Toyota Yaris 1.5 125hp ή Hybrid 116hp με 17.500 ευρώ;

Το επί σειρά ετών Νο1 σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Ελλάδα, το Toyota Yaris έχει αγαπηθεί από το κοινό για την αξιοπιστία του, την οικονομία και την ευχρηστία. Τώρα, το νέο Yaris προσθέτει πιο δυναμικό σχεδιασμό, συν ευχάριστη οδική συμπεριφορά, χάρη στη νέα πλατφόρμα TGNA και τους ολοκαίνουργιους κινητήρες Dynamic Force.

Ωστόσο, αρκετοί αγοραστές θα έρθουν αντιμέτωποι με το εξής δίλημμα: Yaris με τον υβριδικό κινητήρα των 116 ίππων ή το 1.5 λτ. 125 hp με περισσότερο εξοπλισμό; Πάμε παρακάτω για να δούμε τις διαφορές των δύο αυτοκινήτων σε όλους τους τομείς.

Ποιες οι διαφορές σε εξοπλισμό;

Ας ξεκινήσουμε από την τιμή και τον εξοπλισμό. To Hybrid κοστίζει στη βασική έκδοση Active 17.460 ευρώ και εφοδιάζεται με όλα τα στοιχεία ανέσεων, ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού (βλ. παρακάτω πίνακα). Στα ίδια περίπου χρήματα (17.770 ευρώ) προσφέρεται το «125άρι» στην έκδοση Style. Επιπλέον του Hybrid Active περιλαμβάνει ζάντες 16 ιντσών (αντί 15), επιπλέον επενδύσεις στο αμάξωμα και στο εσωτερικό, εμπρός και πίσω φώτα LED, προβολείς ομίχλης LED, αισθητήρα βροχής, δερμάτινο τιμόνι, ατμοσφαιρικό φωτισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων, κάμερα οπισθοπορείας, διζωνικό κλιματισμό, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ασύρματη φόρτιση κινητού και οθόνη αφής 8 ιντσών (αντί 7).

Οι πιο κύριες διαφορές μεταξύ των δύο Yaris εστιάζονται κάτω από το αμάξωμα και συγκεκριμένα στον κινητήρα. Εξωτερικά το υβριδικό ξεχωρίζει από τα λογότυπα «HYBRID» και τα διαφορετικά σήματα με το μπλε περίγραμμα. Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν τα δισκόφρενα στους πίσω τροχούς, αντί των ταμπούρων στο 1.5 λτ. 125 hp.

Περισσότερη δύναμη ή οικονομία;

Το σύνολο Hybrid Dynamic Force αποτελείται από τον 3κύλινδρο VVT–iE των 1.5 λίτρων ισχύος 92 ίππων και 120 Nm ροπής, και έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων και 207 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 116 άλογα και επικουρείται μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου 177,6V, με το κιβώτιο e-CVT να αναλαμβάνει την τροφοδότηση των εμπρός τροχών. Στην πράξη η εναλλαγή μεταξύ θερμικού και ηλεκτρικού μοτέρ είναι πρακτικά ανεπαίσθητη, με τον 3κύλινδρο να ακούγεται μόνο όταν καλείται να φορτίσει την μπαταρία ή πατηθεί τέρμα γκάζι για φουλ επιτάχυνση. Στην πόλη κινείται αρκετά με το ρεύμα, με τη μεικτή κατανάλωση να βρίσκεται στα 4,5 λτ./100 χλμ. Επίσης είναι αρκετά σβέλτο, αφού σε 9,7 δλ. πιάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση.

Στο αμιγώς βενζίνης, ο 1.5 λτ. Dynamic Force αποδίδει 125 ίππους και 153 Nm ροπής και διαθέτει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, λες και έχει turbo. Παράλληλα χαρίζει γρήγορες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ.) και συνδυάζεται ιδανικά με το εύχρηστο 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Η κατανάλωσή του σε ρεαλιστικές συνθήκες βρίσκεται στα 6,8 λτ./100 χλμ., που σημαίνει ότι σε ετήσια βάση 12.000 χλμ. το επιπλέον κόστος σε καύσιμο αγγίζει τα 500 ευρώ.

Πιο άνετο στην οδήγηση ή πιο ευχάριστο;

Οι «εραστές» της οδήγησης θα απολαύσουν περισσότερο το 1.5 λτ. 125 hp από το Yaris Hybrid, το οποίο όμως λόγω και του e-CVT είναι σαφώς πιο ξεκούραστο στην οδήγηση, ειδικά στους πηγμένους αστικούς δρόμους. Οι μηχανολογικές αυτές διαφορές γίνονται αισθητές και εκτός του αστικού περιβάλλοντος και ειδικά σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές. Εκεί το 1.5 λτ. 125 hp είναι πιο ευχάριστο, λόγω του ότι ο οδηγός έχει καλύτερο έλεγχο μέσω του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων. Παράλληλα οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται με μαεστρία, ισορροπώντας μεταξύ σπορτίφ πατήματος και άνεσης. Το Hybrid είναι μόνο «γκάζι – φρένο», ενώ το πεντάλ των φρένων δεν έχει την αίσθηση του βενζινοκίνητου. Επίσης, οι αντιδράσεις των αναρτήσεων είναι ελαφρώς πιο «ξερές», γεγονός που γίνεται αντιληπτό όταν περνάει από ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Παρόμοια εντός

Κατά τα λοιπά, δεν υπάρχουν άλλες διαφορές μεταξύ των δύο αυτοκινήτων, όπως σε χώρους και ποιότητα. Η καμπίνα με το μοντέρνο σχεδιασμό και την αρκετά καλή κατασκευή θα ικανοποιήσει τους περισσότερους. Οι ανέσεις για τέσσερις επιβάτες βρίσκονται στο μέσο όρο, όπως και το ακριβώς ίδιο πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων.

Τελικά ποιο;

Ποιο από τα δύο λοιπόν; Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: Όσοι έχουν προτεραιότητα την πολύ χαμηλή κατανάλωση και θέλουν να κινούνται ξεκούραστα στην πόλη, θα πάρουν το Hybrid. Αυτοί που με τα ίδια λεφτά επιθυμούν πιο φουλ εξοπλισμό και περισσότερη ευχαρίστηση στην οδήγηση θα προσανατολιστούν στο 1.5 λτ. 125 hp.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μοντέλο 1.5 λτ. 125 hp 1.5 λτ. Hybrid 116 hp
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.490 1.490
Κύλινδροι/βαλβίδες 4/16 4/16
Ταχύτητες 6 e-CVT
Ισχύς (HP/σ.α.λ.) 125/6.000 91/-
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 153/4.800 120/3.600
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (HP) 80
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) 207
Συνδυαστική ισχύς (HP) 116
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,0 9,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180 175
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 5,2 4,0
Βάρος (κιλά) 1.040 1.080
Διαστάσεις
Μήκος (χλστ.) 3.940 3.940
Πλάτος (χλστ.) 1.745 1.745
Ύψος (χλστ.) 1.500 1.500
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.560 2.560
Χώρος αποσκευών (λτ.) 286 286
Κατανάλωση – κόστη
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 6,8 4,5
Κόστος στα 12.000 χλμ.** 1.385€ 916€
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 122 91
Τέλη κυκλοφορίας 0€ 0€
Εξοπλισμός  – τιμή
Έκδοση Style Active
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας φώτων
Αισθητήρας βροχής ο
Αερόσακοι 8 8
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Αυτόματος κλιματισμός • (2ζωνικός)
Ψηφιακός πίνακας οργάνων ο
Σύστημα πολυμέσων 8 ιντσών 7 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας ο
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 17.770 17.460
* Εργοστασιακές μετρήσεις
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,697 €/λτ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Toyota Yaris 1.5 125 hp ή 1.5 Hybrid 116 hp;
Toyota Yaris 1.5 125 hp ή 1.5 Hybrid 116 hp;
Peugeot 308 1.2 130 PS vs Mercedes A 180 1.33 136 PS
Peugeot 308 1.2 130 PS vs Mercedes A 180 1.33 136 PS
Nissan Juke 1.0 114 PS Vs Opel Mokka 1.2 130 PS
Nissan Juke 1.0 114 PS Vs Opel Mokka 1.2 130 PS
Hyundai Tucson 1.6T 180 PS VS Peugeot 3008 1.2 130 PS
Hyundai Tucson 1.6T 180 PS VS Peugeot 3008 1.2 130 PS
Hyundai i20 1.0T 100 PS Vs Peugeot 208 1.2 100 PS
Hyundai i20 1.0T 100 PS Vs Peugeot 208 1.2 100 PS
Nissan Qashqai 1.3 140 PS VS Toyota C-HR 1.8 122 PS
Nissan Qashqai 1.3 140 PS VS Toyota C-HR 1.8 122 PS
Mazda2 1.5 λτ. 90 PS Vs Suzuki Swift 1.2 83 PS
Mazda2 1.5 λτ. 90 PS Vs Suzuki Swift 1.2 83 PS
Renault Clio 1.0 ΤCe LPG Vs Toyota Yaris 1.5
Renault Clio 1.0 ΤCe LPG Vs Toyota Yaris 1.5
Opel Corsa-e VS 1.2T 100 PS: Χαοτικές διαφορές
Opel Corsa-e VS 1.2T 100 PS: Χαοτικές διαφορές
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store