Η Honda θέλει να απεξαρτηθεί από την Κίνα

Οι Κινέζοι κατέχουν όχι απλά πρωτεύοντα, αλλά κυρίαρχο, ρόλο στα δρώμενα της παραγωγής αυτοκινήτων. Όχι τόσο από πλευράς κατασκευαστών, όσο κυριότερα ως εργοστάσια παραγωγής για τρίτους, προμηθευτές εξαρτημάτων και πρώτων υλών για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Μια σχέση εξάρτησης, η οποία μπορεί να δημιουργήσει τεράστια προβλήματα ανά πάσα στιγμή, αναλόγως των πολιτικο-οικονομικών εξελίξεων. Για αυτό και η Honda ψάχνει διόδους απεμπλοκής.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Sankei και του Reuters, η φίρμα από το Τόκιο θέλει να δημιουργήσει μια ανεξάρτητη αλυσίδα τροφοδοσίας που θα αφορά την παραγωγή οχημάτων σε παγκόσμια κλίμακα. Η Honda προτίθεται να διατηρήσει τις υπάρχουσες υποδομές και συνεργασίες για την εγχώρια αγορά, αλλά για τις εκτός Κίνας απαιτήσεις ακολουθήσει διαφορετική οδό. Μια εξέλιξη που ουσιαστικά είναι επιτακτικής ανάγκης, λόγω των επαναλαμβανόμενων lockdowns και τις παύσεις λειτουργίας σε εργοστάσια, αλλά και των γεωπολιτικών εξελίξεων. Μέσα σε όλα ήρθαν και οι ιστορικά υψηλές θερμοκρασίες πρόσφατα, να πλήξουν την Κίνα και να δημιουργήσουν περαιτέρω προβλήματα στην παραγωγική διαδικασία.

Σχεδόν το 40% της παραγωγής για τη Honda προέρχεται από την Κίνα, συνεπώς μόνο εύκολη υπόθεση δεν θα είναι η αποκοπή του «ομφάλιου λώρου». Η ιαπωνική κυβέρνηση είχε ανακοινώσει παλιότερα κίνητρα και χρηματοδοτήσεις για τους εγχώριους κατασκευαστές, προκειμένου να μεταφέρουν την παραγωγή εντός των τειχών. Όλοι, όμως, τότε θεωρούσαν πως κάτι τέτοιο θα ήταν επικίνδυνο και επιζήμιο. Οι πρόσφατες εξελίξεις στην Κίνα, ωστόσο, συν φυσικά το πρόβλημα της ενεργειακής κρίσης, φαίνεται πως τους αλλάζει άποψη.

Πέρα από τη Honda, ήδη η Mazda κινείται στην ίδια κατεύθυνση. Νωρίτερα στο μήνα έδωσε εντολή για δημιουργία στοκ στις αποθήκες εντός Ιαπωνίας, με παράλληλη μείωση των εισαγωγών από την Κίνα και έναρξη παραγωγής εκτός αυτής. VW και Mercedes από τη μεριά τους στρέφονται στη Βόρειο Αμερική, προκειμένου να ελαττώσουν τους δεσμούς με τον βιομηχανικό κολοσσό. Κινήσεις, βέβαια, που πρέπει να γίνουν με «τακτ» και ευελιξία, καθώς η Κίνα -πέρα από όλα τα άλλα- συνιστά τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πρωτοφανές μπόνους της Ferrari στους εργαζομένους
Πρωτοφανές μπόνους της Ferrari στους εργαζομένους …
Διπλοβάρδιες η παραγωγή της Alfa Romeo Tonale
Διπλοβάρδιες η παραγωγή της Alfa Romeo Tonale
Made in Turkey το νέο Toyota C-HR Hybrid και PHEV
Made in Turkey το νέο Toyota C-HR Hybrid και PHEV
Η Κίνα έτοιμη να ξεπεράσει την Ιαπωνία σε εξαγωγές
Η Κίνα έτοιμη να ξεπεράσει την Ιαπωνία σε εξαγωγές …
Με διαφορά η πιο επιτυχημένη μάρκα η Toyota για το '22
Με διαφορά η πιο επιτυχημένη μάρκα η Toyota για το '22 …
Αλλαγές στην ηγεσία της Toyota και νέος πρόεδρος
Αλλαγές στην ηγεσία της Toyota και νέος πρόεδρος …
Πριμ 6,8 εκατ. ευρώ της Mercedes στους εργαζομένους της!
Πριμ 6,8 εκατ. ευρώ της Mercedes στους εργαζομένους της! …
Δεν προλαβαίνει τη ζήτηση για το Civic Type R η Honda
Δεν προλαβαίνει τη ζήτηση για το Civic Type R η Honda …
Πάνω από 10 εκατ. αυτοκίνητα ο στόχος της Toyota
Πάνω από 10 εκατ. αυτοκίνητα ο στόχος της Toyota
Η τιμή του νέου Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στην Ελλάδα η BMW i7 των 162.150 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι νέες τιμές των Toyota C-HR και Corolla Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota RAV4 GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Jeep Avenger στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμός του VW ID. Buzz στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW Σειρά 7 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Mercedes A-Class και B-Class
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και επιδόσεις του νέου Volvo EX90
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές, εξοπλισμοί και επιδόσεις του Nissan Ariya
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου και επετειακού Mazda6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store