Δοκιμή Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS PowerShift


Με την ανανέωση του Fiesta εκτός από τις αισθητικές αλλαγές που χάρισαν στο μικρό Ford ακόμα πιο ενδιαφέρουσα και σπορτίφ σχεδίαση, ιδιαίτερα σημαντική ήταν προσθήκη των ολοκαίνουργιων άμεσου ψεκασμού 3κύλινδρων μηχανικών συνόλων 1.0 Ti-VCT 80 PS και 1.0 EcoBoost 100 και 125 ίππων. Μεταξύ των τριών κινητήρων μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο «100άρης» που ταιριάζει ιδανικά στο αυτοκίνητο και προσφέρεται από 11.661 ευρώ (με απόσυρση και έκπτωση) με πλήρη εξοπλισμό. Επιπλέον, υπάρχει και επιλογή με το αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο Ford PowerShift, για ακόμα υψηλότερη ευκολία και άνεση στις αστικές και μη μετακινήσεις.    

Κινητήρας «διαμάντι» και καλό το 6άρι αυτόματο κιβώτιο

Ο 1.0 EcoBoost των 100 ίππων και 170 Nm ροπής παρουσιάζει στο σύνολό του εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, αφού παρά την 3κύλινδρη κεφαλή του οι κραδασμοί και η τραχύτητα που συνήθως συνοδεύουν τέτοια μοτέρ, εδώ λάμπουν δια της απουσίας τους. Παράλληλα, το μηχανικό αυτό σύνολο είναι πολύ γραμμικό με θετικό τράβηγμα από το ρελαντί έως τις πιο υψηλές στροφές, τις οποίες φτάνει εύκολα χωρίς να ενοχλεί με τον παραγόμενο θόρυβο.

Ο συνδυασμός με το PowerShift κιβώτιο είναι επιτυχής, με τις εναλλαγές των σχέσεων να πραγματοποιούνται άμεσα και ομαλά τόσο στην αυτόματη όσο και στην χειροκίνητη λειτουργία. Στη δεύτερη περίπτωση οι αλλαγές γίνονται με το πάτημα του κουμπιού που υπάρχει από την αριστερή πλευρά του λεβιέ, προς τα πάνω για ανέβασμα ταχύτητας και κάτω για κατέβασμα. Επιλογή, η οποία διευκολύνει όταν το χέρι είναι μονίμως πάνω στον επιλογέα, όμως σε πιο γρήγορη οδήγηση ειδικά σε μια διαδρομή με στροφές θα ήταν προτιμότερο να υπήρχε η δυνατότητα μετακίνησης του λεβιέ πάνω – κάτω. Πρόσθετα, το Ford PowerShift περιλαμβάνει και επιλογή «S», στην οποία οι αλλαγές γίνονται σε υψηλότερες στροφές.

Πολύ καλές είναι και οι επιδόσεις που προσφέρει ο συνδυασμός του 1.0 EcoBoost 100 PS με το PowerShift κιβώτιο, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 10,8 δευτερόλεπτα, έναντι 11,2 δλ. με το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Ωστόσο, με το αυτόματο κιβώτιο η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 είναι ελαφρώς υψηλότερες (4,9 λτ./100 χλμ. και 114 γρ./χλμ. έναντι 4,3 λτ./100 χλμ. και 99 γρ./χλμ. CO2. αντίστοιχα), με αποτέλεσμα να χάνει και το πλεονέκτημα της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας έναντι του χειροκίνητου. 

Ευχάριστο, πολύ σταθερό και άνετο στο δρόμο

Το Fiesta κερδίζει τον οδηγό του από την πρώτη στιγμή, αφού συνδυάζει με ιδανικό τρόπο την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, με την άνεση και την ευχάριστη αίσθηση, την οποία ενισχύει με την σειρά του και ο δυνατός και πολιτισμένος κινητήρας. Επιπλέον, ο χαμηλός θόρυβος κύλισης, η αποτελεσματική απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος από την ανάρτηση και το συμπαγές πλαίσιο εκτιμώνται ανεξαρτήτως διαδρομής, όπως ισχύει και για το άμεσο, με σωστό βάρος και πληροφόρηση τιμόνι. Δίκαια λοιπόν το Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα στο δρόμο και από τα λίγα που παραμένουν «επικοινωνιακά» και όχι «αποστειρωμένα» και με τεχνητή αίσθηση. 

Μοντέρνο, προσεγμένο ποιοτικά και με καλούς χώρους το εσωτερικό

Μετά την ανανέωση, το εσωτερικό του Fiesta βελτιώθηκε ποιοτικά και απέκτησε νέο διάκοσμο. Σχεδιαστικά παρουσιάζει ενδιαφέρον και είναι ελκυστικό με νεανικά χαρακτηριστικά, ενώ το αφρώδες υλικό στο ταμπλό έχει ευχάριστη όψη και υφή. Ο οδηγός θα βρει την κατάλληλη θέση με τη βοήθεια και των πολλαπλών ρυθμίσεων του καθίσματος και του τιμονιού, ωστόσο από πλευράς εργονομίας τα χειριστήρια του ράδιο CD δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικά. Να σημειώσουμε πως τα ίδια είχε και το Focus, τα οποία άλλαξαν στο ανανεωμένο Focus για καλύτερη εργονομία και προφανώς αργότερα θα αντικατασταθούν και στο Fiesta.

Στον τομέα των χώρων για τους επιβάτες, το Fiesta βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας παρέχοντας καλές ανέσεις. Ενήλικες με κανονικό ύψος δε θα δυσκολευτούν να φιλοξενηθούν στο πίσω κάθισμα, αφού θα βρουν τον απαιτούμενο χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Όσο για τις αποσκευές το πορτ μπαγκάζ των 295 λίτρων είναι από τα μεγαλύτερα στα μικρά αυτοκίνητα.

 

(+) Κινητήρας, σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, ποιότητα κατασκευής

(-) Όχι ιδιαίτερα εύχρηστη η χειροκίνητη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, εργονομία χειριστηρίων ράδιο CD


Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6 (Auto)
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
170/1.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
114
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
102,6
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.969
Πλάτος (χλστ.)
1.722
Ύψος (χλστ.)
1.495
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.489
Βάρος (κιλά)
1.122
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
290
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
65%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
11.661
Get it on Google Play Download on the App Store