VW Golf 1.5 TSI ή T-Roc 1.0 TSI στα ίδια λεφτά;

159

Ο απόλυτος κυρίαρχος στην Ευρώπη εδώ και πολλά χρόνια σε επίπεδο πωλήσεων, είναι το VW Golf, το οποίο από το 1974 έως σήμερα έχει περάσει τις 35 εκατομμύρια πωλήσεις. Επίσης, τα τελευταία 40 χρόνια έχει βρεθεί για 32 χρονιές στην πρώτη θέση της κατάταξης.

Ωστόσο, το νέο Golf έχει ένα σοβαρό «εσωτερικό» αντίπαλο, το T-Roc, αφού τα δύο μοντέλα βρίσκονται πολύ κοντά μεταξύ τους σε διαστάσεις (4.234 χλστ. μήκος το T-Roc και 4.284 χλστ. το Golf), ενώ υπάρχουν και εκδόσεις με σχεδόν ίδιες τιμές. Συγκεκριμένα, το Golf 1.5 TSI 130 PS Life πωλείται από 21.700 ευρώ, όταν στις 21.790 ευρώ προσφέρεται το T-Roc 1.0 TSI Advance. Ο εξοπλισμός αμφοτέρων είναι πληρέστατος, καθώς περιλαμβάνουν όλα τα σύγχρονα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας (βλ. παρακάτω πίνακα).

Ποιο hi-tech και ποιοτικό το εσωτερικό του Golf

Στο εσωτερικό των δύο VW συναντώνται πολλές διαφορές μεταξύ τους σε ποιότητα, τεχνολογία και σχεδιασμό, με το Golf να κερδίζει τις εντυπώσεις από την πρώτη κιόλας ματιά. Στο εντυπωσιακό ταμπλό του Golf, οι 10 ίντσες του Digital Cockpit ενώνονται με τις 8,25 του συστήματος πολυμέσων, συνθέτοντας μια ψηφιακή πανδαισία (στάνταρ εξοπλισμός). Φυσικοί διακόπτες δεν υπάρχουν, αφού όλα τα χειριστήρια λειτουργούν δια της αφής, κάτι που θέλει λίγη εξοικείωση καθώς ορισμένες φορές δεν «πιάνουν» με τη μία. Αυτό που απαιτεί περισσότερη τριβή, είναι ο έλεγχος των επιμέρους λειτουργιών. Η παντελής έλλειψη διακοπτών σημαίνει πως για να αλλάξεις το παραμικρό, πρέπει να περιηγηθείς σε μενού και υπομενού, όπως για παράδειγμα η απενεργοποίηση του συστήματος start-stop. Η ποιότητα των υλικών βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο, με παχύ αφρώδες πλαστικό να χρησιμοποιείται στην μεγαλύτερη επιφάνεια ταμπλό και εμπρός θυρών.

Πιο συμβατικό σχεδιασμό έχει το ταμπλό του T-Roc, ωστόσο είναι σύγχρονο και προσφέρει καλύτερη εργονομία, αφού υπάρχουν διακόπτες για διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου (π.χ. κλιματισμός). Ποιοτικά χάνει πόντους από την ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, αλλά διαθέτουν πολύ καλή συναρμογή, με το τελικό φινίρισμα να είναι υπεράνω κριτικής.

Από χώρους δεν υπάρχει παράπονο σε κανένα από τα δύο αυτοκίνητα, καθώς 4 επιβάτες τακτοποιούνται χωρίς παραχωρήσεις, όμως ένας ακόμα στη μέση του πίσω καθίσματος δεν θα διευκολυνθεί λόγω του ψηλού κεντρικού τούνελ. Όσο για τις αποσκευές, το T-Roc υπερέχει σε πορτ μπαγκάζ με τα 445 λτ. έναντι των 381 λτ. του Golf.

Ποιο ολοκληρωμένο στο δρόμο το Golf

Στο δρόμο και τα δύο Volkswagen παρουσιάζουν πολύ καλά χαρακτηριστικά και εμπνέουν ασφάλεια τον οδηγό τους, ωστόσο το Golf κερδίζει σε άνεση. Η ποιότητα κύλισης είναι εντυπωσιακή, εξασφαλίζοντας σε συνδυασμό με τον αεροδυναμικό συντελεστή (Cd 0,275) χαμηλό επίπεδο θορύβου και μια εμπειρία ταξιδιού, που συνήθως συναντάς σε μεσαίο αυτοκίνητο. Ο κινητήρας επίσης ακούγεται λίγο, με την σταθερότητα στην ευθεία να θυμίζει βέλος. Η απόσβεση των ανωμαλιών γίνεται με συνοπτικές διαδικασίες, παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου πίσω (πολλαπλοί στις εκδόσεις άνω των 150 ίππων) αφήνοντας μόνο έντονα σπασίματα να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στο εσωτερικό. Στις στροφές οι κλίσεις είναι μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά, αν και η επιμονή στο γκάζι θα οδηγήσει αναμενόμενα το μπροστινό σε γλίστρημα. Το τιμόνι φαίνεται να προσπαθεί υπέρ του δέοντος να σε πείσει πως είναι σπορ, όντας βαρύτερο από όσο θα ήθελες και με πολύ παχιά στεφάνη. Στο μέτωπο των φρένων δεν σημειώνεται η παραμικρή ένσταση, καθώς διαπρέπουν τόσο σε αίσθηση όσο και απόδοση.

Στο T-Roc ο οδηγός κάθεται πιο ψηλά και αυτό είναι κάτι που σε κάποιους αρέσει αφού αισθάνονται περισσότερη ασφάλεια. Το στιβαρό του πλαίσιο και οι αναρτήσεις με την σφιχτή ρύθμιση δεν αφήνουν το «ημίψηλο» αμάξωμά του να παρουσιάζει τάσεις πλεύσης ή έντονες κλίσεις. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων ταξιδεύει άνετα σε γρήγορους ρυθμούς που μπορεί να διατηρήσει εύκολα, ενώ στις στροφές ακόμα και όταν πιεστεί θα αντιδράσει προοδευτικά και ελεγχόμενα με τάση υποστροφής. Επιπλέον, ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το τιμόνι και από τα αποτελεσματικά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς. Η ανάρτησή του δεν είναι τόσο απορροφητική στις ανωμαλίες του οδοστρώματος και ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες πόλης.

Καλύτερες επιδόσεις το Golf 1.5 TSI

Αναμενόμενα, ο 4κύλινδρος 1.5 TSI κινητήρας του Golf με τους 130 ίππους προσφέρει καλύτερες επιδόσεις από τον 1.0 TSI 115 PS του T-Roc, χωρίς να απαιτεί περισσότερες ποσότητες καυσίμου. Πιο αναλυτικά, ο 1.5 TSI στην αρχική έκδοση με τους 130 ίππους και τα 200 Nm ροπής προσφέρει καλύτερη επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα κατά σχεδόν 1 δλ. (9,2 δλ. έναντι 10,1 δλ.) το T-Roc. Ο 1.500άρης τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος εκεί που δεν ενθουσιάζει, είναι με το τράβηγμα στις χαμηλές στροφές, αφού παρουσιάζεται ράθυμος κάτω από τις 2.000 σ.α.λ.

Ο 3κύλινδρος 1.0 TSI αποδίδει μεν 15 λιγότερα άλογα, όμως έχει την ίδια ροπή των 200 Nm. Το μηχανικό αυτό σύνολο ταιριάζει κατάλληλα και στο αμάξωμα των 1.222 κιλών του T-Roc, αφού καταφέρνει και το κινεί σε σβέλτους ρυθμούς, γεγονός στο οποίο βοηθά και η σωστή κλιμάκωση του εύχρηστου επιλογέα των 6 ταχυτήτων. Στα θετικά στοιχεία του εν λόγω μοτέρ ανήκουν ακόμα το θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, η ευκολία του να ανεβάζει στροφές και η πολιτισμένη του λειτουργία δίχως ενοχλητικούς κραδασμούς και θορύβους. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ. στο T-Roc και 7,4 λτ./100 χλμ. στο Golf.

Συμπέρασμα:

Τα δύο αυτοκίνητα της VW είναι σε θέση να καλύψουν τους αγοραστές σε κάθε επίπεδο, ωστόσο το Golf είναι αυτό που υπερέχει σε περισσότερα σημεία. Συγκεκριμένα, είναι καλύτερο από το Τ-Roc σε επιδόσεις, ποιότητα, άνεση στο δρόμο και διαθέτει υψηλότερης τεχνολογίας εξοπλισμό. Από την άλλη πλευρά, το T-Roc θα προτιμηθεί από το κοινό που αναζητά ένα SUV μοντέλο και όχι ένα τυπικό μικρομεσαίο χάτσμπακ.

VW Golf 1.5 TSI 130 PS

+ Ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, ευρυχωρία, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, φρένα, εξοπλισμός

 – Υστέρηση κινητήρα στις χαμηλές στροφές, εργονομία

VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

+ Σχεδιασμός, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, χώροι, στιβαρή συναρμογή, εργονομία, πρακτικότητα

– Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό, άνεση ανάρτησης

Τεχνικά χαρακτηριστικά T-Roc 1.0 TSI 115 PS Golf 1.5 TSI 130 PS
Καύσιμο Βενζίνη Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 4/16
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 115/5.000 130/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 200/2.000-3.500 200/1.400 – 3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,1 9,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 187 214
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 5,9 5,3
Βάρος (κιλά) 1.222 1.231
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών T-Roc 1.0 TSI 115 PS Golf 1.5 TSI 130 PS
Μοντέλο T-Roc 1.0 TSI 115 PS Golf 1.5 TSI 130 PS
Μήκος (χλστ.) 4.234 4.284
Πλάτος (χλστ.) 1.819 1.789
Ύψος (χλστ.) 1.573 1.491
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.590 2.619
Χώρος αποσκευών (λτ.) 445 381
Κατανάλωση – Κόστη T-Roc 1.0 TSI 115 PS Golf 1.5 TSI 130 PS
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 7,3 7,4
Κόστος στα 12.000 χλμ.* 1.253 ευρώ 1.270 ευρώ
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 118 108
Τέλη κυκλοφορίας 116 € 105,84 €
Εξοπλισμός  – τιμή
Μοντέλο T-Roc 1.0 TSI 115 PS Golf 1.5 TSI 130 PS
Έκδοση Advance Life
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας φώτων
Αερόσακοι 6 8
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Ηλ. κλιματισμός
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη 6,5 ιντσών Οθόνη 8,25 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας ο ο
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 21.790 21.800
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται
Το κόστος σε καύσιμα είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,430 €/λτ.