyota Yaris 1.5
Opel Corsa-e VS 1.2T 100 PS: Χαοτικές διαφορές
Opel Corsa-e VS 1.2T 100 PS: Χαοτικές διαφορές
Ford Fiesta 1.0 125 PS Vs Peugeot 208 1.2 100 PS
Ford Fiesta 1.0 125 PS Vs Peugeot 208 1.2 100 PS
Renault Captur Βενζίνη ή LPG; Ποιο συμφέρει;
Renault Captur Βενζίνη ή LPG; Ποιο συμφέρει;
Citroen C3 1.2 110 PS Vs VW Polo 1.0 TSI 110 PS
Citroen C3 1.2 110 PS Vs VW Polo 1.0 TSI 110 PS
Ποιο Renault Clio να αγοράσω; Βενζίνη ή υγραέριο;
Ποιο Renault Clio να αγοράσω; Βενζίνη ή υγραέριο;
Peugeot 2008 1.2 λτ. Βενζίνη ή 1.5 λτ. Diesel;
Peugeot 2008 1.2 λτ. Βενζίνη ή 1.5 λτ. Diesel;
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store