Δοκιμή Ford Fiesta ντίζελ 1.5 TDCi 95PS

206

Το Fiesta έχει αφήσει το δικό του πανίσχυρο αποτύπωμα στην αγορά για πολλούς και διάφορους λόγους. Το μικρό μοντέλο έχει εξελιχθεί εντυπωσιακά μέσα στο χρόνο, διατηρώντας όμως αναλλοίωτες κάποιες «σταθερές» που το κρατούν πάντα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για όσους αναζητούν μία ολοκληρωμένη λύση στη μικρή κατηγορία.


Μεταξύ αυτών, αναγνωρίζουμε το δυναμικό design, τη «γεμάτη» οδηγική αίσθηση, την στιβαρή του κατασκευή αλλά και την ευρεία και έξυπνα διαμορφωμένη γκάμα κινητήρων με την οποία προσφέρεται. Όπως είναι και ο ντίζελ 1.5 TDCi, σε εκδόσεις των 75 και 95 ίππων, με πλούσια τεχνολογικά χαρίσματα και με εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας.

Σε επίπεδο τιμών (δείτε εδώ το νέο τιμοκατάλογο Ford) το 5θυρο Fiesta με τον diesel κινητήρα των 1.5 λίτρων μπορεί να αποκτηθεί από 12.755 ευρώ με τους 75 ίππους ή από 13.499 με τους 95 ίππους, τιμές οι οποίες είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές.

Αποδοτικός και οικονομικός ο 1.5 diesel 95 PS

Ο νέος 1.500άρης TDCi κινητήρας που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα της Ford (διαβάστε τις δοκιμές του Focus 1.5 TDCi 95 PS και 120 PS) δείχνει πως είναι «λίρα 100» και για το Fiesta. H έκδοση με τους 95 ίππους κινεί με χαρακτηριστική άνεση το μικρό Ford. Αποδίδει 215 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. και φροντίζει ώστε το αυτοκίνητο να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα. Συνδυάζεται αρμονικά με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και παράγει πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου. Σύμφωνα με τη Ford, η μέση εργοστασιακή κατανάλωση καυσίμου είναι 3,6 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 94 γρ/χλμ. Εμείς κινηθήκαμε με το Fiesta τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο, όπου το trip computer έγραψε 5,5 λτ./100 χλμ., νούμερο πραγματικά εξαιρετικό.

Φιλικότατο, άνετο και προβλέψιμο στο δρόμο

Το βασικό στοιχείο που αξίζει να αναφέρει κανείς για την οδική συμπεριφορά του Fiesta 1.5 diesel είναι η ευκολία και η ξεχωριστή σιγουριά με την οποία το αυτοκίνητο πραγματοποιεί ότι κι αν του ζητήσει ο οδηγός, σε όλες τις συνθήκες. Το μικρό Ford είναι ιδιαίτερα σβέλτο, πολύ ευέλικτο και κυρίως, πάρα πολύ προβλέψιμο σε όλες του τις αντιδράσεις ακόμα και αν πιεστεί πολύ. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σαφώς προσανατολισμένη στο να παρέχει τη μέγιστη δυνατή άνεση, πάντα για τα δεδομένα της μικρής κατηγορίας. Στο σημείο αυτό αξίζει να σταθούμε για μία ακόμη φορά σε στοιχεία όπως η στιβαρότητα του πλαισίου του Fiesta.

Ποιοτικό, μοντέρνο και πρακτικό εσωτερικό

Η καμπίνα του Fiesta ξεχωρίζει αρχικά για την «παιχνιδιάρικη» αισθητική, με ευχάριστους χρωματισμούς και μοντέρνα σχεδιαστικά στοιχεία. Η ποιότητα των υλικών είναι αρκετά καλή και αναβαθμίζεται από την χρήση αφρώδους υλικού στο ταμπλό, ωστόσο κάποιες ατέλειες στην συναρμογή δεν απουσιάζουν. Μεταξύ των σημείων αναφοράς είναι και η σχεδίαση του ράδιο CD που θυμίζει τηλεχειριστήριο, χωρίς ωστόσο να διακρίνεται για την εργονομία του. Σε κάθε περίπτωση, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τεχνολογικός εξοπλισμός του, ο οποίος συνδυάζει φωνητικές εντολές για τον χειρισμό του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ασύρματο Bluetooth και για υποδοχές για εξωτερικές πηγές μουσικής.

Από πλευράς χώρων για τους επιβάτες, το Fiesta βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας του, ενώ οι αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα διευκολύνουν σημαντικά ειδικά στις καθημερινές μετακινήσεις. Ενήλικες με κανονικό ύψος δε θα δυσκολευτούν να φιλοξενηθούν στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, αφού θα βρουν όλο τον απαιτούμενο χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Εν τω μεταξύ, σημειώστε πως το μήκους 3,95 μέτρων Fiesta έχει χώρο αποσκευών 290 λίτρων, νούμερο που είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας.

(+) Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, ποιότητα μαλακού πλαστικού στο ταμπλό

(-) Ατοπήματα στη συναρμογή, εργονομία ράδιο CD


Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
95/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
215/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
181
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
94
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
84,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 258 x 23
Πίσω φρένα
Ταμπούρα 200 x 30
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.969
Πλάτος (χλστ.)
1.722
Ύψος (χλστ.)
1.495
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.489
Βάρος (κιλά)
1.123
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
290
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
65%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
13.499