Mercedes A 160 ή Skoda Kamiq 1.5 TSI στα ίδια λεφτά;

Τα μικρομεσαία χάτσμπακ και τα μικρά SUV βρίσκονται ψηλά στην προτίμηση του αγοραστικού κοινού, το οποίο πολλές φορές έρχεται σε δίλημμα, καθώς μοντέλα των δύο κατηγοριών τοποθετούνται πολύ κοντά σε τιμή.

Δείτε ακόμα: Audi Q3 35 TFSI VS Volvo XC40 T3

Καθημερινά, η ομάδα του www.autogreeknews.gr καλείται να απαντήσει σε ερωτήματα αναγνωστών σχετικά με ποια μοντέλα να επιλέξουν, τα θετικά και αρνητικά τους στοιχεία, τιμές, καταναλώσεις κ.λπ. Η λίστα με τα μοντέλα είναι πολλές φορές διαφόρων μαρκών και κατηγοριών, αλλά με κοινό στοιχείο την παραπλήσια τιμή. Δεν σημαίνει ότι κάποιος που ενδιαφέρεται για ένα 5θυρο μικρομεσαίο για παράδειγμα, θα αναζητά μόνο αντίστοιχης κατηγορίας μοντέλα. Ένα τέτοιο «ζευγάρι» που έχει τεθεί προς σύγκριση λόγω κυρίως της παρόμοιας τιμής τους, είναι η Mercedes A 160 με το Skoda Kamiq 1.5 TSI.

H Α 160 με τον 1.33 λτ. κινητήρα των 109 ίππων τοποθετείται τιμολογιακά στη βάση της γκάμας της Mercedes, κοστίζοντας από 22.125 ευρώ. Με 21.970 ευρώ προσφέρεται το Kamiq 1.5 TSI 150 PS, με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG και πολύ πλούσιο εξοπλισμό στην έκδοση Style. Ας δούμε λοιπόν παρακάτω τα χαρακτηριστικά των δύο αυτοκινήτων και σε ποια σημεία υπερτερεί το καθένα.

Δυναμική η Mercedes, περιπετειώδες το Kamiq

Οι διαφορές τους ξεκινούν από τo εξωτερικό ντιζάιν και τις διαστάσεις. Η καινούργια μικρομεσαία Mercedes διαθέτει πιο αθλητική εμφάνιση, με χαμηλό ρύγχος, τοξοειδές προφίλ και κεκλιμένο πίσω άκρο. Το πιο κοντό σε μήκος κατά 178 χλστ. αλλά ψηλότερο κατά 113 χλστ. Kamiq, προβάλλει ένα πιο περιπετειώδες παρουσιαστικό, με περισσότερες ευθείες γραμμές, γωνίες και γεωμετρικά σχήματα. Ανεξαρτήτως αισθητικών προτιμήσεων, αμφότερα δεν περνούν απαρατήρητα, αφού είναι μοντέρνα και με «ψαγμένο» σχεδιασμό.

Προσεγμένη ποιότητα – πιο ευρύχωρο το Kamiq

Στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων ακολουθείται μια μινιμάλ σχεδιαστική φιλοσοφία, αλλά με σύγχρονες τεχνολογίες που ενισχύονται από τις ψηφιακές οθόνες. Στην A 160 υπάρχουν στάνταρ δύο μικρές οθόνες 7 ιντσών, μια για τον πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα infotainment (προαιρετικά διατίθενται έως 10,25 ιντσών έκαστη). Για τη διακόσμηση της καμπίνας της Α 160 έχει γίνει χρήση πιο σκούρων υλικών και λιτών επενδύσεων στα καθίσματα, δημιουργώντας έτσι μια πιο μουντή ατμόσφαιρα. Επίσης, η έλλειψη δέρματος στη στεφάνη του τιμονιού ξενίζει, δεδομένης της κλάσης και τιμής του αυτοκινήτου. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας είναι τοποθετημένα τα μοντέρνα χειριστήρια αεροπορικού τύπου και το -όχι ιδιαίτερα εύχρηστο- touchpad για το σύστημα infotainment. Ποιοτικά τα στάνταρ είναι υψηλά και έχει γίνει χρήση αφρώδους υλικού σε ολόκληρο το ταμπλό και στο πάνω μέρος των εμπρός θυρών. Μικροατέλειες στο φινίρισμα είναι υπαρκτές σε λιγότερο ορατά σημεία.

Δείτε ακόμα: Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 VS BMW 330i

Ο θάλαμος των επιβατών του Kamiq δεν έχει να ζηλέψει κάτι ουσιαστικό, ενώ high tech νότες προσφέρουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) των 10,25 ιντσών και η ιδιαίτερα εύχρηστη οθόνη των 8 ιντσών στο πάνω μέρος του ταμπλό. Το τελευταίο είναι ολόκληρο κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό, όπως και το πάνω μέρος των εμπρός θυρών.

Σε επίπεδο χώρων, τέσσερις επιβάτες θα μετακινηθούν με άνεση και στα δύο αυτοκίνητα. Η A-Class διαθέτει λίγο περισσότερο πλάτος, ενώ το Kamiq παρέχει πιο πολύ ωφέλιμο ύψος και χώρο για τα πόδια. Επίσης, το πορτ μπαγκάζ τους έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, με του Kamiq να είναι κατά 30 λίτρα μεγαλύτερο (400 λτ. έναντι 370 λτ.).

Ξεκάθαρη υπεροχή του 1.5 TSI σε επιδόσεις

Αναμενόμενα το Kamiq 1.5 TSI 150 PS DSG έχει το πάνω χέρι σε επιδόσεις και με αισθητή διαφορά μάλιστα, συν τον προτέρημα του αυτόματου κιβωτίου. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 150 ίππους και τα 250 Nm ροπής στις 1.500-3.500 σ.α.λ. εξασφαλίζει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ. και 212 χλμ./ώρα τελικής. Η επιτάχυνση έρχεται γραμμικά και αγόγγυστα, ενώ το τράβηγμα είναι θετικό από τις πολύ χαμηλές στροφές. Το 7άρι DSG συνεργάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα και ανεβάζει ή κατεβάζει γρήγορα ταχύτητες, είτε αυτόματα ή χειροκίνητα με τη μετακίνηση του επιλογέα. Επιπλέον, ο 1.5 TSI απενεργοποιεί τους 2 κυλίνδρους -όταν δεν υπάρχει μεγάλο φορτίο- χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται το παραμικρό και να το πληροφορείται μέσω της σχετικής ένδειξης στο Virtual Cockpit. Στις αρετές του είναι και η πολύ λογική κατανάλωση των 7,3 λτ./100 χλμ. που καταγράφηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής.

Δείτε ακόμα: Συγκριτικό: Skoda Scala ή Kamiq 1.0 TSI 116 PS;

Την κίνηση της Α 160 αναλαμβάνει το νέο μηχανικό σύνολο των 1.33 λτ. με 109 ίππους και 180 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις μόλις 1.300 σ.α.λ. Το μοτέρ αυτό δεν θα απογοητεύσει τον οδηγό, αν και συγκριτικά με τον 1.5 TSI του Kamiq οι επιδόσεις είναι αρκετά χαμηλότερες (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ.). Η λειτουργία του 1.33 λίτρων κινητήρα είναι πολιτισμένη, με θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και με θόρυβο που δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή στο τεστ βρέθηκε στα 7,5 λτ./100 χλμ.

Ασφαλείς και άνετες μετακινήσεις

Τα οδηγικά χαρακτηριστικά των δύο αυτοκινήτων δεν αφήνουν κανέναν με παράπονο, αφού οι αναρτήσεις τους με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα έχουν κατάλληλη ρύθμιση, για το χαρακτήρα των αυτοκινήτων και το κοινό που απευθύνονται.

Η A 160 είναι ευχάριστη και εμπνέει ασφάλεια, ανεξαρτήτως διαδρομής, χάρη και στο στιβαρό πλαίσιο. Η λειτουργία της ανάρτησης κρίνεται πολύ καλή έχοντας σφιχτή αίσθηση, η οποία όμως επιδρά θετικά στην σταθερότητα και το στιβαρό πάτημα. Όλα αυτά προσφέρονται απλόχερα, χωρίς να θυσιάζεται η άνεση. Ακόμα και σε συνθήκες πίεσης προσφέρει αυξημένη πρόσφυση, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι περιορισμένες, ενώ αρωγός στο στρίψιμο είναι και το σύστημα διεύθυνσης με σωστό βάρος και πληροφόρηση. Άξια αναφοράς και τα δυνατά φρένα (ελαφρώς καλύτερη θα θέλαμε την αίσθηση του πεντάλ), που ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού. Κερασάκι στην τούρτα το σύστημα παραμετροποίησης με τις επιλογές Comfort, Sport και Individual. Κάθε μία από αυτές τις επιλογές διαμορφώνει ανάλογα το σύνολο, αφού επεμβαίνει σε κινητήρα, κιβώτιο και τιμόνι. Συνολικά, η αίσθηση που προσφέρει είναι ένα «κλικ» καλύτερη από το Kamiq.

Δείτε ακόμα: Kia XCeed 1.4 T-GDi vs VW T-Roc 1.5 TSI

Από την πλευρά του, το μικρό τσεχικό SUV συμπεριφέρεται με τρόπο που μόνο αυτοκίνητο της κατηγορίας του δεν θυμίζει. Παρά το αυξημένο ύψος και τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, οι κλίσεις είναι περιορισμένες, χάρη στην σχετικά σφιχτή της ανάρτησης. Το τιμόνι είναι άμεσο -αν και περισσότερο ελαφρύ από το ιδανικό- και η πρόσφυση άπλετη. Μπορεί να είναι γενικά σφιχτό (για τα μέτρα των SUV), η ποιοτική λειτουργία των αμορτισέρ και η απορροφητικότητα του σασί όμως κρατούν κραδασμούς και λοιπές ενοχλήσεις εκτός. Σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου θα περάσει θόρυβος από τον αέρα, που προκαλείται από τους καθρέπτες, όμως ελαστικά και μοτέρ μένουν μονωμένα.

Συμπέρασμα:

Με τα ίδια σχεδόν χρήματα, μπορεί ο αγοραστής να επιλέξει τη βασική έκδοση της A-Class, ή ένα πλούσια εξοπλισμένο Kamiq. Η μικρομεσαία Mercedes γοητεύει περισσότερο λόγω κυρίως του κύρους που εκπέμπει και της πιο σπορτίφ εικόνας της, ενώ το μικρό SUV της Skoda παρέχει καλύτερες επιδόσεις, είναι πιο πρακτικό, ευρύχωρο και με πλουσιότερο εξοπλισμό.

Δείτε ακόμα: Nissan Qashqai 1.3 140 PS ή Peugeot 2008 1.2 130 PS

Mercedes A 160

+ Τεχνολογία, ασφάλεια, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, κινητήρας

– Εργονομία touchpad, βασικός διάκοσμος

Skoda Kamiq 1.5 TSI 150 PS DSG

+ Κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, εργονομία, πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός

– Ελαφρύ τιμόνι

Τεχνικά χαρακτηριστικά* A 160 Kamiq 1.5 TSI
Καύσιμο Βενζίνη Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.332 1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες 4/16 4/16
Ταχύτητες 6 7 DSG
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 109/5.500 150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 180/1.375 250/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,9 8,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 200 212
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 5,5 5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 127 116
Βάρος (κιλά) 1.350 1.250
Διαστάσεις A 160 Kamiq 1.5 TSI
Μήκος (χλστ.) 4.419 4.241
Πλάτος (χλστ.) 1.796 1.793
Ύψος (χλστ.) 1.440 1.553
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.729 2.651
Χώρος αποσκευών (λτ.) 370 400
Χώροι* A 160 Kamiq 1.5 TSI
Πλάτος εμπρός (χλστ.) 1.457 1.439
Ύψος εμπρός (χλστ.) 1.024 1.051
Πλάτος πίσω (χλστ.) 1.446 1.425
Ύψος πίσω (χλστ.) 960 1.003
Χώρος αποσκευών (λτ.) 370 400
Κατανάλωση – κόστη A 160 Kamiq 1.5 TSI
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 7,5 7,3
Κόστος στα 12.000 χλμ. 1.248 € 1.215 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 129 116
Τέλη κυκλοφορίας 154,8 € 113,68 €
Τεκμήριο 5.200 € 5.800 €
Euro NCAP A 160 Kamiq 1.5 TSI
Αστέρια 5 5
Ενήλικοι επιβάτες 96% 96%
Παιδιά 91% 85%
Πεζοί 92% 80%
Συστήματα ασφαλείας 75% 76%
Εξοπλισμός  – τιμή A 160 Kamiq 1.5 TSI
Έκδοση Βασική Style
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αυτόματα φώτα
Αερόσακοι 7 7
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη αφής 7 ιντσών Οθόνη αφής 8 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας ο
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 22.125 21.970
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται
*Εργοστασιακές μετρήσεις
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,387 €/λτ.
Get it on Google Play Download on the App Store