Δοκιμή Fiat 500L 1.3 MTJ 85 PS

76

To 500L είναι ένα νέο αυτοκίνητο στην «οικογένεια» της Fiat και έρχεται να πλαισιώσει την γκάμα προσφέροντας πρακτικότητα και άφθονους χώρους, σε διαστάσεις που το τοποθετούν στο άνω άκρο των μικρών αυτοκινήτων. Αν και χρησιμοποιεί το «500» ως όνομα, μόνο 500αράκι δεν το λες μιας και βασίζεται σε εντελώς νέο και κατά πολύ μεγαλύτερο πλαίσιο. Ωστόσο, η αναφορά στο 500 προκύπτει από τις δυνατότητες εξατομίκευσης και του 500L αλλά και –βασικότερο- του ευχάριστου εν γένει χαρακτήρα του.  

Όσον αφορά στην γκάμα των κινητήρων, το 500L διατίθεται με τα μηχανικά σύνολα 1.4 95hp, 0.9 TwinAir 105hp, 1.3 MTJ 85hp και 1.6 MTJ 105hp, στις αρχικές τιμές των 15.400, 17.900, 19.300 και 20.950 ευρώ αντίστοιχα, οι οποίες (εκτός τις αρχικής που παρουσιάζει ελλείψεις στον εξοπλισμό) κρίνονται «τσιμπημένες».

500 Large σε εμφάνιση

Εμφανισιακά το Fiat 500L δεν κρύβει τα σχεδιαστικά στοιχεία που προέρχονται από το κατά πολύ μικρότερο 500αράκι με το εμπρός μέρος να διατηρεί τα ζεύγη των στρογγυλών φαναριών και την μάσκα εκείνου, σαφώς όμως κατά πολύ μεγαλύτερα. Περιφερειακά το 500L ξεχωρίζει από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειές του αμαξώματος, παραπέμποντας έτσι σε αμιγώς πολυχρηστικό αυτοκίνητο. Το πίσω μέρος δείχνει μάλλον απρόσωπο, αφού τα στρογγυλά επίσης φωτιστικά σώματα είναι πολύ μικρά σε αναλογία με την μεγάλη επιφάνεια της πίσω πόρτας αποσκευών, ενώ και ο χρωματικά διαχωρισμένος προφυλακτήρας δεν «δένει» τόσο αρμονικά με το σύνολο. Σε κάθε περίπτωση το 500L παραμένει ένα ξεχωριστό όχημα εμφανισιακά και αν και το μυαλό μας γενικότερα από την συμβίωση μαζί του μας γυρνάει κάμποσα χρόνια πίσω στην εποχή του Multipla, είναι αυτονόητο ότι σε σχέση με εκείνο είναι «κουκλί».

Ευχάριστο, ευάερο και ευήλιο εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Fiat 500L αυτό που κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις είναι ο όμορφος και παιχνιδιάρικος διάκοσμος. Οι Ιταλοί είναι δεδομένο ότι το κατέχουν στο συγκεκριμένο τομέα ωστόσο είναι η πρώτη ίσως φορά που εκτός του αισθητικού αποτελέσματος νιώθεις όμορφα σε γενικότερο πλαίσιο. Η θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη προσφέροντας αφενός άνεση και σε συνδυασμό με τις γυάλινες επιφάνειες, εξαιρετική ορατότητα. Το ταμπλό είναι ογκώδες και διαθέτει αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα ενώ η ποιότητα κατασκευής αν και δεν είναι κορυφαία κρίνεται ως καλή με μικρά ατοπήματα στην εργονομία, αλλά και στην συναρμογή. Οι χώροι είναι υπεραρκετοί για 5 επιβάτες με εκείνους που θα φιλοξενηθούν στο πίσω κάθισμα να μην συναντούν κανένα πρόβλημα με το διαθέσιμο για τα πόδια και τα κεφάλια τους χώρο, ενώ και ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί με όγκο 343 λίτρων και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Το 500L διαθέτει και πολυχρηστικά στοιχεία στο εσωτερικό του όπως είναι τα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων αλλά και τη δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων. Εκείνα είναι συρόμενα και ρυθμίζεται και η κλίση της πλάτης τους κάτι που σημαίνει ότι όταν τραβηχτούν εμπρός αυξάνεται ο χώρος αποσκευών στα 400 λίτρα, με το χώρο για τα πόδια των επιβατών να παραμένει και πάλι ικανοποιητικός.

Προσανατολισμένο στην άνεση και οδηγικά

Το Fiat 500L είναι άνετο και ασφαλές στο δρόμο και εμπνέει για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Η ανάρτηση φιλτράρει ικανοποιητικά τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου προσφέροντας άνεση στους επιβάτες, ενώ οδηγικά παραμένει σταθερό με τον οδηγό να λαμβάνει καλή αίσθηση σε κάθε περίπτωση. Οι μεγάλες επιφάνειες του αμαξώματος ορίζουν σε ορισμένες περιπτώσεις κλονισμό της σταθερότητάς του αμαξώματος για αεροδυναμικούς λόγους, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζει η οδική του συμπεριφορά παραμένοντας ασφαλές. Σε δρόμο με στροφές το 500L δεν έχει πρόβλημα να κινηθεί σβέλτα παρουσιάζοντας ουδέτερα χαρακτηριστικά κίνησης ακόμα και στην υπερβολή από τον οδηγό, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι μεν αισθητές αλλά χωρίς να αλλοιώνουν τον οδηγικό του χαρακτήρα. Το τιμόνι θα μπορούσε να έχει ελαφρώς πιο σφιχτή αίσθηση όμως τα φρένα ικανοποιούν τόσο με την αίσθηση όσο και με την απόδοσή τους.  

Επαρκής και οικονομικός ο 1.3 Multijet

Ο πετρελαιοκινητήρας του Fiat 500L αποδίδει 85 ίππους και 200 Nm ροπής και στην πράξη ικανοποιεί με το θετικό του τράβηγμα και την χαμηλή του κατανάλωση που κυμαίνεται στα 6,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. πραγματικών μεικτών συνθηκών. Ουσιαστικά μόνο στις πολύ χαμηλές στροφές παρουσιάζει μέτρια ελαστικότητα, ωστόσο από τις 2.000 σ.α.λ. περίπου και άνω ανεβάζει ρυθμούς, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις. Το 5τάχυτο κιβώτιο προσφέρει καλή αίσθηση αλλά ένα 6τάχυτο με πιο κοντή διάταξη θα ήταν προσόν για το 500L εξασφαλίζοντας καλύτερες επιδόσεις και αναλογικά αντίστοιχες τιμές κατανάλωσης, καθιστώντας το ακόμα πιο ικανό σε εκτός πόλης διαδρομές.

(+) Σχεδίαση αμαξώματος – εσωτερικού, μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές, πρακτικότητα εσωτερικού, ορατότητα, άνεση, κατανάλωση

(-) Τιμή αγοράς, 5τάχυτο κιβώτιο, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο εσωτερικό 

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.248
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
85/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
14,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
165
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
110
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
99
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 284 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 251 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.147
Πλάτος (χλστ.)
1.784
Ύψος (χλστ.)
1.665
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.612
Βάρος (κιλά)
1.295
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
343/400/1.310
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
78%
Ασφάλεια πεζού
65%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.300