Peugeot 308 1.2 130 PS vs Mercedes A 180 1.33 136 PS

Η κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ βρίθει επιλογών, με τους κατασκευαστές να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό, προσπαθώντας να κερδίσουν το αγοραστικό κοινό. Ωστόσο, ανάμεσα στο πλήθος των μοντέλων υπάρχουν και εκείνα που κάνουν τη διαφορά και ξεχωρίζουν, όπως είναι και η πολύ δημοφιλής στη χώρα μας, νέα Mercedes A-Class. Όμως, ένας νέος «μνηστήρας» έρχεται να κλέψει την αίγλη του γερμανικού μοντέλου και πρόκειται για το νέο και ιδιαίτερα θελκτικό, Peugeot 308.

Από το λανσάρισμα του 3008 δεύτερης, η Peugeot έχει γνωστοποιήσει τις premium προθέσεις της. Οι Γάλλοι κοιτάνε προς τα ανώτερα στρώματα της αγοράς, θέλοντας μερτικό από τις πωλήσεις κατασκευαστών όπως η Mercedes. Κάτι που είναι αρκετό για να φέρει προ της A-Class, το ολοκαίνουργιο 308 τρίτης γενιάς.

Δυο από τις καλύτερες επιλογές σε αμφότερα τα μοντέλα, με ολοκληρωμένο χαρακτήρα και υψηλό εξοπλιστικό επίπεδο, είναι οι εκδόσεις που κινούνται στην περιοχή των 130 ίππων. Το 308 φτάνει ακριβώς σε αυτό το επίπεδο ισχύος, με τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1.2 PureTech στο μηχανοστάσιο, ενώ η A 180 αποδίδει 6 ίππους περισσότερους, χάρις και στην υψηλότερη χωρητικότητα του τετρακύλινδρου 1.33 λτ. Τo μικρομεσαίο Peugeot ξεκινά από τα 110 άλογα και τις 20.900 ευρώ, την ώρα που η αντίστοιχη βασική Mercedes εκκινεί από τους 109 ίππους και 1.010 ευρώ παραπάνω (21.910 ευρώ). Οι εκδόσεις με τους 130 και 136 ίππους ξεκινούν από τις 23.300 και τις 27.424 ευρώ αντίστοιχα, με πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού.

Πάμε να τα δούμε, σε μια σύγκριση -και σύγκρουση- εφ’ όλης της ύλης.

Αιχμαλωτίζει το 308, διαχρονική η A-Class

Peugeot 308 1.2 130 front

Η πρώτη ματιά ισοδυναμεί με γκολ από τα αποδυτήρια για το Peugeot. Άρτι παρουσθιασθέν και ολιστικά αναβαθμισμένο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, μαγνητίζει τα βλέμματα με την άψογη μίξη αιχμηρών γραμμών και καμπυλών. Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η κυψελοειδής μάσκα και το νέο σήμα της εταιρίας, που πλαισιώνονται από ένα ζευγάρι φωτιστικών σωμάτων και σε διαπερνούν με το «βλέμμα» τους. Τα LED ημέρας α λα δόντια λιονταριού είναι επίσης παρόντα, όπως και τα πίσω φανάρια όπου τα LED θυμίζουν νυχιές από το βασιλιά της ζούγκλας, με τη μαύρη φάσα ανάμεσά τους να τα ενώνει.

Δίπλα στο αθλητικό και ολόφρεσκο 308, η A-Class προτάσσει το διαχρονικό χαρακτήρα και, φυσικά, το βαρυσήμαντο αστέρι στη μάσκα. Η τέταρτη γενιά της μικρομεσαίας Γερμανίδας μετράει 4 χρόνια στην αγορά και έχει κυκλοφορήσει πολύ, κάτι που την καθιστά πιο συνηθισμένη στο μάτι – ειδικά δίπλα στον λίγων εβδομάδων Γάλλο. Το σφηνοειδές εμπρός μέρος, με τα «ακονισμένα» φανάρια και το άστρο στο κέντρο, τραβάει ακόμα τα βλέμματα. Δεν συναγωνίζεται το «κεφαλογύρισμα» του 308, αλλά δεν είναι και αδιάφορη. Στο προφίλ και πίσω η κατάσταση είναι πιο συντηρητική, μένοντας πιστή στις σχεδιαστικές νόρμες της Στουτγκάρδης.

Η Mercedes «ρίχνει» στο Peugeot σε όλες τις διαστάσεις, πλην πλάτους, παρότι το 308 MK3 είναι σημαντικό μεγαλύτερο από πριν. Παρότι, όμως, πήρε 11 εκατοστά στο μήκος (4.367 χλστ.), υπολείπεται 6 εκ. της A-Class (4.419 χλστ.). Ανάλογη διαφορά παρατηρείται στο μεταξόνιο, με 2.675 αντί 2.719 χλστ., την ώρα που το ύψος είναι πρακτικά ταυτόσημο (1.441 χλστ. το 308, 1.440 χλστ. η A-Class) και το πλάτος (1.852 αντί 1.796 χλστ.) το μόνο υπέρ του γαλλικού μικρομεσαίου. Πώς μεταφράζονται όλα αυτά στο εσωτερικό;

High tech, ποιοτικά, ντιζαϊνάτα και ευρύχωρα, με προβάδισμα στο 308

Η θέληση της Peugeot να κοντράρει premium κατασκευαστές δίνει σαφή αίσθηση σε οδηγό και επιβάτες, μέσω της καμπίνας. Το νέο 308 εντυπωσιάζει τόσο με τη σχεδίαση, όσο και με την ποιότητα του εσωτερικού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων συνοδεύεται από μια ευκρινέστατη και εξαιρετικών γραφικών οθόνη 10 ιντσών, από όπου ελέγχεται το σύστημα πολυμέσων και οι περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Η ενιαία διάταξη των αεραγωγών και το ευμέγεθες τμήμα μπροστά από το συνοδηγό, δημιουργούν ένα είδος διπλού επιπέδου στο ταμπλό, το οποίο στρέφεται προς τον οδηγό.

Τα υλικά είναι εξαιρετικής ποιότητας στο μεγαλύτερο μέρος τους, τα πλήκτρα αφής εντυπωσιακά στο μάτι, οι κανονικοί διακόπτες βάλσαμο για την ευχρηστία και η μόνη εργονομική ατασθαλία εντοπίζεται στο τιμόνι, το οποίο -όπως σε όλα τα Peugeot- κρύβει αρκετά το καντράν (η κλασική διάταξη των Γάλλων, που βάζουν τον πίνακα οργάνων «πάνω», αντί πίσω από το τιμόνι). Ελαφρύ αισθητικό ατόπημα η τοποθέτηση και το μέγεθος του λεβιέ, που μοιάζει κομμάτι παράταιρος σε σχέση με την κονσόλα.

Η νέα πλατφόρμα EMPπροσφέρει επαρκέστατους χώρους για 5 επιβάτες και ένα πορτμπαγκάζ 412 λίτρων, με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Η γραμμή της οροφής μειώνει κάπως τον παρεχόμενο αέρα για τα κεφάλια, αλλά μόνο αναστήματα άνω του 1,85 θα αισθανθούν περιορισμένα. Μειονέκτημα αποτελεί ο λίγος αέρας κάτω από τα καθίσματα για τα πέλματα ενηλίκων, που φέρνει πολλές φορές σε επαφή το πόδι με την πλάτη του καθίσματος.

Η σημερινή Α-Class ήταν από τα πρώτα αυτοκίνητα με τις οθόνες σε πρώτο πλάνο, αλλά πλέον η μουντάδα κάνει αισθητή την παρουσία της. Ειδικά όταν το σύστημα πολυμέσων MBUX δεν έχει τη μεγάλη οθόνη των 10 ιντσών, δημιουργείται ένα άκομψο και μαύρο κενό μεταξύ πίνακα οργάνων και οθόνης 7 ιντσών. Και εδώ το ταμπλό χωρίζεται σε δυο τμήματα, χαίροντας ποιοτικών υλικών, ωστόσο δεν μπορεί να συναγωνιστεί το ντιζάιν του 308. Στους χώρους, αντίθετα, «ματσάρει» το Peugeot στα πόδια και το ξεπερνά -έστω, για πολύ λίγο- στο κεφάλι, αλλά μένει πίσω στο πορτμπαγκάζ για 42 λίτρα (370 συνολικά) και δυσκολεύει την επιβίβαση των πίσω, λόγω μικρού ανοίγματος θυρών.

Η μάχη των 130 και 136 turbo downsized ίππων

Πριν λίγα χρόνια, μικρομεσαίο 1.2-1.3 λτ. με 130 ίππους θα φάνταζε ειδική έκδοση. Πλέον είναι ο κανόνας, αλλά με ακόμα λιγότερα κυβικά! Ο 1.2 PureTech αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ., συνδυαζόμενος είτε με 6άρι είτε με 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Στην πρώτη περίπτωση τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 9,6 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα, τη στιγμή που η μέση τιμή της κατανάλωσης διαμορφώνεται -σε πραγματικές συνθήκες- στα 7,2 λίτρα/100 χλμ. (5,5 λίτρα/100 χλμ. δηλώνουν οι Γάλλοι).

Ο κινητήρας της Mercedes διαθέτει 233 κ.εκ. (1.332 αντί 1.199) και έναν κύλινδρο παραπάνω, κάτι που μεταφράζεται σε 136 ίππους επίσης στις 5.500 σ.α.λ. και 200 Nm στις 1.460 σ.α.λ. Βλέπουμε, δηλαδή, ότι παρά τα λιγότερα κυβικά, ο PureTech υπερτερεί σε απόλυτο νούμερο ροπής, αν και η A-Class αρχίζει να «φορτώνει» από πιο χαμηλά, μόλις από τις 1.460 σ.α.λ. Κάπως έτσι δικαιολογείται το σχεδόν μισό δλ. κάτω στο 0-100 χλμ./ώρα (9,2 δλ.) και τα 6 χλμ./ώρα παραπάνω τελικής (216), αλλά και η ελαφρώς υψηλότερη κατανάλωση των 7,5 λίτρων/100 χλμ. (5,9 λίτρα/100 χλμ. βάσει Mercedes).

Και τα δυο σύνολα διακρίνονται για την ελαστικότητά τους, με τον 1.200άρη να είναι πιο ήσυχος και τον 1.330άρη πιο εύστροφος. Η κλιμάκωση είναι λίγο πιο σφιχτή στο 6άρι της Mercedes, κάτι που ανεβάζει ελαφρώς τα επίπεδα θορύβου. Το 6άρι του 308 είναι πιο «απλωμένο», δημιουργώντας σε συνδυασμό με την πιο ραφιναρισμένη ανάρτηση πιο ποιοτική κύλιση και προσδίδοντας χαρακτηριστικά κίνησης μεγαλύτερης κατηγορίας στο γαλλικό μικρομεσαίο.

Άνεση και οδική συμπεριφορά εις το τετράγωνο

Το ίδιο ισχύει όταν αρχίζουν οι στροφές. Ως γνήσιο τέκνο της γαλλικής σχολής, το 308 δεν προβληματίζεται στο ελάχιστο από υποστροφή ή κλίσεις. Για τα δεδομένα του χαρακτήρα, το 1.200άρι Peugeot γέρνει λίγο, δεν υποστρέφει ούτε αν «γαζώσεις» το δεξί πεντάλ στη μοκέτα, προσφέρει μια κάποια ελευθερία πλασαρίσματος και σου δίνει καλή αίσθηση στα χέρια, μαζί με επαρκές βάρος. Πρόσθετα έχεις και μια τετράδα από αποτελεσματικά δισκόφρενα να ρεγουλάρουν την κατάσταση όταν χρειάζεται.

Η A-Class, αντίθετα, είναι πιο σφιχτή και, συνεπώς, πιο επιρρεπής στην ποιότητα του οδοστρώματος. Αναπηδήσεις ή κραδασμοί δεν παρατηρούνται, παρά σε ζαρωμένη άσφαλτο, αλλά η λειτουργία τόσο αυτής όσο και των ελαστικών ακούγεται παραπάνω από του 308. Το τιμόνι είναι κατά τι βαρύτερο και ακριβέστερο σε σχέση με το Peugeot, οι κλίσεις παρόμοιες, όμως εδώ η ουρά παραμένει βιδωμένη στο οδόστρωμα. Θα θέλαμε μια μικρή αυτονομία στις κινήσεις της, έστω μια ψευδαίσθηση τοποθέτησης, ώστε να είναι πιο διασκεδαστικές οι ταχύτητες που μπορεί να αναπτύξει το χάτσμπακ από τη Στουτγκάρδη στις καμπές.

Το ταμείο; 

Αναμφισβήτητα, το νέο 308 διατηρεί πλεονέκτημα έναντι της A-Class στις νορμάλ εκδόσεις εξοπλισμού. Η Active Plus ξεκινά από τις 23.300 ευρώ με τον 1.2 PureTech 130, ενώ η πλουσιότερη Allure από τις 26.500 ευρώ. Με άλλα λόγια, ένα 308 με 17άρες ζάντες, 3D navigation, διζωνικό κλιματισμό και όλα τα καλούδια κοστίζει λιγότερο από τη βασική A 180 (27.424 ευρώ). Η κατανάλωση επίσης είναι χαμηλότερη, όπως και οι εκπομπές ρύπων (125 αντί 134 γρ.CO2/χλμ.), που μεταφράζονται σε ελαφρώς λιγότερα τέλη κυκλοφορίας (80 ευρώ το Peugeot, 85,76 ευρώ η Mercedes).

Από εκεί και πέρα για όποιον θέλει την αίγλη της Mercedes, η A 180 συνιστά μια εξαιρετική και αναλογικά συμφέρουσα επιλογή. Όποιος, όμως, θέλει το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, κοιτάει προς Γαλλία μεριά.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μοντέλο 308 1.2 PureTech 130 PS A180 136 PS
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.999 1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 4/16
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 130/5.500 136/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 230/1.750 200/1.460
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,6 9,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 210 216
Βάρος (κιλά) 1.333 1.275
Διαστάσεις 308 1.2 PureTech 130 PS A 180 136 PS
Μήκος (χλστ.) 4.367 4.419
Πλάτος (χλστ.) 1.852 1.796
Ύψος (χλστ.) 1.441 1.440
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.675 2.729
Χώρος αποσκευών (λτ.) 412 370
Κατανάλωση – κόστη 308 1.2 PureTech 130 PS A 180 136 PS
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 5,5 5,9
Κόστος στα 12.000 χλμ.** 1.260 ευρώ 1.352
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 125 134
Τέλη κυκλοφορίας 80 ευρώ 85,76 ευρώ
Εξοπλισμός  – τιμή 308 1.2 PureTech 130 PS A 180 136 PS
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας φωτός και βροχής
Αερόσακοι 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Ηλ. κλιματισμός
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη αφής 10 ιντσών Οθόνη αφής 7 ιντσών
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 23.300 ευρώ 27.424 ευρώ
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται
*Εργοστασιακές μετρήσεις
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,909€/λτ.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Renault Clio 1.0 LPG ή 1.5 Diesel; Ποιο συμφέρει;
Renault Clio 1.0 LPG ή 1.5 Diesel; Ποιο συμφέρει;
Toyota Yaris 1.5 125 hp ή 1.5 Hybrid 116 hp;
Toyota Yaris 1.5 125 hp ή 1.5 Hybrid 116 hp;
Nissan Juke 1.0 114 PS Vs Opel Mokka 1.2 130 PS
Nissan Juke 1.0 114 PS Vs Opel Mokka 1.2 130 PS
Hyundai Tucson 1.6T 180 PS VS Peugeot 3008 1.2 130 PS
Hyundai Tucson 1.6T 180 PS VS Peugeot 3008 1.2 130 PS
Hyundai i20 1.0T 100 PS Vs Peugeot 208 1.2 100 PS
Hyundai i20 1.0T 100 PS Vs Peugeot 208 1.2 100 PS
Nissan Qashqai 1.3 140 PS VS Toyota C-HR 1.8 122 PS
Nissan Qashqai 1.3 140 PS VS Toyota C-HR 1.8 122 PS
Toyota Yaris 1.5 125hp ή Hybrid 116hp με 17.500 ευρώ;
Toyota Yaris 1.5 125hp ή Hybrid 116hp με 17.500 ευρώ;
Mazda2 1.5 λτ. 90 PS Vs Suzuki Swift 1.2 83 PS
Mazda2 1.5 λτ. 90 PS Vs Suzuki Swift 1.2 83 PS
Renault Clio 1.0 ΤCe LPG Vs Toyota Yaris 1.5
Renault Clio 1.0 ΤCe LPG Vs Toyota Yaris 1.5
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε με δώρα το Skoda Enyaq Coupe iV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Jeep Compass 4xe Business ειδικά για leasing
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή στην Ελλάδα του Kia EV6 GT των 585 ίππων
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Ioniq 5 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου Toyota RAV4
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Nissan X-Trail
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Juke 1.6 Hybrid 145 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές όλων των αναβαθμισμένων Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store