Ένα βήμα πιο κοντά στο τέλος οι θερμικοί κινητήρες

Τα τελευταία χρόνια ζυμώνονται απαγορεύσεις και κυρώσεις στους θερμικούς κινητήρες, με απώτερο στόχο την ολοκληρωτική απόσυρσή τους από την αγορά. Τον Ιούλιο του 2021, η Ευρωπαϊκή Ένωση δημοσίευσε ένα οργανόγραμμα για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και το περιβάλλον, που περιλάμβανε πρόταση για πλήρη απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με Μ.Ε.Κ. από το 2035 και μετά.

Μόλις πριν μια εβδομάδα ήρθε η επί της ουσίας επικύρωση, καθώς οι νομοθέτες υπερψήφισαν τη σχετική πρόταση παρά τις αντιδράσεις από χώρες και αυτοκινητοβιομηχανίες. Η τελική μορφή του νομοσχεδίου δεν έχει συνταχθεί ακόμα, αλλά οι βασικές αρχές παραμένουν ως είχαν: οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να μηδενίσουν το περιβαλλοντικό εταιρικό τους αποτύπωμα, εκμηδενίζοντας τις εκπομπές CO2 στους στόλους τους. Κάτι που αναπόφευκτα μεταφράζεται σε κατάργηση πάσης φύσεως συνόλου με θερμικό κινητήρα (κανονικό, υβριδικό, plug-in υβριδικό) και πλήρη κυριαρχία των ηλεκτρικών, αρχής γενομένης από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Απαγόρευση που θα αφορά τα νέα αυτοκίνητα, όχι εκείνα που ήδη βρίσκονται στους δρόμους της Ε.Ε.

Θεωρητικά, λοιπόν, τα πατροπαράδοτα μοτέρ βενζίνης και ντίζελ έχουν μπροστά τους ακόμα 12 χρόνια ζωής. Από το 2035 και μετά μόνο μεταχειρισμένα, οπότε σιγά-σιγά να οργανώνονται οι συλλέκτες. Με την προϋπόθεση, βέβαια, πως όλες οι χώρες-μέλη θα ψηφίσουν υπέρ της επίμαχης τροπολογίας. Πόσο πιθανό είναι να συμβεί κάτι τέτοιο; Αυτή τη στιγμή, καθόλου. Και δεν είναι ένα οποιοδήποτε κράτος που αντιτίθεται στις απαγορεύσεις, αλλά η Γερμανία. Ο «κινητήρας» της ευρωπαϊκής οικονομίας, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της ηπείρου και, φυσικά, ο απόλυτος διαμορφωτής καταστάσεων-αποφάσεων σε αυτή.

Από κοντά και η Ιταλία, η οποία εκτός της εξαίρεσης για τους κατασκευαστές μικρού όγκου πωλήσεων (βλέπε Ferrari, Lamborghini, Maserati) που έχει ήδη ζητήσει, δηλώνει -μέσω του υπουργού Οικολογικής Μετάβασης- πως «το μέλλον του αυτοκινήτου δεν μπορεί να είναι μόνο ηλεκτρικό». Συνεπώς μπορεί το τέλος να είναι ένα βήμα πιο κοντά για τις Μ.Ε.Κ., αλλά από ό,τι φαίνεται έχουμε ακόμα αρκετά να κάνουμε μέχρι να διαβούμε αυτό το ιστορικό κατώφλι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τέλος το Ford Focus εντός διετίας
Τέλος το Ford Focus εντός διετίας
Καταιγισμός Ferrari με 15 νέα μοντέλα σε 4 χρόνια
Καταιγισμός Ferrari με 15 νέα μοντέλα σε 4 χρόνια
Εθελούσια έξοδος από τη VW για τους εργαζομένους στη Ρωσία
Εθελούσια έξοδος από τη VW για τους εργαζομένους στη Ρωσία …
Ξεκίνησε η παραγωγή του «γυμνού» Lada Granta
Ξεκίνησε η παραγωγή του «γυμνού» Lada Granta
Αβεβαιότητα για το εργοστάσιο του Ford Focus
Αβεβαιότητα για το εργοστάσιο του Ford Focus
Πώς η κυριαρχία της Κίνας επηρεάζει τον κόσμο
Πώς η κυριαρχία της Κίνας επηρεάζει τον κόσμο …
Η Stellantis θα κατασκευάζει το νέο van της Toyota
Η Stellantis θα κατασκευάζει το νέο van της Toyota
Νέο «έξυπνο» εργοστάσιο από την Kia
Νέο «έξυπνο» εργοστάσιο από την Kia
Οι κυρώσεις «ξεγυμνώνουν» τα ρωσικά αυτοκίνητα
Οι κυρώσεις «ξεγυμνώνουν» τα ρωσικά αυτοκίνητα …
Ανακοινώθηκαν οι τιμές του νέου VW Caddy Life
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα VW ID.5 και ID.5 GTX (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota bZ4X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το πολυτάλαντο Dacia Jogger
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακόμα πιο ισοπεδωτικό το Jeep Wrangler 4xe
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα το φθηνότερο 7θέσιο Crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store