Suzuki Vitara 1.4T Ηybrid 4WD ή Toyota C-HR 1.8 Hybrid;

363

Τα SUV έχουν κερδίσει μια μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού και συνεχώς οι πωλήσεις τους αυξάνονται, όπως και οι επιλογές που υπάρχουν. Δύο από τα πιο δημοφιλή SUV της ελληνικής αγοράς είναι το Suzuki Vitara και το Toyota C-HR με 1.553 και 1.840 ταξινομήσεις αντίστοιχα το 2019.

Δείτε ακόμα: Συγκριτικό: VW T-Cross Vs Hyundai Kona

Παρά το γεγονός ότι τοποθετούνται σε διαφορετικές κατηγορίες (Β-SUV το Vitara και C-SUV το C-HR), σε ορισμένες εκδόσεις τους συγκλίνουν τιμολογιακά και σε απόδοση, ενώ είναι πολύ κοντά και σε χώρους, παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις του Toyota. Οπότε αυτοί που κοιτάζουν το πιο σκληροτράχηλο Vitara, είναι πολύ πιθανό να αναζητήσουν το πιο φουτουριστικό C-HR ή και το αντίστροφο, προκειμένου να κάνουν τις όποιες συγκρίσεις, πριν καταλήξουν που θα καταθέσουν τα χρήματά τους.

Ξεκινώντας από το Toyota C-HR, πιο δημοφιλές είναι με το υβριδικό σύνολο 1.8 λτ. 122 HP, το οποίο πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 24.070 ευρώ (έκδοση C-ENTER). Από την άλλη πλευρά με τα ίδια σχεδόν χρήματα προσφέρεται το Vitara στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση 1.4 GLX Sunroof Hybrid 48V 129 HP (24.540 ευρώ). Ωστόσο, με λιγότερα χρήματα και συγκεκριμένα με 22.170 ευρώ υπάρχει η επιλογή του Vitara 1.4 GL+ Hybrid 48V 129 HP 4WD. Έκδοση που προτείνουμε και επιλέγουμε, καθώς έχει πλήρη εξοπλισμό συν την τετρακίνηση.

Δείτε ακόμα: Νέο Toyota Corolla 1.2T ή 1.8 Hybrid;

Από πλευράς εξοπλισμού, το φθηνότερο κατά 1.900 ευρώ 4κίνητο Suzuki περιλαμβάνει 7 αερόσακους, τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, αναγνώρισης τυφλού σημείου, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας και υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας. Επιπλέον διαθέτει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, προβολείς LED, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, αυτόματο κλιματισμό, adaptive cruise control, οθόνη αφής 7 ιντσών (8 ιντσών στο C-HR), κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός κ.λπ. Το C-HR Hybrid στην έκδοση C-ENTER δεν έχει τα συστήματα ελέγχου τυφλού σημείου, ειδοποίησης οπισθοπορείας σε διασταύρωση, αισθητήρες βροχής και τα θερμαινόμενα καθίσματα.

Πιο σύγχρονη εικόνα το εσωτερικό το C-HR

Στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων, ακολουθείται ανάλογη σχεδιαστική φιλοσοφία με εκείνη του αμαξώματος. Το ταμπλό του C-HR έχει πιο ευφάνταστο ντιζάιν και του Vitara είναι πιο συμβατικό. Σε επίπεδο κατασκευής, το εσωτερικό του C-HR είναι προσεγμένο τόσο σε υλικά, όσο σε συναρμογή και φινίρισμα. Μαλακά πλαστικά συναντώνται στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, όπου στο πάνω μέρος η επένδυση τύπου δέρματος με τις ραφές το κάνει να δείχνει πιο πολυτελές σε συνδυασμό με τα διακοσμητικά ματ χρωμίου και λάκας πιάνου. Το ταμπλό μοιάζει σαν να έχει μια ρευστή μορφή, ενώ κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η στάνταρ οθόνη αφής των 8 ιντσών.

Μετά το facelift που έγινε στο Vitara στις αρχές του 2019, το πάνω μέρος του ταμπλό απέκτησε μαλακό και ιδιαίτερα ευχάριστο στην αφή υλικό. Στο κέντρο της κονσόλας κυριαρχεί η οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Όσον αφορά τους χώρους, οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα του Vitara θα νιώσουν πιο άνετα λόγω κυρίως των μεγαλύτερων και περισσότερων παραθύρων, έναντι του πιο κλειστοφοβικού C-HR. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει ίδια χωρητικότητα (375 λτ. το Vitara και 377 λτ. το C-HR), όμως του Vitara έχει καλύτερα εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Full Hybrid το C-HR, Mild Hybrid το Vitara

Διαφορές συναντώνται και στα υβριδικά συστήματα των δύο αυτοκινήτων. Στο Toyota C-HR το υβριδικό σύστημα αποτελείται από ένα θερμικό κινητήρα 1.8 λτ. ισχύος 98 ίππων, ένα ηλεκτροκινητήρα 72 ίππων (συνδυαστική ισχύς 122 ίππων) και μια μεγάλη μπαταρία ιόντων λιθίου. Το C-HR μπορεί να κινηθεί για εκατοντάδες μέτρα με μόνο τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, ειδικά σε επίπεδους δρόμους και με προσεγμένη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού.

Δείτε ακόμα: Skoda Kamiq ή Karoq με 19.900 ευρώ;

Στο Vitara το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V έχει ηλεκτρογεννήτρια και μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου. Χρησιμοποιείται για την υποβοήθηση του κινητήρα, προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση και προσθέτει επιπλέον ροπή στον κινητήρα, χρησιμοποιώντας μια από τις δύο λειτουργίες (αναπλήρωση ροπής ή ενίσχυση ροπής) όταν κρίνει ότι ο οδηγός ζητά γρήγορη επιτάχυνση. Επιπλέον, η ηλεκτρογεννήτρια θέτει τον κινητήρα σε λειτουργία ρελαντί και εξαλείφει την κατανάλωση καυσίμου κατά την επιβράδυνση. Ο 1.4 turbo κινητήρας του υβριδικού Suzuki αποδίδει 129 ίππους και προσφέρει καλύτερες επιδόσεις, όμως έχει πιο υψηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2 από το C-HR Hybrid.

Διαφορετικοί προσανατολισμοί και στο δρόμο

Ο διαφορετικός προσανατολισμός και φιλοσοφία τους, αφορούν και τα οδηγικά τους χαρακτηριστικά. Το C-HR εστιάζει πιο πολύ στην άνεση κίνησης και την οικονομία, έχοντας ένα αμιγώς ασφάλτινο προφίλ. Το Vitara είναι ανά πάσα ώρα διαθέσιμο και για να βγει εκτός δρόμου και να πάει σε διαδρομές που δεν θα μπορεί να ακολουθήσει το Toyota. Στην άσφαλτο, το C-HR με το στιβαρό πλαίσιο και τα διπλά ψαλίδα πίσω είναι πολύ ισορροπημένο. Οι Η ανάρτηση με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης απορροφά με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει πολύ καλή σταθερότητα στο αμάξωμα στις ευθείες και στις στροφές. Μόνο το πεντάλ των φρένων χρειάζεται εξοικείωση στο πάτημα, αφού δεν είναι ιδιαίτερα προοδευτικό. Ειδικά στην πόλη το C-HR είναι πολύ άνετο και ξεκούραστο, χάρη και στο eCVT κιβώτιο. Όμως, κατά την πλήρη επιτάχυνση το βουητό του κινητήρα γίνεται αισθητό στο εσωτερικό και μπορεί να ενοχλήσει.

Δείτε ακόμα: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS Vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Ευχάριστο στην οδήγηση και σταθερό σε κάθε διαδρομή είναι και το Vitara, όπου η τετρακίνηση αυξάνει σημαντικά τα περιθώρια πρόσφυσης. Κάποιες αναπηδήσεις περνάνε από τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ενώ γενικά δεν έχει το ποιοτικό πάτημα του C-HR. Σε ολισθηρά οδοστρώματα και κλειστές στροφές, αν επιμείνει ο οδηγός στο γκάζι, το σύστημα τετρακίνησης AllGrip θα στείλει πίσω όση ροπή χρειάζεται. Το Auto κάνει μια χαρά δουλειά στις περισσότερες των περιστάσεων και το Sport κάνει αμεσότερη την απόκριση του γκαζιού. Το Snow ενισχύει την πρόσφυση κατά την επιτάχυνση ώστε να διατηρείται η σταθερότητα και στο Lock κατανέμει συνεχώς περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς.

Συμπέρασμα

Η τελική επιλογή έχει να κάνει με πολλούς επιμέρους παράγοντες, αφού πρόκειται για διαφορετικής φιλοσοφίας αυτοκίνητα. Το C-HR θα προσελκύσει το κοινό που αναζητά πιο μοντέρνο ντιζάιν, μεγαλύτερη ευκολία στην οδήγηση (λόγω και του αυτόματου κιβωτίου που δεν έχει το Vitara Hybrid) και πιο χαμηλή κατανάλωση. Tο Vitara κερδίζει σε τιμή και εξοπλισμό, ενώ βασικό του πλεονέκτημα αποτελεί και η τετρακίνηση, η οποία είναι χρήσιμη για εντός και εκτός δρόμου.

Δείτε ακόμα: Toyota Yaris 1.5 Hybrid ή VW Polo 1.0 TGI

Τεχνικά χαρακτηριστικά* Vitara 1.4T Hybrid 4WD C-HR 1.8 Hybrid
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.373 1.798
Κύλινδροι/βαλβίδες 4/16 4/16
Ταχύτητες 6 eCVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 129/5.500 98/5.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 235/2.000-3.000 142/3.600
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS) 72
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) 163
Συνδυαστική ισχύς (PS/σ.α.λ.) 122/5.200
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,2 11,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 190 170
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 4,9 (NEDC) 3,8 (NEDC)
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 111 (NEDC) 86 (NEDC)
Βάρος (κιλά) 1.245 1.420
Εξωτερικές διαστάσεις Vitara 1.4T Hybrid 4WD C-HR 1.8 Hybrid
Μήκος (χλστ.) 4.175 4.390
Πλάτος (χλστ.) 1.775 1.795
Ύψος (χλστ.) 1.610 1.555
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.500 2.640
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) 185 150
Χώρος αποσκευών (λτ.) 375 377
Εξοπλισμός  – τιμή Vitara 1.4T Hybrid 4WD GL+ C-HR 1.8 Hybrid C-ENTER
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας τυφλού σημείου ο
Αερόσακοι 7 7
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Ηλ. κλιματισμός
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη 7 ιντσών Οθόνη 8 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 22.170 24.070
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό

*Εργοστασιακές μετρήσεις