Skoda Kamiq βενζίνη ή CNG; Τι συμφέρει;

Κατά καιρούς δεχόμαστε αρκετά μηνύματα και τηλέφωνα από αναγνώστες μας για το τι αυτοκίνητο να αγοράσουν. Στις περισσότερες των περιπτώσεων πέρα από αυτή την γενική ερώτηση, υπάρχει και μια αρκετά στοχευμένη, όπως για παράδειγμα αυτή που αναφέρουμε στον τίτλο!  Βενζίνη ή φυσικό αέριο; Skoda Kamiq 1.0 TSI 110 PS ή Kamiq 1.0 TGI G-TEC 90 PS λοιπόν;

Η Skoda με την παρουσίαση του Kamiq, του πρώτου compact SUV της, ολοκλήρωσε την γκάμα της μαζί με τα Karoq και Kodiaq που προηγήθηκαν και πλέον έχει μια πολύ ισχυρή θέση στα SUV. Το Skoda Kamiq έχει όλα όσα μπαίνουν στη «ζυγαριά» του υποψήφιου αγοραστή και με το παραπάνω: Εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, ικανοποιητική γκάμα κινητήρων και ανταγωνιστικές τιμές.  Το κορυφαίο είναι πως στην ήδη αυξημένη αποδοτικότητα των TSI κινητήρων, η Skoda με τον TGI G-TEC εκτοξεύει ακόμα περισσότερο το value for money. Και επειδή μπορεί κάποιοι να σταθούν στην τιμολογιακή διαφορά των 1.600 ευρώ (17.900 ευρώ με τον TSI κινητήρα, έναντι 19.500 με τον G-TEC στις ίδιες εκδόσεις Ambition), να σας αναφέρουμε πως η απόσβεση θα γίνει αρκετά γρήγορα, τόσο λόγω του χαμηλότερου κόστους του φυσικού αερίου, αλλά και λόγω των μηδενικών τελών κυκλοφορίας συγκριτικά με την έκδοση βενζίνης. Όλα αυτά και πολλά ακόμα θα τα αναλύσουμε παρακάτω.

Πλούσια εξοπλισμένα

Το Skoda Kamiq TGI G-TEC στην αρχική, αλλά πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Ambition, κοστίζει από 19.500 ευρώ. Έτσι λοιπόν ο αγοραστής έχει στη διάθεσή του 6 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας, cruise control, LED φώτα ημέρας, διζωνικό κλιματισμό CLIMATRONIC, αισθητήρα βροχής και λειτουργίας φώτων, δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, κάθισμα οδηγού με ρύθμιση σε ύψος, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών και 8 ηχεία, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, μπροστινό υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο JUMBO BOX, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, κάμερα οπισθοπορείας, κ.α. Ίδιο εξοπλισμό έχει (ίδια έκδοση άλλωστε) και το 1.0 ΤSI Kamiq με την τιμή διάθεσής του να ξεκινάει από τα 17.900 ευρώ.

Κόστος χρήσης: Κερδίζει το Kamiq TGI G-TEC

Η μέγιστη προσοχή μας στο εν λόγω συγκριτικό δόθηκε φυσικά στο κόστος χρήσης των δυο μοντέλων, ώστε να καταλήξουμε αν όντως η επιλογή του G-TEC συμφέρει και αξίζει να δώσετε τα παραπάνω χρήματα ή όχι. Αρχικά αυτό που θα θέλαμε να αναφέρουμε και ιδίως σε όσους δεν έχει τύχει να πάρουν μια γεύση από σύγχρονους κινητήρες βενζίνης, είναι πως ουδεμία σχέση έχουν με αυτούς του παρελθόντος. Ακόμα και του πρόσφατου. Τα νέα μοντέλα εξοπλίζονται με κινητήρες βενζίνης, που έχουν εξελιχθεί τρομερά, τόσο σε ότι αφορά την κατανάλωση, όσο και την μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η χρήση σοφιστικέ υπερσυμπιεστών, το downsizing, τα συστήματα start-stop και η ακριβέστερη διαχείριση του μείγματος αέραβενζίνης έχουν περιορίσει την κατανάλωση σημαντικά, χωρίς αντίκτυπο στο τρόπο λειτουργίας. Χαρακτηριστικά που βρίσκουμε στον 3κύλινδρο 1.0 TSI των 110 ίππων του Kamiq. Ραφιναρισμένη λειτουργία σε όλο το φάσμα στροφών, δυνατό τράβηγμα από τις 2.000 σ.α.λ. μέχρι και τον κόφτη, με τη βελόνα του κοντέρ να «καρφώνεται» στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. Αντίστοιχα καλός σε τρόπο λειτουργίας είναι κι ο 3κύλινδρος, 1.000άρης TGI G-TEC, απλά λόγω της ελαφρώς μικρότερης ιπποδύναμης και του αυξημένου βάρους λόγω των δεξαμενών φυσικού αερίου υστερεί στην επιτάχυνση, με τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 12,5 δλ., ενώ και η τελική είναι μικρότερη (176 χλμ./ώρα, έναντι 194 χλμ./ώρα). Να θυμίσουμε πως το φυσικό αέριο είναι το κυρίως καύσιμο και αποθηκεύεται σε τρεις ατσάλινες δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 13,8 κιλών CNG. Όταν το φυσικό αέριο τελειώσει και δεν γίνει ανεφοδιασμός, υπάρχει και ένα βοηθητικό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων.

Πάμε όμως τώρα στο ζουμί της υποθέσεως που δεν είναι άλλο από το πόσο θα στοιχίσει στο μέσο χρήστη κάθε έκδοση. Σε επίπεδο κατανάλωσης το μοτέρ βενζίνης απαιτεί 5,5 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων να αγγίζουν τα 124 γρ./χλμ. (κατά WLTP). Αυτό σημαίνει ότι σε ένα έτος ή καλύτερα σε 12.000 χλμ. το 1.0 TSI θα κάψει 979 ευρώ σε καύσιμο (μέση τιμή λίτρου αμόλυβδης 1,484 ευρώ). Αντίστοιχα ο TGI G-TEC «καίει» 3,4 κιλά/100 χλμ., όπου με μέση τιμή CNG/κιλό 0,89 ευρώ, ο οδηγός για 12.000 χλμ. θα πρέπει να πληρώσει 363 ευρώ! Σημαντική διαφορά, η οποία θα μεγαλώνει όσο ο κάτοχος κάνει παραπάνω χλμ. από τα 12.000 που υπολογίσαμε εμείς. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως για 24.000 χλμ. απόστασης, o TSI «καίει» 1.959 ευρώ, ενώ o TGI G-TEC μόλις 726 ευρώ, διαφορά που αγγίζει τα 1.233 ευρώ! Εν κατακλείδι αντιλαμβάνεστε ότι η διαφορά των 1.600 ευρώ στην τιμή αγοράς εξανεμίζεται, ειδικά αν είστε χιλιομετροφάγος, αλλά κι αν προσθέσουμε τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας του κινητήρα βενζίνης που ανέρχονται στα 79,36 ευρώ.

Χωρίς ιδιαίτερες διαφορές στο δρόμο!

Αν εξαιρέσουμε την ελαφρώς μειωμένη ιπποδύναμη και το αυξημένο βάρος λόγω των δεξαμενών του Kamiq TGI G-TEC, ο μέσος οδηγός δεν θα βρει διαφορές ανάμεσα στα δυο μοντέλα. Ακόμα και η χροιά του κινητήρα δεν διαφέρει και θα πρέπει να δείτε το σηματάκι στην πίσω πόρτα για να διαπιστώσετε ποιο μοντέλο οδηγείτε. Αμφότερα προσφέρουν ασφαλή οδική συμπεριφορά, μιας και χρησιμοποιούν την γνώριμη πλέον πλατφόρμα MQB-A0. Σε ότι αφορά την ανάρτηση συναντάμε την κλασική δομή με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Συνδυασμός που προσφέρει ευθυβολία στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο και ασφάλεια σε στριφτερή διαδρομή, με λογικές κλίσεις του αμαξώματος σε καθεστώς πίεσης. Εξίσου καλό είναι το σύστημα πέδησης, το οποίο εμπνέει εμπιστοσύνη, τόσο λόγω της δύναμης των φρένων, όσο και της αντοχής που εμφανίζουν σε παρατεταμένη χρήση.

Τι να αγοράσετε τώρα;

Από τα παραπάνω γραφόμενα, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Αν για εσάς προτεραιότητα είναι οι ελαφρώς τονισμένες επιδόσεις, τότε ο 1.0 ΤSI των 110 ίππων είναι ο κινητήρας της επιλογής σας. Αν πάλι διανύετε πολλά χιλιόμετρα σε ετήσια βάση και θέτετε ως προτεραιότητα την οικονομία, τότε ασυζητητί η επιλογή σας πρέπει να είναι ο 1.0 TGI G-TEC. Η διαφορά στην τιμή κτήσης θα υπερ-καλυφθεί και με το παραπάνω! Διαφορά υπάρχει και στο χώρο αποσκευών, όπου στο 1.0 TSI είναι 400 λτ., ενώ στο 1.0 G-TEC μειώνεται στα 278 λτ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά* Kamiq  1.0 TSI 110 PS Kamiq 1.0 G-TEC 90 PS
Καύσιμο Βενζίνη Φυσικό αέριο/Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 999
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 3/12
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 110/5.500 90/4.000-5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 200/2.000-3.000 160/1.800-3.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,2 12,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 194 176
Βάρος (κιλά) 1.237 1.332
Διαστάσεις Kamiq  1.0 TSI 110 PS Kamiq 1.0 G-TEC 90 PS
Μήκος (χλστ.) 4.241 4.241
Πλάτος (χλστ.) 1.793 1.793
Ύψος (χλστ.) 1.553 1.553
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.651 2.651
Χώρος αποσκευών (λτ.) 400 278
Κατανάλωση – κόστη Kamiq  1.0 TSI 110 PS Kamiq 1.0 G-TEC 90 PS
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 5,5 3,4 κιλά
Κόστος στα 12.000 χλμ.** 979 € 363,12 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 124 101
Τέλη κυκλοφορίας 79,36 € 0,00 €
Τεκμήριο 4.000 € 4.000 €
Εξοπλισμός  – τιμή Kamiq  1.0 TSI 110 PS Kamiq 1.0 G-TEC 90 PS
Έκδοση Ambition Ambition
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αυτόματα φώτα
Αερόσακοι 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Κλιματισμός
Σύστημα πολυμέσων 8 ιντσών 8 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 17.900 19.500
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται

*Εργοστασιακές μετρήσεις
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,484 €/λτ και φυσικού αερίου 0,89 €/κιλό

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Toyota Yaris 1.5 125hp ή Hybrid 116hp με 17.500 ευρώ;
Toyota Yaris 1.5 125hp ή Hybrid 116hp με 17.500 ευρώ;
Mazda2 1.5 λτ. 90 PS Vs Suzuki Swift 1.2 83 PS
Mazda2 1.5 λτ. 90 PS Vs Suzuki Swift 1.2 83 PS
Renault Clio 1.0 ΤCe LPG Vs Toyota Yaris 1.5
Renault Clio 1.0 ΤCe LPG Vs Toyota Yaris 1.5
Opel Corsa-e VS 1.2T 100 PS: Χαοτικές διαφορές
Opel Corsa-e VS 1.2T 100 PS: Χαοτικές διαφορές
Ford Fiesta 1.0 125 PS Vs Peugeot 208 1.2 100 PS
Ford Fiesta 1.0 125 PS Vs Peugeot 208 1.2 100 PS
Renault Captur Βενζίνη ή LPG; Ποιο συμφέρει;
Renault Captur Βενζίνη ή LPG; Ποιο συμφέρει;
Citroen C3 1.2 110 PS Vs VW Polo 1.0 TSI 110 PS
Citroen C3 1.2 110 PS Vs VW Polo 1.0 TSI 110 PS
Ποιο Renault Clio να αγοράσω; Βενζίνη ή υγραέριο;
Ποιο Renault Clio να αγοράσω; Βενζίνη ή υγραέριο;
Peugeot 2008 1.2 λτ. Βενζίνη ή 1.5 λτ. Diesel;
Peugeot 2008 1.2 λτ. Βενζίνη ή 1.5 λτ. Diesel;
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store