Nissan Qashqai 1.5D ή Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4×4;

213

Τα SUV συνεχώς αυξάνονται και πληθύνονται, δεδομένου ότι το αγοραστικό κοινό έχει στραφεί προς αυτά, γεγονός που αποδεικνύεται από τις πωλήσεις. Στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα, σχεδόν ένα στα τρία αυτοκίνητα που πωλούνται είναι SUV, με τα μικρομεσαία SUV να συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Dacia Duster 1.3 TCe 130 hp 4×2

Πρώτο SUV στην εγχώρια αγορά εδώ και πολλά χρόνια είναι το Nissan Qashqai, το οποίο προσφέρει ότι αναζητά κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο σε πολύ ελκυστικές τιμές. Αυτές ξεκινούν από 20.490 ευρώ με τον πολύ καλό κινητήρα βενζίνης 1.3 DIG-T 140 PS και από 22.370 ευρώ με τον δημοφιλή ντίζελ 1.5D 116 PS. Επιπλέον, υπάρχουν οι επιλογές του 1.3 DIG-T 160 PS DCT (από 25.850 ευρώ) και του 1.7D 150 PS (25.890 ευρώ). Με 4κίνηση διατίθεται μόνο ο 1.7D, σε τιμές που ξεκινούν από 27.990 ευρώ.

To SUV της Dacia είναι το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο στην γκάμα της ρουμάνικης φίρμας και από τα δημοφιλέστερα στην Ευρώπη. Τα πρώτα στοιχεία που κερδίζουν το κοινό είναι η ελκυστική και μυώδης εμφάνισή του και οι ασυναγώνιστες τιμές του, που ξεκινούν από μόλις 13.580 ευρώ. Πρόσφατα λανσαρίστηκε η έκδοση 1.0 TCe 100 LPG (από 14.180 ευρώ), καθώς και η 1.3 TCe 130/150 PS (από 16.300/16.990 ευρώ), ενώ η πετρελαίου 1.5 Blue dCi 115 PS ξεκινά από 17.330 ευρώ.

Δείτε ακόμα: Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4×4 ή Skoda Kamiq 1.0 TSI

Το Qashqai με το Duster έχουν κοινά σημεία τις παραπλήσιες διαστάσεις και στην περίπτωση του συγκριτικού τεστ, τον ίδιο 1.500άρη κινητήρα πετρελαίου. Πιο κοντά σε τιμή με το βασικό Qashqai 1.5D Acenta (22.370 ευρώ), είναι to Duster 1.5 Blue dCi 4×4 Prestige στις 20.580 ευρώ, το οποίο αποτελεί και το ακριβότερο μοντέλο στην γκάμα του. Να σημειωθεί ότι οι αρχικές εκδόσεις του Duster 1.5 Blue dCi 115 Sportive και Ambiance 4×4 κοστίζουν από 17.330 ευρώ και 17.490 ευρώ αντίστοιχα.

Καλύτερη ποιότητα το Qashqai, ευρύχωρα και τα δύο

Ο θάλαμος των επιβατών του Qashqai κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις, με το που θα ανοίξει κανείς την πόρτα και θα κάτσει στη θέση του οδηγού. Η ποιότητα κατασκευής και η συνολική εικόνα που εισπράττεται είναι με εμφανέστατη διαφορά καλύτερη από του Duster, σε κάθε σημείο. Παχιά μαλακά υλικά συναντώνται σε ολόκληρο το ταμπλό μέχρι τα χαμηλά του τμήματα, καθώς και στο πάνω μέρος των θυρών. Προσεγμένο είναι το φινίρισμα και η συναρμογή, ενώ τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και ο οδηγός θα βγει εύκολα την κατάλληλη θέση. Πιο σύγχρονο με τη σειρά του είναι και το σύστημα infotainment NissanConnect με την οθόνη αφής 7 ιντσών, τα νέα γραφικά, τη δυνατότητα φωνητικών εντολών και περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης.

Δείτε ακόμα: Νέο Dacia Duster με υγραέριο LPG από 14.180 ευρώ

Το εσωτερικό του Duster παρουσιάζεται πλήρως αναβαθμισμένο σε σχέση με του προγενέστερου μοντέλου. Τα σκληρά αλλά με γεροδεμένη συναρμογή πλαστικά και κάποιες ατέλειες στο φινίρισμα, δικαιολογούνται από τη χαμηλή τιμή του αυτοκινήτου, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κοστίζει από 13.580 ευρώ. Συνολικά, η εργονομία και η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλές, όπως και η πρακτικότητα, χάρη στις αρκετές θήκες.

Στο σημείο όμως που το Duster δεν θα αφήνει κανέναν με παράπονο, είναι σε χώρους, αφού θα φιλοξενήσει πολύ άνετα τέσσερις ή και με κάποιες παραχωρήσεις πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους (411 λτ. το πορτ μπαγκάζ). Καμία παραχώρηση δεν θα γίνει και στην καμπίνα του Qashqai, με το λίγο μεγαλύτερο χώρο αποσκευών των 430 λτ.

Οικονομικός και πολιτισμένος ο 1.500άρης ντίζελ

Κάτω από τα εμπρός καπό των δύο αυτοκινήτων, «χτυπάει» ο ίδιος κινητήρας της Renault. Πρόκειται για τον πετρελαίου των 1.5 λτ. με ισχύ 85 kW ή 115,6 ίππων για την ακρίβεια (η Dacia ανακοινώνει 115 PS και η Nissan 116 PS) και των 260 Nm ροπής.

Η πιο κύρια διαφορά είναι ότι στο Dacia συνδυάζεται με ένα πιο κοντό σασμάν λόγω της 4κίνησης, με αποτέλεσμα να επιταχύνει πιο γρήγορα στο 0-100 χλμ./ώρα (10,2 δλ. έναντι 12,3 δλ. το Qashqai). Οι πρώτες ταχύτητες είναι κοντές και ευνοούν στην εκτός δρόμου κίνηση, αλλά στην πόλη ο οδηγός τις αλλάζει γρήγορα και ίσως αυτό να ενοχλήσει σε αστικές κίνησης. Ωστόσο αυτό βοηθά στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ενώ μακριά 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ.) ευνοεί στο ταξίδι. Στα θετικά στοιχεία του 1.5 Blue dCi ανήκουν η αρκετά καλή ποιότητα λειτουργίας με λιγοστούς κραδασμούς και θόρυβο, καθώς και η χαμηλή κατανάλωση των 5,9 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.

Δείτε ακόμα: Nissan Qashqai 1.3 140 PS ή Peugeot 2008 1.2 130 PS

Αντίστοιχα στο Qashqai το πρώτο χαρακτηριστικό που παρατηρεί ο οδηγός είναι η απουσία θορύβου και κραδασμών. Όμως, όσον αφορά την απόδοσή του κάτω από τις 1.700 σ.α.λ. παρατηρείται μια έλλειψη ζωντάνιας. Η κατανάλωση και εδώ είναι πολύ χαμηλή, αφού στη δοκιμή βρέθηκε στα 5,7 λτ./100 χλμ.

Πολύ καλά στημένα στο δρόμο, αλλά για εκτός το Duster

Κοινό σημείο των δύο SUV στο δρόμο είναι η άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις τους, οι οποίες παρέχουν ξεκούραστες μετακινήσεις και πολύ καλή σταθερότητα σε κάθε διαδρομή. Ο οδηγός του Qashqai θα νιώσει πιο ασφαλής, κυρίως λόγω της καλύτερης ποιότητας και στιβαρότητας της όλης κατασκευής. Όμως το 4κίνητο Duster με τις ανεξάρτητες και πίσω αναρτήσεις, τις αυξημένες διαδρομές, συν τα 210 χλστ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, είναι ιδανικό για τους ελληνικούς δρόμους, αφού περνά πάνω από λακκούβες, μπαλώματα και λοιπές κακοτεχνίες δίχως να ενοχλείται ο οδηγός.

Στο Qashqai οι κλίσεις στις στροφές είναι φυσιολογικές, αλλά το εμπρός μέρος χάνει σχετικά εύκολα την πρόσφυσή του υπό πίεση. Εκεί θα επέμβει το ESP, αν και μερικές φορές το κάνει κάπως άγαρμπα δίχως να υπάρχει ιδιαίτερος λόγος. Η εμφάνιση υποστροφής είναι προοδευτική και θα απασχολήσει τον οδηγό στην πλειοψηφία των περιπτώσεων σε γρήγορο ρυθμό, καθώς η ρύθμιση του ημιάκαμπτου άξονα δεν αφήνει το πίσω μέρος να εκτραπεί.

Δείτε ακόμα: Ποιο Nissan Qashqai να αγοράσω; Βενζίνη ή diesel;

Λογικές κλίσεις στις στροφές εμφανίζει και το Duster, ενώ με την επιλογή Auto δύσκολα θα γλιστρήσει, χάρη στα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Συνήθεια χρειάζεται το αρκετά ελαφρύ τιμόνι (ίσως ήθελε λίγο περισσότερο βάρος), καθώς και το πεντάλ των φρένων με τη νεκρή διαδρομή.

Το Duster είναι σε θέση πολύ άνετα και εκτός δρόμου και να υπερπηδήσει χωρίς δυσκολία διάφορα εμπόδια, μέσω της αποτελεσματικής τετρακίνησης (επιλογές 2WD, Auto και Lock), της πολύ κοντής πρώτης ταχύτητας και των αυξημένων γωνιών εισόδου των 30 μοιρών, ράμπας 21 μοιρών και εξόδου 33 μοιρών.

Συμπέρασμα:

Το απόλυτο best seller SUV της ελληνικής αγοράς, το Qashqai έχει κερδίσει το ελληνικό κοινό (και όχι μόνο) γιατί αποτελεί μια πληρέστατη πρόταση στην κατηγορία και πωλείται σε πολύ ελκυστικές τιμές. Απέναντι στο Duster υπερέχει σημαντικά σε ποιότητα και ασφάλεια, ενώ το πιο λιτό ως κατασκευή αλλά σημαντικά φθηνότερο Dacia, προσφέρει 4κίνηση, τον ίδιο κινητήρα, πολύ καλό εξοπλισμό και ευρυχωρία. Το σίγουρο είναι, ότι όποια θα είναι τελικά η επιλογή, αξίζει τα λεφτά της.

Dacia Duster 1.5 Blue dCi 115 hp 4×4

+ Κινητήρας, σχεδιασμός, ποιότητα κύλισης, άνεση ανάρτησης, τιμή, εξοπλισμός, κατανάλωση

– Ελαφρύ τιμόνι, κοντές πρώτες ταχύτητες για χρήση δρόμου

Nissan Qashqai 1.5D 116 PS

+ Πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, χώροι, ποιότητα εσωτερικού, ποιότητα κύλισης, κατανάλωση

– Έλλειψη ροπής στις χαμηλές στροφές, αίσθηση τιμονιού

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Nissan Qashqai 1.7 diesel 150PS 4×4

Τεχνικά χαρακτηριστικά* Duster 1.5 Blue dCi 4×4 Qashqai 1.5D
Καύσιμο Πετρέλαιο Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.461 1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες 4/8 4/8
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 115/3.750 116/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 260/2.000 260/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,2 12,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 175 181
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 4,9 5,3
Βάρος (κιλά) 1.405 1.385
Διαστάσεις Duster 1.5 Blue dCi 4×4 Qashqai 1.5D
Μήκος (χλστ.) 4.341 4.394
Πλάτος (χλστ.) 1.804 1.806
Ύψος (χλστ.) 1.693 1.590
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.674 2.646
Χώρος αποσκευών (λτ.) 411 430
Κατανάλωση – κόστη Duster 1.5 Blue dCi 4×4 Qashqai 1.5D
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 5,9 5,7
Κόστος στα 12.000 χλμ.** 796 € 769 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 118 139
Τέλη κυκλοφορίας 115,64 € 166,80 €
Τεκμήριο 5.800 € 5.800 €
Euro NCAP Duster 1.5 Blue dCi 4×4 Qashqai 1.5D
Αστέρια 3 5
Ενήλικοι επιβάτες 71% 88%
Παιδιά 66% 83%
Πεζοί 56% 69%
Συστήματα ασφαλείας 37% 79%
Εξοπλισμός  – τιμή Duster 1.5 Blue dCi 4×4 Qashqai 1.5D
Έκδοση Prestige Acenta
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας τυφλού σημείου
Αυτόματα φώτα
Αερόσακοι 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη αφής 7 ιντσών Οθόνη αφής 7 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 20.580 22.370
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται
*Εργοστασιακές μετρήσεις
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή πετρελαίου στα 1,125 €/λτ.